hoezo “ook”. Voor Nederland nog niet…
nog maar eens een mailtje naar de ambassade…kreeg dit antwoord…niet erg hoopgevend. word zo langzamerhand gek hiervan!
Due to changes in the application process, we do not know when the 2013 program will be officially open. It should be within the next couple of weeks. We are still waiting for that information as well as the new application procedures. Some information has already been posted to our website. Once the rest is obtained from Canada, we will have it posted to our website immediately. Nothing should be filled out until the program officially opens. All we can suggest to you at this time is to check our website daily for when that information is available. We understand this can be frustrating, but this is all we can offer at this time.
Dus vóór 1 Februari is waarschijnlijk van de baan als ik het goed begrijp… Geen goed nieuws dat ze de data blijven verschuiven, ik hoop dat ze gelijk krijgen met die ‘binnen een paar weken’.
Ik hoop toch niet dat 1 februari van de baan is… dat zou toch echt even een flinke tegenslag zijn…
Wordt er een beetje moedeloos van… Overigens ligt op dit moment de site er weer eens uit…
Ja idd, moedeloos. Ik ben al elke dag aan het kijken!
Het is om gek van te worden eigenlijk!
Wow, dit kunnen ze niet maken. Waarom beloven ze dan een datum?
En waarom is die van België wel open?
Stom gedoe.
Weer een mailtje gestuurd met als antwoord dat als je je visum gaat aanvragen het 6-8 weken kan duren voor je 'm daadwerkelijk krijgt. Hier word je toch echt schijtziek van. Ik ben al aan het kijken naar andere stagelanden, want dit gaat het gewoon niet worden, maar ik moet eind februari weg zijn !! HELP!!!
Ben ik misschien te positief… Maar het is pas 9 uur in canada… ze hebben nog deze hele werkdag om de deadline te halen toch? Ik moet ook zeggen dat het allemaal erg onduidelijk is.
dus hopen op een wonder vandaag
Ik heb er een hard hoofd in. Ben dan ook bang dat ik zelfs begin/halverwege april niet meer redden ga. Wat een $&#^@zooi…
Hoi Iedereen!
Wat fijn om een forum te vinden met mensen die ook het WHP willen doen! Ik zit ook met smart te wachten tot de inschrijving opengaat. Kan niet wachten om eindelijk mijn ticket te boeken. Mijn idee is om naar New York te vliegen en daarna van oost naar west te trekken om een tijdje in Vancouver te gaan wonen/werken. Groetjes Jolijn
6-8 weken voor je het visum krijgt? Meende dat ik 20 dagen ergens zag, maar dat zal wel weer niet. Daarnaast kunnen ze het niet maken om er nu nog zo lang over te doen. Ze moeten nu al die tijd inhalen en er voor zorgen dat mensen die vroeg een stage planden aan de slag kunnen.
Ik vertrek dus zaterdag al. Wordt hier niet blij van. Zo kun je toch niet genieten van je mooie reis? Ik MOET mijn visum halverwege maart hebben wil ik mijn stage halen want eind juli heb ik een vlucht terug. Kan er dus wel naar fluiten zo.
Wat is het email adres van de ambassade?
Ik dacht hier op het forum ook al wel meerdere keren gelezen te hebben dat veel mensen hem voorheen idd ook al wel met een week of 2/3 hadden. Maarja, dat was voor ze verzonnen dat ze alles gingen veranderen. Daarnaast staat op de engelse site dat Nederland onder Wenen valt, terwijl het dit jaar wb WHP dus nog ‘‘naar’’ Berlijn zou moeten. Volgens mij weten ze het zelf ook niet meer…
vienn.immigration@international.gc.ca of youthmobility.brlin@international.gc.ca;
ik snap er ook helemaal niets meer van en ben me nu aan het orienteren op een andere stage in Australie waar je binnen 5 dagen je visum hebt ! en dat terwijl ik een superleuke afstudeerstage had geregeld, maar ook begin maart uiterlijk hiermee moet beginnen. ik vind het te riskant om af te reizen naar Canada met al deze tegenstrijdige berichten. Lekker gastvrij land hoor…
Dankjewel. Ik heb ook al een mail gestuurd naar de emigratiebureau, dus ben benieuwd wat zij over het proces zeggen.
Ze hebben daarnet toch nog de info aangepast. De datum is weg en dit is het enige wat er nu staat. Iets meer info over hoe t werkt alhoewel t niet veel is. En, verassend, natuurlijk geen nieuwe datum…
Als* de eerste fase met behulp van uw IEC-Kompass account* is afgerond, ontvangt u een brief van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en Internationale Handel* van Canada, die uw voorlopige acceptatie van het IEC programma* bevestigd.* Daarna wordt U* gevraagd* een “conditionele goedkeuringsbrief” te uploaden op uw MyCIC account van Citizenship and Immigration Canada, om de tweede fase van de aanvraagprocedure af te ronden.Houdt u* er rekening mee, dat het initiatief van de IEC voor 2013 nu nog niet open is voor aanmeldingen. Meer informatie over de online procedure zal dan ook op deze website beschikbaar komen.* Stay tuned!
Hi Blacky94,
Waar zie jij dit staan? Als ik bij Holiday Working Visum kijk zie ik nog steeds dezelfde tekst…
Het staat op de beginpagina van IEC :
International Experience Canada 2013 (update):
De aanvraagprocedure voor International Experience Canada’s (IEC’s) zal vanaf 2013 geheel online zijn.
De aanvraagprocedure voor deelname bestaat uit twee fasen:
Beoordeling voor IEC (met behulp van “IEC Kompass account”) en de
Beoordeling voor de werkvergunning (via MyCIC account). eng / fra.
Als de eerste fase met behulp van uw IEC-Kompass account is afgerond, ontvangt u een brief van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en Internationale Handel van Canada, die uw voorlopige acceptatie van het IEC programma bevestigd. Daarna wordt U gevraagd een “conditionele goedkeuringsbrief” te uploaden op uw MyCIC account van Citizenship and Immigration Canada, om de tweede fase van de aanvraagprocedure af te ronden.
Houdt u er rekening mee, dat het initiatief van de IEC voor 2013 nu nog niet open is voor aanmeldingen. Meer informatie over de online procedure zal dan ook op deze website beschikbaar komen. Stay tuned!
Ik ga vanavond even mailen naar de ambassade en vragen of ze ook spoedgevallen doen als het programma opent, want zo haalt niemand hun stage meer. Ik vertrek morgen maar heb gewoon geen zin meer eigenlijk, want zoals het nu gaat heeft het geen zin meer om er naar toe te gaan.