sooooooo ik heb erg veel aan de reacties van jullie gehad ben nu nog 17 maar als ik dit jaar klaar ben met havo ga ik hotel en hospitality management doen in 2.5 jaar en daarna Turkije en zoveel goede informatie gehad thnx allemaal LOVE ANTALYA forever ![]()
dat zijn mooie plannen die je hebt.
waar ga je die opleiding doen?
Ik denk er nog steeds aan hoor, en ik ben ook nog steeds aan het plannen. Ik weet zeker al wat ik wil, maar inderdaad, ik heb er momenteel ook het geld niet voor dus moet nu flink sparen. Maar wil het binnen 2 jaar toch wel realiseren. En een maximum van 5 jaar heb ik mezelf gegeven ![]()
hallo hans,ik ben nieuw op de site ik heb alles zitten lezen over werken en emigreren naar turkeye.nou ik wil met mijn vrouw graag naar turkeye emigreren van wege onze gezondheid ,we zijn nu 53,55jaar.ik vreselijke problemen met de rug,de warmte is een zege.
mijn vraag is hoe je erachter komt wat een huis of villa aan huur kost
en hoe je er aan komt,de prijzen moeten wel redelijk zijn vanwege
een beperkte inkomen van de wao.
momenteel ben ik bezig om hier in holland een hypotheek te krijgen voor turkeye,mijn eisen zijn niet groot alleen geen flat of app.
is het mogelijk om bij een turksebank een hypotheek te krijgen voor een villa van rond de 40.000,-euro.
is het echt zo dat de visum voor een verblijfsvergunning van 5jaar
nu 1200 euro pp. kost.
wij komen all 7 jaar in foca maar wij komen er niet uit over de koopwoningen daar omdat ze verkocht worden door eskidji een veiling huis,bellen word je niet veel wijzer van.
ik hoop dat je wat voor me kan betekenen.
bv dank carlos
Beste Carlos,
Dit onderwerp zou ik graag met je verder willen bespreken via mijn persoonlijke box.
Hierop kunnen we in alle discetie verder gegevens uitwisselen.
Sta altijd open voor hulp aan mijn landgenoten.
Verder kun je kontakt opnemen via RE/MAX Enschede;zie het vastgepinde topic hierboven.
Hans.
Hallo Carlos,
Heb na je mail eens de prijzen gevraagd in foca,ligt dicht bij Izmir en nog weing bekend. De woningen zijn er best nog betaalbaar. Gezellig vissersdorpje.
Groetjes uit Kusadasi
Franka
verbaast me hoeveel mensen er toch plannen hebben om zich te settelen in turkije.
zelf heb ik ook een huis gekocht wat momenteel gebouwd wordt en schitterend word. ben er al heel blij mee op voorhand.
en zoals eerder vermeld hier is er best wat te koop voor een leuke prijs.
en franka al ken ik je niet je bent al een vrouw naar me hart hoor.
lijkt soms wel of ik mezelf lees als ik jou reacties bekijk.
Ik ga er voorlopig althans is de bedoeling nog niet definitief wonen.
omdat ik geen financiele middelen krijg vanuit nederland en dus afhankelijk ben van werk daar en mn financien nu. okee dat kan een tijdje mee vooruit maar eens is het op en daar moet ik ook aan denken toch.
en misschien komen we elkaar wel tegen in kusadasi, ga ik hard franka roepen in het centrum, misschien iemand die omkijk dan ![]()
En misschien zoals iedereen in kusadasi ken jij Yalsin wel van hotel Lion.
ik ben in ieder geval eind maart weer van de partij in kusadasi…
groetjes
joke
**Hallo allemaal…Ik zit met een paar vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben…
- Heb je voor een verblijfsvergunning een bepaald bedrag nodig nodig dat op je bank moet staan of betaal je alleen die 1200 euro voor 5 jaar?
- Ik kan bij mijn vriend (al 3 jaar een relatie) in huis wonen, moet ik dat kunnen aantonen waar ik verblijf?
- Moet ik al werk hebben in Turkije?
En dan nog een vraag over trouwen in Turkije met een Turkse man… - Wat is de minimum leeftijd?
- Welke papieren hebben we precies nodig?
- Als we getrouwd zijn is het dan ook makkelijker voor mij om een verblijfsvergunning te krijgen? (We willen sowieso trouwen maar we vroegen het ons af)!
We hebben al op allerlei sites gekeken maar we komen er niet uit. Ik hoop dat iemand op deze site mij kan helpen!
