Dat zal denk ik later komen als je je moet aanmelden voor het myCIC account voor het 2e deel van de aanvraag
komt allemaal met je mycic account
Al de andere formulieren ook
Wow het is hier losgebarsten!
Ik was nummer 56 van aanvraag. Net afgerond!
Nu wachten op goedkeuring van betaling. Ze zeggen nu niets meer over een ander account…
Het is wel duidelijk en overzichtelijk zo allemaal via internet!
Met je tijdelijke goedkeuring krijg je als t goed is ook informatie over hoe je my CIC account werkt enzo ![]()
Dat via mycic moet geloof ik nog komen. Eerst krijg je dit en na goedkeuring krijg je een conditionele brief via de mail die je moet uploaden op mycic. Althans dat was de bedoeling een paar weken geleden
Dat zal vast in de instructie staan. Tot nu toe is het allemaal erg duidelijk!
Zojuist gelezen dat andere landen (zoals Duitsland) na alles ingediend de hebben een voorlopige toelating binnen 2-4 dagen hadden. De stap daarna (MyCIC) lijkt wat langer te duren, hoe lang is me niet duidelijk nog.
Heeft iemand anders hier ook problemen met de betaling? Ik vul de BIC code in van de bank en mijn bank zegt dat het de onjuist BIc code is. Wat ik in de handleiding heb gekregen was : DEUTDEBBXXX…Kan iemand mij hier aub mee helpen ? ![]()
Ik hoefde alleen de IBAn te gebruiken.
Want met het nieuwe systeem tegenwoordig hoef je, naar mijn weten en bij mijn bank, rabobank. geen BIC te gebruiken.
Ik heb t met alleen iban overgemaakt. En is verwerkt.
Bij mij bij sns deed ie t wel gewoon… Zowel bic als iban gebruikt.
Nikkidz, maak je toevallig gebruik van ING? Zorg dan dat je via Buitenlandse Betaling de gegevens invoert, daar kun je Duitsland selecteren. Anders zoekt hij namelijk binnen Nederland naar het bestaan van die bankcode en geeft hij inderdaad een foutmelding dat hij de bank niet heeft gevonden.
Wat hebben jullie gebruikt als reference number?
Je WTN-nummer. Staat ook in het document wat je op je MyKompass hebt gekregen.
ohh okee toch wel.
Laat maar x)
Heeft iemand enig idee hoeveel er nog zijn? (die 428 zal wel niet kloppen aangezien ie daar nu al heeeeeeeeeel lang op staat).
geen idee, wachten tot ze weer updaten denk ik zo.
Stuk of 350-400 denk ik. Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik was 17 en Leontine was een uurtje of 2/3 later en was nummer 56…
Hoe hebben jullie dat gedaan met de Payment proof? Bij mij staat er nl JONGERENREKENING - rekeningnr dus mijn naam staat er alleen bij bij de specificaties van de overboeking naar Berlijn -.-
Laat maar, moeders heeft er aan de onderkant een stukje bijgezet waarop naam, adres, rekeningnr en alles te zien is.
Ik had hetzelfde probleem. Bij ABN Amro moest ik zelfs eerst mijn betaalprofiel wijzigen om een overboeken te maken naar het buitenland. Dit is bij ABN verplicht en het duurt daarna minimaal 2 uur voordat je een overboeking kan maken. Nadat ik mijn betaalprofiel had gewijzigd kreeg ik nog steeds de foutmelding ‘BIC code onjuist’.
Na weer gebeld te hebben heeft ABN Amro de BIC bij de IBAN opgezocht en gecheckt met de info van de ambassade. De XXX is opvulling volgens ABN dus BIC = DEUTDEBB
Daarna kon ik gewoon betalen!