Ik heb mijn conditionele letter of acceptatie ontvangen en ben met stap 2 begonnen nu probeer ik mijn application form te uploaden en staat er dat het niet geupload kan worden vanwege invalid entries. Ik heb van alles geprobeerd en zie niet wat de ongeldige entries zijn. Heeft iemand anders ook dat probleem? Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Ik heb de dingen die niet van toepassing zijn tot mij gewoon leeg gelaten.
WIE BEGRIJPT HIER IETS VAN DE FAMILY INFORMATION FORM?..Er staat namelijk onderaan iets over als je niet van 1 van die landen bent hoef je het niet in te vullen.
This form must be completed by:
- each person 18 years or older, OR
- each person under 18 years AND
- be a passport holder of one of the following countries
- Argentina
- Brazil
- Malaysia
- Russia
- Saudi Arabia
- South Africa
If you require a Temporary Resident Visa ( TRV ) and your passport is not from the countries listed above , you must complete the Additional Familiy Information instead.
Dus weet iemand hier wat je moet doen als je boven de 18 jaar bent en een Nederlands paspoort hebt? Ik weet dat een Nederlander geen TRV nodig heeft. Dus moeten we dan gewoon N/A invullen van not applicable?
Gewoon dat formulier invullen.
Weet je het zeker want wij Nederlanders zijn niet van 1 van de bovenstaande landen in het lijstje.
Want het zegt⦠AND passport holder of the following countries
Maar daarboven zegt het OR. Oftewel, als je onder de 18 bent en niet een paspoort hebt van een van die landen, dan moet je volgens mij het andere formulier hebben. Als je wel 18 bent, dan dus dit formulier gewoon invullen.
Ik ben dus van mening dat het anders gelezen moet worden.
If you require a Temporary Resident Visa ( TRV ) and your passport is not from the countries listed above , you must complete the Additional Familiy Information instead.
Deze linked dus naar een ander formulier, die ik opgestuurd heb.
Ja maar nederland zit niet in de lijst voor een TRV. Dus ik betwijfel dat dat document goed is. Daarbij betwijfel ik ook of het eerste formulier goed is
Iām with you on this one. Ik las het zoals jij dat ook leest. Heb het ook aan een Canadees en een ander iemand (first language english) gevraagd, die waren het beiden ook met mij eens. Either way, we shall see.
Ja ik vraag het nu ook aan mijn engelse en canadese vrienden en die zeggen dat je helemaal niks hoeft in te vullen
Welke heb jij ingevuld?
Ip is de informatie op beide formulieren zo goed als gelijk dus zal wrs niet heel veel uitmaken. Heb ook maar gewoon de eerste ingevuld, naast dat nl er niet onder valt zullen ze die daar ook niet zomaar hebben nwergezet denk ikā¦
Ik heb dat 2e formulier ingevuld. IMM 5645. Het zal wel goed zijn, beide formulieren zijn inderdaad bijna hetzelfde. Dit formulier heeft echter ook een aparte sectie voor broers/zussen.
Het is inderdaad een beetje onduidelijk, maar ze hebben op basis van je antwoorden op de eerste vragen een lijst van documenten opgesteld die je moet insturen, dus ik ben er vanuit gegaan dat het IMM5707 de juiste is. De documenten die we invullen worden voor heel veel verschillende zaken gebruikt, en dat betekent dat niet alles 100% op ons van toepassing is.
Het eerste deel van de onderste zin, is echt niet voor ons van toepassing omdat we geen TRV hoeven. Wij nederlanders vallen onder de VWP. Als je de link volgt die daar staat zie je ook dat NL niet genoemd wordt.
If you require a Temporary Resident Visa (TRV) and your passport is not from the countries listed above, you must complete the Additional Family Information (IMM 5645) instead.
Als het eerste deel van deze zin niet geldt, dan geld de hele zin niet, en hoeven we IMM5645 niet in te vullen. Het deel over ouder/jonger dan 18 kan 2 dingen betekenen: IMM5707 of Niks. Dan lijkt me IMM5707 een safe bet.
Persoonlijk lees ik het als āJonger dan 18 uit de genoemde 6 landen, óf 18 jaar of ouder.ā, anders zouden de bullets of de āandā anders geplaatst zijn. (Je ziet deze constructie wel meer in formulieren van de CIC, duidelijk is het inderdaad niet).
Ja ik ga voior het eerste document. Nu heb ik alleen het probleem dat ik het niet kan opslaan? Omdat het een beveiligd bestand is?..dus hoe hebben jullie het uberhaupt geüpload?
Trouwens, iemand op het Ierse IEC forum schreef:
I Uploaded the form IMM5707 and my boyfriend uploaded the IMM5645 and we both received our Letter of Introduction this morning on the CIC site. So it must not make any difference as the IMM5645 just has an extra page for brothers and sistersā¦
Ze zijn dus niet zo streng.
Ik heb het ingevuld, uitgeprint, ondertekend en weer ingescand.
Geprint en ingescand. Andere manier weet ik ook niet
@Maarten: Zo las ik het inderdaad ook. Wel fijn om te horen dat ze niet al te streng zijn. Hopelijk snappen ze dat dit voor onervaren visumaanvragers, zoals ikzelf, best ingewikkeld kan zijn.
Zoals maarten het zegt las ik t idd ook. Zit alleen meestal op mn telefoon dus had niet echt de behoefte het zo uitgebreid te typen.
Idd ingevuld, uitgeprint, (getekend) en opgestuurd
voor de zekerheid maar gewoon visueel getekend, kan geen kwaad leek me ![]()
Ik heb in de eerste serie vragen aangegeven dat ik een job offer heb, wat ook zo isā¦
Maar nu vragen ze in die formulieren om mijn LMO Nummer. Die heb ik dus niet⦠Heeft iemand daar ervaring mee?
LMO = Labour Market Opinion. Die geldt op dit moment nog niet voor jou dacht ik. ik pin mij er niet op vast, maar volgens mij kun je die kolom leeg laten!
Grrrr, payment nog steeds pending hier. Word er moe van!