Egyptische Mannen

Hoi Petry,

Ik vind het wel een voorbeeld van een dom naief meisje in dit geval. Duidelijk inderdaad dat ze helemaal verliefd is geworden op afstand. Dat is niet zo gek, maar je moet jezelf toch afvragen zou ik dit ook hier doen (in eigen land?). Nou ik niet en meerderen gelukkig niet. Stukje gezond verstand en ja de wat minder intelligenten onder ons zullen ook niet op zoek gaan naar informatie, maar die mensen - heb ik al eens eerder geschreven - zul je hier niet snel vinden. Hier kom je juist meiden/vrouwen tegen die juist informatie zoeken alvorens…of de andere clud meiden/vrouwen die al beschadigd is. Degenen die er zonder enige informatie heengaan om daar te trouwen met iemand die ze via internet hebben leren kennen (sowieso al bizar vind ik…probeer dat hier in je eigen land eerst maar eens :slight_smile: zie je hoe dat 9 van de 10 keer slecht loopt).

Er wordt gewaarschuwd, er wordt informatie gegeven, maar mensen gaan niet zoeken naar dit soort informatie vóórdat er iets mis gegaan is.
Je kunt op de ambassade wel informeren, maar als hij een orfi afsluit, komt er helemaal geen ambassade aan te pas…

Ik ben het niet met je eens dat er wordt gewaarschuwd en informatie wordt gegeven. Ik ben zelf op zoek gegaan en niemand die mij uit zichzelf heeft gewaarschuwd of geïnformeerd. Dat vind ik een gebrek… En voor een orfi komt er sowieso in sommige gevallen helemaal niets aan te pas. Ik heb zo’n ding in de auto ondertekend zonder enige advocaat in de buurt. Die dingen kunnen ze gewoon kopen voor 300 LE ofzo.

Die visa-registratie is er ter bescherming van de gasten, en als je na 3 maanden niet uit bent gebeokt, weet men dat er óftewel iemand illegaal in het land is, óftewel verdwenen is. Ik heb gehoord dat de Nederlandse ambassade nu ook vraagt om je te melden, als je regelmatig in Egypte bent.

Oh, interessante informatie! Ook niet bekend bij mij :wink: maar ja ik ga eens in de vijf jaar ofzo. hihi

haar ouders wisten notabene niet eens dat ze op reis was! Als mijn dochter zulke dingen zou doen, zou ik óók blij zijn als er iemand in de buurt was, die haar zou waarschuwen…
En om van de ouders van hém maar niet te spreken, ze krijgen een hartverlamming als ze ervan horen. Hij maakt de hele familie te schande, en reputatieschade is dodelijk in zo’n omgeving

Dat zegt ook genoeg als je niets verteld tegen je ouders…blijkbaar wist ze zelf wel degelijk dat ze iets deed wat niet in de haak was en dat dus ook niet durfde te vertellen. Ze zal inderdaad wel gewoon terug naar Amerika zijn gegaan hoor :slight_smile: Net wat je zegt daar bij de familie zal ze niet direct opgenomen zijn, hij was waarschijnlijk net zo fout bezig. Maar ja, toch begrijpelijk ook wel. Als beiden weten dat ouders er niet achter staan en je toch verliefd bent en de middelen hebt om daarheen te gaan, ja waarom niet? Want net als ik was zij ook niet gewaarschuwd of geïnformeerd. Wie doet dat dan? Of zou dat moeten doen? De ouders? Blijkbaar moest zij zelf iets ontdekken en leren en zo geldt dat voor velen. Hoe bescherm je zulke meisjes en ook vrouwen! (dat zegt toch ook genoegd! :slight_smile: die daar voor duizenden euro’s geld in iemand steken en misschien al geen ouders meer hebben zo oud zijn ze! :))?
Ik denk in ieder geval dat de meiden hier niet op die waarschuwingen e.d. zitten te wachten. Zoals iemand schreef, hoorde ze dat al van haar ouders, vrienden, kenissen etc. Wat kan je er aan doen? Ik denk dat hier een taak voor de reisbureau’s ligt om meisjes en vrouwen te waarschuwen, maar ook ouders! Want hoe vaak heb ik niet gelezen dat een moeder tegen haar dochter zei dat is een leuke knul (aldaar op vakantie in een hotel of iets). Dochter verliefd en uiteindelijk moeder wellicht wel spijt dat ze het ooit iets had gezegd toen hahah.

