Op de aanvraag VOG moet je invullen “visum Canada”, werkgever hoef je niet in te vulllen. Working Holiday visa worden rechtstreeks in Canada geregeld, je moet de aanvraag online indienen (inclusief kopie VOG).
Een paspoort kan mss ook wel handig zijn denk ik
maar verders zou dat genoeg zijn. bij mij vroegen ze enkel om de PoE en paspoort.
Als je nog ergens hulp bij nodig hebt hier in Vancouver laat maar weten, of een drankje kan ook.
Iemand enig idee wanneer het WHP/YP voor Nederland opent? Ik check steeds deze links:
Maar misschien heeft iemand een andere tip/meer informatie?
Alvast bedankt!
Ik hoop voor 1 maart…. Ik wordt zondag 31! :-/, dus hierna kan ik 't wel schudden denk! zucht!
Je kunt als je met je working holiday visa al in Canada zit, toch wel een young professionals visa aanvragen? iemand ervaring met dit?
Ze zijn er wel weer laat mee. Ze stellen het elk jaar steeds meer uit lijkt het wel. Mensen die op stage wilden in Februari hebben hierdoor al problemen. In 2013 had ik ook enorm gedoe hierdoor.
En wat zonde Femke, dat jij niet meer een kan aanvragen door hun uitstel.
Het opent 10 Maart! Ik zit te denken om toch maar 1 aan te vragen aangezien ik toch wel weer naar Canada wil. Ik heb alleen de benodigde documentatie nog niet geregeld zoals VOG. Nu ben ik er iets te laat mee, of niet? Aangezien het zomaar vol is.
Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Tijdens het 3de schooljaar van mijn studie mogen we een minor en een stage in het buitenland doen.
Nu ben ik geselecteerd op mijn minor in Canada te doen, dit is van september 2015 t/m december 2015. Mijn stage zou ik daarna ook graag in Canada willen doen, die zal vanaf ongeveer januari/februari 2016 t/m juni 2016 plaats moeten vinden. Nu heb ik natuurlijk op dit moment geen stage, dus kan ik niet het Young Professionals visum aanvragen.
Nu vroeg ik me af of ik zowel mijn minor als mijn stage ook onder het Working Holiday Visa kan doen? Ik heb al gelezen dat je voor een periode van minder dan 6 maanden geen speciaal studie visum nodig hebt. Dus dat lijkt me verder geen probleem.
Ik hoop dat iemand me hier mee duidelijkheid over kan geven! Ik heb IEC al gemaild maar ik verwacht geen antwoord voor dinsdag.
Ook heb ik nog geen VOG aangevraagd, ben ik daar nu toe laat mee of red ik dat nog?
een VOG duurt meestal een week tot 2 week bij mij duurde dat bijna 2 week
Van wat ik mij kan herinneren is het niet toegestaan om onder je WHP te studeren. Krijg je daar niet een studievisum voor via school?
Voor een stage hoef je in principe geen speciaal visum te hebben (mits het een onbetaalde stage is en je er max 6 maanden blijft). Ik zou het alleen niet expliciet vermelden bij de grens, daar kunnen ze nog wel eens moeilijk over doen.
-
-
- Updated - - -
-
Je hebt (van wat ik mij herinner) ongeveer 2-3 weken de tijd om alles in te vullen. Als je je VOG vandaag of morgen aanvraagt moet het goed komen.
Ik vond dit op de IEC website, dan moet het wel kunnen toch? Aangezien ik daar maar 4 maanden studeer. Verder wil ik proberen een betaalde stage te krijgen + ik wil misschien daarna nog werken/rondreizen.
ik sta ook in de startblokken om vanavond het working holiday visa aan te vragen. nu las ik alleen nog ergens dat je een soort van medische keuring zou moeten laten doen en dat dit in Nederland alleen in Amsterdam zou kunnen bij een bevoegde instantie. iemand die hier iets meer over weet?
hoi daanlinden88 ik sta ook klaar in de startblokken om vanavond de working holiday visa aan te vragen ![]()
ik moet ook een medische keuring doen om dat ik in de zorg aan het werk wil gaan ik weet niet of het dan lange duurt met het process maar volgens mij heb je daar een keus in of je dat in canada doe of amsterdam
op de website heb ik wel veel plekken gevonden voor in canada hier NL is het gewoon amsterdam
Hmm nou ja hoop ik dat ik er niet speciaal voor naar Amsterdam hoef. We zullen het gaan zien straks
Helaas, ik denk niet dat ik het red met de aanvraag tenzij iemand toevallig eruit stapt later. Kwam erachter dat mijn paspoort dit jaar verloopt dus moet hij eigenlijk vernieuwd zijn voor het Kompass account. Dus zal ik ook naar alternatieve mogelijkheden kijken voor een visum
Als je World Tracking Number aangeeft hoeveelste aanvraag je bent dan staat de WHP nu al op 89…
als dat waar is dan ben ik nummer 231, gaat hard. Nu zit er weinig anders op dan wachten of je bericht krijgt of je een plaats in de quota krijgt en pas dan kun je via My CIC je documenten uploaden? Of begrijp ik het verkeerd?
De volgende stap is het betalen van de fee en het uploaden van required documents (paspoort en resume). Heb net al bericht gehad voor deze stap, betaald en upgeload. Als het goed is krijg je dan binnen 48 uur bericht over het aanmaken van je My CIC.
yeeee ik ben de 54e aanvraag!
Dus voor een Working Holiday heb je ook een VOG nodig?
Waarom zeggen daar niks over op de website? Ze willen alleen me CV en Paspoort nu.
Wanneer moet je de VOG opsturen dan?
Alvast bedankt!