Hoi Ivette,
Aangezien ik in jan. 2011 naar Sxm gaat en onder indruk van je verhalen ben, zal ik graag contact met je willen opnemen om dat ik nog zo veel vragen heb.
Vast bedankt en ik hoop wat van je te horen.
Jeffrey
Hoi Ivette,
Aangezien ik in jan. 2011 naar Sxm gaat en onder indruk van je verhalen ben, zal ik graag contact met je willen opnemen om dat ik nog zo veel vragen heb.
Vast bedankt en ik hoop wat van je te horen.
Jeffrey
Veel mensen maken gebruik van onze diensten als het gaat om een vertrek naar St. Maarten. Middels Qualitivity Consultancy hebben vele hun plek op het eiland gevonden.
Emigreren is een grote stap. Ik weet als geen ander wat het inhoudt. Ik heb het gedaan en begeleid jaarlijks verschillende mensen naar de Antillen.
Eric Bakker
Hallo,
wanneer ben je van plan te komen.
Ik heb eventueel woning voor je.
bij interesse mail me; [EMAIL=“myrthevankan@hotmail.com”]myrthevankan@hotmail.com
Hallo,
Leuk om alle verschillende verhalen en meningen te lezen. Het ligt volgens mij toch idd grotendeels aan jezelf of je je daar gaat kunnen aarden of niet. Mijn plannen om te emigreren naar Sint Maarten zijn er iig niet minder op geworden.
Ik heb nu al een paar maanden contact met de Tennis Academy op het eiland en zij hebben zeer laten blijken interesse in mij te hebben. Ik zal daar eventueel dus tennisclinics/lessen geven, als sparring partner fungeren, maar ook uiteraard in het sportwinkeltje werken, achter de bar en ook kantoorwerkzaamheden uitvoeren. Erg veelzijdig dus en een enorme kans voor mij om dit steeds minder sociaal wordende, grouwe koude kikkerland achter mij te laten. Duim maar voor me dus! Mijn ideaal is dit toch wel met een jaartje te realiseren, eerder is altijd goed natuurlijk!
Ik heb deze plannen niet alleen, samen mijn vriendin Shania hoop ik deze stap te kunnen maken. Zij is minstens even veel toe aan deze emigratie en kan evenmin wachten. Haar roots liggen wel al iets dichter in de buurt, zij is Hindoestaans Surinaams. Bij haar kriebelt het al wat langer, haar botten kunnen de kou hier niet meer aan ;)… Zij heeft tevens al een oom en neef wonen op het eiland. We hopen begin volgend jaar iig al vast een orienterende reis naar het eiland te kunnen maken.
Ok nou dat wilde ik even delen met jullie. Ik hoor graag wat jullie vinden en hopelijk ontstaan er ook al wat warme contacten. Zodat we misschien al wat mensen kennen op het eiland, naast oom en neef natuurlijk, wanneer het straks zo ver is.
Iedereen met advies, hulp voor het zoeken van woningen of wat dan ook is meer dan welkom contact met mij op te nemen!! [EMAIL=“bijl_wouter@hotmail.com”]bijl_wouter@hotmail.com
Groetjes,
Wouter
Huurders: Schrijf je gratis in op www.caribhousing.com en kom direct in contact met lokale verhuurders.
Verhuurders: Schrijf je gratis in op www.caribhousing.com en vindt de ideale huurder. Of promoot gratis je woning en wordt benaderd door potentiele huurders.
hoi mijn naam is Patrick en ik ga mogelijk ook dit jaar naar SXM en heb eigenlijk de zelfde vragen.
betreft koopwoning en inkomsten.
heb je hierop al antwoordt ontvangen
ik hoor het graag.
patrickvanraak@gmail.com
Hoi Patrick,
Hartstikke leuk man! Wat ga je doen op SXM? Los van living the carribean way natuurlijk :)…
Persoonlijk heb ik daar nog geen antwoorden op ontvangen, maar wanneer je daar al een baan weet te scoren denk ik dat dat soort dingen vanzelf wel op hun plaats vallen. Maar daar hoop ik zelf snel achter te komen dus zodra ik iets weet zet ik het op het forum, ga er ook vanuit dat iedereen dat doet, zo kunnen we elkaar allemaal helpen.
