Emigreren naar Turkije

**hallo mensen **
ik wil volgend jaar maart samen met mijn moeder en dochter gaan vertrekken naar turkije wij zijn het hier zo stierlijk beu de mensen met hun mentaliteit het dure leven enz.
ik moet nog een hoop uitzoeken zoals hoe ik mijn spullen over krijg weet iemand hoe ik aan een zeekontainer kan komen en een bedrijf die het verscheept???
en verder voor alle hier die met de gedachten rond lopen gewoon doen volg je hart en vooral je gevoel lukt het niet ga je toch erug
**succes mensen **
groetjes bibi

hallo bibje1974

Crown Relocations B.V.
Zwijndrecht, The Netherlands
tel. nr. direct +31 78 610 76 43
fax. +31 78 610 33 46
http:www.crownrelo.com

Dit is een gerenomeerd internationaal verhuizer met in 46 landen vestigingen. Ze regelen alles van deur tot deur inclusief uit- en inklaren van de goederen die je mee wilt nemen, als je ze belt kun je een afspraak maken en dan komt er iemand bij je die je alles haarfijn uitlegt.

Ik heb deze ook in de arm genomen omdat dit bedrijf het beste uit de bus komt. Misschien niet de allergoedkoopste, alhoewel anderen verklaarden dat zij niet goedkoper konden. Mijn spullen worden op 12 en 13 december ingepakt en 14 december gaat het in de container naar Izmir.
Je hebt zelf nergens omkijken naar. Je hoeft dus zelf niets in te pakken en niets uit te pakken. Wat uitelkaar en weer in elkaar gezet moet worden doen ze allemaal. Je hoeft alleen maar te zeggen waar het moet komen te staan.

Succes :slywink:

nou bedankt voor de tip
groetjes bibi

Hallo luitjes ,
ik wil begin 2007 Emigreren Naar Turkije / Nazilli ,
dit om bij m’n vrouw Ayse te gaan wonen.
Kan iemand mij vertellen wat ik hier voor nodig heb aan papieren?
Ik heb eerder in de Horeca gewerkt en als bedrijfsleider gewerkt in een discotheek in Duitsland.
Tevens in bezit van Heftruckcertificaat en een aantal lasdiploma’s ,
heeft iemand mischien een tip qua werk ?
Nazilli ligt in de buurt van Izmir / Marmaris dus elke job is welkom :wink:
Hoop op veel reactie’s :wink: en mischien wel een Hello in turkije.
Groetjes Jacco

Ik ben sinds februari weer op het forum, omdat ik in Ortaca verbleef (bij Dalaman) tot 7 november… Mijn man kwam me elke 2 maanden “bezoeken”. We weten nu zeker, dat we er willen wonen, maar mijn man heeft in Nederland een Meubel stoffeerderij, die hij eerst zal moeten verkopen… OF misschien kan hij in Turkije wel een dochter-onderneming beginnen? Hij heeft plannen om zijn ontworpen meubelen (die hij daar dan ook zelf stoffeert) in Turkije aan hotels en Europese bewoners te verkopen. Daarvoor zal hij dan met makelaars contact willen zoeken. MAAR: zou zoiets haalbaar zijn? we hebben al bij de Ned. Kamer van Koophandel en ministerie van buitenlandse handel info gevraagd, maar zij kunnen ons niet informeren… WIE weet RAAD?? bedankt, Alie

**hallo jacco ik zelf ga ook volgend jaar naar turkije en ik ga gewoon 1 keer per 3 maanden naar kos om daar m,n visum te verlengen **
jouw raad ik aan het ministerie van buitenlandse zaken te bellen en om informatie te vragen je bent per slot van rekenig getrouwd met een turkse je zou dan ook de turkse nationaliteit moeten krijgen maar hoe het tegenwoordig werkt weet ik niet precies bel het ministerie dan weet je meer
groetjes bibi

hoi alie,
**je kan bij nederlandse makelaars die projecten hebben in turkije hoe het zit **
en voor de zakelijke kant kan je misschien het turkse consulaat bellen in rotterdam welke papieren je nodig hebt voor een bedrijf enz.
ik zal even voor je op zoek gaan naar die makelaars en anders kom je met google een heel eind
groetjes bibi

