Super Raye dat het nu alsnog gelukt is. Ik heb sterk de indruk dat als er geen duidelijk aanwijsbare reden is om af te wijzen, ze bij het bezwaar alsnog toe moeten geven. Het is gewoon het ontmoedigingsprincipe lijkt het.
En ja, Alex is best lekker om heen te gaan. In augustus zal de temperatuur daar ook stukken aangenamer zijn. Wel druk met egyptenaren die Cairo ontvluchten en met hele families het strand bevolken maar dat heeft ook zn charme. En volgens mij begint de ramadan op 11 augustus. Als je vriend niet aan de ramadan meedoet dan vindt hij het misschien ook wel prettiger om dan hier te zijn. Dat kan ook een reden zijn…
Help!!
Ik heb een volmachtformulier nodig om een huwelijksaangifte te kunnen doen…mijn vraag is nu, stuur ik dit volmachtformulier op vanuit mijn gemeente naar de plaatselijke ambassade (vertaald,gelegaliseerd enz) of moet dit aangevraagd worden door mijn vriend zelf op de ambassade in Cairo…??
een volmacht formulier? ik begrijp hieruit daty je al getrouwed bent en nu in nederland het wil laten erkennen?
sorry maa rik begrijp je niet echt, dus helaas kan ik je hierbij ook niet helpen.
Wauw, wat een verhalen! Het is een genot om jullie verhalen te mogen lezen. De leuke, maar ook de minder leuke verhalen.
Ik heb sinds aug '10 ook een habibi in Egypte. En ben zeer vertwijfeld of dit überhaupt een toekomst heeft. Hij is ook in staat een vrouw met woorden te vleien. Hij is zeer charmant en ongelooflijk lief, maar ik ben gelukkig een zeer nuchtere hollandse meid en trap daar tot op een bepaalde hoogte maar in.
Hij begon ook al erg snel over een huwelijk, wat ik uiteraard heb geweigerd. Ik heb naar hem benoemd dat we elkaar eerst maar beter moeten leren kennen door tijd met elkaar door te brengen. We kunnen uren lang praten over geloof, familie, oorlog in de wereld, verschillen van culturen. Voor nu lijkt hij mij te begrijpen en te respecteren dat ik een zeer andere afkomst heb dan hij.
Ik ben er wel van overtuigd dat je moet vertrouwen op je eigen gevoel en instincten. Als je daar niet op kan vertrouwen wat heb je dan nog. Voor nu voel ik een twijfel of dit de energie waard is die het zou gaan kosten als ik lees wat voor moeite het is om je habibi/liefje naar Nederland te halen. Ik ben gelukkig heel duidelijk geweest dat ik zeker niet zou kunnen aarden in Egypte of Dubai waar hij regelmatig werkzaam is.
Hoe bizar is het eigenlijk dat je dan op vakantie een liefde tegenkomt. Het zijn natuurlijk de omstandigheden wat maakt dat je opener staat voor liefde en aandacht. Maar dan… Mijn Egyptische vriend komt op mij over als zeer oprecht en eerlijk mens. Maar ik werk in de psychiatrie en weet als geen ander hoe je iemand kan bedonderen zeker op zo’n afstand.
Ik ben bereid deze relatie te onderzoeken en te kijken wat de toekomst brengt. In december ga ik weer heerlijk vertoeven in Egypte en hij heeft daarvoor zijn reis naar Dubai geannuleerd.
Maar mijn instincten zeggen… be carefull. Ik zou nooit zomaar met hem trouwen of een orfi contract aangaan. Daarvoor ben ik ook te veel gesteld op onze vrije en meestal vrouwvriendelijke cultuur.
Maar ben heel blij dat jullie allen zo open praten en jullie ervaringen willen delen. Zeker als mijn wens toch eigenlijk wel is om hem naar Nederland te halen.
