Egyptische Mannen

als je op de website kijkt zie je hoe het nu gaat. ze zit in nederland en verwacht op 4 nov. haar kindje en ze zijn ngo aan eht proberen om hem voor die tijd naar Nederland te krijgen :wink:

Ik heb gisteren inderdaad ook de uitzending van grenzeloos verliefd gezien (net als het 1 ste seizoen en het vervolg ).
Vind het een leuk programma.
Heb namelijk (in mijn verleden ) 2 keer een lange afstandsrelatie gehad ( de eerste keer toen ik 22 jaar was en de 2de keer toen ik 34 jaar was ),
en weet uit ervaring dat liefde soms niet genoeg is.

Ik ben nu 3 jaar getrouwd met een moslim man ( uit Sudan ) en ik weet dat hij zijn familie heel erg mist ( want voor de meeste moslims is de familieband heel hecht en sterk !!)
Ook staat het ergens in de Koran, dat de moeder de belangrijkste vrouw is (nog belangrijker dan zijn eigen vrouw ).
Mijn man zou dan ook zeker het gevoel van zijn moeder boven mij stellen!!
Nu is mijn schoonmoeder een schat van een vrouw, die mij gelijk accepteerde en verwelkomde in de famile.
Dus gelukkig voor mij geen problemen.

Ik denk ook dat dat de reden was, waarom hij ( toen ze nog niet getrouwd waren ), niet bij haar slaapte ( o.a. uit respect voor zijn ouders ).

Ik hoop in ieder geval ( en dat geld voor alle stellen van dit forum ) , dat ze heel gelukkig worden in hun relatie.

Groetjes Hadiya

Ja dat hoop ik ook van harte!
Bij mij en mijn schoonmoeder loopt het niet zo makkelijk. Ze wil me niet ontmoetne omdat ik een westerse ben, maar hopelijk kotm daar nog verandering in. mijn vriend is redelijk eigenwijs, maar heeft het er daardoor wel erg moeilijk mee. zijn moeder heeft zelfs tegen hem gezeg dat hij haar haat, terwijl ik ook merk aan mijn vriend dat zijn moeder echt extreem belangrijk is voor hem.
Mijn vader zei al dat het niet uit zou maken voor zijn moeder of ik westerse of Egyptische zou zijn, want ik ‘‘pak haar kleine jongetje’’ af. ik haal haar zoon weg bij haar. Dus daar gfa ik maar van uit. Toch is het wel lastig, ik zou dolgraag mijn schoonmoeder willen ontmoeten…

heey susieme

Wat doet jou vriend voor werk?
Vervelend dat jouw schoonmoeder je niet wilt ontmoeten.
Maar je moet niet vergeten dat mama’s,heel belangrijk zijn voor egyptenaren!.
Als hun zouden moeten kiezen tussen hun moeder, of hun vriendin.Zou dat in veel gevallen hun moeder zijn.
Ik heb gelukkig een schat van een schoonmoeder.Zie haar alleen veels te weinig.

Mijn vriend werkt op het hoofdkantoor van Bright sky travel. de plaatselijke agent waar meerdere touroperators samen werken.
Hij werkt daar op de afdeling reserveringen.
Mijn vriend die zegt (gelukkig voor mij) dat hij uiteindelijk samen met mij zijn leven zal hebben, niet met zijn moeder. Wel merk ik erg duidelijk dat zijn familie belangrijk voor hem is. Doordat hij mij heegft had hij ook nogal wat problemen in zn familie, maar ik zeg ook gewoon tegen hem dat ik neit wil dat hij zijn familie vergeet door mij. het is en blijft familie…

Hoi Suusieme,

Heb je een p.b. gestuurd.