€1200 of €400 voor een 5 jarig verblijfsvergunning scheelt wel heel erg veel.
wie weet hoe hoog het nu ongeveer is?
en moet je dat in 1x betalen?

ik heb op je vraag prive beantwoord, maar ze antwoorden dat je mailbox vol is op wereldwijzer.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka6

hi turkije fan

kom je uit belgie of nederland want dat scheelt aanzienelijk. ik kom uit en nl en heb in jan weer een verblijfsvergunning gekocht. het kost 1200 euro voor 5 jaar en dat moet in 1 keer betaald worden en wel in turkse lira. Dit was in antalya weet niet of het per regio verschilt. maar wat ik heb gehoord is dat als je geen huis hebt je geen 5 jaar krijgt. maar weet niet of dit waar is. nou mocht je vragen hebben stel ze gerust.

als je turks spreekt of iemand kent die dat spreekt kijk eens op de site van de vreemdelingenpolitie in de regio waar je woont. daar staan nml alle prijzen per jaar en per land.

succes

om te antwoorden op je vraag:
ik kom uit NL

er zijn veel mensen die zeggen dat als je met een turkse jongen trouwt dat hij je dan later minder goed behandeld, en gaat bazen enzo…

heeft ooit iemand van jullie daar mee te maken gehad?
ik zelf heb 11 maanden in turkije gewoont en heb nooit met zoiets te maken gehad.

en verder over turkije omdaar naartoe te emigreren, daar kan ik alleen maar positief over zijn. alleen jammer dat ze nog niet bij europa zijn!!

Juist, als je hier geen eigendom heeft krijg je de eerste maal dat je het aanvraagt geen 5 jaar. Je kan alleen starten met een aanvraag voor 1 jaar en daarna verlenging aanvragen.
Ja, de prijs is voor nederlanders hoger dan voor belgen. Hier in Kusadasi, provincie Aydin is het ook 12OO euro voor 5 jaar eenmalig te betalen.
Bij aanvraag voor 1 jaar vragen ze wel je huurovereenkomst op eigen naam, en ook of je hier bewijs van inkomsten heeft. Bv. Een uitkering uit eigen land zoals een pensioen.
Maar als je hier aankomt heb je automatisch 3 maanden, dus tijd om bij de vreemdelingenpolitie hier in de plaats waar je verblijft langs te gaan en die kunnen U dan helpen met de juiste prijs en kunnen je vertellen met welke gegevens je moet aanmelden in de provinciehoofdplaats. Ze zijn heel vriendelijk bij de vreemdelingen politie, dus op al je vragen zullen ze U een antwoord geven.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka6

Ik heb hier in Manavgat andere ervaringen.

Ben Nederlander, heb geen baan, geen oudedaginkomen en heb 2 jaar geleden een verblijfsvergunning voor 2 jaar gehaald.
Kon wel voor 5 jaar krijgen maar gezien politieke ontwikkelingen en misschien (hopelijk) goedkoper worden van de verblijfsvergunningen voor Nederlanders wilde ik niet voor 5 jaar.
Een verblijfsvergunning kost 460 euro per jaar (voor een NL)220 voor 6 maanden en 205 voor 3 maanden.
Je moet bij een nieuwe aanvraag per maand dat je aanvraagt een storting op een eigen bankrekening hebben gedaan van 100 euro per maand (1200 pj).Die kan je er later weer afhalen.
Je moet wel een adres hebben (geen hotel) om een belastingnummer te halen om je bankrekening te openen.
Kopen of huren hoeft niet, ikzelf woon in.

Groetjes Sideli.

ik woon in kemer. en heb weer andere ervaringen in antalya hahhaha.
ik moest een bewijs leveren dat ik 2400 euro eigen geld had. hoefde geen banknummer te hebben maar een bewijsje dat ik het gewisseld had in lira"s. geen huurovereenkomst helemaal niets alleen het bewijs van voldoende inkomen wilde ze hebben. dat was voor de aanvraag voor 1 jaar. toen ik mijn werkvergunning kreeg hoefde ik niets te laten zien alleen betalen hahahha. maar kreeg ook dezelfde tijd mijn stempels om te mogen werken in mijn ikamet. dus denk dat het er erg vanaf hangt wie je treft. je kunt het beste zoals franca al zegt even bellen.
succes

Het is inderdaad wie je treft,

Uiteindelijk gaat je dossier(met wederom dezelfde papieren die je het jaar daarvoor ook al hebt ingeleverd)naar Antalya(vergi)nadat je op het belastingkantoor het geld betaald hebt(in liras,omgerekend met een koers van 1:1)geen discussie mogelijk daarover tegenover de man bij de vreemdelingenpolitie die alleen maar turks spreekt.
Na 3-4 weken is je ikamet bijgewerkt en kun je hem afhalen waarbij je ook nog eens dagen erbij inschiet qua verlenging.

