Egyptische Mannen

Hey jasmijn…ik kan je goed begrijpen. Ze geven je het gevoel dat je speciaal bent en de enige vrouw bent voor hun . Irritant. Is dat als je geen antwoorden krijgt op jevragen want ze blijven eromheen draaien en dat kunnen ze goed. Omacheter te komen of hij echt om je geeft is niet op zijn sms’jes reageren en kijken of hijvolhoudt om nog sms’jes te sturen. Gewoon playing hard to get :wink: en het helpt ahaha. En voor de rest zou ik zeggen volg je hart maar gebruik je verstand en als je weer met je broer gaat kan je zien of het gevoel er nog is. Groetjes muchacha

Het is natuurlijk ook gewoon onmogelijk om na zo’n korte tijd (aantal weken) te weten of je hem kunt vertrouwen en of hij oprecht is. Dat duurt heeeel lang, kost heel veel energie en ja, ook wel geld. Niet om jullie te ontmoedigen ofzo hoor, zo bedoel ik het niet. Maar zo zit het wel in elkaar. Ik zit er inmiddels al ver genoeg in dat ik niet meer zomaar weglopen kan, maar als ik alles vantevoren had geweten, had ik nog wel een keertje extra achter m’n oren gekrabt…

Zoals alle meiden al geantwoord hebben; probeer zoveel mogelijk te praten, neem geen genoegen met vleiende woorden, maar ga op zoek naar echte verhalen en antwoorden. Wees kritisch naar wat hij zegt, ga na of het allemaal wel klopt en ook een leuke; vraag je af wat hij mogelijk aan voordelen zou kunnen verwachten van het met jou te zijn? Het is net een detective-spelletje, haha. En als hij financiele problemen heeft, bied hem een keertje subtiel wat geld aan om te lenen. Kijken of hij hapt.

Gevoel én verstand moeten kloppen. Zeker als je verstand zeggen gaat dat het gebeuren gewoon niet klopt, probeer dan snel weg te komen, voordat hij je ingepakt heeft en je gevoelens voor hem je verstand tegen gaan werken…

Om een lang verhaal kort te maken; steek er een beetje energie in (voorkomt het latere ‘maar wat als’ gevoel) en beslis dan of het je waard is om hieraan te beginnen. En bij twijfel denk ik niet doen.

Ik ben dol op mijn vriend, maar echt, het is moeilijk soms.

Thanks voor het meedenken allemaal… Wat hierboven staat, wil ik wel gaan doen…
Ben benieuwd… Al is de twijfel ook zo groot dat ik ook gewoon kan stoppen met smsen en eind maart afwachtern als ik er heen ga…

Heb t deze week zo abnormaal druk dat ik amper tijd ga hebben er bij stil te staan, dus dan zie ik wel of hij aanhoudt…

Thanks! En jullie horen nog van mij…!

Suzanne, je hebt het heel goed weergegeven vind ik. Waar ik zelf nog steeds de meeste moeite mee heb is dat je niet direkt antwoorden krijgt op sommige vragen. Dan wordt er omheen gedraaid en gezegd ‘maak je niet druk, het komt allemaal goed’ en dat soort dingen. Hoe kun je dan je gevoel en verstand in evenwicht krijgen?
Het zit m denk ik dan ook in het cultuurverschil…onze openheid zijn ze niet gewend, ze willen je niet ongerust maken. En ook, ze kunnen liegen met een stalen gezicht als het moet.

Hoi Jasmijn,

De cultuur en de geloofverschillen zijn heel groot ( vooral wanneer je te maken hebt met een practiserende moslim ), maar dat zul je voornamelijk merken, wanneer je met hun samenwoont of daar langer op vakantie bent.
En dan de afstand nog…

Een relatie met een Egyptenaar zou ( bijna ) nooit makkelijk zijn !!
En wanneer je het financieel niet zo breed hebt, dan zou het nog moeilijker worden ( ook in de toekomst ).
In Egypte trouw je niet alleen met hem, maar krijg je ook nog zijn familie erbij ( met alle verantwoordelijkheden en financieele problemen !!)
Dat laatste is zijn verantwoordelijkheid, maar in praktijk krijg je er toch ( in )direct mee te maken.

