Egyptische Mannen

Ben je nu helemaal gek geworden Shanna ?

Ik weett hett…

Wat moet ik doen?

Moet ik afstand van hem nemen of wat?

x Shanna

Ga je dan met jouw ouders naar Egypte? Ik vind 15 wel erg jong hoor, om met dit soort serieuze dingen bezig te zijn.
Je kan volgens mij als 15-jarige helemaal niet garant staan voor iemand, staan je ouders dan garant? Vinden zij het goed dat je omgaat met iemand van 26?

Ik zeg niet dat je afstand moet nemen maar doe het rustig, heel rustig aan. Leer elkaar op een normale manier kennen en zeker niet met hem trouwen via orfi.

Ik ga met mijn moeder naar egypte dan, want mijn vader moet werken.
Mijn moeder zou dan voor hem garant staan, en moeder mag mijn vriend heel graag.
Mijn vader kent hem verder niet alleen heb ik hem een keer een foto laten zien.
Maar zo’n Orfi huwelijk lijkt me ook helemaal niks en zeker niet nu.

x Shanna

interessant allemaal

ik ben zelf met een egyptenaar getrouwd, een pracht van een man… eerst via orfi, een jaar later officieel. We wonen voorlopig samen in Belgie, hebben sinds 3 maanden een schat van een baby; we zijn heel gelukkig samen en we hebben het echt goed. Het zijn dus niet allemaal bedriegers hoor die egyptenaren. Alleen, heel veel mannen die in de toeristische resorts werken proberen met buitenlandse meisjes contact te zoeken, in de hoop op een interessanter leven. Samenwonen zonder trouwen bestaat niet in egypte, dan is orfi meestal de oplossing. Dit kan eventueel nog ongedaan gemaakt worden. Het is een soort tijdelijk huwelijkscontract. Voorzichtig zijn met deze, want als er ooit iets gebeurt, en je hebt geen copie ervan, kan de man gewoon alles ontkennen en annuleren, bv bij een ongeplande zwangerschap ofzo. Ik heb ook heeel lang nagedacht en veel gepraat met hem voor ik dit opgemaakt heb met hem, maar ik was ondertussen toch al 24, hij 29. Het gaat erom dat je elkaar absoluut eerst wat beter moet leren kennen en vertrouwen en sorry maar op vakantie en via email gaat dat toch niet zoals hoort. Ik woonde daar en kon tijd met hem doorbrengen eerst. Als een man je vertelt: your eyes are so beautiful… en je constant loopt te verleiden en te charmeren let dan goed op. Sommigen kunnen je echt om hun vinger draaien, ze zijn heel goed met woorden, weten wat je wil horen als vrouw.
Weet waar je aan begint, want samenleven met een moslim is een grote uitdaging: totaal andere cultuur, en dat komt ook na jaren nog naar boven. Veel praten praten praten, en men moet allebei veel water in de wijn kunnen doen, en je moet bereid zijn je aan te passen aan veel totaal verschillende aspecten van hun cultuur!! Het kan heel mooi zijn, maar denk maar eerst nuchter na, voor je verliefd wordt :slight_smile:

hoi,
na alle verhalen gelezen valt mij op dat er gelijk zo serieus gedacht wordt: trouwen, emigreren etc. etc. Misschien wordt het daarom zo complex. In Nederland leer je ook iemand gewoon eerst jaren kennen. Gewoon, go with the flow en laat het komen zoals het komt. Ik heb sinds mei een vriend in Egypte. Na een break van circa 6 weken van zijn kant, is het nu alleen maar serieuzer geworden. Ik zou in augustus gaan, maar doordat hij het even niet meer aan kon, is dit niet doorgegaan. Nu ga ik eind december, begin januari. Dus meiden: juist soms niet teveel piekeren over de toekomst, geniet van het moment maar neem geen overhaaste beslissingen. Enne…mooie woordjes heb ik van Nederlanders ook genoeg gehoord. Van iemand ben je nooit zeker, maar vertrouw op je eigen intuitie en gevoel. En alle goed bedoelde waarschuwingen: ik ga uit van het positieve, anders is het bij voorbaat gedoemd te mislukken. Je bent er zelf bij.

