Volgens mij hoeven wij daar niets in te vullen: Bankcode - Wikipedia
Oke, had daar ook al gekeken inderdaad! Maar dan weet ik het zeker.
Wanneer ga je trouwens naar Canada en waarheen precies?
Ik ga eerst 3 maanden naar amerika en half april ga ik dan door naar Vancouver. En mân retourticket staat op Ottawa, wanneer ik precies terugkom weet ik niet. Maar ik zal dus Canada van west naar oost doorgaan en dus kan overal zijn. Ik ben nergens aan gebonden, dus wil ik verder naar een andere plek, dan zal ik gewoon gaan.
Blij jezelf een jaar in Montreal? En weet je al waar je wilt gaan werken?
Ik bedenk me trouwens dat je de envelop ongefrankeerd erbij moet doen. Ik denk dat NL postzegels niet in Duitsland gelden.
En ik kwam dit zojuist tegen op een forum:
"quote: Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef Wackyduck het volgende:
De werkvergunningen/visa worden dus in Berlijn uitgegeven. Om je spul terug te krijgen moet je een gefrankeerde retourenvelop meesturen, maar in Nederland zijn geen Duitse postzegels te krijgen. Hoe hebben jullie dit opgelost?Ik zat inderdaad met hetzelfde probleem. Ik heb de ambassade gemaild en het aan ze voorgelegd. Ze waren van het probleem op de hoogte en zeiden dat een ongefrankeerde envelop prima was."
Bron: Canada deel 4 | Kaaskoppen in het Buitenland (KAA) - forum.fok.nl
Daarnaast zie ik dat in het IEC 2010 formulier voor germany wel âstampedâ staat:
Stamped, self-addressed return envelope (Standard letter envelope with a 0.55 cent stamp.
Please do not send DIN A4/A5 envelopes).
Bron: http://www.canadainternational.gc.ca/germany-allemagne/assets/pdfs/IEC_EIC-2010-DE-WHC-eng.pdf
Oke, dat is mooi, bedankt voor het uitzoeken. Een envelop zonder postzegels wordt het dus! Nu nog even wachten tot het geld is overgemaakt en dan kan het hele handeltje op de bus! Enig idee hoe lang het duurt voordat je een reactie hebt?
Ik blijf inderdaad een jaar in Montreal, daar woont mijn vriend (Ik ben zo slim geweest om in Australie verliefd te worden op een Canadees ). Ik ga eerst 6-8 weken intensief Frans lerenâŠen hopelijk vind ik daarna een leuk baantje!
Ow wat leuk, klinkt goed! Hopelijk dat je daarna snel een baantje vind.
Montreal wil ik ook zeker zien. Een kennis van me vond dat toch wel de mooiste/leukste stad van Cnd.
Nog een vraagje over het visum, wat staat er bij jou op het kopie van het bewijs dat je het bedrag hebt overgemaakt?
Als ik een afdruk maak van het afschrift staat er heel weinig, eigenlijk alleen een bepaald transactienummer, het bedrag, datum, mijn naam + giro nr en de âcanadian embassyâ. Maar niks van dat ik het naar een bepaald BIC/IBAN heb gestuurd of iets, en dan kan ik ook niet opvragen van het afschrift. Heb jij dat ook?
En pagina 1 hoeft niet meegestuurd te worden van het application form?
Verder ligt mân pakketje met de papieren al klaar om gepost te worden. Geen idee hoe lang het duurt voordat je het terug krijgtâŠik kan me voorstellen dat ze de eerste week een flinke bulk binnenkrijgen.
Hoi,
Zat toevallig met hetzelfde, bij mij staat er ook alleen dit:
(naam bank) BUITENL BET VERK
Transactie (met nummer erachter)
EUR 95,00 1,0
CANADIAN EMBASSY, GERMANY
Toevallig heb ik vandaag even gebeld met de bank, want ik dacht ineens âwaar is mijn tekst bij opmerkingen gebleven: Working Holiday 2010, naam, geboortedatumâ maar ze zeiden dat dat er over een paar dagen bij staat. Ik weet alleen niet of het uitmaakt voor het versturen van de visumaanvraag.
Pagina 1 hoeft er volgens mij niet bij inderdaad.
Ik heb inderdaad precies hetzelfde staanâŠhms lastig of dat wel of niet veel uitmaaktâŠ
Weet je al wanneer je je aanvraag op de post doet? Laat even weten wanneer je het visum binnenhebt!
Groet marije
Montreal is inderdaad een hele bruisende stad. Veel cultuur, feesten, festivals, te zien en te doen. Maar mooi� Dat dan weer niet.
Nu ik zelf ook het pakket aan het afronden ben⊠Ze vragen om een bankcode (BLZ). Geen idee wat die is, mijn bank (ING) kon er ook geen antwoord op geven, maar verzekerde mij dan IBAN+BIC voldoende is. Dit heb ik dan ook in mijn aanvraag vermeld.
