Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Nee, ik wacht tot die voor België open is want ik woon in België

Oh ja, sorry ik had niet goed gelezen :slight_smile:

@ Jurjenb,

je hebt gelijk ik zat op german.gc.ca maar nu zit ik te kijken op netherlands.gc.ca en daar staat dat de quota 450 licenties is en ik kan gewoon pdf’s downloaden om in te vullen, deze zijn volgensmij trouwens precies hetzelfde als op de duitse site!

Maar hoe zit het met die enveloppen? ik heb het topic doorzocht maar kom niet echt tot een eenduidig antwoord…

En bij Country where applying same as residence country kan je dan Yes invullen toch?

Groeten Cees

Maar het is eigenlijk hetzelfde principe, maar gewoon opsturen naar parijs, dus thx :slight_smile: Omdat het opgestuurd moet worden naar Parijs heeft het me een beetje in de war gebracht of er inderdaad wel yes moet geantwoord worden op die vraag…

@ceesbrees: mss rare vraag, maar waar op de website van de ambassade lees je dat je een enveloppe moet meesturen?

Man, ga ik blij zijn als alles eindelijk in orde ga zijn in verband met dat visum… zoveel stress… :s

Volgens mij is de aanvraagprocedure op de schop gegaan. Ik zal morgen ook eens alles doorlezen.

België lijkt inderdaad nog niet open te zijn, Nederland wel.

Hoi allemaal.
Ik ben nieuw hier, maar heb ondertussen al heel veel berichten gelezen. Ook ik ben in de race voor een WHP-visum. Heb vandaag mijn VOG aangevraagd en zodra die binnen is zal ik mijn aanmelding versturen. Ik heb één vraag:

Ik heb begrepen dat wanneer je in ‘health-services’ wilt werken, je een medische keuring moet ondergaan. Ik neem aan dat dit voor Registered Nurses ook geldt (mijn beroep)? Wanneer ik dat formulier bij mijn aanmelding sluit, staat er dat de processing time enkele weken langer kan duren. Is het verstandig om dit te doen, gezien de populariteit van het visum? Kan ik de benodigde formulieren op een later tijdstip, wanneer ik mijn LOI al binnen heb evengoed nog verkrijgen?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven!

Groetjes Evalien

Trouwens, ik zie eerder in dit topic allemaal berichten over een aan jezelf geadresseerde envelop die je mee moet sturen naar Berlijn. Ik kan dit op de site nergens terug vinden, kan het zijn dat dat geschrapt is? Of zal ik dat voor de zekerheid evengoed maar meesturen…

Op http://www.canadainternational.gc.ca/netherlands-pays_bas/experience_canada_experience/application_guide-guide_demande.aspx?view=d zie ik het inderdaad ook niet meer staan. Ik heb er wel een envelop bijgedaan, ik denk dat het er eerder deze maand nog wel bij stond. Je kan 'm voor de zekerheid erbij doen!

In elk geval heb ik ook gezien dat ze de link naar het “IEC Application and Declarations form” er een paar dagen later bijgezet hebben, dus ze hebben er wel aangezeten nadat ie open gegaan is de 22e.

De retourenveloppe lijkt inderdaad verleden tijd.

Ik heb een overzicht geplaatst van alle info voor de aanvraag, inclusief iets over de medische keuring in een nieuw topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=814670

Ondanks de populariteit kun je gewoon de aanvraag doen, meestal duurt het een tijdje voordat alle permits zijn vergeven. Bovendien denk ik dat als ze je aanvraag eenmaal binnen hebben en men wacht je keuring af, dat ze in ieder geval een permit voor je reserveren.

Volgens mij was het vorig jaar pas in april / mei 2011 ofzo vol? Dan lijkt het erop dat je nog wel even de tijd hebt om in te sturen…

Weet iemand hoelang het kan duren voordat je je visum binnen hebt als je een medische keuring gaat doen? Ik moet/wil de eerste of tweede week van februari vertrekken, maar het zit er denk ik niet in dat ik dan mijn visum binnen heb. Kun je ook een spoedaanvraag doen? Of is er nog een andere mogelijkheid?! Wil het vandaag op de post doen… :wink:

Alvast bedankt!

Je kan op de buitenkant van de enveloppe schrijven dat je 'm met spoed behandeld wilt hebben. Schrijf een cover letter waarin je uitlegt dat het vanwege de keuring is.

De medische keuring duurt ongeveer een week (voor de bloedtest, moet het afgenomen bloed eerst 4 of 5 dagen blijven zitten). Daarna worden de resultaten OF naar de ambassade OF naar Ottawa gestuurd, voor zover ik weet per snail-mail.

Zoek alvast een erkende arts op die de keuring kan doen.

In het verzenden van je pakket kun je een dag of zo winnen als je het per Express Post stuurt.

ik ben bezig met een Belgische WHP aanvraag, maar wij moeten een bewijs van woonst meesturen. het probleem is dat alle documenten in het engels of frans moeten zijn, en ze dat op het gemeentehuis niet kunnen doen…
is het ok als ik gewoon op een kopietje van het nederlandstalig bewijs van woonst de engelse vertaling zet met pen? Op de whp kit staat dat de vertalingen alvast niet gecertificeerd moeten zijn…
dus ik zou zo werken:

Adres / Address

Hallo allemaal,

Ik heb 3 weken geleden mijn WHP aan gevraagd heeft iemand enig iede
Hoelang het ongeveer duurt voordat die binnen is want ik wil
Het liefst zosnel mogelijk weg…

Alvast bedankt,

Groetjes

Bij mij was die binnen 10 dagen binnen per email, zou dus niet lang moeten duren en zou als ik jou was goed je postvak in de gaten houden.

voor de Belgen hier: het proces gaat zeer snel! althans het eerste luik!

vrijdag op de post, maandag aangekomen en vanavond al de conditionele aanvaardingsmail gekregen met de betalingsdetails.

wel niet meer te lang wachten met aanvragen want na 2.5 weken zijn er nog maar 618 van de 750 plaatsen beschikbaar.

Hoi,

Op internet heb ik het volgende formulier gevonden

http://www.cic.gc.ca/english/pdf/kits/forms/IMM1295E.PDF

Kan ik hiermee het WHP aanvragen?
Ik word dit jaar 31. Stel dat mijn WHP aanvraag wordt goedgekeurd kan ik dan nog wel naar Canada indien ik voor mijn 31e verjaardag naar Canada vertrek?

Groetjes, Padma

Ja, maar er is nog een formulier nodig.

Volg de instructies op de website van de ambassade en in ons WHP2012-topic.

Graag wil ik weten of met whp kan iemand daar studie doen of niet naast je werkt natuurlijk? alle tips zijn welkom.:wereld:

ik ben namelijk nieuw op deze forum, dus als ik iets verkeerd doet neem me niet kwalijk, ik heb twee vraaje van de formulieren
Education: have you had any post secondary education(including university,college,or apperenticeship training) ik weet niet wat voor antwoord moet ik geven ik heb gewoon mavo.

2de vraaje Background information vraag nr 5.
Have you ever been employed by a government in a security-related capacity?
Ik heb wel in de beveiliging branche gewerkt. maar dat was wel particulier? any tips.