Hallo allen,
Ik ben zelf nu ook bezig met mijn aanvraag, heb alles af behalve pasfoto en vraag 1.2 op het WHP formulier
Bij 1.2 Applicant Bank Account Information:
Wat is mijn BLZ?
Alvast bedankt!
Hallo allen,
Ik ben zelf nu ook bezig met mijn aanvraag, heb alles af behalve pasfoto en vraag 1.2 op het WHP formulier
Bij 1.2 Applicant Bank Account Information:
Wat is mijn BLZ?
Alvast bedankt!
De Bankleitzahl (afgekort BLZ) is een in Duitsland en Oostenrijk gebruikt getal dat een kredietinstituut op eenduidige wijze identificeert. De Duitse Bankleitzahl bestaat altijd uit 8, de Oostenrijkse uit 5 cijfers.
Ik vergat dat google alles wist, laat maar :S
De BLZ code heb ik niet ingevuld, zoals jezelf al schreef is dit iets wat alleen gebruikt wordt in Duitsland en Oostenrijk.
Ik heb wel de SWIFT code en het IBAN nr. ingevuld van mijn eigen rek. nrâŠ
Maar ik hoop natuurlijk ook gewoon dat ze het niet nodig zijn, ik hoef mijn geld niet terug, ik wil alleen dat visum hebben. :-).
Ik had het ook niet ingevuld en heb mijn LOI voor mijn YP binnen dus komt goed!
Hey,
Ik heb mijn pakketje hier klaar liggen en wil het maandag aangetekend op de post doen. Alleen heb ik twijfels over dat bewijs van betalingâŠ
Momenteel heb ik hier gewoon een print van de transactie via internet bankieren
Hierop staat het volgende:
Bedrag: 110,00 af
Rekening: mijn rekeningnummer - mijn naam - plaats
Tegenrekening:
**Datum: **20-12-2010
Mutatiesoort: Internetbankieren
Naam/Omschrijving/Mededeling:
Iban: DE60100700000237470000
Naam: Embassy of Canada
Kenmerk: NOT PROVIDED
Omschrijving: Working Holiday 2011 - mijn naam - geboortedatum
Voldoet dit gewoon zo of moet ik bij de bank naar binnen maandag en een officiële brief of iets dergelijks vragen?
Merry xmas :wub:
Je kan gewoon een printscreen van je beeldscherm maken met internetbankieren of een kopie van je bankafschrift.
Was bij mij voldoende, een printscreen.
Microsoft computers hebben een printscreen knop en in paint kan je â> bewerken â> plakken en dan opslaan, en met een mac kan je command/shift/3 drukken enals het goed is komt dan een foto op je bureaublad die je kan uitprinten
Hoi allemaal,
Inmiddels ben ik ook er ook zeker van dat ik mijn papieren in orde kan maken:)! Waar ik zelf over twijfel en iemand mij wellicht wat meer informatie over kan geven is het volgende. Ik heb een Social Work diploma. Op dit moment ben ik niet werkzaam in deze sector echter kan het zo zijn dat ik in canada een baan tegen kom in deze sector. Is het noodzakelijk om het âmedical examination formâ in te vullen en bij te voegen bij de overige documenten?
Het is namelijk ook mogelijk dat ik in het welzijnswerk terecht kom en dan is dit niet noodzakelijk.
Heeft iemand een tip voor mij? Bestaat er een mogelijkheid om dit later alsnog aan te vragen als ik al in Canada ben? De kosten voor een medisch onderzoek bedragen namelijk ⏠250 en mocht ik geen baan vinden in Social work dan is het zonde.
Mocht iemand een antwoord hebben dan hoor ik het graag.
Bedankt! succes iedereen! Groetjes, Ilse
Nou heb ik mijn pakketje al verstuurd en ja het afwachten is euhh, er is niet veel nagel meer over!
Maar zijn er al eens mensen geweigerd en waarom? (buiten dat je iets vergeten bent in te vullen of mee te sturen etc)
Heb het nog niet eerder gehoord dat iemand geweigerd is.
Ik heb zelf voor 2009 een WHP aangevraagd zonder problemen en nu voor 2011 een YP zonder problemen.
Er was wel iets mis met mijn arbeidscontract maar ze namen contact met mij op en vroegen of ik het probleem kon verhelpen. Dit heb ik gedaan en een dag later een nieuw contract opgestuurd en later kreeg ik mijn letter of introduction.
Hoi Allemaal,
Ik ben redelijk nieuw op wereldwijzer, maar een betere plek voor mijn vragen kan ik me niet voorstellen. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen;
Ook ik wil graag een WHP 2011 aanvragen. De VOG aanvraag is inmiddels de deur uit - kan ik justitie bellen om te vragen of ze er een spoedprocedure van kunnen maken?
Over spoed gesproken, hoe realistisch is het dat ik mijn WHP Visum toegewezen krijg als ik hem âpasâ midden Januari naar Berlijn stuur?
