Hoi Nardy,
Weet niet of ik je tekst uitnodigend moet vinden. Wellicht dat ik het beter begrijp vanuit een Nederlandse mentaliteit…en zoals gezegd in mij allereerste bericht is dat juist hetgeen wat wij willen ontvluchten. Over afspraken nakomen ken ik hier in Nederland ook voldoende voorbeelden dat ze of niet komen of te laat. Service gericht, Nederland??? Ik weet niet hoelang je inmiddels op SXM begeeft maar klant is koning is ook hier in Nederland niet meer zoals het geweest is tenzij je voldoende centen en status toont…
Bedankt voor je reactie maar ben verbaasd dat je nog steeds op Sint Maarten woont eigenlijk.
hoi Destra,
Kan me vinden in je reactie. Wij zijn nu 2x in SXM geweest en zijn er beetje verliefd op geworden. Wij hebben plannen om daar te gaan wonen. Kan je ons wellicht wat adresjes of namen doorgeven waar wij huizen kunnen kopen of huren?
Alvast bij voorbaat hartelijk dank voor je reactie.
Grappig of ik lees datum verkeerd of snap nog niet precies hoe het forum werkt maar de tekst is identiek aan je reactie op mijn bericht in het jaar 2012??
Hoi Glorish,
Ben hard bezig met het doornemen van alle info die gepost is op dit forum. Ok we leven nu in 2012 dus het is allemaal ff geleden maar mag ik van jou de adres en tel.gegevens van de basisscholen Sr. Regina en Sr Magda school?
Bij voorbaat hartelijk dank voor je reactie.
Hoi, ik ben hier voor het eerst op het forum. Ik vind veel informatie mbt scholen maar what about creches. Heeft iemand een goede vooraanstaande creche om mij door te geven?
Alvast bedankt.
Hoi Metjemail,
Wij zijn nu 2x op sint maarten geweest en hebben nu definitief gekozen om naar dit geweldige eiland te emigreren. Je woorden geven me moed om ermee door te gaan want tsjonge er komt het nodige bij kijken. Is het mogelijk om met je van gedachten te wisselen?
Hoi Woutien,.
Inmiddels heb ik het hele forum doorgenomen. Hoe bevalt het je nu daar? En kan helaas nog steeds geen toegang krijgen op je site, wil je mij hierbij helpen?
Ik zou graag willen weten waar ik het beste kan kijken voor huizen op Sint Maarten heb al verschillende sites bekeken maar kom er tot nu toe niet echt uit .
Hoi BVitje,
Ik lees net jouw reactie op nienkeS van al een paar jaar geleden.
Zelf ga ik nu (aardig plotseling) binnenkort emigreren naar Sint Maarten. Ik heb de mogelijkheid gekregen om daar de werken en die mogelijkheid heb ik gegrepen. Ik ben 26 jaar en ik ben nog nooit op Sint Maarten geweest… Achter een hele hoop praktische zaken ben ik al gekomen door veel van dit soort forums te lezen. Dit is eigenlijk zelf mijn eerste ‘‘post’’ op een forum.
Mijn concrete vraag aan jou is eigenlijk: Jij hebt het over een gebouw op het eiland waar veel stagiairs verblijven. Ik ben onwijs geinteresseerd om in een dergelijk gebouw een appartement te vinden. Lijkt mij namelijk er leuk, want wat je zegt, gemakkelijk leuke sociale contacten etc etc!
Welk gebouw is dit en in welke buurt? Zijn er meer van zulke ‘‘aanraders’’ ?
Beste Dennis,
Ik zie je post van een aantal jaren geleden, ik neem aan dat je nu ervaring hebt opgedaan. Ik zou ook graag de mogelijkheden willen uitzoeken voor het werken en tijdelijk emigreren naar de antillen. Ik zoek dan ook werk bij een ingenieursbureau. Kun je mij jouw ervaringen delen? is het positief bevallen allemaal?
goedemiddag allemaal, ik heb een vraag waarvan ik hoop dat ik hier veel antwoorden op zal krijgen.