Sunny

Hoi Soffner, ik doe met je mee…uitgaan van het positieve…Heb hier alles even gelezen, zit meer op het forum relatie met een egyptenaar, maar het is nog heel pril. Rubiaa hoe zit het met het orfi als je zelf geen kopie heeft en hij wil het niet ongedaan maken maar juist legaliseren en officieel maken! Wat zijn dan de negatieve kanten voor mij? Begrijp namelijk dat dit kan, terwijl ik daar niet bij ben of hoef te zijn…maar dat is wat mij betreft niet de bedoeling! Wil toch graag zelf bepalen wat er in mijn officiële huwelijk komt te staan…Weet dat namelijk niet zo goed met dat orfi. Stond er wel in het engels, maar kon daar niets bijzonders lezen. Wat er in het Arabisch stond kon ik niet lezen! Kostte wel 100 LE volgen mij…schijnt al geen goed teken te zijn, omdat het toch wel 1001 had moeten zijn ivm 1 pond alimentatie die hij dan voor evenutele kinderen moet betalen :slight_smile: Misschien weet jij wat meer?

In principe kan hij via een advocaat het officieel laten registreren bij een citycounsel. En feitelijk zijn de voorwaarden dan diegene die in het orfi contract staan. Maar dat is echt niet handig dus als ik jou was zou ik zeggen dat hij dit absoluut niet mag doen. Volgens mij heb je dan wel alle kopieen nodig van het orficontract. Ik heb je een mail gestuurd met wat informatie over huwelijk en orfi. :dag:

Dank je Dalfien, ik heb alleen zoiets geen slapende honden wakker maken…misschien breng ik hem wel op ideën. Van al wat ik weet en lees wil hij niets horen en weten en sluit zich er een beetje vanaf heb ik het idee. Het is niet zo zegt hij dan en is erg teleurgesteld over hoe wij hierover denken en alles. Ja, dan zeg ik dat het feiten zijn die ik van het internet haal omdat ik graag dingen wil weten (curious) en omdat hij niet praat ga ik toch op zoek naar antwoorden. Het is mij ook duidelijk dat over sommige zaken gewoon niet eens gesproken wordt, maar hij houdt me toch wel erg in het donker soms. Misschien niet eens met opzet, heeft ook wel open en eerlijk verteld over hoe dat gaat met mij trouwen. Eerst naar Cairo voordat hij me kan voorstellen. Gebeurd niet overal zo, maar vanwege dat ze nog erg traditionaal zijn daar in het dorp, zullen ze mij als vriendin nooit accepteren. Als ik zeg dat ik andere dingen hoor van mensen die dan vraagt hij soms wel hoe kan dat dan en wie dan, maar meestal is hij er alweer snel klaar mee. Dus vandaar dat ik maar flink veel zelf op onderzoek ga, maar ook dat is not done natuurlijk want de vrouw hoeft niet zoveel te weten…wordt beter dom gehouden.

Hoi Shanna,

Ik hoop voor jou dat je de goed bedoelde adviezen hier van de andere dames te harte neemt , want ze weten waar over ze praten en bedoelen het goed.

Zoals RubiaaEgypt al eerder zei ; een relatie met een moslim man is een grote uitdaging!!
Ook ik ben getrouwd met een moslimman ( al 3 jaar) en weet waar ik over praat.
Het is alles behalve makkelijk, want je krijgt te maken met cultuurverschil ,geloofverschil,taalbarriere,afstand en in jouw geval leeftijdsverschil.
En dan kan het nog zo’n lieve man zijn ( zoals mijn man ), het wordt moeilijk ( vooral in het begin ).

Dus probeer maar afstand te nemen en trouw helemaal niet op de Orfi manier !!

Groetjes Hadiya

Hoi Hadiya, waarom raad je haar af helemaal niet op de orfi manier te trouwen? Stel je voor dat ze anders gelijk officieel trouwt dan?

En voor Shanna
Nou 15 jaar, jeetje…ik was pas 18 toen ik uberhaupt geïnteresseerd was in jongens, maar ja tijden veranderen en ik ben een laatbloeier denk ik. Maar meisje je bent te jong om uberhaupt te trouwen, je weet van de hoed nog de rand…sorry maar daar ben je gewoon echt nog te jong en onervaren voor. Vriendschap oké, maar waarvoor je moeder hier ooit mee akkoord zou kunnen of willen gaan, snap ik niet. Maar doe wat je niet laten kan, ik zal nooit zeggen wat je moe doen, maar advies geven wel: NIET DOEN!!! hahah. Jeetje, nee echt serieus verdiep je eerst maar eens in het een en ander en bekijk de volgende filmpjes eens:

http://www.trouw.nl/achtergrond/Spec…al_hoeren.html

http://brabosh.com/category/egypte/

Heb ik van iemand gekregen die slachtoffer was van een man die ineens toch heel anders bleek te zijn! Er zitten fouten tussen en merendeels is fout sorry, maar ook dat is feit. Dus wees gewaarschuwd en weet waar je aan begint. Ik ben 26 en zelfs ik heb twijfels…en dan heb ik toch echt wat meer levenservaring als jou.