Lees nu zo’n weekje op dit forum en heb nu heel veel kunnen lezen over de Egyptische mannen… Heb in een andere topic al wat geschreven over mijn ervaring…
Ben nu twee weken terug uit Egypte en nog steeds smst De egyptenaar H. mij elke dag… Ook belt hij mij elke nacht (!) Ook nadat ik heb aangegeven niet te willen bellen, dit vind ik te duur… heb dat er niet voor over… ben eerder van de mail en sms…
Nu, na t lezen van de verhalen en ervaringen hier, ben ik wat afstandelijker geworden naar hem toe…
Ik kreeg gister een sms van m en heb daarover een vraagje… want veel ervan snappen doe ik niet…
Wie o wie met de Egyptische-mannen ervaring zou mij kunnen helpen met t ontcijferen van deze sms??? Zodra er iemand reageert zal ik m ook even plaatsen hier…
Wel verwarrend allemaal! Hij gaat niet uit mn hoofd en elke dag denk ik wel aan hem… al waag ik t niet verliefd te worden, lijkt me niet zo ideaal…
Ja… inderdaad vertel…
Ik denk dat dit Forum vooral bedoeld is om ervaringen te delen. En ervoor te zorgen dat je de juiste vragen kunt stellen aan je egyptische liefde, maar ook aan jezelf. Vertrouw op je gevoel en zie wat de toekomst brengt!
Hi Jasmijn, I didn’t say that i love u, but i have different feeling when i saw you, and i thought that.
Nou, dit was m…misschien wel makkelijk smsje, maar ik snap m echt niet zo goed… Hij stuurde me voor dit smsje allemaal van deze smsjes;
Come back tot me… sorry i cant sleep i think about u. U are in my mind, your face now, u have all my thinking. Big Kiss Hossam Salama
Nou, zoals jullie kunnen lezen, is zijn Engels niet al te best… Dit tweede smsje kreeg ik heel vaak. Hij gaf geen antwoord op mijn vragen…alleen maar van dit soort smsje. En toen ik twee dagen niets liet horen, stuurde hij dus dat eerste smsje…
Wat betreft mn gevoel… Ik vertrouw mannen zelden… Van de nl mannen vertrouw ik er bijna geen… Dit heeft zo zn redenen, maar het stomme is dat mn gevoel wel oke was bij deze egyptische man… Hij heeft iets… Maar nu ik lees dat veel mannen in Egypte de vrouwen op deze manier benaderen voor een bepaald doel, twijfel ik dus echt aan mn eigen gevoel… mn gevoel die redelijk vaak wel klopt met mn hooggevoeligheid… nu dus in de war…
Nou wat ik eruit haal is dat hij niet heeft gezegd van je te houden, maar nu hij je heeft gezien of weer heeft gezien hij het wel zo voelt. Maar ja, dat is natuurlijk mijn interpretatie. Wat ik bij jou proef is enorme twijfels over zijn oprechtheid. Ik kreeg in eerste instantie nooit antwoord op mijn vragen in smsjes. Maar zoals jezelf al zegt is Engels best lastig voor hem. Daarom is praten zo belangrijk via telefoon of skype. Dan kan hij alle antwoorden geven die je wil eventueel met translator (google vertalen). Dit helpt mij wel enorm om elkaar goed te kunnen begrijpen. Maar goed hoe sta jij erin. Wil je uitzoeken waar dit heen gaat?
Ik lees nu je reactie over je hooggevoeligheid. Weet je Jasmijn, als je er altijd op hebt vertrouwd, waarom nu niet? Heb je twijfels zoek dan uit waarom en waarover. Deel deze met hem, kijk wat zijn reacties zijn. En stap niet te snel in iets waar je niet meer van terug kan komen. Zoals een onvoorbereidde huwelijk o.i.d. IK ben ook zeer gevoelig. En zelfs de meest wijze mensen op aarde maken fouten. Zeker w.b. de liefde. Volg je hart en gevoel, maar wel met je verstand!
Goed om te lezen dat jullie niet over 1 nacht ijs gaan.
Wees echt alert. DIt soort smsjes kunnen ze echt naar iedere willekeurige vrouw sturen. Ze schudden de woorden zo uit de mouw.
En direkt antwoorden op vragen die je hebt, nee dat kun je vooral in het begin, wel vergeten.
Dus als je echt verliefd bent, probeer zoveel mogelijk contact te hebben, skype, msn etc en probeer met slimheden erachter te komen of ze de waarheid spreken.
Ik weet, niet alle mannen daar bedoelen het slecht maar met 8 op de 10 (schat ik zo) is het foute boel.