Begin 2014 heb ik de mogelijkheid om, met gezin, te emigreren naar St Maarten.
Ik heb een aanbieding van Nafl. 10.000 per maand, wil met vrouw en 2 jongens (17 en 14 jaar) emigreren,
Nu klinkt dat allemaal mooi maar…wie kan mij een indicatie geven of wij van dit salaris een beetje prettig kunnen leven!!!
hallo,ik wil wel in contact komen met jullie,ook wij zijn van plan om weg te gaan,heb wel wat ideeen.
gr evert
Hi !
Wie is er nog op zoek naar een baan in Sint Maarten (of ken je iemand die nog een leuk baantje zoekt)?
Ik ga weer terug naar NL in Augustus 2014 en ik zoek een vervanger voor mijn werk.
Het gaat om het bedrijf Private Yacht Charter (Oyster Pond).
Mijn taken zijn: sales, marketing en administratie.
Ik werk ongeveer 30 uur per week.
Het is leuk om te doen en het verdiend ook lekker!
Belangrijk: je hebt geen opleiding nodig voor deze functie.
Als je meer informatie wilt, stuur me dan even een berichtje ) of kijk op de website:
of facebook pagina:
Groetjes,
Liset
Hallo,
wij gaan januari 2015 emigreren met 2 kinderen (6 en 8). Alle posts met bedragen zijn wat gedateerd.
Kan iemand een update geven van de kosten;
- prijs huisvesting (woning met 3 slaapkamers en zwembad en waar)
- gas, water en electra
- school (openbaar vs prive)
- boodschappen per maand
- internetaansluiting
- wat houd je netto over van Nafl. 10.000 bruto per maand
als jullie nog meer kwijt willen over de kosten, dan hoor ik het graag, zodat ik een goede calculatie kan maken.
hallo,u mag me een mail sturen want ik ben hier ook een tijdje mee bezig geweest,
het is geweldig daar
er is echt van ales,maar ook sommige dingen zijn duur te noemen,importeren is weer goedkoop als je met je spullen naar st maarten verhuist,
kijk bv op you tube,daar is echt alles op te zien en te vinden,ook filmpjes van mensen die er geweest zijn,best handig.
ben er nog steeds mee bezig alleen zit ik nu elders,
Ik heb een aantal vragen. Kan iemand de kosten hieronder indicatief invullen. Waar kun je het beste een gebruikte auto kopen
of is het verstandiger om de auto(s) uit NL mee te nemen. TV, laptop etc kun je die gebruiken.
- prijs huisvesting (woning met 3 slaapkamers en tuintje) $1500??
- gas, water en elektra voor huis met 3 slaapkamers (airco alleen 's avonds voor het slapen gaan even aan)
- school (openbaar vs prive)
- boodschappen per maand gezin met 2 kinderen (7 en 9 jaar)
- internetaansluiting/telefoon
- ziektekosten verzekering
- autoverzekering
- benzine prijs per liter
graag jullie input, want ik zou een berekening willen maken of het goed haalbaar is met $3900 netto per maand en niet
ieder dubbeltje hoeven om te draaien.
alvast bedankt voor jullie reacties
hallo,
ik wil grtaag wat ondernemen in de caribbean,doe bv watermanagment en verhuur van de burton,een cool kidcar vanuit nederland.
is gemaakt op het chassis van de beroemde 2cv en de boddy is van fiberglas.
is eigenlijk onverwoestbaar,en heeft een zeer goede vering voor on en off road.
gr evert.
Hoi Liset.
Ik ga 19 augustus met mijn vriend mee naar st maarten. Hij heeft daar werk…en ik wil ook graag wat doen! Misschien is dit wel wat voor mij. Had je al iemand gevonden?
Grtjs joyce
Via Wereldwijzer app
Kan iemand mij iets vertellen over de expatregeling voor st. maarten (en curacao).