ik zou gee vlieticket boeken, voordat je zeker weet dat je voor de persoon in kwestie een visum kan krijgen.
in het turkijke en egypte subforum staat geloof ik veel informatie over hoe je iemand naar Nederland moet halen. ik heb er geen ervaring mee, maar er schijnen nogal wat haken en ogen aan te zitten. visa worden maar mondjesmaat toegekend omdat de Nederlandse overheid vreest voor vestiging.
Het aanvragen van een visum kan inderdaad een probleem zijn. Er zijn strikte inkomens eisen e.d., indien de persoon die naar Nederland wil komen daar niet direct aan kan voldoen (of dit niet kan bewijzen) dan je als nog met een garantie verklaring een visum regelen. Ik denk dat de laatste optie het gemakkelijkste is (minste kans op afwijzing).
Dat is helaas niet zo eenvoudig …Voor ons…ja wij kunnen overal naartoe en een reispas of een visum is voor ons makkelijk…maar voor de Peruaanse bevolking is dat niet zo .
Jij moet je eerst al garant stellen…ook moet je over voldoende inkomen beschikken …en de persoon die je uitnodigt ook…!Natuurlijk wanneer je student bent en zij ook…(of hij) dan staan je ouders garant he…
Je moet dit gaan navragen op de gemeente…want tis een heel gedoe maar doenbaar !Je moet ook een uitnodigings brief schrijven…waarin je bevestigt waar de persoon zal verblijven en voor hoelang enzo…
De kans op slagen is reeel …maar de ministerie’s zoeken en controleren alles tot op het bot…en het minste minpuntje …wordt al direct afgestraft…voorbeeld strafblad of schulden…of te weinig inkomen …
Tis soms niet eerlijk maar door de vele misbruiken in het verleden…worden de eerlijke mensen nu ook weer de dupe veelal !
Nou ja zeg! Wat is dat nu weer voor Wilders-achtig geluid.
Het is toch rete-oneerlijk dat wij met ons paspoort vrijwel overal heen kunnen waar ons hartje begeert, maar dat een Peruaan andersom niet eens zomaar op vakantie mag naar ons land?