Vooral het boek ; " grenzeloze liefde " van Hanneke Rozema, geeft een objectief beeld van de cultuur en het geloof.
Dan krijg je een duidelijker beeld en ( algemene ) informatie over de cultuur, wetten,geloof enz. en dan weet je beter waaraan je begint !!

Verder sluit ik me bij de rest van de dames aan.

Groetjes Hadiya :zon02:.

Dag meiden,

Ik heb niet het hele forum gelezen maar zal in t kort vertellen hoe mijn leven is gegaan…

Ik heb mijn man op internet ontmoet…
Na 4 maanden skypen 24 uur per dag en msn ben ik naar cairo vertrokken, alles was super en het was nog mooier dan verwacht!
Ik bleef een maand daarna terug, we hadden t over trouwen etc ,
Ik ben 2 maanden later terug gegaan
En ben met hem getrouwd!
Na 4 maanden was hij in nl, na 1 week was ik zwanger…
Ik ben nog steeda dol gelukkig! Het is niet altij makkelijk maar t is geven en nemen!

Meiden die vragen hebben over bv de cultuur de gedachtes maar ook zeker het geloof neem gerust contact op!
Wil jullie met alles helpen!
En advies geven!

Groetjes

jeetje wat een snelheid, maar geniet van het prille geluk zou ik zeggen!

Hoi iedereen,

Ben net weer een weekje terug van 8 daagjes Sharm.
Was al 2 keer eerder in Egypte geweest ( 2 keer in Hurghada ), maar dit was mijn eerste keer Sharm.

Was weer samen met mijn Arabische/moslim man, maar ging ook veel om met Nederlanders, die daar ook op vakantie waren.

Zo zijn we met een groep van 10 Nederlanders gaan winkelen in " Old Market ".
We verdeelden ons in 2 groepjes en spraken ergens een tijd af , waar we ons weer zouden ontmoeten om gezellig samen te gaan eten.

Met mijn man en 4 andere Nederlanders, gingen wij een beetje winkelen.
Ik vond het erg gezellig en de rest had het ook enorm naar hun zin.
Toen we op het afgesproken tijdsstip en plaats de rest van de groep weer zagen, bleek dat zij een heel andere ervaring hadden mee gemaakt.

Ze waren vervloekt en uitgescholden ( zelf in het Nederlands, ook al was het niet correct Nederlands ) en uitgemaakt voor russische hoeren, omdat ze niet in een winkel wilden kijken.
Dit was hun eerste keer in Egypte en dit hadden ze niet verwacht !!
Ik ben altijd met mijn man wezen winkelen en heb/had dit nog niet meegemaakt, dus mijn oren klapperden ook toen ik dit hoorde.
En ze waren netjes gekleed, niet uitdagend, dus daar lag het echt niet aan !!

Zij waren al lang op de afgesproken plek, wachtend op ons, want ze hadden door het onbeschofte gedrag van de meeste winkeliers,
daar het allang gezien !!

De volgende dag hoorde ik van een andere Ned. tourist ( die niet met de groep meeging ), dat zij die avond samen met haar man een taxi had genomen terug naar het hotel ( zij kwamen ook terug van een winkelcentra ).
Haar man zat naast de taxichauffeur voorin en zij zat achter haar de stoel van de taxichauffeur.
De taxichauffeur zette de muziek keihard aan en ineens voelde zij zijn hand over haar benen strelen.
Ze duwde zijn hand weg , maar even later probeerde hij het weer !!
Weer duwde zij zijn handen weg en riep naar haar man, dat de taxichauffeur aan haar zat !! Haar man hoorde haar niet en opnieuw zat de taxichauffeur met 1 hand aan haar been/knie ( de andere hand gebruikte hij om te sturen ).
Bij de derde keer heeft ze zijn hand zo hard weg geduwd, dat hij tegen de deur aan klapte en toen heeft hij het maar opgegeven.
Haar man had niks door, tot ze het hem vertelde toen ze al uitgestapt waren !!

Dit zijn geen verhalen die een uitzondering vormen.