Groetjes,

Hans.

De werkvergunning wordt in de verblijfsvergunning gestempeld en de verblijfsvergunning wordt dan de werk-en verblijfsvergunning samen.
Je verblijf wordt dan toegezegd voor de duur van de werkvergunning.Verder geen extra kosten aan verbonden.
Je betaald alleen het tarief dat geldt voor verblijf.

Sinds dit jaar hoeven we daar niet meer voor naar Antalya, na de aanvraag (verlengiing)is er een week wachttijd en in die tijd roept de jandarma je een keertje op en wordt er een brief geschreven dat je daadwerkelijk in persoon aan hun bent verschenen en het afgelopen jaar niet betrokken bent geweest bij rellen of onenigheden en je bedrijf netjes uitvoerd.

Kosten voor de werkvergunning (wij als zelfstandige)betalen we aan het Ministerie van Arbeid op het moment van verlenging via Ankara.Dat bedrag is afhankelijk van het aantal personeelsleden dat op de loonlijst staat.Pas na overleg van het betalingsbewijs van deze kosten, jaarrekening en loonlijst van het beteffende jaar gaat de molen draaien.

Daar blijkbaar hier iedereen andere ervaringen heeft lijkt mij het verstandigste dit in je eigen district aan de desbetreffende ambtenaar of instantie te vragen.
Voor Nederlanders en Belgen gelden immers ook verschillende tarieven.

Groetjes Sideli

Gezocht: Turkse vrouwen uit Roermond!!!

In het kader van 40 jaar Turkse migranten in Roermond organiseert het Stedelijk Museum Roermond in 2008 een expositie. Voor deze expositie is Zuidenwind Filmproducties op dit moment bezig met research voor een documentaire over Turkse vrouwen in Roermond. In deze film zullen verschillende Turkse vrouwen van verschillende generaties aan het woord komen. Voor deze documentaire zijn wij op zoek naar Turkse vrouwen en meisjes die in (de omgeving van) Roermond wonen of er gewoond hebben. We zijn vooral op zoek naar vrouw die graag terug willlen naar Turkije.
Het gaat in eerste instantie om vrijblijvende gesprekken waar geen camera aan te pas komt. Heb je belangstelling neem dan contact op met: eveline@zuidenwind.nl

Beste forumlezers!

Na het lezen van al jullie vragen/antwoorden ben ik al heel wat wijzer geworden!
Ikzelf ga begin 2008 bij mijn vriend wonen in Sarimsakli (dichtbij Ayvalijk),
hij heeft daar een eigen hotel en we gaan dit samen “runnen”.
Ben nu dus met de voorbereidingen bezig…
Las dat je het beste in NL een ziektekostenverzekering kunt aanhouden.
Maar moet je dan ook een adres aanhouden in NL?
Je moet dan toch ergens nog ingeschreven staan?!
Ik heb nl. geen inkomstem meer vanuit NL.

Kan iemand mij helpen met deze vragen??
Alvast bedankt!

Gr. Danielle

Hallo allamaal,

Ik ben een alleenstaande moeder van een dochtertje van bijna 7 jaar en denk er al een tijdje aan om te gaan wonen en werken in Istanbul. Ik ben momenteel bezig met een studie HBO (MER) onroerend goed en ben enige tijd werkzaam geweest in de IT sector. Mijn moeder wil ook graag mee. Zij heeft een pensioen en zou daarvan moeten kunnen leven denk ik. De enige twijfels die ik heb betreffen mijn dochterje. Ik heb geen idee hoe de scholen zijn en of het voor haar erg moeilijk wordt om zich aan te passen. Mijn vraag is dan ook of iemand hier ervaring mee heeft of mij er iets meer over kan vertellen. Ook zou ik graag willen weten aan welk bedrag ik per maand moet denken om in istanbul rond te kunnen komen.

Groetjes,
Natasja