Yes. ik heb m’n bevestiging ook binnen :D, maar wat een vage brief zeg…
Die validity date is de datum tot waarop je je visum mag activeren toch? zodra ie actief is mag je een jaar blijven (of tot de geldigheid van je paspoort) toch?
jeah, ik heb ook me POE binnen, @TMaas ja de validity date is de datum tot waarop je je visum mag activeren,
leuk om te lezen dat de meeste mensen naar Alberta gaan ik namelijk ook, in de buurt van edmonton.
Sorry dat ik het (wss voor de zoveelste keer hier) vraag, maar ik kom er toch nog niet helemaal uit met de verzekering. Heb ik nu wel of niet voldoende aan een doorlopende reisverzekering om bij binnenkomst van canada mijn visum te krijgen of moet ik vanuit Nederland al een canadese verzekering aanvragen om te kunnen werken?
Hoihoi, wanneer hebben jullie precies de aanvraag met alle formulieren verstuurd?
Ik ben namelijk benieuwd hoelang ik nog ongeveer moet wachten voordat ik weer iets hoor ![]()
@Maris91 Nice, gefeliciteerd! En na de activatie mag je een jaar blijven toch? Bedankt voor je antwoord iig :).
@S1993, ik heb hem 29 maart afgerond. Maar heb mijn POE nog niet ontvangen.
@Tmaas, dit klopt. Zodra je Canada binnenkomt en je je werkvergunning “activeert” mag je 365 dagen in Canada reizen/wonen/werken.
Ik heb net ook mijn POE ontvangen!!!
Ik heb vandaag mn POE ontvangen voor Young Professional. Ik zit nu al in Vancouver op het Working Holiday. Ook het Young Professional Visa lijkt net als het Working Holiday een jaar geldig te zijn.
hoi iedereen ik heb wat nieuwe dingen te vertellen wat wel handige is voor een aantal
ik zit al in canada edmonton ik was hier al voor dat ik me visa kreeg. ik heb het van de week in laten gaan het gekke is dat ik dacht op het moment dat je het visa laat in gaan is het een jaar geldig dat is dus niet zo op het moment dat jij de poe binnen heb gaat het in ;( een beetje ra. bij mij op de brief staat date issued/2015/04/24 expiry date 2016/04/09 dus je moet dus niet op het moment dat je binnen komt maar dat je de poe letter heb.
veder wetten we als je eerst op een toerisme visa binnen komt om late de visa in te laten gaan dat je naar de rens moet om op new het land binnen te komen hoef dus niet !!! je kan gewoon naar de stad en naar het overheids gebouw gaan en daar het activeren en en daar kan je ook je sim nummer aan vragen
en veder heb je recht op gratis zorg als je een baan heb dan heb je de zelfde zorg als een canadsees dan kan je gewoon naar de dokter en noem maar op veder wel gewoon een verzekering wat je zelf moet voor nood naartuurlijk
die man of vrouw die met jauw de sin nummer doet geeft je een aderes waar je heen moet voor de gratis zorg in canada anders even naar vragen ![]()
veder krijg je bij je sin nummer een code die je nodig heb voor werk die man gaf mij de tip geef niet eerde het nummer tot je hoort dat je bent aan genomen want op dat moment kan je ook die zorg verzekering laten in gaan die gewoon gratis is want als je een werkvergunning heb of een andere werk visa heb je recht op zorg ! erg handig als je een keer naar de dokter moet ![]()
als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel
wat leuk dat je ook in de buurt van edmonton zit mocht he het leuk vinden om wat te drinken gezelig ![]()
Hey Felicia. Weet je zeker dat je visum niet ingaat op het moment dat je je werkvisum activeert? Ik heb namelijk contact gehad met IEC en die zeiden wel degelijk dat je visum pas ingaat zodra je hem activeert. En dat je vanaf dan dus gewoon een jaar in Canada mag blijven.
hoi nikita 123 mijn visa is ingegaan 2015/04/24
en me visa stopt 2016/04-09 dus ik mis 2 week
ik vond het ook al een beetje ra ;( maar die man zij dat alles wel klopte
meer kan je niet vertelln sorry
Hoi Felicia25, Ik heb even het Q&A gedeelte van IEC canada doorgelezen en dit gevonden:
If, on arrival, you did not receive the total time you are entitled to as per your country agreement, you will be allowed to extend your work permit for a time period that adds up to – but does not exceed – the maximum allocated time for your country.
(Dat is de laatste zin in deze link: http://www.cic.gc.ca/english/helpcentre/answer.asp?q=846&t=25)
Je werkvergunning is dus wel degelijk 12 maanden geldig, alleen zul je hem moeten extenden. Geen idee hoe dit moet alleen :s.