Zo vertelde mijn zusje, dat haar collega had verteld dat zij in Egypte ook in een taxi stapte en de taxichauffeur tegen haar riep; look…, vervolgens zijn geslachtsdeel er uit haalde ( uit zijn broek ) en zei **touch **!! Zeer geschrokken en ontdaan is ze snel de taxi uit gerend.

Vaak hebben de Egyptische mannen toch een heel slecht beeld over de Europesche vrouwen, ze denken dat we allemaal " gemakkelijk zijn en in voor een avontuurtje of one night stand ).

Bij de winkeliers en taxichauffeurs zie je dit heel erg, maar ook bij de jonge mannen, die speciaal naar het strand of de disco/bars gaan om een nieuwe verovering te zoeken.

Soms gaat het hun om sex, vaak ook om geld en een manier om een beter leven te kunnen beginnen, thuis ( In Egypte ) of het liefst in Europa.

Natuurlijk is niet indereen hetzelfde, maar wanneer je zelf veel ouder bent en een jonge egyptenaar achter je aan loopt, dan is het vaak geen zuivere koffie !!
Of wanneer hij vaak geld aan jou vraagt ( zieke moeder, zieke vader, operatie broer enz. ), er is altijd wel een iets, waardoor ze jou hulp ( = geld ) nodig hebben.
Deze personen kunnen heel goed liefde veinzen !!
Ze zijn eerste klas acteurs !!

Ik kan uit eigen ervaring zeggen, zolang ik met mijn man winkelde, zij ( de Egyptenaren ) mij met respect behandelden, maar die laatste avond dat ik met een Nedelandse vriendin ging winkelen ( zonder mijn man ), heb ik toch heel veel andere dingen meegemaakt, terwijl ik me heel goed weet hoe ik me in andere ( Moslim ) cultuur moet aanpassen ( qua gedrag en kleding ).

Het ergste wat me is overkomen is, dat we zijn uitgescholden voor Patoto en Holland Mafia.
Maar ik heb toch een kant ( de agressieve, onbeschofte ) gezien van de Egyptenaren , die ik niet eerder had gezien ( en niet had kunnen zien, wanneer ik alleen met mijn Arabische man was geweest ).
Het geflirt, de complimenten en de aandacht was mij niet vreemd, maar ik wist ook vaak wat daar achter zat !!

**Nogmaals niet iedereen is hetzelfde, maar dames kijk goed uit !! **

Egyptische mannen kunnen vaak erg charmant zijn, maar hebben vaak een dubbele agenda ( en 2 gezichten )!!

Ik heb het uit hun eigen mond gehoord, dat ze zo graag weg willen uit Egypte, dat ze er alles voor over hebben ( ook al moeten ze trouwen met een 70- jarige of iemand waar ze niet van houden ).

Kijk verder dan de roze zonnebril, leer hem en zijn cultuur goed kennen en neem vooral de tijd !!

Wanneer het echte liefde is, dan kan het wachten en heeft het begrip en geduld !!

Groetjes Hadiya :zon02:

, hoi hadiya
jou verhaal verbaast me niks
waarom denk e dat “the tourismpolice” het zo druk heeft (vooral in hurghada)-sharm ken ik niet
het verhaal van geslachtsdeel boven halen is zeker n,gekend gebeuren-er worden veel meiden aan de stranden meegelokt om te gaan snorkelen (ze kennen zogenaamd de beste locaties-waar de mooiste visjes-koralen zitten) gaan mijlenver zwemmen met ht slachtoffer, en er gebeurt net hetzelfde als in de taxi TOUCH!(op commando hoor en op agressieve wijze), ik blijf maar herhalen gsm in de hand en luid praten 126(touristpolice)
dat ze zo maar verder doen, pakweg 4jaar geleden was dit totaal anders - ik voelde me er gastvrij ontvangen,maar stilaan heb ik het zien veranderen naar onbeschoft-en inderdaad toeristen gewoonweg verwijten maken…- ik denk ook dat de rusland invasie veel kapot maakte,maar egyptenaren moete ook niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar ja ze kijken nu eenmaal niet verder dan hun neus lang is!!! potato?maffia- dit is echt niet grappig- die mensen die daar zo hun 1x op vakantie komen???
ze huilen om toeristen en dan zijn ze zo bezig - ik volg het allemaal niet meer,tgaat mn verstand te boven-ze jagen iedreen weg op deze manier, nou ja:dag:

