Ja, dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Even afwachten wat er staat als de formulieren online verschijnen…
He, Ik zat te kijken voor tickets… Als je een enkele reis neem, ben je bijna het 3 dubbele kwijt. Als je een retourtje neemt is dit niet zo…
Ik heb wat gezocht op Google… je kunt beter een retourtje nemen… en geen gebruik van maken. Veel goedkoper!
Dit heeft iets te maken met de terugvluchten ofzo.
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum… Kom uit Belgie en ik ga proberen men WHP te behalen… Nu heb hier enkele vragen bij, moet je er snel bij zijn bv maw zijn ze snel door hun voorraad heen? Dan bedoel ik voor Belgen. Hoe kan ik me al voorbereiden op de procedure? Iemand een idee wanneer de nieuwe aanvragen kunnen worden ingediend voor 2013? Worden er veel aanvragen geweigerd? En aan welke vragen kan je je zoal verwachten in de procedure? Plus ik heb familie in clearwater bc wonen, maakt het iets als ik dat vermeld ook al zal ik er maar enkele weken of mss maand verblijven? Ik weet het mijn excuses voor de vele vragen maar wil een goed begin…
Dank jullie wel
Kijk ik verkeerd of zijn de 2013WHP’s nog niet vrijgegeven?
Mag je met een enkel ticket Canada binnen als je in het bezit bent van een whp en voldoende financien voor de eerste maanden en een retourticket?
Ja maar het kan wel zijn dat ze je aan een kruisverhoor gaan onderwerpen. Maar dat is ook mijn plan want kan geen retoutticket een jaar vooruit krijgen.
Hoi,
Dat kan. Zo ben ik ook Canada binnen gekomen vorig jaar april. Neem wel een copie van je bankafschrift mee en je moet kunnen aantonen dat je werelddekking hebt met je zorgverzekering. Succes.
Ok dank jullie wel, dat kruisverhoor vindt ik maar niks eigenlijk!
Maar mss waag ik het erop ik wacht nog even af, dat de formulieren maar snel online komen… ![]()
Kruisverhoor kan je net zo goed krijgen wanneer je wel een retour hebt. Gaat er gewoon om dat ze willen weten wat je komt doen en dat je ook weer weg gaat enzo ![]()
Ok ik ga morgen eens bellen met airtransat… ![]()
Ik ben nu in Canada met enkel ticket zonder WHP en met genoeg middelen, maar het is niet dat ze dat checken
Ligt er maar net aan of je er uit geplukt wordt. Zit ook nog op een ander forum en daar hebben er genoeg zich wel moeten “verantwoorden” ![]()
Ok dat is ook al leuk om te lezen dat het ook anders kan zijn!
Blacky94 Welk forum is dat mss? En Tjarco dan heb je je reisverzekering toch moeten voorleggen?
Een paardenforum ![]()
Maar ze hebben ook sub forums als “leven zonder paarden” met oa een Canada topic. Zowel mensen die op vakantie als stage gaan of bijvoorbeeld WHP of helemaal emigreren ![]()
Azeer, ik wacht hier nu als toerist op WHP, ik moest langs immigration and customs voor wat vragen, met boeking voor hotel, en bankafschrift paraat maar werd niet naar gevraagd. Van reisverzekering wist ik niets, maar is logisch dat je die hebt als je op reis gaat. Maar waarom zouden ze die checken? Dat zouden ze dan bij elke grenspost in elk land moeten doen?
Maar waar blijven die WHP’s? centen raken op! Schiet op Canada!
Met whp moet je wel een verzekering hebben die dekt als je gaat werken en dat doen de meeste NLse verzekeringen niet. Je moet dus wel een canadese of bijvoorbeeld backpackers verzekering afsluiten. En ben bang dat de aanvragen nog wel ff op zich laten wachten. Begin 2013 is een vrij breed begrip…
Ik vertrek over 3 weken. Hoop ook dat het programma snel opent. Alles is verder al geregeld… Ik blijf tot eind juli dus moet het visum wel hebben ergens in Maart want anders wordt het krap =( Ik ga er al van uit dat ik als toerist binnenkom. Vind het ook wel spannend bij de douane, maar ik neem genoeg papieren mee voor de zekerheid xD
Ben 5 weken geleden vertrokken met m’n whp, en ik kreeg letterlijk maar 1 vraag: of ik hier familie had wonen. 4 minuten later had ik m’n permit in m’n paspoort. Dit was in Toronto.