Nou veel succes in ieder geval met het najagen van je droom. Hou ons op de hoogte!
Groetjes,
Wouter
hoi Wouter,
momenteel ben ik werkzaam als boekhouder en er zal daar voldoende werkzaamheden voor me zijn.
als hobby hou ik me bezig met het africhten van honden met name politie,leger en drugshonden.
graag zou ik daarin verder willen gaan en heb momenteel ook een sollicitatie lopen bij de douane. aangezien ze daar geen gebruik maken van eigen honden.
Het gaat daar allemaal niet zo snel zodat ik nog wacht op aannamen.
zodra ik meer weet zal ik je wel iets laten weten.
gr Patrick
Patrick en Wouter,
Veel succes met jullie voorbereiding.
Als je jullie vragen hebben kan je mij gerust een email sturen.
En Patrick ben je nou nog steeds bezig?
De laatste keer dat ik je sprak in Chippie Cafe op SXM tijdens WK voetbal is al meer dan 6 maanden geleden.
Ik dacht je rond deze tijd wel het meeste rond zou hebben.
Succes er mee en misschien zie je ik wel verschijnen in SXM.
Groeten,
Alexander
Hoi Alexander,
Bedankt voor je berichtje, alle mogelijke hulp in de toekomst is uiteraard welkom.
Je bent toevallig niet bekend met de American Tennis Academy? Heb een tijdje niks van hem gehoord dus vroeg me af of er misschien wat aan de hand was. Hij is nooit zo lang stil.
Weet je verder misschien lokale uitzendbureau’s die ook mensen helpen die naar SXM willen verhuizen nog? Mocht het niet lukken met tennis, moeten er andere manieren gezocht worden natuurlijk om de droom:vak02: waar te maken. Mijn vriendin en ik hebben allebei Leisure Management gedaan wat vooral op de evenementen industrie was gericht. Lijkt mij dat we in een toeristenindustrie als SXM toch wel aan de bak moeten kunnen komen.
Tips zijn zeer welkom.
Nou bedankt nogmaals he.
Groeten,
Wouter
Eindelijk gaan we naar SXM volgende week en we hebben er echt zin in.Wat moet je veel regelen in Nederland om weg te gaan. Beetje laat om nu nog naar de emigratie beurs te gaan komend weekend. Geniet nu nog lekker van het mooie vrieskou weer Ha ha Gr :wereld:
Oh te gek zeg! Wou dat ik nu al ging!!!
Wij pakken nog wel ff de emigratiebeurs mee, wellicht interessant voor ons.
Jij heel veel succes en plezier in ieder geval!! Geniet er van!
Wouter
Hallo,
Ik heb een baan aangeboden gekregen op Sint Maarten.
Kan iemand me helpen met actuele informatie ( levensonderhoud, huurwoningen, veiligheid etc.) over Sint Maarten. De info die ik inmiddels gelezen heb is van een aantal jaren geleden.
Alvast bedankt.
Liesbeth
Een tip voor het vinden van een woning www.caribhousing.com
Beste mededromers,
Tis weer lang geleden en er is aardig wat veranderd. Het bedrijf waar ik in eerste instantie, American Tennis Academy, contact mee had en mogelijk bij zou kunnen werken is volledig van de baan, die eikel reageerde niet meer.
Ik heb nu een baan als tennis instructeur aangeboden gekregen bij een zelfstandig ondernemer, onder de naam Baldsports. Dit is al rond en het wachten is op de job offers die mijn vriendin nog moet ontvangen. Zij krijgt aanbiedingen om bij Sonesta Maho Beach Resort te werken. Zij kan op zijn vroegst oktober beginnen, dus dat is onze eerste streefdatum:vak02:
Erg spannend allemaal dus en het gaat eindelijk echt gebeuren jeeej :cheer:
We gaan de komende tijd dus onder andere op zoek naar woonruimte op het eiland, het liefst in de buurt van Maho of niet al te ver er vandaan in ieder geval, want Maho gebied is erg duur. Alle hulp is dus welkom, mocht je iets weten.
Verder als iemand die net de overstap gemaakt heeft nog tips en trucs heeft horen we dat natuurlijk graag. Bijvoorbeeld wat er allemaal nog meer vanuit hier geregeld moet zijn.