Lang leve de liefde :wink:

Hoi Raks

ik heb het ook al dikwijls als mijn plicht ervaren dat te doen, maar je bent er niet populair door bij de egyptenaren(geloof me), - en zijn ouders ah ,gaat ie het ooit wel vertellen,ze hebbe altijd wel n,smoes klaar- , en in geval van diegene die ik waarschuwde(die was niet blij met mijn advies!)resultaat ruzie, doet pijn hoor

Maar je moet wel eerst goed weten hoe het zit, wat je voor je hebt en of ze uberhaupt wel op jouw goed bedoelde advies zitten te wachten. Je mengt je hier toch ook niet zomaar in mensen hun privé-situaties. Het overkwam Petry zo omdat dat meisje haar iets vroeg. Dat is toch anders dan ongevraagd advies te krijgen! Kan me voorstellen dat mensen dan zoiets hebben, waar bemoeid ze zich mee?! Als bij iemand iets onduidelijk is en die persoon vraagt om iets dan geef je aan wat er zou kunnen gebeuren, je gaat niet gelijk iemand beoordelen of veroordelen, dat is toch heel iets anders. Denk dat ze daar voor jou ook waarschuwen inmiddels hahaha. En is dat terecht? Toch ook niet? Jij bedoeld het toch ook goed?! En waarom ik dit nou weer schrijf? Omdat je ‘mijn Ahmed’ (:)) ook gelijk een stempel had gegeven en hem helemaal niet kon. Alleen vanuit wat ik schreef en ja daar kan je wel het een en ander uithalen, maar je kan er ook erg naast zitten met bepaalde uitspraken. Ik ben nog steeds van mening dat ik niet zomaar over ieamand kan oordelen op basis van uitspraken van een ander. Iedereen is anders, iedereen heeft zijn eigen verhaal en iedereen verdiend een kans. En ja informatie is welkom, advies, waarschuwingen zelfs, maar veroordelingen en stempels niet. Geen een nederlander, belg, marokkaan, turk, surinamer, antilliaan of egyptenaar is hetzelfde. We zitten allemaal met vooroordelen zoals zij ook met vooroordelen naar ons zitten en kloppen al die steotypen? Sommigen passen perfect in het plaatje, anderen hebben er veel van weg en weer anderen passen er totaal niet in. Een Egyptische man is lastig en zij moeten ook heel wat obstakels over als ze een westerse leuk vinden. Hoe moeten ze dat aanpakken zonder dat er meteen gedacht wordt…dat is weer zo’n foute egyptenaar. De niet naïve egyptenaar is zich er ook goed van bewust wat er wordt gezegd over hem. Moet zich in allerlei bochten wringen om te voorkomen dat en juist daardoor - zijn angst voor - gaat het alsnog fout. Hoe sterk moeten zij in hun schoenen staan? Ik bedoel het is voor hun toch logisch dat ze sneller verliefd worden op een westerse…die egyptische vrouwen zien ze haast niet en als ze al buiten lopen, zien ze nog niets hahah. Maar ja alle gekheid op een stokje. Het is gewoon lastig een relatie uberhaupt voor sommigen :wink: Je moet er voor gaan, er voor elkaar zijn, voor elkaar vechten en alles meer.

En als het dan mis gaat, kun je jezelf afvragen: Welke signalen heb ik gemist en waarom? Is het hebben van een relatie met iemand op afstand een reden om dingen te accepteren die je van een vriend dichtbij nooit zou accepteren? Is het hebben van een relatie op afstand moeilijker omdat je dan bepaalde signalen mist die je in een rechtstreeks contact niet zou missen? Werkt het hebben van een relatie sociaal isolerend? Ga je daardoor op een andere manier redeneren?

