Ik ook, echter ik ga nu wel zo slapen, heb morgen vroege dienst.
Ik hoop dat ik een beetje kan slapen.
Suerte!
ok heb je daar vriend wonen en jou family?
Nee mijn hele familie woont daar!
Dus vandaar…
nou welterusten!
het komt allemaal goed. ik heb zelf peruaans vriendin en zij is momenteel hier in nederland. zij maakt ook grote zorgen over haar ouders in lima. vanavond zal haar moeder op skype komen. maar zij was er niet geweest. ik denk dat haar moeder thuis is voor het gezin en haar ouders wonen vlakbij de kust. dat maakt zorgen stukker groter. ik steun dan mijn vriendin. echt makkelijk is het niet voor haar zo eind van lima. slaap lekker en veel sterkte.
Veel sterkte voor je vriendin en jou!
Mucho suerte… que Dios bendiga nuestra familia…
dank je wel. ik ben benieuwd hoe het is afgelopen in peru na die grote golf van ongeveer 2 meter hoog. laten we met ons allen gaan bidden.
hallo allemaal
ik ben toch erg nieuwsgierig. hoe het is afgelopen met vloedgolf in lima peru? ik hoop dat er niks is gebeurt.
Niks gebeurd…ben gisteren wat gaan kijken…en de zee was zeer rustig…de kustweg was wel afgesloten en in Barranco mocht je niet naar beneden om naar het strand te gaan…maar niks aan de hand dus !
Maar ok …ter zijn nog flinke nabevingen…ik weet niet of daar een tsunamiealert kan uit voorkomen.
ok gelukkig. hopelijk komt er geen grote golf naar peru en zijn de stranden nog steeds afgesloten?
Sorry amigo…tis nog maar 9u in de morgend…ben nu nog niet gaan kijken
En daarbij…Japan is wel 15000km hier vandaan…het zou wel heel lelijk moeten doen…eer er iets groot vandaar tot hier geraakt…denk ik he !
ja dat denk ik ook. maar met natuur weet je het nooit. het kan heel raar lopen. ik ga vanuit dat het niks meer gaat gebeuren met peru.
Er is niks gebeurd gelukkig. Vanochtend zag ik op het nieuws echter dat het water in Callao, Chorrios en Pisco verder teruggetrokken was normaal. Mogelijk nog een tsunami dus, maar er wordt niets groots verwacht. Zwemmen in zee wordt wel sterk afgeraden.
Kleine correctie…heb net het nieuws gezien…en ter is toch een golfje aangekomen…de kustweg in Barranco ligt toch redelijk vol met stenen n puin…maarja daar komt de zee bij vloed zowieso al tot tegen de dijk…
ook in Pisco is er wat water tot aan de plaza de armas geraakt…maar das niet in Pisco zelf maar San Juan de Pisco …ook daar is er maar een klein strandje en ja is het niet moeilijk dat er bij een metertje golf er water over de weg spoelt…maar niks ernstig dus !
Stephan…, u woont in Ica ?Ben je Belg ?
Ja, ik woon in Ica. Hier geen tsunami gevaar dus. Ik ben geen Belg, ik kom uit Nederland.
waarneer komt die golf aan?
Dat weet niemand, het is niet eens zeker dat er een golf komt. Er zijn ook andere verklaringen mogelijk voor het verder terugtrekken van het water dan normaal. Tsunami’s zijn een complex verhaal van vele krachten die werken op enorme hoeveelheden water, ze zijn erg moeilijk te voorspellen.
ik hoop dat golf weg blijft van lima. ik blijf nieuws volgen over die golf.
Hoi hoi!
Gelukkig is het zoals ik op internet terug kan vinden, allemaal nogal meegevallen!
Als ik t goed begrijp, heeft Pisco last gehad, hier is het water tot aan de Plaza de Armas gekomen en verder, in Miraflores is de Costa Verde wat onder water gelopen, maar niet ernstig, zoals ik kan vinden hoor!
ok dat is niet in lima gebeurt of juist wel?