Ik weet zelf dat het een heerlijk gevoel is om verliefd te zijn op een egyptenaar :-)…
Bedankt voor je antwoord… Ik sta er in met 1 en al twijfel… Ben gescheiden en heb een relatie van ruim 8 jaar achter de rug… Merk dat ik nog niet zo toe ben aan echt een relatie, maar merk dat ik de aandacht van Hossam ergens fijn vind… Zeker toen ik op vakantie was… Was daar in mn uppie en het klikte eigenlijk wel leuk…
Het feit dat hij zo ver weg is vind ik nu wel oke, i vind het dus wel leuk, zou misschien ook verliefd kunnen worden als ik m echt leer kennen, maar dan…? Ik zou voor geen goud mn familie hier achterlaten om naar Egypte te gaan… ik heb laatst dat programma gekeken waarin te zien was dat Egyptische mannen hun kinderen meenemen naar Egypte en de nl vrouw hier in nl achterlaten… Dat en veel van wat ik hier lees, maakt dat ik m ook niet naar nl zou halen om ooit samen hiet in nl te wonen… Daar vertrouw ik m niet voor…
Dus dingen houden me tegen er verder op in te gaan…
Soort van verwarring die me al twee weken bezig houdt…
Wat betreft t cultuurverschil… ik ben Christen… en heb geen idee in hoeverre dat gaat botsen…
Het skypen zou ik wel willen… Hij geeft aan alleen te kunnen smsen, hij heeft geen tijd om achter de pc te gaan… En bellen vind ik echt te duur… zelfs als hij mij belt, betaal ik daarvoor zag ik… Ben alleenstaand en kan dat niet missen… heb t er niet voor over…
Wil over paar maanden samen met mn broertje naar hetzelfde hotel… misschien zou ik dat af moeten wachten… wat mn gevoel zegt als ik m dan weer zie… (ik ga trouwens in eerste instantie voor de zon en dat hotel was voor mij erg goed, vandaar mn keuze voor hetzelfde hotel)
Pffff… weet volgens mij zelf niet wat ik hier mee wil/ moet… De aandacht voelt oke, maar de verhalen/waarschuwingen die ik heb gelezen en de eventuele gevolgen (de afstand en cultuurverschillen) voelt niet oke…:paranoid:
Ik heb zelf nu ruim 2jaar een relatie en weet er alles van. Ben inmiddels ook zo vaak daar geweest, veel gezien, veel gehoord, dus spreek uit enige ervaring.
Ja, lastige vragen allemaal. Weet je alleen in Cairo al (de twee na grootste stad ter wereld) heeft 28 miljoen inwoners. 8 op de 10 niet te vertrouwen tja zou kunnen. De mannen in Nederand wel? Ik ben ook zeer zoekende naar wat te doen met mijn realtie en hoever laat ik het gaan. Maar 1 ding weet ik zeker. Ik ga voor mezelf en zal hem alle vragen stellen die ik heb. Zelfs het gerucht dat ‘alle’ mannen met de kinderen terug gaan naar Egypte. Het zijn uiteindelijk ook mensen hoor.
En wat betreft christenen en moslims gaan heel goed samen. Jezus is ook een profeet in de islam en het gaat uiteindelijk om het wederzijds respect.
Lastige topics zo… hihi
Gr, Diana
Ben het echt met je eens hoor. ‘alle mannen’ zijn zeker niet hetzelfde. blijf gewoon ondanks het verliefd zijn met beide voeten op de nuchtere hollandse grond. en dat kan soms heel lastig zijn…
het is en blijft lastig en blijf idd heel nuchter en communiceer veel met elkaar alles moet bespreekbaar zijn.
ik ben al 3 jaar en 7 maanden helemaal blij met mijn egyptenaartje maar het is soms wel heel moeilijk geweest en we hebben veel van elkaar geleerd door middel van veel praten en praten
Je moet stevig in je schoenen staan en hopelijk kom je hier samen uit.
mijn eerlijke mening, als je nog niet teveel gevoel voor hem hebt, hem makkelijk zou kunnen vergeten, probeer hem dan te vergeten. Dit niet omdat ik denk dat hij niet te vertrouwen is want daar kan ik niks over zeggen, maar meer omdat het heel veel gedoe is een vriend in egypte! En als je al zegt dat bellen te duur is dan wil je niet weten wat het gaat kosten om daar telkens heen te vliegen en hem eventueel hier heen te halen!
Als ik de tijd terug kon draaien had ik waarschijnlijk bij een vakantieliefde gehouden, al wil ik kleine half egyptische meisje wat nog in mijn buik zit echt niet kwijt hoor, maar alle problemen die het met zich mee brengt om een egyptische vriend te hebben vind ik heel moeilijk! Dus alleen als het echte liefde is zal het overwinnen en zal er een toekomst voor jullie zijn.