Nog even een retourenveloppe zoeken en de betalingsbevestiging uitdraaien en dan doe ik alles vandaag nog op de bus!
Die BLZ hebben wij niet en hoef je inderdaad niet in te vullen (is iets van de duitse bank).
Ik doe verstuur het pakketje morgen aangetekend. Dan kan ik morgen nog even checken of er op mân afschrift inmiddels wat meer staat. Het zou pas balen zijn als het anders niet goed is en je pakketje weer retour krijgt.
Ik laat zeker weten als ik het visum binnen heb, ik hoor het ook graag van jullie .
Dan zal ze wel leukste bedoeld hebben .
Vanmiddag inderdaad in de brievenbus gegooid (kwam er weer achter dat TNT Post best duur is, zeker naar het buitenland met 6 postzegels).
Aangetekend heb ik niet gedaan, onnodig duur en ik heb er wel vertrouwen in. Waarschijnlijk hebben ze binnen 3 dagen de enveloppe wel binnen. Proof of payment was alleen een print-out âOverschrijving is in behandeling,â maar tegen de tijd dat het aankomt zal het wel op de rekening staan. Het belangrijkste is dat ze het straks op hun eigen rekening kunnen terugvinden. Ik zie ook niet waarom mijn betaling verkeerd zou gaan.
Nu dan maar vingers gekruist houden. Ik laat wel weten wanneer ik respons krijg.
Hallo,
Ik heb net mijn whp aanvraagformulier opgestuurd. Ik had ook enkele vraagtekens bij het invullen en opsturen.
Uiteindelijk heb ik een A5 envelope gebruikt, aangetekend, gewogen en postzegel erop. Ik was âŹ7,70 kwijt, maar ik weet zeker dat hij aankomt en ondertussen kan ik mijn envelope via internet volgen. Ik moet zeggen dat ze bij tnt postkantoor wel raar stonden te kijken toen in het verzoek
(A standard size self-addressed envelope. Please do not send DIN A4/A5.) voorlegde.
Ik ben met mijn papier over de betalingsoverdracht naar Rabobank gegaan en zij lieten me weten dat vrij simpel is. Dat bleek ook alleen door de rare codes ( IBAN, BLZ en ect.) ga je twijfelen omdat je ondekend mee bent.
Alleen staan die codes al voorgeschreven op het aanvraagformulier zelf en is het een kwestie van overschrijven. Ik heb het via internetbankieren (betaalopdracht buitenland) gedaan en op moment dat je de iban code invult en naar link âvolgendeâ klikt dan komt het rekeninghouder automatisch te staan met alle code achterelkaar aangegeven. Dan is het een kwestie van de straatnaam en in omschrijving de naam van de visum, jouw naam en geboortedatum te zetten dan versturen en enkele dagen is het al afgeschreven.
Enige waar ik nu aan twijfel is mijn invulling bij vorige baan namelijk unemployed en vorige opdrachtgever, daar heb ik mijn opleiding gezet omdat ik net afgestudeerd ben.
Nu afwachten of ik een whp krijg voor 2010, maar ik moet zeggen het vrij makkelijk te regelen en is een buro niet noodzakelijk. Zeker niet met deze informatie via wereldwijzer.
Succes met het regelen! En wie weet komen we elkaarwel tegen in 2010.:dag:
Hey lees net dat je een gefrankeerd envelope bij moest doen om je visum terug te krijgen.!!!
Maar wat als je dat niet gedaan hebt?? Weet iemand daar antwoord op te geven?
:S
Ongefrankeerd dus
de gefrankeerde brief was alleen voor het terug sturen van alle papieren als alles niet compleet was, of als je afgewezen bent.
voor de rest hebben ze die envelop niet nodig.
de visa krijg je pas als je canada binnen komt.
in nederland krijg je alleen de brief die je zegt dat je een visa toegewezen hebt gekregen.
die brief laat je als je aankomt in canada gewoon aan de imigration officer zien.
vrij simpel, dus niet te veel over in zitten.
zolang je weet dat alle informatie compleet was, hebben ze die envelop echt niet nodig.
Thanks Jasper en Linda voor jullie reactie. Ik hoop echt dat ik mân visa ontvang. Had vernomen dat ze maar een x aantal uitreiken, ongeveer paar honderd.
Ik had die dag toch nog een geadresseerde envelope (en ja ongefrankeerd) opgestuurd voor de zekerheid. Nu maar afwachten⊠:frown:
wel ff laten weten op deze topic als je m binnen hebt he!!
Ik heb het topic van vorig jaar er nog eens bijgepakt (Het WHP-2009-topic!) Daar duurde het in de âspitsperiodeâ gemiddeld 3 weken, dus volgens mij kunnen we de eerste brieven nu wel zoân beetje verwachten.
(Maar nog wel iets met âin het verleden behaalde resultatenâ en âgeen garantie voor de toekomstâ. In het topic van 2008 hadden ze het over gemiddeld 3 tot 4 weken.)