Hey Hey,

Wat een nare ervaring zeg, ik hoop alleen dat jouw verhaal andere mensen niet afschrikt om naar Egypte te gaan. Maar we moeten er wel van bewust zijn dat die dingen gebeuren. En inderdaad, veel egyptische mannen hebben een totaal verkeerd beeld over europese vrouwen. Heel jammer…
Een voorbeeld van mij, ik stapte een x alleen in de taxi, ik zat nog geen 1 minuut en die vent begon al te vragen of ik getrouwd was. Ik zei ja, met een egyptenaar. Hopende dat hij dan zijn mond dicht zou houden. Maar nee hoor, gaat hij gelijk naar mijn sexleven vragen. Zo onbeschoft, alsof het normaal is om zo maar daarover te praten. Gelukkig was ik binnen 2 minuten op mijn bestemming. Maar ik ik voelde me echt niet prettig.

En tuurlijk, niet alle mannen zijn zo…groetjessss

vervelend en heel jammer hoor dat het zo moet

Ik heb vooral mijn ervaringen en ook die van andere reizigers hier opgeschreven, om mensen er van bewust te maken dat dit kan gebeuren in Egypte.

Ik zou me dood schrikken, wanneer een taxichauffeur zijn geslachtsdeel te voor schijn zou halen, net zoals ik hier schrik van een potloodventer !!
Maar in Egypte zou ik dit minder snel verwachten, puur door hun cultuur en geloof !!

Ik zou als vrouw ( alleen ) dus ook niet zo snel alleen in een taxi stappen.

@ muchacha; kan me ook heel goed voorstellen hoe ongemakkelijk je je voelde !! Vooral omdat het het toch niet verwacht…

Het is heel jammer dat dit toch regelmatig voorkomt en dat daardoor veel touristen niet meer terug komen.
Ik wist wel dat winkeliers opdringerig kunnen zijn, maar zo onbeschoft als in Sharm had ik ze nog nooit meegemaakt.

En dan die taxichauffeurs, hoe seksueel gefrusteerd kun je zijn ??
En maar denken dat wij ( Europese vrouwen ) allemaal "gemakkelijk en goedkoop " zijn .

Een tip voor wanneer je als vrouw alleen bij een taxichauffeur binnen stapt, zit dan achterin , achter de passengerstoel, zodat hij jou niet makkelijk seksueel kan benaderen.
Nogmaals ze zijn niet allemaal zo, maar het kan je overkomen !!
En op deze manier kun je dit het beste voorkomen !!

hey, ik weet nog dat ik net begon in egypte met mijn stage. Ik zat voorin naast de taxichauffeur. Die zat ook een beetje mijn been te betasten die ik weg had geduwd, rare bedoeling en was blij toen ik de taxi uit was.
een andere x: even op de foto en ondertussen borsten ‘‘per ongeluk’’ proberen vast te pakken, was m niet gelukt maar had t wel geprobeerd!
Ik liep regelmatig alleen over straat met mijn werkkleding en met of zonder werkkleding is dat ook zo anders. met werkkleding zijn ze veel netter! da tik in mijn eigen kleding was en een keer met gasten ging shoppen (2 dames, die neit alleen durfde) gaan ze zo veel pusheriger overal mee om!
Zodra ik met mijn ex over straat liep had ik nergens last van, maar zodra ik alleen was werd ik opeens een ‘‘lustobject’’.
die mannen hebben een beeld van de westerse vrouw die ookgecreeerd is door een deel van de westerse vrouwen.
Er zullen echt wel vrouwen tussen zitten die het wel leuk vinden om dat soort aandacht te krijgen. er zijn vrouwen daar die betalen de jongere man om een avond mee te gaan… ongeloofelijk toch?!
ik heb veel gezien en geleerd en gehoord en ben nogtseeds blij dat mijn ex niet zo is. Maar het heeft me wel redelijk beangstigd en voelde me een stuk prettiger met hem naast me dan alleen!

