Post secondary education bedoelen ze mee: MBO, HBO of Universiteit
Bij security related kun je gewoon nee invullen want ze bedoelen of je in de beveiliging bij een overheidsinstelling hebt gewerkt.
Post secondary education bedoelen ze mee: MBO, HBO of Universiteit
Bij security related kun je gewoon nee invullen want ze bedoelen of je in de beveiliging bij een overheidsinstelling hebt gewerkt.
En een antwoord op de eerste vraag: nee, met een WHP mag je geen voltijd onderwijs volgen. Je mag bijv. wel een particuliere cursus volgen. Maar geen college of uni.
Heb jij je WHP al binnen ondertussen? Bij mij ging het eerste luik ook heel erg snel, maar heb nu al een week of 2 niets meer gehoord.
Pff, stressâŠ
nee dus :dag:
(ik was er even tussenuit)
Ok, geen reden tot paniek dus ;-). Bedankt voor je reactie!
Wat is een conditionele aanvaardingsmail met betalingsdetails? Heeft dit te maken met WHP? Mijn WHP aanvraag heb ik eind vorige week ingediend. Ik ben benieuwd of deze wordt goedgekeurd.
Groetjes, Padma
die zal je vrij snel krijgen, wanneer de eerste fase (IEC) is afgelopen in de ambassade, dan krijg je die mail en moet je de fee betalen binnen de zoveel dagen, waarna het dossier naar immigratie gaat. als die goedkeuren krijg je je LOI via mail (de permit zelf)
Dank voor je reactie. Ik heb de fee van âŹ110 al overgemaakt en daarvan een bankafschrift als bewijs toegevoegd bij de aanvraag. Bedoel je deze fee of zijn het andere kosten? Groetjes, Padma
daâs alles. alles over de procedure staat in het pdf pakket dat je hebt gedownload.
nu maar wachten⊠pfff
Al dat wachten is best zwaar he, tenminste dat vind ik. Naar welk gebied in Canada gaat je voorkeur uit en ben je al bezig met het vinden van werk in Canada? Ik wacht zelf maar even de WHP af, wanneer dit wordt goedgekeurd dan plan ik verder.
zelfde, nog niets concreets gepland wegens nog enkele onzekere factoren.
maar the big picture zou zijn, vertrekken in de zomer naar het oosten, en daar alles doen en geleidelijk aan westelijk gaan om te overwinteren.
Kun je deze maand nog steeds een visum aanvragen voor een working Holiday program??
Volgens de website nog 375 plaatsen over; zeker proberen dus!
Voor fase 2 is het wat langer wachten⊠Ik heb vannacht een e-mail gekregen met mn LOI. Fase 2 heeft bij mij ongeveer 4 weken geduurd ![]()
Super dat je je LOI ontvangen hebt!
Weet je al waar je naartoe gaat?
Hoi Padma,
Ik heb behoorlijk in de stress gezeten aangezien ik eind december 31 werd, en de aanvraagprocedure dit jaar heel laat van start ging. 2 dagen voor mijn 31ste ging deze open, en heb gelukkig alles rondgekregen! De aanvraag moet voor je 31ste binnen zijn bij de ambassade, maar je hoeft dus niet per definitie voor je 31ste in Canada te zijn.
Ik ga in april en heb echt heeeeel veel zin. Ben nu van alles aan het regelen (verhuren van mijn woning/ verzekering/ werk zoeken etc).
Succes met je aanvraag!
Groetjes,
Tami
Hoi Tamlan,
Gefeliciteerd met het verkrijgen van je WHP. Dank voor de geruststelling en de informatie. Voor mij blijft het toch spannend tot ik bericht heb dat mijn WHP is goedgekeurd. Ik kan namelijk iets verkeerd hebben ingevuld of iets kan onduidelijk zijn en dan worden alle formulieren terug gestuurd en mag ik de hele aanvraag weer opnieuw opsturen en of dat dan voor mijn 31e verjaardag binnen komtâŠ
Naar welk gedeelte van Canada gaat je voorkeur uit en heb je al een baan kunnen vinden? Ik hoop dat je me op de hoogte kan houden van je vorderingen op het laatste gebied, want daar kan ik van leren:) Succes met alle voorbereidingen! Groetjes, Padma
Hallo,
Ik vertrek over een twee weken naar Canada onder het WHP. Alles is al geregeld alleen ik heb nog een paar vragen over het visum bij aankomst in Canada. Ik vlieg eerst aan op Toronto, waarna ik doorvlieg naar Saskatoon.
Moet ik me bij aankomst in Toronto melden bij âImmigrants & Skilled Workersâ of moet ik dat doen in Saskatoon??
Ook lees ik hier het een en ander over een SIN-nummer. Nu ga ik vrijwilligerswerk doen en werk voor âboard and roomâ, dus heb niet te maken met belastingaanvraag ed. Dat SIN-nummer heb ik dan toch niet nodig??
Alvast bedankt
Sanne
Hoi Tamlan,
Dank voor je email:) Ik vond het erg leuk om van je te horen en wat je plannen zijn. Ik heb ook enkele malen geprobeerd om je terug te mailen, maar volgens mijn komen mijn emails niet aan (ze worden namelijk niet vermeld in mijn âverzondenâ box). Laat je me weten of dit het geval is? Ik zou het leuk vinden om op de hoogte te worden gehouden dus blijf vooral mailen. Groetjes, Padma
Sanne, wat betreft jouw vragen. Daar kan ik je helaas niet mee helpen, maar de antwoorden zijn wel heel leerzaam. Ik hoop dat iemand anders je ermee kan helpen. Succes en veel plezier met het vrijwilligerswerk alvast. Groetjes, Padma
Dag Sanne,
Voor vrijwilligerswerk heb je inderdaad geen SIN nodig.