Ervaring met het aanvragen van een Working Holiday visum? (Het grote WHP-topic!)

Dus als je een message krijg met je hebt 10 dagen om je documenten te uploaden heb je dan een plaats in de quota?

Zodra je gevraagd wordt om te betalen / documenten te uploaden heb je inderdaad een plaats. De drie cijfers aan het eind van je WTN staan voor het nummer van 1 tot (in dit geval) 480 dat aan je is toegekend.

Overigens was ik na 11 minuten al #53. Dat ging rap.

Ik heb mijn YP aanvraag ingevuld. Alleen, nu is er een kans dat in de komende dagen het bedrijf wijzigt.

Weet iemand hoe snel de YP posities worden ingevuld? Gaat dat sneller of minder snel dan WHP? Ik was nr. 70, volgens mijn tracking nummer.

ik lees net dat alles vol zit met de working holiday en op de wacht lijst 37

met de Young Professionals zijn nog 42 plekken beschrikbaar :wink: voor de mensen die het nog nodig hebben

hopen dat we snel nieuws krijgen ^^

Ik heb heel even een vraagje. Gisteren heb ik een plek gekregen voor een WHP, maar we hebben waarschijnlijk een VOG nodig voor de WHP aanvraag toch?

Nu ben ik vandaag bij de gemeente geweest om die aan te vragen, maar heb ik het gedeelte met informatie van de aanvrager (Canadese overheid) niet ingevuld, en dus wil de gemeente de VOG aanvraag niet in behandeling nemen…

Wat hebben jullie daar ingevuld? Bij de naam organisatie, naam vertegenwoordiger, adres, postcode etc. etc…

koen21 dat is erg ra heb je er bij gezegt dat je een open werkvisa heb ? en dat je over al mag werken in canada en dat je niet vast zit aan een werkgever ? en bij het aan kruizen moet je emigreren / visa aan kruizen veder je eigen gegevens en aderes maar niet van de wergever ;( ik heb bijna een uur bij de gemeente gezeten pfff

Hoi Koen,

Ik ben vandaag ook naar de gemeente geweest om mijn VOG aan te vragen. Bij het gedeelte ā€˜Invullen door aanvrager’ (sectie 1) moet je je eigen gegevens invullen. Het gedeelte ā€˜Invullen door organisatie/instelling die de VOG verlangt’ (sectie 2) had ik zelf niet ingevuld. Maar volgens de gemeentebeambte die mijn aanvraag in behandeling nam, moeten hier de naam en adres gegevens van de Canadese Ambassade ingevuld worden. Zij heeft dit voor mij alsnog gedaan en kon de aanvraag gelukkig wel in behandeling nemen.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt. Succes

Hoi Janneke,

Bedankt voor je reactie! Heb je hierbij het adres van de Canadese Ambassade in Nederland (Den Haag) ingevuld?
Dan ga ik het morgen nog een keertje proberen :)!

Ja het adres van de Canadese Ambassade in Den Haag is inderdaad ingevuld.

Adres: Sophialaan 7, 2514 JP Den Haag
Telefoonnummer: 070 311 1600

Welke vakjes hebben jullie aangekruist bij sectie 2.4 ā€˜Algemeen screeningsprofiel’?

Ik lees net dat sectie 2.4 niet ingevuld hoeft te worden als 2.3 ingevuld is.

Voor iedereen die gezeur krijgt bij het gemeentehuis bij de VOG-aanvraag: zie deze post (met bijlage) uit 2010: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=78591&page=8&p=656041&viewfull=1#post656041

Daarmee hoef je dus niets meer naar een ambassade of consulaat te sturen.

Kan iemand bevestigen dat dit adres nog klopt?

hebben al meer mensen een bericht gehad over dat je bent geaccepteerd ? ik al wel vanmorgen binnen gekregen :wink: nu de volgende stappen :wink:

Hier hetzelfde, CAL net binnen!

Ik heb ook mijn Cal binnen (YP) Ik ben erg benieuw od er andere mensen zijn die vanuit Canada hun aanvraag voor Young Professional doen.

Ik heb Offer of Employment to a Foreign National Exempt from a Labour Market Impact Assessment (LMIA) formulier, maar op myCIC wordt er niet direct naar gevraagd. Sturen jullie deze ook mee onder de ā€œOptional Documentsā€?

Hi,

Is er al iemand bezig zijn work permit in MyCiC aan te vragen voor WHP?
Ik heb die vragenlijst ingevuld en een persoonlijke reference code gekregen + document checklist. Daar zie ik nu ineens ook een travel itinerary in staan, terwijl dit eerst niet naar boven kwam (heb een paar maanden geleden de vragenlijst ook al eens ingevuld). is dit bij anderen ook?
Daarnaast zie ik in mycic staan dat ik 60 dagen heb om de aanvraag in te dienen, maar in mijn CAL staat toch echt dat ik maar tot een bepaalde datum (binnen nu en 2 weken heb). Vewarrend. Lopen hier meer mensen tegenaan?

Gr. Tatjana

• Updated - - -
      • Updated - - -

Hi,

Ik heb geen idee hoe het voor YP gaat. Voor WHP heb je geen LMIA nodig.
Ik zou alle informatie die je hebt meesturen. Volgens mij kan een LMIA je alleen maar helpen toch :)?

Hallo,

Ook ik heb een vraagje over het WHP 2015. Ik heb mijn CAL ontvangen, een CYC aangemaakt en de gevraagde documenten geupload. Aan het einde van de rit moet ik $100 betalen als ā€˜working permit holder fee’. Dit komt nog eens bij het bedrag dat ik eerder al heb overgemaakt voordat ik mijn CAL ontving. Klopt dit of heb ik een verkeerd antwoord ingevoerd ergens?

Succes iedereen
Mankatans

@Tmaas: bij mijn travel itinerary heb ik een pdfje geupload waarin staat dat ik nog niets heb geregeld in afwachting van de WHP aanvraag maar dat ik van plan ben de meeste tijd in montreal te spenderen met daarbij de geplande maand van aankomst en vertrek.
Over de ā€˜due-date’, ik zou voor de zekerheid de 2 weken aanhouden :wink:

1 like

Thanks @Mankatans.
Bedankt voor de bevestiging. Better safe than sorry ;).
Wat betreft die kosten, die komen idd nog bovenop het eerdere bedrag. Volgens mi is dat dit jaar voor het eerst bij een open-werkvisum.

Gr. Tatjana

ik had vorige week vrijdag alles al klaar deze week is het 2 week geleden dat het open ging weet iemand waneer we onze brief kunnen verwachten ?

Dat zal nog wel even op zich laten wachten. 1 tot 2 maanden kan het duren dacht ik gelezen te hebben.