Misschien heeft het hier iets mee te maken?;
*The CBSA officer may ask you for proof of funds and proof of health insurance (covering medical care, hospitalization and repatriation to your country). Your insurance policy must be valid for the entire time you plan to stay in Canada.
You may be refused entry if you do not have insurance. If your insurance policy is valid for less than your expected stay, you may be issued a work permit that expires at the same time as your insurance. If this happens, you will not be able to apply for an extension of your work permit at a later date.*
Hoe heb jij je verzekering geregeld? In Nederland of vanuit Nederland bij een Canadeze verzekeraar?
heeey koen 21 dank je wel voor de infomatie ![]()
over het laaste over mij zorgverzekering ik heb een oom verzekering voor nooit gedaan in nederland gedaan maar in canada kan je Once the work permit is granted you need to obtain a SIN (Social Insurance Number). The number that is assigned is a temporary one that will change once you become a permanent resident. The SIN can be used to then obtain Alberta Health Insurance and a Canadian Bank Account
dit hebben me vriend en ik in 1 dag allemaal gedaan
Ik heb vanadaag mijn YP gekregen. Ik sta hier erg van versteld omdat ik geen criminal record/vog in mn aanmelding had maar wel een brief waarin stond dat ik dit vorig jaar al had gedaan en sindsdien niet in die landen ben geweest. Om het nog een keer te doen zou me erg veel geld hebben gekost omdat ik in 5 verschillende landen heb gewoond sinds mijn 18e. Raar maar wel blij.
Heey,
Is er misschien iemand die stage gaat lopen in Vancouver vanaf september?
Hoihoi,
Hoe hebben jullie het trouwens gedaan met vliegticket? Want retourtickets zijn meestal voor een half jaar ofzo maar ik heb geen idee wanneer ik terug wil gaan, zoals de planning nu ligt ergens rond juni/juli 2016 maar dit kan zo weer veranderen. Je moet bij aankomst wel kunnen laten zien dat je ook weer terug kan toch, kan ik ook een enkeltje boeken of wat is handig?
En hoeveel geld is verstandig om mee te nemen voor in het begin? Ik ga er vanuit dat het handig is om bij de bank in Nederland als wat canadese dollars te halen zodat ik daar wel gelijk uit de voeten kan maar ik wil niet al te veel meenemen. Ik heb trouwens al wel een ranch waar ik waarschijnlijk in de eerste week van September heen ga en minimaal drie maanden blijf, van daaruit kijk ik dan wel weer verder, ik heb ook een creditcard aangeschaft want dit leek me wel handig voor in canada ![]()
Hoi,
Ik heb mijn ticket nog niet geboekt, maar mijn Canadese vriendin is afgelopen jaar naar Nederland gekomen en zij heeft twee enkeltjes geboekt. Je kunt redelijk voordelig enkele reis vliegen met bijvoorbeeld airtransat, icelandair en condor (Amsterdam - Calgary 425 enkele reis, wel met overstap). Als je Canada binnenkomt moet je aan kunnen tonen dat je weer terug kan, dit kun je volgens mij op twee manieren doen; een geboekte terugvlucht of een bankafschrift tonen met daarop genoeg geld om er 1 te kopen.
Ik ben nu 3x naar Canada geweest en heb elke keer geen contant geld meegenomen. Ik zit zelf bij de ING en voor mij was het voordeligste om in 1x een groot bedrag Canadese dollars in Canada te pinnen. Dan ben je het beste uit qua fees. Let er wel op dat per pinautomaat in de Canada de wisselkoers verschilt, wanneer je pint geeft die meestal aan wat de wisselkoers is die jouw berekent wordt. Het is dus handig om een beetje bij te houden wat de wisselkoers ishttp://www.x-rates.com/graph/?from=EUR&to=CAD&amount=1.00.
Het probleem met dollars in Nederland halen is dat je bank in Nederland een zeer ongunstige wisselkoers aanhoudt. Zorg wel dat voordat je vertrekt je je bank laat weten dat je buiten Europa gaat, meestal moet je dit even aanpassen omdat anders je bankpas niet werkt. Verder is een creditcard inderdaad ook handig, al moet je daarbij ook even uitzoeken wat de fees zijn die je moet betalen.
Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels al weer 4 maanden in het prachtige Victoria en ben me nu aan het oriënteren op een baan in de skiresorts. Waar ik nu tegen aan loop is dat mijn WHP slechts geldig is tot 1 maart maar dat je tot eind april beschikbaar moet zijn. Nu had ik gelezen dat je een extension aan kunt vragen op je visum, maar kan je dat ook zelf of dient een werkgever je hierbij te helpen? Heeft iemand hier ervaring mee of met het vinden van werk in de wintermaanden terwijl je niet tot het einde van het seizoen beschikbaar bent?
Alvast bedankt!