Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

De aanvraag heb ik met 24 uurs service gestuurd en is de 17e aangekomen. Ik hoop zeker dat de brieven snel komen, m’n reis staat de 29e geplanned!

Hoe wil je dit gaan doen? Als je op 29 december binnenkomt, krijg je -als het goed is- nog niet je WHP-visum bij binnenkomst. Dan zul je dus de grens over moeten en weer terug om 'm na de jaarwisseling in te laten gaan!

Ik kreeg te horen van de ambassade dat ik dat gewoon moest overleggen. De vrouw zei zelf dat de mogelijkheid wel bestaat als je een goed excuus had.

Ik heb de aanvraag voor het WHP 18 december verstuurd (3 weken geleden dus). Heb het visum helaas nog niet binnen. Even afwachten nog.
Ik vertrek 29 januari naar Vancouver. Daar blijf ik de eerste maand om de Olympische Spelen mee te maken. Daarna zie ik wel dat er op mijn pad komt. Het enige dat ik weet is dat ik 28 januari 2011 weer terugvlieg vanaf Toronto.
Ik heb dus een jaar de tijd om van West naar Oost te komen, maar dat gaat helemaal goed komen.
Heb er zin in!

HEBBES!!!
Vandaag lag mijn retourenveloppe vanuit Duitsland op de deurmat met twee mooie brieven erin die ik in Canada aan de douane- en immigratiebeambte moet laten zien.

Same here!
Canada, here I come!

En ook hier lag het vandaag in de bus! Woehoe, weer een stapje dichterbij!! >>>

Pff ik begon me al zorgen te maken, maar de post komt vast een dag later in het Oosten :wink: Mijn visum is ook binnen!

En de mijne ook! :smiley:

Nou dat klopt klopt niet helemaal. Ik woon nl in Losser en das best oostelijk, toch? :wink:

Voor de geïnteresseerden heb ik een gebruikersgroep aangemaakt: Canada WHP-visum 2010.
Deel je ervaringen, spreek met andere reizende WHP’ers af om te meeten en wellicht een stuk samen te reizen. Wat jullie maar willen. :slight_smile:

Aanmelden dus!!

Dit ben ik ook nog aan het uitzoeken :slight_smile: een van de kleine dingetjes die ik nog niet heb ik gevuld.

Weet iemand trouwens wat je op de aanvraag van je VOG moet zetten? Er staat normaal altijd een aanvragen en daar staat dan het bedrijf waar die aanvraag van uit is gegaan. Nu de Canadese ambassade? :slight_smile:

Hoi Gio, die vraag heb ik al eens eerder voor je beantwoordt in dit topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=80325
Daar staat exact hoe je je VOG-aanvraag moet invullen.

BLZ hebben we overigens niet in Nederland en kun je open laten. Wel de BIC en IBAN uiteraard invullen. (Ook dit was al ergens in dit topic vermeld.)

1 like

Thanks Jurjenb! Lijkt wel of mijn internet niet synchroom loopt want zag je reactie nog niet staan :stuck_out_tongue: maar thanks!

Iemand een idee toevallig hoe je moet aantonen dat je binnen een jaar het land uitbent als je een enkeltje heb geboekt? Ik ben van plan om een half jaartje in Canada te werken…

Het is eigenlijk niet aan te tonen dat je gegarandeerd binnen een jaar weer weg gaat en dat zullen ze ook niet van je verlangen. Zolang je vertelt dat je voldoende financiële reserves hebt voor eigen onderhoud (eten, onderdak) en voor je ticket terug, dan is er weinig aan de hand. Mocht je al een werkgever hebben, wellicht dat je dan kan vragen een brief te schrijven met dat je maar een half jaar komt werken. Die kun je dan meenemen en aan de immigratiebeambte laten zien.

En ook mijn formulieren zijn gisteren binnengekomen. Aanvraagformulieren zijn 2 December binnengekomen in Berlijn, dus dat is lekker vlot gegaan! Het gaat in mijn geval wel om een Young Professionals visum ipv Working Holiday maar de aanvraagprocedure is identiek… Nog een jaartje Canada dus! :stuck_out_tongue:

wat houd dat precies in cavok???
een young professionals visum??
een extra jaartje zou geen kwaad kunnen.

Het Young Professionals visum is vrijwel gelijk aan de WHP, met als enige verschil dat je een joboffer (of stageplek) moet hebben voor de aanvraag en dat je YP-visum verloopt zodra je contract afloopt.

Zie de website van de ambassade: http://www.canadainternational.gc.ca/germany-allemagne/youth-jeunesse/netherlands-pays_bas.aspx?lang=eng

Inderdaad, Jurjen heeft het antwoord al gegeven. Dus als je hier werk hebt en je werkgever wil je nog wel langer houden dan kun je nog een jaartje blijven.

dat klinkt super.
zit alleen nog te twijfelen tussen nog een jaar canada,
of proberen om voor een jaar naar australie te gaan.
canada is echt ontzettend fijn,
maar australie is weer een nieuwe uitdaging.

moeilijke vraag, moet er nog maar eens voor gaan zitten.
(heeft er iemand nog wat advies)