Nog één vraagje: ik las bij de benodigheden de volgende regel
âhave the financial resources necessary to support themselvesâ
Aan welk bedrag moet ik dan denken?
Alvast bedankt en veel geluk met jullie WHP aanvragen!:dag:
Je zal vast nog wel op tijd zijn. Vorig jaar waren er ook in de zomer nog een paar over.
Dat bedrag is bedoeld om mensen tegen te houden die bij aankomst op de deur van de overheid kloppen. Als je een retourticket kan tonen zullen ze er hoogst waarschijnlijk niet eens naar vragen want dat is alles wat ze willen weten, dat je weer terug gaat. Verder kan je met een WHP gewoon werken maar je moet wel iets hebben om de eerste tijd mee door te komen. Het wil ook helpen als je een ondersteuningsverklaring hebt van ouders of iemand die zegt dat als jij in problemen komt ze jou financieel bijstaan.
Een specifiek bedrag, heb ik geen idee bij want het is mij nooit gevraagd
Maar wat ik me dan afvraag, hoe zou je uberhaupt kunnen laten zien hoeveel er op jouw bankrekening staat als je op het vliegveld staat?
Of wordt dat bekeken wanneer je het visum aanvraagt?
Ik heb mijn bankrekening niet laten zien (zou niet hoeven, want dat lijkt mij een inbreuk op privacy). Ik heb gezegd dat ik (dacht ik) 2000 dollar direct ter beschikking had, ik was nog in afwachting van een laatste loonstrookje en dat ik in noodgevallen altijd bij mijn ouders aan kon kloppen.
Ze willen vooral zeker weten dat je niet in de financiële problemen komt en op de straat belandt. Ook moet je een vliegticket kunnen kopen, als je nog geen retourticket had gekocht. Zorg dat je je ticket terug kunt kopen (als dat nog moet) en dat je voor ten minste 3 maanden in al je uitgaven kan voorzien zonder dat je inkomsten hebt (huur van appartement/ho(s)telbed, eten&drinken, transport, etc.)
VOG-aanvraag hoeft niet met spoed, dat duurt doorgaans minder dan een week. In januari zijn er zeker nog wel WHPâs over, op zân vroegst wordt het april pas problematisch (dat is in de drukkere jaren). Volgens mij zijn er meer permits dan voorheen, dus tot de zomer moet het sowieso nog wel goed zitten (nagel me er niet op vast). Meestal wordt je aanvraag binnen 4 weken in behandeling genomen, binnen 6 weken heb je alles wat je nodig hebt thuisgestuurd gekregen. Geweigerd worden is moeilijk, dan voldoe je niet aan de voorwaarden die duidelijk in het pakket genoemd worden.
Hoi,
Ik vertek begin juli naar Canada, ik vlieg op Toronto en ga eerst in het westen rondreizen (waars met een vriendin en anders alleen). Daarna ga ik door naar Vancouver en wil ik volgend winterseizoen in Whistler gaan werken (tips over daar werken zijn welkom).
Mijn WHV is inmiddels binnen, ging allemaal erg snel! Had mijn VOG formulieren naar Berlijn gestuurd voor de stempels enzo na 7 dagen had ik deze al terug. VOG was ook binnen 2 weken klaar toen alles opgestuurd en na 3 weken was mijn brief dat alles is goedgekeurd binnen!
En ik ben van plan een jaar in Canada te blijven en daarna wil ik door naar midden/zuid amerika dus ik boek een enkele reis, maar ik hoef dus niet persé een retour ticket te hebben als ik Canada binnen kom? Heb genoeg geld dan en neem wel een kopie van mijn bankafschrift mee!
Helemaal goed! ![]()
Origineel gepost door **Laurien01** [http://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons/viewpost.gif](http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=672566#post672566) *ik boek een enkele reis, maar ik hoef dus niet persé een retour ticket te hebben als ik Canada binnen kom? Heb genoeg geld dan en neem wel een kopie van mijn bankafschrift mee!
Bekijk de prijzen wel goed!
Het is meestal goedkoper om toch een retour te kopenâŠook al gebruik je hem niet.
*
Ik heb via Icelandair een hele goedkope vlucht gevonden, vlieg 1 juli via ijsland waar ik dan 5 dagen blijf, naar Halifax voor 372 euro ![]()
Sowieso een goede tip, want Icelandair vliegt echt wonderbaarlijk goedkoop ![]()
Klopt, alleen jammer genoeg hebben ze heel weinig bestemmingen in Canada.
He,
Hier is vandaag tweemaal Letter of Introduction op de deurmaat gevallen! Het is gelukt!:zon02:
Gefeliciteerd Rudy!
Bij mij is het nog even wachten /cry! Ik kijk nog steeds 2-3 keer per dag of er iets bij de post zit, als er iets is zijn het helaas acceptgiroâs :slapen:
Hoe lang heeft de ambassade er over gedaan bij jou eigenlijk?
Veel plezier trouwens in Canada. Al enig idee wat je gaat doen?