Okeej dat was weer even een update van mij. Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
Groeten,
Wouter
Hoi allemaal,
Wij zijn begin 2011 zelf vanuit Nederland naar St. Maarten geëmigreerd. We wilden in eerste instantie een beroep doen op Dos Mundos, maar helaas is dit niet langer mogelijk. Zij regelen alles vanuit Curacao, maar sinds 10 oktober 2010 zijn Curacao en St. Maarten aparte landen. Voor ons was het dus een en al ellende tijdens het immigratieproces. Daarom hebben we besloten er werk van te maken.
Sinds kort helpen wij mensen bij het emigreren naar St. Maarten. Vaak worden de kosten betaald door de werkgevers. Het is zeker de moeite waard! Wellicht dus voor iemand interessant. Ga naar moving2sxm.com voor meer informatie.
Grt. Mette
Wat goed zeg!! Goed om te horen dat het allemaal toch nog lijkt te gaan lukken voor jullie. De aanhouder wint ;). Hoop jullie sowieso een keer te ontmoeten en wie weet kunnen we gezellig een keer een balletje gaan slaan. We zoeken nog steeds mensen om mee te tennissen!!
Groetjes Mette
Hoi Mette,
Leuk weer wat van je te horen. Ja erg spannend allemaal en hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt. Dan gaan we zeker ff een balletje slaan. ![]()
Sterker nog, jullie zouden lid moeten worden van de tennis club waar ik ga werken. De club is eigendom Sonesta Maho maar zal door Renny en mijzelf zeg maar gerund worden. In Maho village liggen nu alleen nog vier hardcourt banen, het staat echt nog in de kinderschoenen, maar we gaan er een leuk gezellig clubje van maken. Het heet Lucho Willems Tennis Center en het zit even voorbij de Platinum Room. Jullie kunnen als jullie interesse hebben contact opnemen met Renny voor meer informatie, [EMAIL=“rvgbald@hotmail.com”]rvgbald@hotmail.com of 555 3323, zeg je er ff bij dat je zijn gegevens van mij hebt en laat mij ook even weten als je contact met hem op hebt genomen. En misschien willen jullie ook wat lesjes bij hem boeken gelijk, dat is aan jullie natuurlijk :)…
Leuk dat jullie iets zijn begonnen trouwens om mensen te helpen met het emigratieproces. Mochten we er zelf niet uitkomen, kloppen we wellicht nog wel bij jullie aan :).
Nou ik zal jullie een beetje op de hoogte houden als er weer ontwikkelingen zijn.
Groetjes,
Wouter
Hoi Wouter,
Wat leuk!! Wij wonen in Simpson Bay en dat is vlakbij Maho. Het lijkt me dus een heel goed idee om eens te gaan informeren bij Renny, want wij hebben wel zin om een balletje te slaan. Echt een gezellige tennisclub hebben we nog niet gevonden hier, dus als het er leuk is (en daar ga jij natuurlijk voor zorgen ;-)), dan gaan we zeker helpen promoten!
Heel veel succes in ieder geval en ik hoop jullie hier in de loop van het jaar te ontmoeten. Keep me posted! Mochten we voor die tijd nog iets voor jullie kunnen betekenen, dan hoor ik het graag.
Groetjes,
Mette
P.s. vanaf nu dus met deze gebruikersnaam, maar die had je al gevonden ![]()
Hoi Mette,
Gaaf! Ik dacht dat jullie in Oyster Pond woonde. Maar cool, Simpson Bay is mooi! Ja zoals ik zei het is momenteel dus nog niet veel, maar gaan er idd een leuk clubje van maken…
Renny zal het leuk vinden van jullie te horen, is echt een aardige gozer…
We kunnen altijd een paar extra ogen gebruiken om open te houden voor woonruimte
We kijken zelf al elke twee weken ofzo in de Classifieds en zien daar al veel potentiele woonruimtes. Mijn vriendin heeft wat familie daar wonen dus die kunnen we straks een beetje op pad sturen, even kijken of het wat is.
Maar bedankt voor het aanbod, we zullen jullie daar absoluut aan houden als het nodig blijkt :).
Grtjs,
Wouter