Groetjes Hadiya

Ik ben net terug van een vakantie in Ehypte (Sharm El Sheikh). Daar ben ik 12 dagen geweest samen met mijn vriend, waarmee ik 6,5 jaar verkering heb. In het restaurant ben ik een leuke ober tegen het lijf gelopen. De ober heeft ons de hele vakantie geholpen met serveren. Hij maakte erg leuke grapjes, maar liet verder niets blijken. Het enige wat hij af en toe tegen mijn vriend zei was: pff…you’re very lucky man. Mijn vriend zei: why? Hij zo: because she is an angel. En zo heeft hij nog wel eens vaker opmerkingen gemaakt mijn naar mijn vriend, maar mijn vriend kon hier wel om lachen. De jongen keek mij bijna nooit goed aan (misschien ongemakkelijk omdat ik met vriend er zat). Toen wij vertelde dat wij de laatste avond daar waren, wilde hij van ons een foto maken samen met de ober, zodat wij deze konden doorsturen. Ik vroeg zijn gegevens en hij gaf zijn naam en telefoonnummer door. Ik dacht een telefoonnummer?? Ook vroeg hij of dat ik mijn e-mailadres op wilde schrijven zodat hij mij kon mailen en zodat ik de foto dan kon doorsturen (aangezien hij zelf geen e-mailadres heeft). Toen we 's ochtens het laatste ontbijt hadden met hem, heb ik stiekem op een briefje mijn telefoonnummer gezet. Dit heb ik stieken, zodat niemand het kon zien, aan hem afgegeven. Sindsdien bellen en smsen we elke dag. Hij wilt dat ik graag naar hem terug kom. Hij is bereid om een paar jaar om me te wachten. Ik weet niet wat ik moet doen? Als ik daar heen ga (alleen), wat moet ik dan tegen mijn vriend zeggen?? Als hij dit weet dan is het over… Ik ken de man uit Egypte nog niet erg goed, alleen via smsen en bellen. Hij is zo lief voor me… Kan iemand mij helpen, want ik weet niet wat ik moet doen.

Alvast bedankt!!

het enige watik kan zeggen en heo ik er tegenover sta.
Als je hem zo leuk vind: vind ej hem leuke dan je eigen vriend? maak het uit, en ga naar egypte.
is je eigen vriend leuker? blijf bij je eigen vriend en vertel hem de waarheid. :wink: maarja zo zit ik in elkaar :wink:
succes ermee

ik snap niet wat sommige hebben tegen een orfi contract.
ik heb dat ook gedaan en geen enkel probleem mee gehad, zolang ik zelf het orgineel heb kan hij niets doen. verscheur ik het of kom ik ermee naar belgie dan is het in princiepe verbroken want telt enkel daar.
maar inderdaad ik vind je nog wel zeer jong om aan zo iets te beginnen meid

hoi,

ik heb de laatste paar dagen van mijn Japanreis een leuke Egyptische jongen ontmoet van 23 (zelf ben ik 22). De laatste vier dagen ben ik met hem opgetrokken en die waren best intens en hij was heel lief voor me (en ja… mooie praatjes had hij ook, ik was tenminste enorm beautiful. Nou vind ik mezelf niet lelijk, maar heb ook geen maatje 36 ofzo; hij daarentegen had alle aandacht van zo’n beetje alle meiden). Ik heb met hem ook openlijk gesproken over geloof etc (en vrouwen daar) en hij heeft zelfs gezegd dat zijn geloof niet van mij verlangt mij te bekeren. Ik wil graag geloven dat hij eerlijk is tegenover mij… hij is mij zelfs achterna gekomen toen ik van hem wegliep.
Nu wil hij dat ik binnenkort naar Egypte kom, heel graag zelfs. Zelf zou ik ook wel graag gaan, gewoon om te kijken hoe het is. Ik vind hem heel leuk, maar ik probeer ook realistisch te blijven. Mijn familie echter is enorm sceptisch en ziet het absoluut niet zitten en na al deze verhalen bovendien op het forum vind ik het zelf ook moeilijk. Nu ja mijn moeder denkt dat ik ontvoerd ga worden o.i.d en ze vertrouwt het niet.

Ik ken hem dus vier dagen in real life en ondertussen mailen we regelmatig en is er af en toe msn.
Hoe is het, als ik daar als meisje alleen naar toe ga?