Groetjes

[quote=“aeeoee, post:111, topic:8260”]

Hoi Hadiya, waarom raad je haar af helemaal niet op de orfi manier te trouwen? Stel je voor dat ze anders gelijk officieel trouwt dan?

Hoi aeeoee,

Eigenlijk raad ik haar af om helemaal op die leeftijd te trouwen , maar omdat zij ( en vooral haar Egyptische vriend ) het vooral over het trouwen op de orfi manier had(den) , wil ik haar hier voor waarschuwen…
Op de officieele manier trouwen, ik weet niet hoe ze dat doen in Egypte, maar ik weet wel dat dat veel moeilijker is dan op de Orfi manier.
Wat ik begrijp van de Orfi manier is dat het veel minder verplichtingen met zich mee brengt ( voor de man ) en dat het veel makkelijker is en dat daarom veel Egyptenaren het doen.
Ze noemen het onder elkaar “het neukpapiertje” ( sorry, dat zijn niet mijn woorden, maar van de mannen daar ).

Natuurlijk zijn er ook goeie Egyptenaren tussen, maar als je als 26 jarige een meisje van 15 jaar “verleid”,en praat over de Orfi manier, dan val je er volgens mij niet tussen!!
Ik hoop voor Shanna, dat zij haar verstand volgt i.p.v. haar hart en de goeie adviezen hier op dit forum.

En ook ik begrijp haar moeder niet…een 11 jaar oudere man voor mijn dochter op die leeftijd??
Nee, dat gaat er bij mij niet in.

Groetjes Hadiya

hoi Hadiya,

Officieel is net als hier met een feest, duurt daar twee dagen zelfs. Orfi wordt idd neukpapiertje genoemd. Helaas is het wel nodig dit ook te gebruiken om uberhaupt samen te kunnen zijn in één ruimte. Het is en blijft een vreemd verschijnsel, wordt erg makkelijk gebruikt idd. Laat je hier niet door overrompelen, laat hij de tijd nemen om het je uit te leggen en alles en vraag na of het klopt! In ieder geval goed dat ze hier kwam om te informeren.

Ben trouwens 36, typfoutje :slight_smile: dus nog meer ervaring hahah (alleen niet met egyptenaren :(:)).

Groetjes

Hoi aeeoee,

Zelf ben ik getrouwd op de Islamitische manier voor de Imam, nu 3 jaar geleden ,hier gewoon in Nederland.
Begrijp dus niet veel van de Orfi manier, behalve wat ik hier lees op dit forum.

Ik ben zelf 2 keer op vakantie geweest ( in Hurghada ) samen met mijn man ( die niet Egyptisch is , maar wel een practiserende moslim ).
Tijdens mijn vakanties heb ik veel met Egyptenaren gepraat en omdat ik getrouwd ben met een moslim en veel van hun geloof/cultuur af weet, zijn ze meestal open tegen mij.
Soms zeggen ze dat ik gevaarlijk ben, omdat ik te veel weet …
Want inderdaad over het algemeen hebben ze ze liever jong, naief en dom ( en geen van de 3 hebben betrekking op mijn persoon.)
En bovendien weten ze dat ze geen kans maken bij mij, dus laten ze meestal hun maskers vallen en zijn ze eerlijker ( over hun reden waarom ze voor Europese meisjes gaan, hoe ze de relaties ervaren enz.)
Een jong en verliefd meisje als Shanna is een makkelijke prooi voor diegene die kwaad willen.

