Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Ik ken Toronto niet goed, maar normaal gesproken zodra je het land binnenkomt, moet je door de douane en immigratie. Dat zou dus in Toronto zijn. Vervolgens pak je de binnenlandse vlucht naar Saskatoon.

Tenminste, ik neem aan dat het gescheiden vluchten zijn. Als je in Toronto in het vliegtuig moet blijven zitten, dan zul je in Saskatoon pas door de bureaucratie heen moeten.

Hopelijk heb je voldoende overstaptijd gerekend in Toronto. :wink:

Ik land in Toronto om 15:35 uur en vertrek naar Saskatoon om 18:45 uur, dus dat lijkt me voldoende tijd. :slight_smile:

Yes, LOI is binnen :cheer:!

Canada, here I come >>> :-)!

Gefeliciteerd met je LOI! Hoeveel weken heeft het wachten in totaal voor jou geduurd? In welk deel van Canada ga je zitten? Heel veel succes met de overige voorbereidingen en veel plezier in Canada alvast. Groetjes, Padma

Moet het documentnummer dat op het LOI staat hetzelfde zijn als het documentnummer van je paspoort? Aangezien ze het zo belangrijk vinden dat ik met hetzelfde paspoort daar kom als dat ik heb gebruikt om het LOI aan te vragen vraag ik mij af of dit verband met ekaar heeft.

Jup, ik zou naar Vancouver gaan, en daarna zie ik nog wel :slight_smile:

Proficiat dat je u LOI ook hebt ontvangen! :slight_smile:

Ik ben net even al mn papieren bij mekaar aan het zoeken, maar ik vroeg me af of je je VOG ook mee moet nemen?
Ik heb mn VOG namelijk niet teruggekregen na mn aanvraag voor het WHP

Je hoeft geen VOG mee te nemen (tenzij je het denkt nodig te hebben voor specifieke banen of als je meteen nĂłg een aanvraag start bij Immigration Canada).

hoi iedereen,

mijn aanvraag is vandaag afgewezen omdat er iets niet in orde is met mijn pasport (signature or validity).
Nochtans is het geldig tot 2014.
en mijn handtekening was (denk ik toch) duidelijk.

Heeft er iemand een idee wat het probleem dan zou kunnen zijn?

Tim

Nee, ik weet niet wat dan de reden is. Ik kan je dus helaas niet verder helpen. Misschien kan je de ambassade even mailen en vragen om toelichting.
In ieder geval succes. Groetjes, Padma

Vervelend! Had je misschien alleen de voorkant en niet ook de achterkant gekopieerd?

Wellicht dat de handtekening op het paspoort onvoldoende lijkt op de handtekeningen op de formulieren?

Ik heb mijn LOI Binnen al 1 maand geleden:was: wat ik me afvraag is dat ik in mei 31 wordt, staat op LOI validate date is till 28-02-2013, Moet ik deze LOI gebruiken voordat ik 31 wordt of niet? en kan ik tot 28-02-2013 gebruiken maken van LOI? voor immigratiedienst kan ik VOG van hier meenemen of kan ik daar ook eentje aanvragen? zo ja waar?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verklaring-omtrent-het-gedrag/vraag-en-antwoord/hoe-vraag-ik-een-verklaring-omtrent-het-gedrag-vog-aan-als-ik-in-het-buitenland-woon.html

Hoi Jam5858,

Voor de antwoorden op je vragen over de leeftijd zie http://www.canadainternational.gc.ca/germany-allemagne/experience_canada_experience/faq.aspx?view=d#crt1-3

Je hoeft dus niet voor je 31e verjaardag gebruik te maken van de LOI. De uiterste gebruiksdatum van de LOI is de datum die op de LOI staat. Ik zie trouwens op bovenstaande link dat de leeftijd voor WHP aanvragen is verbreed naar 35 jaar (ipv 30 jaar). Succes met alle voorbereidingen!

Dat is Duitsland, voor Nederland is het nog altijd 30 jaar: Canada and the Netherlands

Inderdaad: de aanvraag moet voor de 31ste verjaardag op de ambassade liggen (en zijn afgestempeld voor ontvangst).

Je kan het beste alvast een tweede VOG uit Nederland meenemen. Volgens mij mocht de VOG niet ouder zijn dan 12 maanden voor CIC, maar lees het nog even na. :wink:

Deze site had ik veeeel eerder moeten ontdekken! Wat een uitkomst haha. :slight_smile:

Ik heb vandaag net een VOG aangevraagd bij de gemeente, omdat ik niet eerder wist dat dit moest. -wat ik al zei, ik had eerder dit forum moeten vinden, dat had alles een stuk makkelijker gemaakt-
Maargoed alle formulieren voor de visum heb ik al ingevuld en nu moet ik dus alleen nog wachten op mijn VOG, maar dat duurt volgens de gemeente 2-4 weken. Ik ben heel bang dat alle visa al vergeven zijn, wanneer ik mijn VOG binnen hebt.
Wat is slim om te doen? De formulieren alvast opsturen en zeggen dat de VOG onderweg is, of wachten en hopen dat er nog een visum voor me over is?

Hoi en welkom!

Wacht op de VOG, anders wordt het hele pakket naar je teruggestuurd en kun je fluiten naar je geld. VOG duurt meestal niet lang, destijds had ik 'm in minder dan een week.

Okee super bedankt! Dan zal ik geduldig afwachten en hopen dat er nog een visum voor me over zal zijn. :slight_smile:

Ik ben momenteel ook met het VOG proces bezig

Zodra ik die heb zo snel mogelijk m’n work permit aanvragen. Omdat ik nu al een vervelende (lees: vertragende) ervaring met de post heb gehad, wil ik het graag in Berlijn persoonlijk aanvragen. Weet iemand of dit mogelijk is? Dus gewoon met alle papiermeuk naar Berlijn gaan en aanvragen die YPP of WHP (net wat ze nog hebben
)