Ja, ja en ja … Je gaat ergens voor, je kiest ergens voor en sowieso heb je met onzekerheden te maken als je in een relatie met iemand stapt, helemaal in het begin en zeker als je verliefd bent. Dat geldt hier en voor een relatie op afstand. Belangrijk is dat er mensen zijn die er voor je zijn als het mis gaat, dat je steun hebt, zoals hier op het forum de meiden steun hebben aan elkaar en iedereen heeft weer iets anders dat ze kunnen leren van een relatie die stuk liep. Ik heb uitgevonden dat het niet mijn ding is een relatie op afstand. Heb er het geduld, geld, de tijd en energie niet voor. Ik wil iemand kunnen zien als ik ruzie maak en aanraken als ik verliefd ben…en zoveel dingen meer.

Een relatie heeft het meeste kans van slagen als er raakvlakken zijn. Dan heb je ook nog de theorie dat tegengestelden elkaar aantrekken. Wie het weet mag het zeggen! :slight_smile:
Ik ben er in ieder geval eerlijk in, dat ik niet blij zou zijn als mijn dochter zo’n keuze zou maken. Niet omdat alle mannen daar slecht zijn, want dat is natuurlijk niet zo, maar omdat het zelfs met goede intenties heel moeilijk is, het verschil is te groot.
Overigens is het nooit mijn bedoeling geweest om hier de waarschuwende moeder uit te gaan hangen, je reageert ergens op, krijgt een reactie terug, mensen mengen zich in het gesprek, en een gesprek ontwikkelt zich, en de toon werd gaandeweg onprettiger en een en ander escaleert.
Aangenaam kennis te maken. :slight_smile:

Ja zo gaat dat. Als je je mengt in iemands relatie of die persoon ervaart dat zo. Vond het ook jammer dat het zo liep, maar ja wat doe je eraan? Op een ander forum verdergaan :wink: Die meiden kunnen daar lekker bakkeleien over hun relatieperikelen. Aangezien ik (ook) geen relatie heb met een egyptenaar wilde ik daar ook niet meer posten. Verder weet ik er iets vanaf omdat ik een kortstondige relatie heb gehad met een egyptenaar en dus vind ik het wel leuk om te blijven lezen en reageren. Er is altijd wel iemand die er iets uit kan halen om mee te doen (bij het lezen van andermans posts) en dan maakt het niet uit wat de intentie was van die persoon die het postte. En de intentie komt niet altijd over of aan bij iets dat geschreven is. Ik kan ook iets schrijven waarbij een ander zich aangevallen voelt, terwijl dat niet mijn bedoeling was, zo gaat dat eenmaal. Soms kom je er uit soms niet. Dat was overigens ook een obstakel vond ik in de communicatie met die egyptenaar. Al dat getekst en gesms en zo af en toe elkaar spreken, maar dan was het al snel weer te lang en te duur en had je nog niet besproken wat je wilde…dat ging dan weer via schrijven en kreeg je ook misverstanden (ik dan) en dat is dan zo vermoeiend was mijn ervaring. Dus dat was ook een reden dat het voor mij niet werkte. Miscommunicatie omdat je niet hoort of ziet wat die ander eigenlijk bedoeld. Een geintje wordt serieus genomen, iets serieus wordt als geintje afgedaan, etc. Daarbij viel mij wel op dat het in dat opzicht ook wel een grappenmaker was en dat in mijn ogen iets weghad van de italianen, dat het toch gevoelsmannen zijn, het met een lolletje het luchtig willen houden, maar in de liefde toch ook erg gevoelig zijn, charmant en met temperament, een soort van dominant, maar uiteindelijk heeft de vrouw in veel gevallen toch de touwtjes in handen. Ahmed vertelde mij nl. dat zijn moeder thuis echt de baas was; zijn moeder sterker was dan zijn vader (wat ik me daar bij voor moest stellen weet ik niet :)), maar dat zijn vader ook nooit zijn moeder had geslagen ofzo. Daar had ik naar gevraagd hihi. Ja, je hoort wat dat betreft de wildste verhalen en vroegere buren van mij (marokkaans dan wel) hadden flinke ruzies waarbij die man haar ook flinke tikken uitdeelde, dus dat was toch ook iets wat ik wel even wilde laten weten aan hem (dat sommige mannen blijkbaar denken dat ze zomaar een vrouw kunnen slaan) dat ik in ieder geval gewoon terug sla mocht dat ooit gebeuren. Goh, als ik daar aan terugdenk hebben we in een korte tijd heel wat besproken :slight_smile: Maar ja, ik ga me weer even nuttig maken hier …heb nog wat werk liggen wat ik wil zo goed als maar kan wil afronden.
Groetjes

Hey Myr!
Ik las dat je in december in Sharm bent geweest? En daar gevallen bent voor een leuke lieve Egyptische man!
Nou ik kan je de hand schudden! Ik was er ook afgelopen december en ben ook gevallen voor een super leuke jonge man!
Mag ik vragen welk resort je zat? En hoe je je vriend hebt ontmoet!
Leuk om meer mensen te onmoeten met een vriendje in Sharm… Veel meiden hebben een vriendje buiten Sharm!
Ik begrijp al je vragen twijfels enz… Zit in precies dat zelfde schuitje!
En ja ik ook ga terug! Ik zou eerst ook in April, maar dit gaat voor hem niet lukken dus helaas zal ik ietsje langer moeten wachten en wordt het voor mij Mei… Kan ik ook even wat langer sparen! Maar het liefst zat ik er morgen weer!

Grtz Jessica!

hey hey,
Ik zal eerlijk zeggen: ik ben ook werkelijk dankbaar voor sommige waarshcuwingen. Vooral degene van mijn ouders en broer, om NOOIT een arabsich contract te ondertekenen, want ik weet niet wat er staat. Dit geld dus ook voor het orfi.
Als mijn ouders en broer dat niet hadden gezegd ben ik er eigenlijk wel zeker van da tik dat gedaan had. De een zegt het stelt niets voor, maar aan de andere kant trouw je wel op die manier… niet volgens de wet, maar wel volgens het geloof.
Ook de verhalen ove rhet geld, het maakt mij gewoon alerter, ik let er veel beter op, teriwjl ik bij een Nederlander waarschijnlijk veel makkelijker zou zijn om even geld uit te lenen.
Ja door de verhalen heb ik ook wel ruzie gehad met N. gewoon doordat ik onzeker was en extra onzeker gemaakt werd door de verhalen. Dit is ook iets, je meot er over praten om het te weten.
Voor een relatie vidn ik toch dat alleen liefde neit genoeg is. je moet WARE liefde hebben EN goed communiceren over ALLES. Want zonder communicatie kom je nergens!
Ja in een vreemde taal zorbgt het hoe dan ook toch wel voor misverstanden, maar gewoon blijven praten.
Het blijft ook vervelend om elke keer weer waarschuwingen te krijgen, maar ik kan me er toch ook wel wat bij voorstellen.
Vooral van de familieleden is het natuurlijk erg kwetsend om het te horen, want je wilt gewoon niet dat iemand zulke nare dingen denkt over mijn vriend/ de egyptenaren. Ookal zeggen ze het omdat ze me willen beschermen en van me houden.
Daarbij heb ik deze tijd een extreem kort lontje, vanwege eigenlijk een grote afsluiting hier in Nederland voor mij. Ik vind het eigenlijk ontzettend eng om er nu echt heen te gaan, maar ik voel me daar meer thuis dan dat ik me hier in Nederland voel.
Ook wilde ik vanaf jongs af aan al weg uit Nederland en nu eindelijk gaat het gebeuren.
Toch ben ik me er zeer bewust van dat ik er altijd een ‘‘westerse’’ zal blijven.

Daarbij zou ik het zelf ook erg lastig vinden als mijn dochter met een egyptenaar thuis zou komen. (als ik late rkinderen heb tenmnste). Het klinkt misschien heel raar, maar alleen al door zelf in zo een relatie te zitten, wil ik dat mijn kind het makkelijker doet! Ja ik heb totaal geen idee hoe ik zou reageren, tegen mij zouden ze zeggen: jij heb het toch ook gedaan? Maarja ik heb ook geen idee uit welk land ik het wel prettig zou vinden als mijn kind daar een relatie mee zou nemen… een spanjaard? een Italiaan? Duitser? Nederlander? Maakt me neit uti waar vandaan, overal zijn er wel verhalen over de mannen… dus ja, dan maar hopen dat degene die op het pad komt ook een eerlijke, lieve, zorgzame man is. En tot nu toe is die van mij dat wel!
Toch ben ik bijvoorbeeld ook bang om het huwelijk int e gaan met hem, voorla in Egypte. Aangezien je ook redelijk vaak verhalen hoort dat de man opeens verandert nadat je getrouwd bent.
Je kan gewoon niet gelijk weten of je de juiste hebt of niet. De tijd zal het leren…
Dit geldt ook voor mezelf!!
Maarja, wanneer kan je zeker van elkaar zijn? mensen scheiden na 12 jaar? en sommige nog na een langere tijd! wanneer weet je zeker dat het goed zit?
In dat geval kijk ik de toekomst liever positief tegemoed en zeg ik liever dat ik de rest van mijn leven blij met mijn Egyptische man door ga! Dat is sowieso mijn doel! Want de hele tijd in onzekerheid in angst zitten heb ik geen zin meer in, dat heb ik de afgelopen jaren sinds ik mn vriend ken al genoeg gedaan.
Petry, sorry da tik ook een een paar keer niet zulke nette posts had neergezet, maarja op dit moment heb ik erg veel spanning aan de hand van visum voor mijn vriend, mijn vertrek vanuit Nederland, verzekeringen regelen, Hond gaat weg naar school (KNGF), mijn moeder die nu emt gebroken enkel zit en ike n mijn vader ALLES moetne doen, en nouja met dus mijn vertrek krijg ik de laatste waarschuwingen van iedereen aangezien ze niets meer kunnen zeggen zodra ik weg ben, dus doen ze het nu nog even… Vandaar da tik een redleijk kort lontje had/heb. Maarja ik snap waarom er waarshcuwing zijn en ik wil die ook zeker blijven lezen, gewoon voor mijn eigen veiligheid en toekomst.
Ik heb ook al vele tips hier vandaan gehaald die ik gebruikt heb of nogsteeds gebruik. En zoals jullie msischien ook al gezien hebben ben ik degene die t forum over waarschuwingen had gemaakt, gewoon omdat ik er zelf dan kan opletten en er niet over gepraat zou wordne op t forum met een relatie… want ja, daar hebben we er gewoon geen zin in. als we even de waarschuwingen willen wetne, kijken we even bij de waarschuwingen pagina ;).

Nou t was weer een heel verhaal! Over enkele minuten weer skypen met mijn lief. hij is al in cairo en morgenvroeg moet hij om 10.0 uur op de ambassade zijn. We zien wel weer!
Groetjes suus

Nou Suus, spannend hoop dat het allemaal goed afloopt met dat visum :slight_smile: En logisch dat je wat gestressed bent van alles wat er nu speelt. Sterkte en succes met alles.

Geen probleem, Suusieme. Gewoon er vanuit gaan dat hij het niet krijgt, dan valt het ook niet tegen. Het merendeel krijgt het niet, dus hij zou een uitzondering zijn, als’-ie 't wél krijgt!
Je ging toch binnenkort als hij geen visum kreeg? Dan is er nog niks aan de hand natuurlijk.
Ik heb gehoord dat het verstandig is bezwaar in te dienen zodra een visum geweigerd is, of het wáár is, is een andere zaak want er worden veel sprookjesverhalen over visa-verstrekking verteld. Als je het helemaal zeker wilt weten, kan je proberen contact op te nemen met het hoofd visa-verstrekking van de ambassade. Dat is een Nederlandse mevrouw, en die kan je wellicht wat wijzer maken. (Of een brief schrijven, als je haar niet te spreken krijgt)
Maar persoonlijk zou ik dat pas in een later stadium doen, als je relatief zeker van je zaak bent, om te voorkomen dat je daar een ongeloofwaardige indruk maakt.
Sterkte ermee… :wink:

dankje, ja t visum was al afgewezen, bezwaar ingediend, brief gekregen van het ministerie dat er geen bezwaar meer wordt gemaakt. Afgelopen vrijdag 5 feb. die brief gekregen. er stond ook op na 3 weken van dagtekening pas contact opnemen met de ambassade, Maarja aangezien mn lief een vliegticket heeft voor de 17e, hebben we met de ambassade geregeld dat hij morgen kon gaan i.p.v. later. Hij had vandaag met ze gebeld en ze zeiden dat zn brief van het ministerie ook bij hun was binnen gekomen en dat hij hem gelijk morgen zou krijgen… we zijn namelijk al sinsd september bezig om het proberen te regelen…
dus nouja het is gewoon erg dubbel en inderdaad als het niet lukt vertrek ik volgende week zondag al… Maar ik wil eigenlijk gewoon dat ons harde werk en half jaar moeite, niet voor niets is… het bezwaar is ingetrokken terwijl we nieteens een garantsteller hebben, dus dat is echt mazzel en uniek. Vandaag ook nog het idee dat ze zo flauw zijn om het morgen toch niet te geven…
zoals al eerder gezegd… de tijd zal het leren!

Suus!
Ik duim voor je meid!

Hoop serieus dat ie deze kant uit mag!

Grtz en ik lees het morgen waarschijnlijk wel!
x

Hey,

ik hoop serieus dat het morgen goedkomt voor jullie! Zelf zit ik ook midden in het proces van het bezwaarschrift, heb ook te horen gekregen dat het nog minstens drie maand gaat duren voordat daar een beslissing uit komt rollen pff en wij moeten persee binnen vier weken reageren. Het is een oneerlijke wereld.

De hoofd Visa-afdeling is inderdaad een Nederlandse vrouw, heb haar nu twee keer gesproken en zij is heel vriendelijk en begripvol. Zij is ook diegene die voor mijn vriend een positief advies had gegeven, maar haar collega althans die mevrouw had het geweigerd dus tsja… Maar zelf is ze wel behulpvol en het lijkt me vreemd als ze het nu alsnog gaan weigeren :wink:

Heel veel succes en ik hoop het beste voor jullie!

Voor wat ík ervan weet, geeft het IND een advies, en de ambassade neemt de uiteindelijke beslissing. Zo kán het voorkomen dat het IND positief beslist, en de ambassade dat als het ware overruled, en negatief besluit. Zij besluiten dan ook meer op kennis en ervaring, terwijl het IND puur de regelgeving volgt.
Ik heb eens voor het neefje van mijn vriendin een visum aangevraagd, maar dat is al 4 jaar geleden. Verder kun je in het boek “Dromen van een Arabische lente” van Petra Stienen er iets over terugvinden, maar dat is nóg gedateerder.

1 like

hoi maud- ik heb me ook niet ongevraagd gemeng in haar relatie hoor(bij die vrouw van 36)
ze kwam ook alles aan mij vragen, en zij was het die me vertelde dat zij ouders van niks weten, en toen ben ik beginne vertellen dat dit niet helemaal okee zit in hun cultuur- ik kan me niet voorstellen dat er een egyptische 5maanden ver is en gij het als SURPRISE gaat vertelle aan zijn famillie dat er meer dan vriendschap aan de gang is-- de egyptenaren kwame an mij vragen?(haar bodygard )te zijn, nou heb me mooi teruggetrokken, gij moet zijn verantwoording met haar afleggen tegenover zijn famillie ,ik niet- , ik heb haar ook gezegd dat kinderen die geboren worden uit een egyptische partner moslim zijn(daar was ze dan ook boos om)mijn kinderen worden katoliek zei ze, ik zei ,in egypte zijn ze voor de wet altijd moslim(haar vriend is moslim),- in geval met jou ahmed ,had ik er op gewezen dat ie niet zou treuren en heeel vlug n,ander zou hebbe(wat blijkbaar als verassing kwam voor jou)dat dit nu zo is, ik vond hem gewoon grof met jou maud(en jij hebt er precies schuldgevoel over?)- , eerlijk je stak er tog veel energie in hee-maar inderdaad ik ken hem niet dus ik mag niet oordelen-maar had petry ook al niet geoordeeld over m(die op de luchthaven stond te wachten)op het amerikaanse meisje-, en naar ik gehoord heb (is de vriendin)die boos op mij werd omdat ik veel praatte met haar nu in egypte en zit ze alle dage te huilen- als ze id straten wandeld lacht 80 percent haar uit omdat ze met haar zwangere buik over straat loopt,als niet gehuwde europese dan nog— surprise voor de famillie zegt ie dan , zal wel!!!, ik heb het nooit over hem gehad dat ie niet deugd ofzo(alhoewel ie an mn poolse vrienden gaan vragen is hem te helpen voor visa!) tege haar, gewoon veel met haar gepraat over de cultuur, nou ja its here life.

