Heeft iemand nog informatie over de expatregeling voor st. maarten. Ik kan er online
niets over terug vinden.
Wij zijn ook druk bezig om naar stmaarten te vertrekken met 2 kinderen (18 en 15 jaar).
De berichten zijn idd allemaal gedateerd.
Ik ben ook op zoek naar verdere info over huisvesting en prijzen. Wat houd je bijv. over van een brutosalaris van 10000 Naf?
Via Wereldwijzer app
@withax. .er zijn hier genoeg makelaars die long terme rentals hebben in allerlei prijsklassen. Ik vind het leven hier duurder dan in Nederland. .het is natuurlijk een eiland en alles moet geĆÆmporteerd worden. De supermarkten zijn duur en kijk gerust goed naar de datum! De eerste maanden vliegt het geld de deur uit⦠makelaars willen vaak dat je 2 keer maandhuur als borg betaal. .bij de gebe ( stroom) moet je ook ff borg betalenā¦500 dollar.een kastje voor internetā¦180 dollar. ā¦Dus hou daar rekening mee. Ik heb het boekje gekocht welkom op sint maarten the friendly island. .staan een hoop tips in⦠ga ook eens vragen bij het sint maarten huis in Den Haag. Dat is er speciaal voor! Suc6 met de voorbereidingen!
Via Wereldwijzer app
Dank je wel Joyce. Weer een beetje wijzer geworden
Via Wereldwijzer app
Misschien nog iemand die weet wat ik netto overhoud van Naf 10000 bruto??
Via Wereldwijzer app
Denk dat voor elk bruto salaris geldt, de exacte netto alleen het bedrijf zelf weet per functie en werknemer. Om ongeveer het netto bedrag te achterhalen, kan je online wel een en ander calculator voor vinden.
Hoi, vergeet niet dat je gekort gaat worden op de AOW voor elk jaar dat je weg bent uit NL gaat er een percentage af.
Verdere tips en leuke info vind je o.a. in het boek erger je niet, verbaas je slechts. Erger je niet, verbaas je slechts. - Rose Orth - Brave New Books
worden leuke verhalen in verteld over waar je op SXM tegenaan kan lopen. Wat je netto van NAF 10000 overhoud? Durf ik niet te zeggen, maar 10000 NAF is ca 5555 dollar. lijkt mij een redelijk salaris om daar van rond te komen. Succes
Oke sxm2015, weer iets om rekening mee te houden. Bedankt
Via Wereldwijzer app
Hallo,
het lijkt mij misschien leuk om emigratie te overwegen maar ik moet dan natuurlijk wel werk daar hebben.
Nu heb ik in Nederland een bedrijf dat o.a. internet via de satelliet doet. Dit internetsignaal verspreiden wij weer via een WIFI oplossing naar meerdere huizen waar geen internet mogelijk is. Bandbreedte 20Mb.
Ik vraag me af of er aan een dergelijk product behoeft is op Sint Maarten of een ander CaraĆÆbisch eiland. Of is alles daar al goed qua infra?
Wat denken jullie?
Groet,
Paul
Op Sint Maarten zit Caribserve als provider. Internet en WIFI is in t algemeen goed en overal, dus ik denk niet dat dit iets voor je is. Succes.
Hoe groot is de kans om een (eenvoudige) administratieve baan (gegevens verwerken) te vinden op MBO niveau als Nederlander op Sint Maarten?
Wat bedoel je met redelijk? Kun je hier royaal van rondkomen of moet je dan nog goed opletten.
Een gezinswoning/appartement kost bv al snel $2000 netto.
vanaf $700 kan je al fatsoenlijke woning vinden hoor
Heb je dan adressen/websites waar ik op kan zoeken. Want remax is schrikbarend duur. Het moet wel een beetje veilige omgeving zijn,
want we hebben 2 kinderen van 8 en 10. Dus bij voorkeur met 3 slaapkamers.
Wij horen vandaag, of morgen of we volgend jaar naar Sxm gaan emigreren!!!
Dus wij hebben de zelfde vraag, want inderdaad remax is hartstikke duur.
Zijn met 4 personen, 2 jongens 1 van 19 en de ander van 16.
Het liefst ook 3 slaapkamers.
ik dacht je bent zelf een inwonende in sxm maar oke hier aantal tips.
Lees dagelijks Herald krant, doorzoek eerst Alles aan de woning dat je later niet uit noodgeval eerder dan je contract vertrekt, dan raak je je deposit kwijt waar veel verhuurders expres naar streven⦠dus opletten en lees je contract goed door. Over alles valt af te dingen in sxm.
ik heb zelf de appartementen gevonden bijvoorbeeld in simpson bay en pelikan key want deze plekken zijn best geschikt voor mensen als ons.
er is een real state aan simpson bay, ik heb het niet over de century 21 maar een andere aan dezelfde rij van de airport road.
century 21 is overigens ook vrij goed met vinden van een goed woning.
maar beste is als je zelf even hier en daar rond kijkt zie je vaak wel āfor rentā borden met telefoonnummer.
fishermanās warf aan cole bay is ook goed genoeg maar niet zo groot voor een hele gezin, is vrij klein.
en via-via kom je ook meer te vinden. ik ken een contact persoon, zij vindt altijd geweldige woningen met betrouwbare verhuurders maar je moet dan wel 2 maanden deposit betalen. zij heeft zelf een hele appartementen oord vlakbij fishermanās warf waar erg leuke woningen zijn.
succes
gr.
lees hieronder mijn tips. ik ben sinds kort weer terug in NL, was niet geschikt voor lang verblijf, is echt een vakantie eilandje waar je bij al je aankopen extra moet opletten anders mis je meer geld dan waar je voor betaald⦠vermijd dutch quarter, middle region, bepaalde plekken in st peters en philipsburg etc zijn niet zo veilig
en aan de franse kant is er ook meer criminaliteit dan de NLse kant, tenminste bepaalde plekken. verken de omgeving goed voordat je te enthousiast wordt ergens te gaan wonen. succes.
de bedoeling is dat ik als expat ga. Ik heb een proef salaris berekening gehad, waarbij
ik netto ongeveer 10.000 NaFl, omgerekend ongeveer $5500 netto (incl $800 housing allowence) verdien.
Ik dacht dat wordt leven als een god op st. maarten, maar toen ik de huurprijzen zag bij remax etc, dacht ik;
het plaatje ziet er wel even iets anders uit met een gezin en die huurprijzen.
Dus als ik het zo lees hoef ik me over de financiƫn geen zorgen te maken
Jouw salaris zal niet een probleem zijn maar wat voor gezinnen met jonge kids het geval is dat ze niet altijd hun draai vinden op de scholen. En een luxe woning voor een 4 leden gezin kan je ook gerust permitteren. Veel plezier op sxm, het is wel mooi daar maar binnen kortste tijd heb je alles eigenlijk al gezien. Succes. Gr.
Heb je toevallig websites of locaties waar ik zulke woningen kan vinden?
Ben al een tijdje opzoek maar zie voornamelijk 1000$ appartementenā¦
Thank you in advance!:cheer2: