Daar hangt zeker wel een prijskaartje aan…?
Dan ben ik wel benieuwd hoe ze aan die papieren komen.
Ja er hangt zeker een prijskaartje aan.
Had toen niet door dat het toch wel simpel kon zijn om een visum aan te vragen (maar school vertelde me ook nooit wat), maar goed, je hebt wel goede service. =)
Aan school heb je niets, is mijn ervaring. Wij hebben een ‘international office’ die doodleuk zeggen "Sorry daar hebben we geen ervaring mee. Doei ". Heb je wel de papieren voor 2013 ?? en niet toevallig van 2012 ?
Ja je moet het zelf maar uitzoeken bij school, wel slecht.
Ik weet niet hoe de officiele papieren eruit gaan zien, maar ik kreeg een berg papieren (oa een heel stappen plan van wat je allemaal moet doen) dan kan ik het opsturen en zij maken het dan in orde voor de ambassade (alles verwerken in een persoonlijk dossier, vertalen etc) Dus ik neem aan dat ze het dan verwerken in de papieren van 2013 zodra die vrijkomen.
Okee dat zal dan wel. Maar de begeleiding van school is niet goed op dit soort gebieden waar ze onbekend zijn.
Ik heb precies hetzelfde gehad voor mijn buitenlandse stage in Californie!
Maar wat wil je dan ook. Dat ze van ieder werelddeel iets weten. Dat is ook wel lastig.
Hallo, Even een vraagje. Ik begin nu met het verzamelen van de papieren voor de WHP.
Kan iemand een link geven voor aanvraag WOG (heb 'm ergens voorbij zien komen maar kan het niet meer vinden)
En kan iemand een link geven voor de aanvraag WHP zelf? Ik zoek me rot op de website van de ambassade maar waarschijnlijk kijk ik er gewoon overheen :redface:
WHP is nog niet niet aan te vragen, staat op de site van de Canadese ambassade. Ze hebben het momenteel op begin 2013 staan nadat ze eerst half januari en half november hadden gezegd. Site vd ambassade zal ik hier zo wel ff neerzetten, link naar VOG heb ik niet 1, 2, 3 voor je maar volgens mij staat in het WHP topic 2012 wel een formulier wat je daarvoor kan gebruiken.
Link vd ambassade heb ik, na lang zoeken, gevonden:
Voor de VOG ga ik zo nog wel ff verder zoeken ![]()
VOG heb ik ook net geregeld. Papieren invullen, opsturen naar Wenen + retourenveloppe erbij. Daarna naar je gemeente ermee. Die regelen het verder.
Thnx!! Ik wacht af. Dan sla ik het op… Vog kan ik alvast aanvragen en ik zal een medische keuring moeten aanvragen. Maar dat kan pas nadat de aanvraag WHP gedaan is las ik. Dan krijg je een formulier terug van de ambassade begreep ik.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=129067
Als je onder ‘‘Bijlagen voorbereiden’’ het 4e punt pakt heb je kans dat je gemeente hem ook accepteerd. Was een formulier van Jurjen geloof ik die m iets aangepast heeft. Zo heb ik mijn VOG ook gekregen, heb niks naar Wenen op hoeven sturen ![]()
Echter ligt het er net een beetje aan wie je treft in je gemeentehuis. De vrouw die ik in eerste instantie kreeg deed vrij moeilijk terwijl de man die ik daarna kreeg wat dingetjes voor me heeft opgezocht en erbij aan heeft geniet waarna ik hem ook zo had ![]()
Ik heb dat formulier samen met het NLse document voor aanvragen VOG ingeleverd. Dat kan je hieronder vinden in de 2e alinea.
http://www.justis.nl/Producten/verklaringomtrentgedrag/hoevraagtueenvogaan/#paragraph1
Kijk, hier heb ik wat aan. Ik zie wel dat je een adres in moet vullen waar je gaat verblijven. Is dit belangrijk? Want het is tenslotte een vergunning om rond te reizen…
Volgens mij heb ik dat wel gedaan omdat ik toevallig naar familie ga waarvan het adres dus al wel bekend was. Echter omdat het gaat om een WHP waarin je dus vrij bent om te reizen en werken waar je wil denk ik niet dat het heel belangrijk is en als ze dat vragen op het gemeentehuis kun je denk ik het beste gewoon zeggen dat je dat nog moet regelen aangezien de ambassade nog moet beginnen met in behandeling nemen van de aanvragen etc. Gewoon een leuk verhaaltje ophangen en hopen dat je iemand hebt die een beetje meewerkend is.
Ik regel namelijk ook mijn vlucht en verzekering etc pas wanneer ik mijn LOI binnen heb en dus zeker weet dat ik mag gaan ![]()
Ja dat doe ik ook. Heb een huis te verkopen dus wil wel wat zekerheid hebben voordat ik dat doe.
WHP wordt meestal niet afgewezen toch? Als je iig je zaakjes op orde hebt natuurlijk!
Als je op tijd bent en gewoon alles hebt ingevuld en compleet hebt opgestuurd voor zover ik weet niet… Tenminste, als je VOG verder ook gewoon in orde is zou ik niet weten waarom ze het dan nog af zouden keuren…
Zo, VOG aangevraagd. Was geen probleem. Alleen had ik geen contact persoon van de Ambassade en staat het adres van Berlijn er nog bij. Hoop dat het geen probleem is. We zullen zien!
Staat niet op je VOG en de aanvraag voor WHP moet als t goed is nog steeds naar Berlijn gestuurd worden.
Ik reageer vanavond ff op je PB. Mobiel typen gaat niet zo snel en moet zo werken ![]()
Ik had t naar Wenen gestuurd (en weer teruggekregen…)
Voor je VOG? Dat kan volgens mij wel gewoon naar Wenen maar had laatst iemand hier zien zeggen dat de WHP aanvraag zelf nog gewoon naar Berlijn moet.