Groetjes,

Raye

raye, niet te hard van stapel lopen, want ze klampen aan met iedere vrouw die naar hen lacht, is hun net gelijk, als je reageert dan hebben ze beet, opletten dus meid!

Ik denk persoonlijk dat het niet slim is om de eerste keer gelijk alleen te gaan. je kan beter met een vriendin ofzo gaan en hem op die manier wat beter te leren kennen.
Maarja het is natuurlijk mogelijk.
succes en pas op!

Hoi Raye, nou dat je ontvoerd zal worden zal wel meevallen :), maar dat je moeder het niet vertrouwt moet je wel serieus nemen. Moeders kennen hun dochters als geen ander en zij heeft toch meer ervaring wat dat aangaat. Na het lezen van al de verhalen vind je het moeilijk, maar het is ook moeilijk! Dus dat klopt …weet waar je aan begint. Daarheen gaan is heel leuk en spannend, maar daar blijft het misschien niet bij…misschien wordt je verliefd en dan? Hem hierheen halen is niet moeilijk, daarheen blijven gaan is dat dan een optie. Kijk verder dan je neus lang is. Ik ben een stuk ouder, maar dacht ook ga daar gewoon heen en zie het wel, nou als ik van tevoren had geweten wat ik nu weet was ik waarschijnlijk niet gegaan, in ieder geval niet zo onbezonnen!
Daarnaast is het als meisje alleen erg eenzaam als je vent moet werken. Als je daar alleen loopt laten de jongens je waarschijnlijk niet met rust…potentiële prooi! Wat dat aangaat zijn het allemaal jagers daar, want de egyptische vrouwen lopen daar niet op straat om te versieren dus…pakken wat je pakken kan :slight_smile: Nee hoor, gekheid, maar een kern van waarheid. Weet waar je aan begint en neem je moeders ‘angst’ serieus. Praat er met haar over, uiteindelijk moet zij het en hem ook accepteren mocht het wat worden.
Je kan niet zomaar met hem samen zijn daar weet je dat al… Zoek zoveel mogelijk uit voor je de beslissing neemt daarheen te gaan, dat is mijn raad/advies.

oh ik bedoel hem hierheen halen is WEL moeilijk (foutje)

@ Maud: ja dat dacht ik al dat dat moeilijk zou zijn haha. En zoals ik zei, probeer ik realistisch te blijven en zover in de toekomst wil ik niet denken, dat doe ik ook niet met Nederlandse relaties. Misschien word ik echt verliefd op hem, misschien is het na de vakantie over. Hij heeft in ieder geval gezegd dat hij dan niet hoeft te werken en veel/altijd bij mij zal zijn.
Ik ben allang blij dat je het niet compleet afraadt. Mijn moeder, nu ja mijn familie ziet het vooral niet zitten omdat het daar islamitisch is, en volgens hen heel erg vrouwonvriendelijk. En tuurlijk, ik heb ook wel gemerkt dat hij beetje macho is en heel anders dan de nuchtere hollandse jongens.
Ik zal er in ieder geval nog veel met hem over praten.
Bedankt!

ik begrijp dat je niet zover in de toekomst wil kijken, dat wilde ik ook niet, maar ik raad het je toch aan in dit geval omdat je nou eenmaal niet beiden in nederland woont en het gewoon niet te vergelijken is met een relatie die je zou hebben met een nederlandse jongen. Daar hoef je inderdaad niet zo ver vooruit te kijken omdat het veel makkelijker is om bij elkaar te zijn, daar gaat het mij om voor jou. Het is echt niet makkelijk, de afstand het contact tussen elkaar etc. Het kost je heel wat kan ik je zeggen, dus vandaar weet goed waar je aan begint en kijk s.v.p. in dit geval wel naar de toekomst.
Ik wil niet zeggen dat het islamisme vrouwonvriendelijk is, maar ik vergelijk het wel met hoe vrouwen hier vroeger ook voor het feminisme leefden. Dus niet zozeer vrouwonvriendelijk, alhoewel er zeker fouten mannen tussen zitten en het geoorloofd is je vrouw te slaan als moslilm, dus laat je daar ook goed over voorlichten! Het is meer dat vrouwen kort gehouden worden uit angst van de mannen dat zij door andere mannen lastig gevallen zou worden, dus loop niet te koop met je lijf en haren (zo denken zij), bedek jezelf en laat je alleen zien voor je man thuis (en bij familie). Buiten dreigen dus allerlei gevaren voor vrouwen en wij zijn zulke zelfstandige westerse vrouwen dat is voor hen water bij de wijn doen en voor jou als je ervoor zou gaan. Afijn, ga er niet te naief naartoe dat is alles wat ik je mee wil geven.

