Hopelijk komen de formulieren deze week of volgende week. Ik heb ze ook al gemaild maar het enigste wat je kan doen is iedere dag de site checken!
Ik wil in januari naar Georgetown, Ontario. Vog heb ik al thuis liggen.
Ik hoop juist dat het eind december pas open gaat, want begin december is te vroeg Ik ga namelijk eind december naar mijn vriendin in Montreal en ik wil niet dat mijn aanvraag al in behandeling is als ik bij de douane kom Daar dan lekker 2 - 3 maandjes relaxen en alvast wat jobhunten en dan in maart even terug naar Nederland om daarna mijn WHP te activeren.
Even een vraag mbt tot het working holiday visum. Is het normaal dat ze aangeven “midden november” als mogelijke startdatum van de applicaties? Het is behoorlijk vaag… wanneer is de opening van applicaties van start gegaan in 2011? Sta behoorlijk te trappelen om een WH visum aan te vragen.
Wow, dat vind ik best vreemd moet ik zeggen. Wellicht met de verhuizing naar Wenen heeft de boel wat vertraging opgelopen.
Ik had zelf nog een vraagje. Ik vertrek aanstaande vrijdag met m’n whp naar Canada, met als einddoel Ottawa. Ik stop tussendoor op Toronto. Waar gaat de immigratiedienst mijn whp ‘goedkeuren’? Toch bij aankomst in Canada, dus Toronto? Voor diegene die hier ervaring mee hebben, wat zijn ongeveer de vragen waar ik me op kan voorbereiden?
Ben positief nerveus!! Ligt al een mooi sneeuwlaagje in de hoofdstad op me te wachten
Uit ervaring met meerdere visa en overstappen (US en Australië) kan ik je zeggen dat het bij mij altijd gebeurt op de eerste stop in het land, dus voor jou zal dat Toronto zijn denk ik. Veel plezier! Beetje jammer dat de datum nu verplaatst is naar “mid- januari” … behoorlijk irritant. Geduld is een schone zaak…
Vind het enorm balen dat ze het hebben verplaatst naar mid-Januari. Had namelijk al geplant om 2 februari naar Canada te gaan voor stage t/m 27 juli. Al een ticket geboekt want ik had niet door dat die aanvragen zo konden verschuiven. Zal opnieuw moeten boeken aangezien ik niet makkelijk weer over de grens kan gaan zou ik als een toerist eerst binnen komen.
Heb mijn papieren al klaar en kan het hele pakket deze week opsturen, maar hoe lang duurt het nou precies om een visum te verkrijgen? Zal wel niet binnen 2 weken klaar zijn, of toch wel.
De pagina is weer een beetje gewijzigd. Er staat nu “Information regarding the opening and the new procedures for International Experience Canada 2013 will be posted on this page in early 2013.” … dus niet meer half januari maar begin 2013.
We moeten het maar zien wanneer het precies gaat zijn.
Ik wil ook eind januari heen voor mijn afstudeerstage. Mijn idee was om eerst als toerist binnen te komen en dan vanuit Canada het WHP aan te vragen. Schijnt wel te kunnen…iemand ervaring hiermee ?
Ga ik toch ook doen als toerist, kan niet meer wachten. Hopelijk laten ze me dan binnen met mijn papieren x)
Maar ja het was wel mogelijk had ik gelezen, zelf geen ervaring mee, maar had gelezen dat je wel een keer de grens over moet om je visum geldig te laten maken (bij de douane of een port of entry)
Hoe kan jij de papieren nou al klaar hebben? De formulieren voor 2013 staan nog niet eens op de website.
Vog enzo dat snap ik maar de formulieren kan toch nog niet?