Een tip voor wanneer je als vrouw alleen bij een taxichauffeur binnen stapt, zit dan achterin , achter de passengerstoel, zodat hij jou niet makkelijk seksueel kan benaderen.
Nogmaals ze zijn niet allemaal zo, maar het kan je overkomen !!
En op deze manier kun je dit het beste voorkomen !!

[/QUOTE]

Hadiya,

Wat je hierboven beschrijft, dat is echt een belangrijke tip EN advies voor vrouwen die alleen met de taxi gaan.
Ik heb het zelf meegemaakt, dus bedankt dat je dit hier hebt verteld :cheer:

Jazeker goed dat het benoemd wordt voor je eigen veiligheid achterin zitten en normaal voor egyptische vrouwen is het ook zo je zit alleen voorin als je de vrouw of moeder van de bestuurder bent anders ben je een hoer. Klinkt heel grof maar het is zo en aangezien de egyptenaren al niet kunnen bedenken dat bepaalde regels voor hun gelden en niet voor iedereen zien ze jullie ook snel aan voor hoer maar sta daar boven jij weet beter.

ja voor Egyptische vrouwen doen het ook zo ,achterin id taxi
wat kijke ze raar op als "toeristen "die daar aankomen gelijk achterin kruipen,ze wete niet waar ze het hebbelol2
nog een tip voor Egypte reizigers, indien je de "lokale "bus neemt ga naast een vrouw zitten (is ook traditioneel gebruik) en je hebt veel minder last met de mannen-

tja hier ook eentje die toch voor de charmes van een Egyptische man is gevallen…
Zal eerst even wat over mezelf vertellen. Ik ben 21 jaar oud en heb 2 jaar lang een lange afstand relatie gehad met een Turkse jongen. Hij ging dus inderdaad na 2 jaar om geld vragen en hij was ook niet zo trouw als ik altijd dacht. Dus vrij snel einde relatie.
Ik zou in 2010 in september nog 2 weken haar hem toe gaan maar onze relatie is overgegaan in juli dus meteen alles geannuleerd. Mijn ouders vonden het zo sneu voor mij dat ik in augustus nog 2 weken met hen mee ben geweest naar Hurghada waar ik een jongen heb leren kennen. Puur vriendschappelijk gewoon gezellig mee wezen stappen e.d. Het klikt onwijs goed tussen ons maar dan echt alleen vriendschap.
Na een rot periode weer terug in Nederland had ik even een break nodig en besloot weer alleen naar Egypte te gaan. Hurghada weer en hetzelfde hotel. ( ook wilde ik graag gaan snorkelen en Luxor zien :wink: )
Mijn goede vriend werkte nog steeds in het hotel en wederom regelmatig gaan stappen met hem.
Maar hij wilde meer en kreeg gevoelens terwijl ik die niet had. Dus goed over gesproken en toch afstand van elkaar genomen.

Na een paar dagen leerde ik een gezinnetje kennen waarmee ik wat activiteiten heb ondernomen. Ook zijn we gaan winkelen, waarop ik heel even op hun zoontje van 3 heb gepast. Daar zit ik voor een winkel en ik kijk in de mooiste ogen die ik heb gezien. Het kindje loopt weg en hij vangt hem op…en ik keek in zijn ogen en was verkocht. Daarna komt de vader van het kind aangelopen en ik loop verder met hen zonder ook maar een woord te hebben gewisseld met deze mooie man :wink:

Paar avonden later ga ik met de vrouw van het gezinnetje samen stappen in Havana. Het is haar laatste avond dus we gaan nog even knallen :wink: Daar binnen komt er een leuke kerel naar me toe die met me wilt dansen, maar ik heb daar geen zin in want heb m’n buik wel vol van mannen eigenlijk. Hij blijft terug komen en ik loop met m’n “vriendin” naar de bar om wat te drinken te bestellen en hij staat daar ook. Hij spreekt mijn “vriendin” aan omdat hij graag met me zou willen dansen. Hij deed dit wel op zo’n leuke manier dat ik best moest lachen en dus toch maar een dansje waagde met hem.
Kort gezegt een hele gezellige avond gehad met hem. Hij vraagt tegen sluitingstijd of ik met hem mee wil gaan om wat te gaan drinken bij zijn vriend. En ik zie allerlei enge scenario’s voor me en wil eigenlijk niet, maar ik wil eigenlijk ook niet weg bij hem. Hij beloofd me dat zodra ik weg wil we met de taxi direct terug gaan naar het hotel en ik besluit dan toch nog maar een theetje te gaan drinken bij zijn vriend. voordat ik het weet is het al weer ochtend en hebben we heel de nacht zitten kletsen. Hij vraagt of ik dan toch niet wil blijven slapen, natuurlijk mag ik in een eigen bed liggen ik hoef niet bij hem als ik dat niet wilt. Maar ik ben natuurlijk ook maar een mens :wink: dus lig gewoon bij hem in bed. Er gebeurt verder absoluut niks ik ben gewoon in zijn armen in slaap gevallen.
De volgende ochtend gaat hij naar de moskee en ik drink koffie op het teras aan de overkant, we gaan samen naar zijn winkel…Ik moet lachen want ik zie zijn winkel en weet meteen dat hij die ontzettend mooie man is die ik eerder die week al had gezien. ( had tot dan toe de link nog niet echt gelegd :wink: ) hij vraagt waarom ik lach en ik vertel het hem. Hij weet het nog precies zelfs wat ik aan had die dag en verteld dat hij me toe al had willen aanspreken maar dacht dat het jongentje mijn zoontje was en ik getrouwd was.
We brengen mijn laatste dag samen door en wederom val ik s’avonds in zijn armen in slaap.
De volgende ochtend brengt hij me naar mijn hotel waar ik uitcheck en nog even naar zijn winkel ga om afscheid te nemen. Ik krijg zijn telefoonnummer want ik ken het mijne niet uit mijn hoofd en heb mijn telefoon niet bij dus ik beloof hem s’avonds als ik in Nederland bel even een smsje te sturen. Dan ga ik terug naar het hotel waar ik opgehaald wordt.
In de bus kom ik erachter dat ik zijn nummer niet goed heb opgeslagen en hij had mijn nummer niet dus ik kon geen contact houden…aangekomen op het vliegveld pak ik een taxi en pin nog wat geld en laat me naar zijn winkel rijden waar hij heel verast vraagt of ik blijf en of mijn vlucht niet ging? Ik moet snel zijn want ik moet dus wel mijn vlucht halen en vertel hem dus heel snel dat ik zijn telefoonnummer moet hebben, waarop ik zijn kaartje krijg, hij schrijft het op en ik zet het nogmaals in mijn telefoon en geef ook mijn nummer deze keer zodat het niet meer mis kan gaan. Snel nog een dikke knuffel en ik spring weer in de taxi om me weg te laten brengen naar het vliegveld waar ik dan toch weer terug vlieg naar Nederland.
Zoals beloofd stuur ik hem s’avonds een smsje waarop hij me al belt als ik nog niet eens bij de bagageband ben! Het verast me maar stiekem ben ik toch wel blij om zijn stem te horen.
Sindsdien belt hij iedere avond om even mijn stem te horen en ik bel hem nog wat later puur omdat ik hem wel mis.

Moet heel eerlijk zijn dat ik hem wel heb getest want ik wil niet weer dezelfde ellende als bij mijn ex. Ik heb heel het internet afgelopen om te kijken of ik wat kon vinden en aangezien het nu even niet lekker gaat in Egypte en hij het financieel even niet rond kan breien heb ik gevraagd of hij 200 euro wilde van mij, waarop gelukkig zijn antwoord was : No i don’t accept your money i could live before i met you without your money and i can do it now as well!!
Wat mij toch best opluchte.

Waarschijnlijk ga ik terug in April, hij is druk op zoek naar een ticket voor me want hij staat erop om dat te betalen want ik kan er toch niks aan doen dat hij in egypte woont? Dus waarom zou ik dan mijn eigen ticket moeten betalen.
Het klinkt misschien stom maar ik geniet ervan van een man die me behandelt als een prinses, maar ik ben ook ontzettend bang dat ik teveel om hem ga geven en het afloopt zoals met mijn ex.