Mijn vriend is net weer terug naar Turkije (we hebben 2 maanden samengewoond in NL) en in de zomer van 2004 hebben we 4 maanden samengewoond in Turkije en het was geweldig)…
Groetjes!!!**
Originally posted by Hans@12-11-2004, 21:59:17
** Francoise heeft gelijk,komt overeen met wat ik ervaarde,en met mij vele landgenoten in dit gebied.
Het lijkt allemaal ingewikkeld;maar jullie zien het vanuit Nederland;ga je gewoon eerst eens settelen,ga dan eens kijken hoe je het een en ander gaat regelen.Regel niks vanuit Nederland,dat werkt niet.
Wat betreft die ziektekostenverzekering:de Joho compagny(Gouda)
heeft een speciale verzekering bij de Goudse Verzekeringen voor mensen die werken en studeren in het buitenland;zo kun je je dus verzekeren tegen ziekenhuis,arts,medicijnen.
Wat betreft emigratie hiernaar toe;ik begeleid landgenoten in het gebied Side;heb je serieuze plannen dan kun je dat kenbaar maken op discrete manier via mijn persoonlijk mailbox op deze site.
Jullie forumbeheerder,Hans. **
hallo!
Ik woon sinds kort in selcuk/izmir. had vanuit Nederland een uitkering en ziektekostenverzekering, maar heeft de nederlandse regering besloten mijn uitkering en dus ook mijn ziektekostenverzekering stop te zetten over twee maanden. Nou ben ik op zoek hier naar een ziektekostenverzekering alleen hoor ik alsmaar nee is niet mogelijk, omdat ik niet werk(ik had een wao uitkering vanuit nederland) Wie kan mij wat info, adressen of telefoonnummers geven??
Om hier een ziekteverzekering af te sluiten mag je niet ouder zijn dan 56 jaar.De premie hangt af van je leefdtijd. In kusadasi zijn er wel maatschapijen die je uitleg kunnen geven.
Gunes sigorta a.s. tel O256 612 5158 cep tel O532621 2163
Wij gaan er dikwijls ,
met klanten voor verzekeringen. Maar die hebben hier dan wel een eigen woning of een pensioen uit eigen land Belgie of Nederland. Neem eens contact op met die personen. Ze spreken alleen turks,maar ziekteverzekeringen doen ze zeker.Die zullen je een eerlijk antwoord geven.En hopelijk kunnen ze je helpen.
Groetjes uit Kusadasi
Franka
Ik ga binnen een half jaar naar istanbul emigreren. Nu vroeg ik me af of er in istanbul geen vereniging bestaat van belgische en/of nederlandse mensen die deze stap ook hebben ondernomen en die de “nieuwelingen” een beetje wegwijs kunnen maken en hun ervaringen willen delen.
adressen in istanbul waar men turks kan leren zijn ook altijd zeer welkom. (ik kan al wel een beetje turks, maar toch niet voldoende om het echt vlot te praten)
Alvast bedankt,
bij tomer universiteit kan je turks leren
gewoon even zoeken op google bij tomer university en je vind de website. ze hebben ook een branche in istanbul dus…
Hallo De TROS zoekt voor hun nieuwe programma “Ik Vertrek” mensen die deze zomer gaan emigreren
In dit programma volgen wij het grote avontuur van mensen die emigreren.
Gaan jullie emigreren naar een nieuw land
Gaan jullie iets nieuws opbouwen deze zomer (juni tm sept 2005)
Vinden jullie het leuk om mee te werken aan een serieus tv-programma
stuur mij nu dan een mailtje
roderick.sierra@stokvisniehe.nl
dank en succes!!
roderick
Ik heb van bepaalde nederlanders horen vertellen dat het goedkoper is een verblijfsvergunning in nederland bij de turkse ambasade aan te vragen. Ik weet het niet zeker. Voor onze eigen klanten regelen we alles hier in turkije zelf. en alles verloopt altijd zonder problmen.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Hallo,
Ook wij zijn ons vertrek naar Turkije aan het voorbereiden. Misschien eigenwijs maar we proberen het zelf allemaal uit te zoeken. We gaan echter niet naar een plaats waar er mensen zijn met de zelfde ervaringen. Wij zijn in onderhandeling met de plaatselijke eigenaars (zo’n 15 mensen) over een verlaten dorpje. Sommige van hen zijn bereid hun eigendommen zelfs gratis te geven als wij de papieren regelen. (Het dorpje ligt afgelegen, maar heeft wel electra en water voorzieningen). Ik kom daar al zo’n 20 jaar en ken bijna iedereen persoonlijk. Mijn Turks is goed genoeg voor een eenvoudig persoonlijk gesprek, maar contracten e.d. kan ik niet lezen, laat staan begrijpen.
vraag:
zijn er mensen die ervaring hebben met vertaling van documenten, of in het algemeen ervaring hebben met de overdracht van eigendommen.
