In die ambassade heb ik geen vertrouwen meer. ze geven van die vage antwoorden waar je geen bal aan hebt, maar ik ben benieuwd…
Nog maar even een mailtje delen met jullie. Heb al eens geprobeerd via deze organisatie, maar vlg mij werken die alleen voor studenten van de universiteit, dus geen HBO zoals in mijn geval. Heb ze toch voor alle zekerheid nog een mailtje gestuurd.
we understand your situation and would like to point out a possible alternative to the Working Holiday category. As the Working Holiday has not yet opened, we would like to suggest you look into the organization ‘AIESEC’ through your university. Should you be eligible and should AIESC - one of our partner organizations - accept you, we could start your application process right away.
Please find all related information about our recognized partner organizations here:
Otherwise, you will need to visit our website frequently, the opening date will be posted there.
Karin, klopt het dat je een automatisch bericht meteen terugkrijgt? Ik kreeg dit.
We regret that we will not answer e-mails if the information can be found
on our website. We also cannot answer status inquiries within the normal
processing time of 8 weeks. Please read our ‘Frequently Asked Questions’
www.iec.canada.de
ja, klopt. dit bericht heb ik ook wel eens gehad. ook weer zoiets stommmmsssss
Dat is een gewone automatische reply die iedereen krijgt tot ze tijd hebben je e-mail te beantwoorden. Vergeet niet dat dit soort instanties honderden e-mails per dag krijgen met vragen die gewoon duidelijk op de website staan. Hoe minder tijd ze aan dat soort onzin hoeven te besteden, des te meer kunnen ze aan onze VISAs besteden ![]()
Aan de andere kant…als ze op tijd de aanvraagformulieren voor het WHP op de site hadden gezet, kregen ze ook niet zoveel mail van al die (terecht) wanhopige mensen.
Ik bedoelde niet de vragen over de WHP maar de vele andere dingen die de ambassade doet naast het IEC-programma.
Ik ben met geluk Canada binnengekomen. Ze zouden mij bijna terug sturen omdat het stomme visum programma niet geopend is. Dus heeft hij mij 6 weken de tijd gegeven om toch hier te blijven bij vrienden en te wachten tot het programma opent en mijn aanvraag in behandeling is. Zo niet, moet ik naar huis en zit ik in de shit dankzij die slome gasten daar. Dus pas op als je toch als toerist binnenkomt en te eerlijk bent zoals ik. x) Ze willen alles weten: Opleiding, stage plek (bewijs laten zien) Hoeveel geld op je rekening, waar je verblijft, familie in Canada en hoe lang je nog kunt blijven als je de terugreis uitstelt etc.
@Chrystine -> Huh? Waarom ben je niet gewoon als toerist gekomen? dan mag je 6 maanden blijven…
Omdat je een werkvergunning nodig hebt om stage te kunnen lopen/te kunnen werken. Althans dat is mij verteld
Was misschien wel slim geweest om gewoon als toerist binnen te komen en vanuit Canada de WHP aan te vragen als die beschikbaar zijn. Dan moet je wel even het land uit en weer terug. Tot die tijd mag je inderdaad officieel geen stage lopen. Daar heb je echt een WHP voor nodig, maar het hangt natuurlijk ook van je stageadres af…weet niet hoe streng ze daarop controleren.
Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee. Voor mij geen Canada meer.
Even een snel vraagje: stel dat mijn stagebedrijf ook in nederland zit(hoofdvestiging) en in canada ook een vestiging heeft, is het dan mogelijk zonder werkvergunning te gaan?
zou t gewoon even navragen (bij het bedrijf in Canada) mailtje sturen is zo gebeurd, toch ? Ik denk zelf dat het niet uitmaakt en dat je ook daarvoor een WHP nodig hebt.
Ik had gezegd tegen de douane dat ik naar vrienden ga en wacht op het programma dat die opent ; dat was dus al te veel geweest want ik werd doorgestuurd naar de immigratie. (Snap niet dat ze zo moeilijk doen want ik kom even goed als toerist binnen) Maar goed,ik ben binnen en zolang het programma binnen 6 weken opent kan ik door gaan.
Ik heb verder ook een reactie gekregen van de ambassade, maar kwam niet veel nuttigs uit. Ook zij hadden de AIESEC als suggestie en verder moest ik het visum onderdeel in Oostenrijk berichten. http://www.cic.gc.ca/english/information/offices/missions/vienna.asp
Een vriend van mij wil ook naar Canada. Hij heeft vandaag contact gehad met de ambassade in Nederland. Zij vertelde hem dat ze
niet wisten hoeveel weken het nog zou duren voor het WHP online komt. Er schijnen heel veel banen bij overheidsinstanties in Canada geschrapt te zijn ; ook bij IEC. Daarom duurt het allemaal zo lang. Nog steeds geen goed nieuws dus, helaas.
Bedankt dat je je informatie met ons blijft delen, Karin!
Het is verder gewoon afwachten. En elke dag de site in de gaten houden!
Thnx voor de info!
Verdorie, als het maar wel binnen 6 weken is o.o Maar bedankt voor het delen.
Hay Iedereen,
Nadat ik alle vorige berichtjes op dit forum heb gelezen begrijp ik precies hoe jullie je voelen. Ik zit met hetzelfde probleem. Ook ik wacht totdat ik mijn IEC visum aan kan vragen. Wacht ook al sinds oktober 2012. Hierbij wil ik nog even zeggen dat ik dit allemaal rond uit belachelijk vind op de manier hoe deze ambassade te werk gaat.
Nu vraag ik me af of iemand hier weet hoe dat IEC Kompass verhaal werkt. Kunnen we dit nu al doen? en via waar kan je zo’n account aanmaken. Of is dit dan gewoon nog niet bekend gemaakt door de website? Want het 2e deel kan wel al aangemaakt worden. Alleen moet je nog niks uploaden of doorsturen.
Ik hoop dat ik niet de enige ben hier en mijn grootste probleem is dat ik eind maart Canada uit moet vanwege mijn toeristen visum.
Het duurt zolang omdat ze oa het hele programma aan het veranderen zijn. Daarmede dus ook gelijk een antwoord op je andere vragen, omdat dit sinds dit jaar dus geheel vernieuwd is weet nog niemand hoe het allemaal precies in zijn werk zal gaan. Helaas…