Zo tot zover mijn verhaal en tips over goedkope tickets zijn altijd welkom :wink:

Hoi ik ben dit jaar verliefd geworden op een egyptenaar of hij eingenlijk op mij en ik ben 15 jaar ouder, hij ziet dat niet als een probleem, ook wil hij wil met mij trouwen zodra ik in November dit jaar weer naar hem toe ga. En dat lijkt mij geweldig. Maar ik ben getrouwd en heb hier nog niet alle puntjes op de i. Ik zit ook met heel veel vragen. Ik moet mijn werk stoppen, familie en vrienden vaarwel zeggen. En hoe zit het met de gezondheidszorg daar hier ben je verbonden met een ziektenkostenverzekeraar en dat heb je niet in egypte toch. Kan ik daar een baan krijgen want ik moet me toch kunnen onderhouden. Hij is ober en dat is ook niet een vetpot. Ik hoor vaak negatieve verhalen van vrouwen die wel zijn getouwd met een man uit egypte. En als ze dan eenmaal zijn getrouwd veranderd hun leven drastisch om dat een vrouw daar niks in de melk heeft te brokkelen en niet vrij is zoals wij dat hier zijn gewend in Nederland.
Tja ik moet wel ff naar bv. naar de drogist kunnen gaan voor mijn persoonlijke verzorging tja ik noem maar wat. En ik ga niet in een lange rok lopen en ga niet voor de hole familie koken en apart in een kamer zitten.
Er zijn allemaal van die dingen die je moet opgeven voor de man die je trouwt in egypte en het nare is dat de liefde van beide kanten echt houden van is. Moet je dat allemaa laten opgeven voor hetgeen wat je in Nederland bent gewend. He bach wat is liefde soms ook vreselijk complex en pijnlijk. Help wat moet ik doen. Tryntsje

@TrijntjeGeeske

Hmm… ik heb al een tijdje een ‘relatie’ met een Egyptenaar. Hij is universitair afgestudeerd, Westers ingesteld en van mijn eigen leeftijd (24jr). De relatie is nu wat lastiger zeker ook met de huidige situatie, geen werk meer en het feit dat hij voor een tijd het leger in moet.
Egyptenaren zijn heel snel met het idee te trouwen, niet zoals wij. Ik weet niet hoe lang je hem nu kent maar ik raad het je niet aan te trouwen, nog niet tenminste of om ook maar iets te tekenen.
Als je hier in NL goed opgeleid bent en Arabisch leert is het waarschijnlijk mogelijk daar een baan te vinden, komt vaker voor. Maar de mannen daar hebben de vrouw liever thuis. Je hoeft niet persee lange rokken te dragen, maar korte rokken accepteren ze niet en dat wil je daar ook niet, geloof me. Ik was eerst ook alles aan het bevechten, maar je krijgt meer respect wanneer je je wat aanpast en dan zeg ik niet dat je meteen de keuken in moet om te koken voor de hele familie en de rest van de dag thuis zitten. Het is heel erg afhankelijk van de persoon zelf, hoe hij het ziet, de rest van het leven met je en wederzijdse verwachtingen. Op zich niet heel anders dan een relatie hier want ook hier zijn immers genoeg mannen die de vrouw nog thuis willen hebben.

Waarschuwingen krijg je vast genoeg te horen, dus luister vooral goed naar jezelf. Maar plaats ook vooral vraagtekens bij het feit dat hij ober is (idd geen vetpot), het leeftijdsverschil en de tijd dat je hem kent. Weet hij dat je getrouwd bent? En hoe denk je dat zelf te gaan doen? Ik zou niet alles meteen op het spel gaan zetten.

Je kan best alleen over straat daar, maar het is vooral wennen en vaak wordt je er vreemd op aangekeken. Maar ook dit is weer afhankelijk van waar je bent in Egypte. Het is niet gevaarlijk. Ik vond het in ieder geval niet heel prettig om alleen te lopen, doch besloot me er niet te veel van aan te trekken.