Groetjes Hadiya

Ik zal jullie eens iets vertellen waar misschien jullie mond van open zal vallen. Ik heb mijn vriend ontmoet toen ik net 19 was en hij 23. Ik werkte er(stage) voor een half jaar en op de 10e dag ontmoete ik mijn lieffie. Vanaf dat moment heb ik niemand anders meer in mijn leven. In het begin wilde ik het niet en probeerde ik afstand te houden, maar het gebeurde gewoon. Na 3 maanden was ik het hotel zat en wild eik in een appartementje gaan zitten, na samen te overleggen hebben we uiteindelijk besloten dat we samen een appartementje zouden gaan betalen en dus ook samenwonen. In het begin was hij behoorlijk aan het pushen voor het orfi0contract, maar uiteindelijk toch neit gedaan. Van de vrouwen die er bekend mee zijn, zullen me voor gek verklaren aangezien het zoiet sis als een ‘‘officiele relatie’’. Ik heb dus sowieso 3 maandne met hem samen gewoond zonder enig contract.
Verder het afscheid (elke keer weer lastig) maar nogsteeds praten we dagelijks via skype. ook laten we de telefoon de gehele dag dor een keer over gaan om te laten weten dat we aan elkaar denken en ontvang ik regelmatig vet lieve smsjes. Aangezien ik er sowieso al voor een half jaar geweest ben snap ik ee stuk meer van de cutuur. Ik vind dat om de relatie echt door te kunnen laten gaan we ook zeker moeten zijn dat hij mij beter begrijpt. Ik weet dat het ontzettend lastig is om een visum te krijgen voor hem en de eerste keer is hij nu afgewezen. Ik ben bang dat ik er te veel druk voor hem op leg om dit te doen. Qua geld heeft hij alles goed voor elkaar, hij heb een goede baan en loopt er erg goed bij.
Wel is het nogseeds lastig dat hij soms links en daarna rechts zegt over 1 zelfde ding, maar dat maak ik dan goed duidelijk.
Wat het meest belangirjke is (voor mij in ieder geval) is dat je zeker weet dat het ware liefde is, niet alleen voor de lol (zoals veel gebeurd in Egypte). Verder: Niets is gegarandeerd, zelfs de relaties van jarenlang kunnen nog stuklopen.
Verdiep je erg in de cultuur en geloof, onderteken NOOIT maar dan ook echt NOOIT een papier in het arabisch, waar je zelf niets van begrijpt of kan vertalen. Wil je toch een contract ondertekeken, zorg dan dat het door iemand vanuit Nederland is vertaald.
Meissie, hou er alsjeblieft rekening mee dat er erg veel Egyptenaren zijn die alleen maar om het geld/seks of om het land uit te komen een relatie hebben.
De man kan nog zo lief en leuk zijn en ik wens je natuurlijk alle geluk toe, maar pas alsjeblieft op (je zal daar wel schijtziek van worden dat iedereen dat zegt, dat heb ik zelf ook. Mensen blijven het maar zeggen, maar vergeet neit ze zeggen het neit voor niets!)
Hou je ogen open en zie alle kleine dingetjes die bewijzen of juist neit bewijzen dat hij van je houdt.
Het is erg lief van je ouders dat ze je steunen/helpen, ik denk dat hun idee is: Ze zal er zelf wel achter komen en ik hoop dat ze je zullen steunen in het geval dat het fout gaat, en die kans is extreem groot en al helemaal gezien de leeftijd.
Erg veel succes ermee. En 1 ding, als je onzeker ben over jezelf in Nederland en je kan de eerste beste man in een ander land krijgen, doe het niet: ze zullen je dan alleen gebruiken. Uiteindelijk blijf ik zelf ook tegen iedereen zeggen: je kiest er neit voor, op wie je verliefd word, het overkomt je.

Laat maar weten hoe het verder gaat! en als je vragn heb kan je bij me terecht!
Grr

Goed advies Suusieme,

Ik denk dat je ook heel veel hebt gezien en meegemaakt in die tijd dat je in Egypte woonde ( en dan niet alleen de leuke dingen ).
Heb jij helemaal geen problemen gehad, ondanks dat jij geen Orfi papier had??
En waar heb je dan gewoond in Egypte ?? ( misschien maakt dit wat uit ?).

Ik wens jullie het allerbeste toe in de liefde.