Kerim
Hallo Mensen,
Misschien valt mijn vraag onder een ander onderwerp maar voor mij persoonlijk heeft het hier wel mee te maken. Voordat ik de stap en er zelfs serieus over na wil gaan denken naar Turkije te vertrekken, wil ik eerst weten of ik daar wel zou kunnen aarden. Vele vakanties al achter de rug, maar zo blijft het allemaal leuk en vrijblijvend. ( al zie ik al genoeg verschillen en wellicht zelfs moeilijkheden) Voor mij is de reden namelijk de relatie. En aangezien ik hier in Nederland een vast onbeperkt contract heb, een leuk huurflatje, heb ik het eigenlijk wel redelijk voor elkaar allemaal…En is het voor mij een zeer grote stap. Wat ik nu eigenlijk weten wil is het volgende, veelal wordt geadviseerd het eerst eens een maand of wat te proberen.
Nu zou ik eventueel met werk gezien wel een kans hiervoor kunnen krijgen door onbetaald verlof op te nemen, maar mijn kosten hier lopen natuurlijk wel gewoon door (huur, verzekering, electra) En om in turkije te komen en een aantal maand te verblijven (zeg maximaal3) heb ik ook wat centjes nodig. Zijn er ook mogelijkheden voor korte baantjes? Ik realiseer me dat dit het beste seizoen geweest zou zijn, daar het toerisme hoogtij viert, maar zie nu geen kansen, zijn er buiten het seizoen ook banen voor kortere periode? HOe kom ik hier aan? En wat zijn de mogelijkheden om huisjes te huren? Want al vind ik mijn schoonfamilie schatten van mensen…ik blijf nuchter hollands en zou echt niet aan een stuk door bij elkaar op schoot willen zitten.
Iemand info? :unsure: Alvast heel erg bedankt!
groet Canis ![]()
Hey Kerim
Waar is dat verlaten dorpje dan gelegen? Lijkt leuk zo iets op te zetten!
Véél succes ermee !
beantwoording Sevgilim;
Dat houden we nog even stil natuurlijk !
Maar er zijn meerdere van dit soort dorpjes. Door de ontbossing in sommige delen van Turkije is de grond weggespoeld. De mensen die daar woonden konden dus geen groenten e.d. meer verbouwen, en hebben hun dorp verplaatst naar een lager gelegen gedeelte in het dal.
Zo’n dorpje hebben wij nu dus gevonden, en de mensen willen eigenlijk heel graag van hun bezittingen af, omdat een kale rots voor hen nu eenmaal geen waarde heeft. Wij echter houden niet zo van ‘tuinieren’, en je hoeft op een rots ook geen gras te maaien, Ideaal !
Plan (goed doordacht door de vele contacten) Een opname studio, gastverblijven e.d. We hebben al diverse artiesten die graag gebruik zouden maken van die mogelijkheden (opnemen, ontspannen, inspiratie opdoen enz.)
Als we alle papierwinkel voor elkaar hebben, zullen we je via dit forum op de hoogte houden.
Kerim
hey bedankt, klinkt echt zoooo leuk !
Ik hoop dat alles goed voor jullie verloopt ! Sorry dat ik zo nieuwsgierig was, je hoeft het zeker nog niet te zeggen hoor, ik versta het wel dat je het nog wil stilhouden! Is normaal hé!
Bedankt dat je me wil op de hoogte houden, ben wel geïnteresseert naar het verloop ervan! klinkt zo leuk !
groetjes xxx
beste Franka,
Ik ben getrouwd mijn man woont in turkije ik wil er ook wonen ben zelf trouwens ook turks maar ja…
ben wel in nederland geboren en getogen…
wat eigenlijk mijn vraag is???
is het heel moeilijk in turkije leven???
ik ben er heel vaak geweest voor vakantie eigenlijk ieder jaar maar er gaan wonen lijkt me toch wat gecompliceerder dan een simpele vakantie??
wat voor mij een plus puntje is ik ken de cultuur de taal en heb er familie wonen!!!
ik weet nog steeds niet of ik het wel moet doen!!!
misschien helpt het om er eens over te praten met iemand die er wel al woont… HELP ME!!!
groetjes nergiz,