Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Het gaat ze erom dat de kwaliteit hoog genoeg is. Die van mij heb ik ook niet op 600 geupload, maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen kun je het dpi in photoshop aanpassen ‘Image > Image Size…’

Het gaat er om dat een aantal landen een TRV nodig hebben om alleen al als visitor het land binnen te komen. Mijn moeder dacht eerst ook dat we die andere moesten hebben maar we moeten wel gewoon deze hebben aangezien we dus geen TRV nodig hebben. Staan ook niet in die lijst met landen :wink:
Je moet m wrs daarna alleen wel ff uitprinten, ondertekenen en weer inscannen en uplouden.

Hmmm, ik ben er vanuit gegaan dat die digitale ondertekening op het eind ook van toepassing is op het familiedocument. Het zou vreemd zijn als ze digitale ondertekening mogelijk maken voor het ene document, terwijl ze voor het andere wel je handtekening zouden vragen. Voor de aanmelding werd er expliciet gezegd dat fysieke ondertekening van digitale documenten niet nodig is en gedekt wordt door je akkoord op het einde:

Stond ook ergens dat het niet nodig was als je documenten online verstuurd.

Precies wat ik nu net heb zitten doen :stuck_out_tongue: Ook even alle afmetingen gecheckt en volgens mij moet het zo precies kloppen…

Ja maar ik kon dat document nergens opslaan en dus niet uploaden. Hij gaf bij mij aan dat dat niet mogelijk was en kon ook nergens een digitale handtekening toevoegen. Die eerste heb ik idd ook gewoon zonder visuele handtekening maar met digitale handtekening opgestuurd maar dat was bij mij bij deze niet mogelijk dus dan maar zo…

Bij mij kan ik hem inderdaad ook niet opslaan, dus dat wordt printen en inscannen.
Vinden jullie het ook vreemd dat je (blijkbaar) je broers en zussen onder ‘kinderen’ moet zetten?

Hallo,

Ik heb problemen met het uploaden van die pdf bestanden? Meer mensen hier last van… Mijn bestanden worden niet geaccepteerd ze zeggen dat het geen pdf bestanden zijn… terwijl het wel pdf bestanden zijn. iemand een idee?

Groet
Stephan

Heb je een Mac? Ik had hetzelfde probleem namelijk. Opgelost door de bestanden te uploaden op een windows computer…

Ik heb dat niet gedaan. Ik heb gewoon het formulier ingevuld conform de invulinstructies op het formulier zelf.

Ik heb mijn broertje helemaal nergens ingevuld? :blush:

Tja, die vond ik ook lastig. Online niet veel wijzer van geworden, maar lees vaak dat het te maken heeft met naar welke ambassade het moet. Daarom neig momenteel naar alle drie (7,8 én 9) op NL te zetten. Ik ben slechts toerist hier (en nog niet zo lang) dus ik zie mijn (post)adres in Nederland als mijn location of Residence. vraag 8 is daarom voor mij niet relevant en vraag 9 schijnt meer te gaan over waar je het wil laten processen en dat is Nederland (dus impliciet Berlijn/Wenen).

Aan de andere kant wordt er vaak gezegd dat het gewoon Canada moet zijn, omdat ik daar ben.

Erg verwarrend.

Hey Michiel,

Nee ik heb een pc… Misschien gebruik ik een verkeerde reader ofzo… maar ik gebruik de laatste pro editie… nog een tip misschien?

Groet
Stephan

Hmm, ik vraag me af wat nou de bedoeling is. Bij de uitleg / het stappenplan staat dat ze ook info over je broers en zussen willen, maar ik blijf het vreemd vinden dat dat onder ‘kinderen’ zou moeten. Misschien inderdaad maar mijn zus weglaten…
Wel voor verbetering vatbaar, deze documenten en de uitleg.

Stephan,

De enige tip die ik je kan geven is het simpelweg op een andere pc te proberen. Ik kon ook niet 1-2-3 herleiden waar het probleem vandaan kwam. Bij mij lag het in ieder geval niet aan de reader, want de Conditional Acceptance Letter kwam direct van Kompass en die weigerde hij ook te uploaden (dus zonder tussenkomst van een wijziging met een reader).

Succes ermee,
Michiel

Stephan,

Je kunt nog een andere browser proberen. Sommige documenten wilde Chrome bij mij niet weergeven, bijvoorbeeld. Acrobat geupdate, computer opnieuw opgestart en nog steeds niet. Toen IE geprobeerd, en daar had hij geen enkel probleem.

Als dat niet lukt inderdaad een andere pc proberen.

Jep IE is the way to go zeg maar… Bedankt!

Hmm bij dat formulier wat ik heb ingevuld kun je wel apart broers en zussen invullen. Wellicht dat ik wel de verkeerde heb ingevuld, maar it makes more sense. Misschien dat ik dat andere formulier ook nog wel op stuur… ook al is het in princiepe dezelfde informatie…

Ik heb nu maar een Letter of Explanation bijgevoegd met de info van mijn zus en een uitleg waarom ik het vreemd vond haar info onder het kopje ‘Kinderen’ te zetten. Hopelijk is het zo ook goed.

Heeft een van jullie een idee hoe lang dit gaat duren tot je de uiteindelijke goedkeuring hebt?

Ik lees allerlei dingen op de website waaronder denk ik 26 dagen? en dat zijn dan neem ik aan werkdagen?

Ach ja geduld is een schone zaak!