Geduld is een schone zaak… immigration etc blijft altijd lastig. Wanneer heb je betaald?
Woensdag 20 maart
Hmm dat duurt wel lang ja, betaling wel geslaagd?
Hier heb ik ook last van… Heb je al een oplossing gevonden?
heb je ergens in dit hele proces canadadees formaat pasfotos nodig? of zijn nederlandse ook goed?
Ik heb een NL pasfoto gescand, en de formaten naar hun wensen aangepast… HOPPA!
ik heb geloof ik uiteindelijk N/A in de lege vakken gezet behalve bij een paar punten daar heb ik gewoon niks ingevuld. Er is ergens online een guide waarin staat welke vakken je leeg moet laten.
Ik weet niet precies meer welke punten dat waren amar het was ergens bij de vakken die je moet invullen als je een baan aangeboden hebt. die moet je geloof ik gewoon leeg laten en niet N/A neerzetten. Ik heb bv. bij P.O box wel N/A neer gezet
Zo… alles opgestuurd… nu maar weer wachten
Net vragenlijstje ingevuld voor een code hier. Ben benieuwd hoe lang alles in stap 2 gaat duren!
Ik heb mijn Letter of Introduction binnen! ![]()
Wow, dat was snel! Ik had verwacht dat het weken zou duren!
En gefeliciteerd natuurlijk ![]()
Hier is 'ie ook net binnen. Dat doen ze snel!
Na een korte periode even niet te hebben opgelet, kwam ik er drie dagen terug achter dat de aanvraag procedure dus al een tijdje open is. Dus heb me snel geregistreerd, maar misschien al te laat. Ik kreeg namelijk het volgende bericht:
“The volume of applications that we have received exceeds the quota. Once we have verified that the quota for Nertherlands remains unfilled, instructions on how to make a payment toward the IEC Program Participation Fee will be sent to your IEC-Kompass account.”
Hebben meer mensen dit bericht ontvangen? En hoe zou ik dit kunnen interpreteren, dat alle whp al vergeven zijn? Ik snap niet helemaal hoe het werkt, want op de site staat nog wel dat er meer als vijftig whp beschikbaar zijn.
Ik heb wel een Worl Tracking number gekregen, wat eindigt op 406, zou ik daar nog iets uit kunnen opmaken?
Ik denk dat je geluk hebt en plaats 406 van de 480 hebt ![]()
Wat ze (m.i.) bedoelen is dat ze meer inschrijvingen hebben binnengekregen dan het quota toelaat. Maar niet elke inschrijving wordt ook een daadwerkelijke werkvergunning (sommige mensen voldoen niet aan de eisen, besluiten niet door te zetten, worden door de CIC geweigerd). Dus als later blijkt dat het quota niet gevuld wordt, laten ze weten hoe je verder kunt gaan.
@MichielJ: awesome!
Wat goed!!! Hoelang heeft het ongeveer geduurt bij jou? Wanneer had je stap 2 verstuurd?
27 februari heb ik stap 2 verstuurd. Dus binnen een week!
Serieus?! Wat gaat dat snel! Dacht dat het 8 weken ging duren.
Wooohoo… dat is snel… Ik hoop dat ik 'm ook zo snel krijg ![]()
Congrats! Dat is inderdaad lekker snel.