Groetjes Hadiya

Ik heb inderdaad veel gezien en gehoord. Ik zat in Hurghada. Mijn vriend wist ook neit dat het mogelijk was om samen te wonen zonder orficontract, maar de huisbaas had dat geregeld op een een of andere manier. Er is totaal geen moment geweest dat er ook maar een politie of wie dan ook heeft gevraagd voor het orfi-contract. Zelfs met mijn vriend heb ik er geen problemen meer mee. In het begin was het erg lastig, en hebben we zo onze ruzie’s gehad, maar ik heb hem gewoon uitgelegd hoe ik het vond. Hij wilde dat ik me wel goed zou voelen en nu zegt hij zelf zelfs dat hij met geen mogelijkheid het orfi-contract met me wilt. Het enige contract dat er zal zijn zal voor een echt huwelijk zijn. Maar dat moet wachten, hij moet eerst in Nederland geweest zijn vind ik. :wink:
ja iedereen alle geluk in de liefde en doe je best met de egyptenaren!
trouwens ik werk niet in de zorg haha, ik hou het bij toerisme:D toch zorgen dat de klanten een leuke vakantie hebben! haha

Ik ben 15 jaar aanwezig in Egypte en ik heb veel relaties zien ontstaan en praktisch evenveel relaties verkeerd zien eindigen. Als het geld op is of als doel bereikt is dan zijn ze onvindbaar. Dus voorzichtig zijn want alle vrouwen die ik gekend heb dachten ook dat hun vriend anders was…
De goede raad van Tante Kaat!

Geld dit ook voor de wat jongere/aantrekkelijke dames ??

Ik kan begrijpen wanneer een jongeman ( van ong. 28 jaar ) iets begint met een oudere dame ( van 10 of meer jaar ouder ), dat dat geen zuivere koffie is ( zoals je ook al die verhalen in de Telegraaf leest ).
Of een heel aantrekkelijke Egyptenaar met een heel onaantrekkelijke jonge vrouw ( ik weet dat in de Arabische wereld schoonheid/uiterlijk van de vrouw heeeel belangrijk is !!)
In deze bovenstaande gevallen, denk ik ook dat ze ergens anders aan denken dan de liefde !

Naar jouw inzicht , hoe denk jij hier over ,gaat het meestal om geld, visa en andere materiale dingen??
En gaat het puur mis als het doel is bereikt, of spelen er ook veel andere factoren mee, zoals de taal,cultuur en geloofverschillen ??

Groetjes Hadiya

Ineens had ik gister geloof ik zoiets van…de meeste mannen gaan daar gewoon niet voor de liefde. Het is zoals het hier vroeger ook was…een verstandshuwelijk…de vrouw verzorgt en de man zorgt dat het geld binnen komt. Door het feminisme hier is natuurlijk veel veranderd, maar daar absoluut (nog) niet. Zoals wij dus helemaal verliefd worden kennen die jongens verliefdheid vaak niet denk ik. Ze willen gewoon een vrouw die voor hen zorgt en voor het huis en alles. Maar als ik dan terug kijk in de tijd vind ik dat ook niet raar of vreemd. Zo was het gewoon en zo is het daar nog steeds.
En over schoonheid en leeftijd…ja even voor mijzelf gesproken. Ik ben geen onaantrekkelijke vrouw (inmiddels :)) van 36 en heb Ahemd die 6 jaar jonger was een paar jaar geleden daar ontmoet. Mijn vriendin die foto’s zag van de vakantie zei: is hij 30? jij ziet er jonger uit! Nou dan weet je ook al genoeg. Tuurlijk als er 20 jaar verschil tussen zit heb ik ook zoiets van hallo… hier klopt volgens mij iets niet. Dus ja geen zuivere koffie, je ziet het in de westerse wereld ook steeds meer …het is steeds minder belangrijk aan het worden. Kijk maar naar Demi Moore en haar man, wie had gedacht dat dat zou duren?! Allebei rijk, dus ja…
Hier gaat het gewoon meer om het hele plaatje denk ik zelf. Je kan verliefd zijn, maar er komt zoveel meer bij kijken, soms is liefde alleen niet genoeg! En zeker in deze mix is het heel hard werken, energie etc.
Ik weet niet of je gister grenzeloos verliefd hebt gezien, maar daar kwam heel duidelijk naar voren dat het cultuurverschil buiten de liefde ook een grote rol speelt. Ik had wel het gevoel dat hij oprecht was, maar eerlijk gezegd …als ik al die verhalen lees…het kan nog steeds fout gaan. Ik weet niet hoe ze hier leven, welke problemen ze hier hebben. Zij had het daar moeilijk en was verdrietig en miste dingen en wellicht heeft hij dat hier?! Een vervolg op grenzeloos verliefd lijkt me dan ook erg interessant… hoe is het nu met ze (misschien nu nog niet natuurlijk maar volgens mij was deze schow van vorig jaar, want het begon met de ramadan…en die is nu nog bezig :))