Ik heb met veel interesse dit forum doorgelezen, al jullie verhalen, en het is me allemaal vrij duidelijk. Ik ben sinds zondag terug van mijn vakantie in Sharm el Sheikh. Was de derde keer, zelfde hotel ook. Ben deze keer toch ook ècht verliefd geworden op een hele leuke Egyptenaar. Ik kon het niet laten haha.

hoi blond 1989 :slight_smile: nou vertel vertel…misschien op het forum relatie met een egyptenaar (staan nog veel meer verhalen haha).

groetjes

Hoi Maud! Denk dat ik eigenlijk nog weinig toe te voegen heb, als ik zo al die verhalen al heb gelezen. het is allemaal zo herkenbaar hè… Ik bedoel… Ben er drie keer geweest, heb telkens wel weer een jongen ontmoet (en ja, allemaal jongens die ook werken in het hotel natuurlijk) naderhand nog veel contact gehad hoor. Ook eentje ervan heb ik nog steeds contact mee. Als ik dan in het hotel bent komt ie met de taxi en gaan we naar het stadje gewoon wat drinken erg leuk. Verder zit er niets achter, een hele goede jongen dus, gewoon gezellig. Eerst wou die wel trouwen enzo, ook had ie al toestemming gevraagd aan zn vader (zei die tenminste, weet niet of ik t moet geloven, zal vast niet waar zijn) maar ik had m toch goed duidelijk gemaakt dat ik het helemaal niet zie zitten, en nu doet ie gewoon normaal. Vind het ook leuk om vriendschappelijk met hem om te gaan, het voelt fijn.

Maar goed, afgelopen vakantie dus, zag ik youssif. ik kon hem nog wel van vorige keer maar toen niet veel contact had, omdat een andere gozer uit het hotel zei dat ik zijn vriendin was, wat natuurlijk helemaal niet waar was. Erg leuk vond ik youssif, gelijk al. natuurlijk beginnen ze dan al met die lieve woordjes en dingetjes, maar ik geloof er niet zo in. Maar omdat ik m zo leuk vind, kon ik het toch niet met rust laten snapje. Vaak smste die me van kom je naar de bar waar ik werk, hele leuke gesprekken gehad. We zijn twee avonden samen weggeweest, het was erg gezellig, maarja toch… probeert ie je overal te betasten en willen ze dat je ff je hand in zn broek duwt enzo. En daarna komt natuurlijk de vraag of je een kamer met ze wilt huren voor een nachtje. Ik werd boos, en heb heeeel duidelijk gezegd dat ik dat niet wilde, en dat ik daarvoor niet met hem uit was gegaan. Hij zei dat ie het respecteerde, maar ik vraag me af of het niet eerder een teleurstelling was?
Die gasten, zullen ze nou echt elke week een andere meid hebben? Ze zeggen natuurlijk van niet, maarja dat zou ik ook zeggen.

En aan de andere kant, al zou ik daar werken en elke week komen en gaan er weer andere mensen, zou ik dan hetzelfde doen? Denk t wel eigenlijk haha.

Maar goed ik had m dus duidelijk gemaakt dat ik er niet kwam voor sex, maar dat ik gewoon met hem meeging voor de gezelligheid. Daarna ook geen last meer van m gehad, we hebben gewoon gezellig gepraat enzo. De tweede keer was het ook leuk, geen problemen gehad. Veel gelachen samen.