Het is gewoon heel lastig en veel om over na te denken. Ook al is die van mij vrij Westers ingesteld qua opvattingen (hij vindt het bijvoorbeeld niet erg dat ik werk, of dat ik af en toe een vriend van hem knuffel (hij is wel heel specifiek in wie wel en wie niet), of dat ik geen held ben in koken… etc. Ik weet wel dat hij hoe dan ook verwacht dat ik later wel het koken doe, voor de kinderen zorg, niet met vreemde mensen praat en altijd lastig, de geloofskwestie- dat is iets waar wij vooral mee worstelen of wat ik in ieder geval heel lastig vindt als gezonde hollandse dame die bovendien atheïstisch is. Wij nederlandse vrouwen zijn veel vrijheid gewend. Ik hoef van hem geen hoofddoekje op, maar speldjes in mijn haar vind hij niks om maar iets te noemen en hij heeft liever dat ik geen jurkjes of rokken draag (behalve in de badplaatsen of bijvoorbeeld Alexandrie, waar het wel weer okay is) Het is behoorlijk schipperen tussen wat wel en niet kan en hoever je daar zelf in wilt gaan en hoe hij daar in staat.

Je zegt dat hij ‘eigenlijk verliefd is geworden op mij’ - dat klinkt sowieso al alsof je het niet allemaal weet. Wees gewoon voorzichtig en doe geen dingen die je hier ook niet zou doen.
Vaak is het een slecht teken als hij al snel met je naar bed gaat of dat wil, dan staat hij meestal niet heel serieus in de relatie en wil dus vooral andere dingen.

Ik raad het niet af om er in November heen te gaan, maar meteen trouwen… dat zou ik niet doen. Zou je dat hier wel doen?
Gezond verstand werkt uiteindelijk het beste

Hoi Tryntsje,

Ik sluit me volledig bij " Raye " aan…, leer hem eerst veel beter kennen en niet alleen hem, maar ook zijn cultuur, geloof en de wetten van het land daar !!
Een goed boek om meer informatief te verkregen is; " GRENZELOZE LIEFDE " van Hanneke Rozema.

En dan kun je altijd nog bekijken, als jullie goed bij elkaar passen en willen gaan trouwen.
Maar voor jouw eigen geluk is het beter om hem eerst veel beter te leren kennen en uiteindelijk ( voordat je gaat trouwen ), zijn familie leert kennen. Dan kun je zien uit wat voor soort familie ( een traditionele of moderne ) hij komt, hoe de vrouwen in zijn familie worden behandeld enz.,
dit zegt vaak heel veel ook over zijn manier van denken.

Mijn advies is ook om niet alles te geloven wat hij zegt, maar goed jouw ogen open te houden en jouw verstand erbij te houden !!
Als hij om andere redenen, dan liefde met jou wil trouwen, zal hij alles zeggen , wat jij wil horen…
Neem niet alles voor zoete koek aan !!
En betaal niks voor hem, leen hem geen geld of koop spullen voor hem !!
Hou jouw portemonee dicht !!

Het leeftijdsverschil baart mij wel zorgen, omdat ik weet dat het in hun cultuur wel meespeelt, vooral i.b.m het krijgen van kinderen en het uiterlijk vertoon ( is erg belangrijk in hun cultuur !!).
Wil jij nog kinderen ??

In Egypte trouw je ook vaak min of meer met zijn hele familie en hebben ze ook vaak veel invloed op jullie relatie !!
Ook financieel zul jij hieraan bij moeten dragen, wanneer jullie getrouwd zijn !! Besef dit goed, jij bent immers die rijke Europese schoondochter en daar hangt vaak een prijskaartje aan.

Wat je ook beslist te doen, het is beter om er voorbereid aan te beginnen dan onvoorbereid, want dan kan je nog nare verassingen te wachten staan…

Hun cultuur verschilt echt heel veel van de onze cultuur, neem dat niet te licht op !! En het geloof heeft meestal ook een grote invloed op jullie relatie.
Het zal zeker niet makkelijk worden en soms is liefde alleen dan niet genoeg !!