Ik ben dus weer thuis sinds zondag, heb een super tijd gehad. Ik heb ook zijn ring, die had ie bij me omgedaan, weet van god niet wat voor ring het is maar toch ben ik er blij mee. We hebben nog contact. Hij belt me vaak en smst. Zegt dat ie met me wilt zijn en blabla, jullie kennen het hele verhaal zelf wel. En natuurlijk geloof ik er niet in…

En toch heb ik zelf zo’n droom om gelukig te worden met zo’n jongen (ik heb echt een zwak voor die Egyptenaren wat een mooie mannen zijn dat).
Het lijkt me zo geweldig om met zo’n jongen samen te mogen zijn en gelukkig te worden, liever daar als hier zeg ik altijd. Maar voor mij zal het daar sowieso niet goed zijn dat weet ik ook wel.

Maar wat ik me dus eigenlijk afvroeg… zou zo’n gozer dat nou echt bij veel meiden doen. Uitgaan, proberen in bed te krijgen etc etc.
Maar aangezien ik aangegeven had dat ik dat niet wilde, en dat ie toch contact met me blijft zoeken ookal ben ik weer in Nederland, zou die het dan misschien toch wel serieus bedoelen?

Mijn verhaal is een beetje vaag, ik typ alles zomaar even makkelijk zonder na te lezen dus waarschijnlijk klopt er weinig van kwa volgorde. maar ik wou toch even mn verhaal kwijt. Er zal vast wel iemand zijn die hetzelfde heeft/had.

hoihoi,

nou niet helemaal hetzelfde… maar toch. Dat van die hand in zijn broek vind ik wel erg disrespectfull hoor. Wat is dat voor gekkigheid?! Kom op zeg! Dan heb ik wel gelijk zoiets van fout! Maar ja… En als ik er even kort over denk heb ik ook zoiets ja, dat zal voor hem echt niet de eerste keer zijn dat hij dat heeft gedaan/geprobeerd bij een meisje.
Of hij dan serieus is nu met jou omdat hij zich daarna twee keer heeft ingehouden en zijn ring heeft gegeven zou kunnen, maar je wilt ook graag gelukkig worden met een egyptenaar omdat je het zulke mooie jongens vindt (vind ik zelf wel meevallen, de leuke zijn wat mij betreft op een hand te tellen mede namens 80% met een slecht gebit, zeker als ze ouder worden!).
Je vraagt je af of al die jongens nou zo zijn, nee natuurlijk niet gaat er dan direct door me heen. Niemand is hetzelfde, maar feit is wel dat er veel foute lopen en jongens die niet speciaal fout zijn net als je zelf aangeeft…als de mogelijkheid zich voordoet en je wilt en het kan ja… ik bedoel dat gebeurd hier ook! Het is alleen zo jammer dat het met 90% westerse vrouwen gebeurd omdat er 10% (of nog niet eens) egyptische vrouw gescoord kan worden! Hierdoor worden wij als makkelijk (makkelijke prooi) gezien. De jongen waar ik contact mee had heeft zelfs eens gezegd dat hollandse en …? (heb alleen hollandse onthouden) erg naief zijn. Uiteraard ben ik het daar niet mee eens als hollandse :), maar heeft het mijns inziens te maken met verliefd worden en toch de onschuld die wij zelve zijn omdat we gewoonweg te weinig weten van het leven daar en dan bedoel ik als je daar echt leeft als moslimvrouw. Hoe kunnen we dat ook weten als we geen egyptische moslimvrouwen zijn! We moeten het hebben van de verhalen en wat we zelf zien.
Afijn, heel eerlijk denk ik dat je een betere egyptische man kan scoren als je dat toch graag wilt. Dus staar je niet blind op deze leuke jongen, die gewoon helemaal verkeerd is gestart wat mij betreft en daardoor zijn eigen glazen heeft ingegooid… ik persoonlijk zou in ieder geval aan zijn beweegredenen blijven twijfelen.
Maar toch goed, ook al zal je negatieve reacties krijgen, dat je je verhaal hebt gedaan! En ga voor een egyptenaar die het waard is en die jou vanaf het begin met respect behandeld en je niet wil uit proberen!
Groetjes