eerlijk je stak er tog veel energie in hee-maar inderdaad ik ken hem niet dus ik mag niet oordelen-maar had petry ook al niet geoordeeld over m(die op de luchthaven stond te wachten)op het amerikaanse meisje-, en naar ik gehoord heb (is de vriendin)die boos op mij werd omdat ik veel praatte met haar nu in egypte en zit ze alle dage te huilen- als ze id straten wandeld lacht 80 percent haar uit omdat ze met haar zwangere buik over straat loopt,als niet gehuwde europese dan nog

Hoi Raks, ja stak er veel energie in, maar hij ook. Ik was wel boos omdat hij op een gegeven moment na de zoveelste miscommunicatie en ruzie: do you think this is gone work? Hij had mij nota bene eerst overtuigd - omdat ik exact diezelfde vraag stelde - dat het wel zou werken en ik er dus ook voor ging ‘vechten’ en toen zag hij veel later in dat het ook wel heel lastig was allemaal met zo’n afstand ertussen en het feit dat ik niet om de de twee maanden daarheen kon komen. Maar ja, misschien zei hij dat ook wel omdat ik zei ik ben al lang verder gegaan want ik was er al lang klaar mee (nadat hij zei of ik een of twee maanden geduld kon hebben omdat hij zo gestressed was!). Ja of ik niet gestressed ben, was er toen al flink klaar mee en wist dat dat voor hem dus blijkbaar ook gold. Maar het was wel onduidelijk hoe het nu precies zat van zijn kant. Was hij echt gestressed of was het echt een excuus. Heb toen nog wel getracht de waarheid te achterhalen, maar ging ook gewoon door hier. Dus weer stappen hier en daten en toen ik dat vertelde aan hem zei hij dat hij iemand anders had ontmoet die echt van hem hield :slight_smile: Nou ja, weet niet wat ik daar van moet geloven, maar boeide me ook niet zo. Vond het wel vreemd idd dat hij zo snel een ander had (als het echt waar was), maar misschien heeft hij ook iedere twee weken een ander hihi. Ja, zo gaat dat en wat weet je ervan als je daar niet bent. Je moet afgaan op wat die ander zegt en je eigen gevoel. Vanaf het begin heb ik eigenlijk nooit echt veel vertrouwen gehad in dit avontuur ondanks dat toch verliefd geworden daar, maar bleek dus inderdaad bij terugkomst niet te werken. Ik ben al niet echt goed van vertrouwen dus dan moet je niet aan zoiets beginnen dacht ik nog, maar ja. Blijf erbij dat ik nooit een slecht gevoel heb gehad dat hij een ander had, zeker in het begin hadden we iedere dag contact. Zodra hij vrij was zaten we te chatten e.d. In dat opzicht stak ik er veel tijd en energie in, maar dat kon ik ook niet meer opbrengen. Moest hier toch ook mijn zaken regelen, maar toen verwachtte hij inmiddels al dat ik er altijd maar voor hem was en dat ging dus op een gegeven moment fout qua afstemmen wanneer wel en wanneer geen contact ivm werken over en weer. Maar ja, hij bleef al die jaren sms-en en daar ben ik dan nu ook maar vanaf, weten we beiden dat het niets is en hebben we het toch geprobeerd.

En begrijp ik het nu goed dat dat meisje dat jij aansprak contact heeft met dat amerikaanse meisje en dat amerikaanse meisje nu zwanger is? Wat een verhaal joh hihi, ook al wonen daar veel mensen, toch een klein wereldje dan! Ja, wie niet horen wil moet voelen en ik kies zelf meestal ook mijn eigen pad. Gelukkig niet zo naief op mijn 36e :slight_smile:

nee diegene waar ik het over heb kent de amerikaanse niet-- ik heb deze vrouw in juli 2009 ontmoet bij het zwembad(ze reisdde ook alleen) we geraakten aan de praat en werden zowat mekaars klankbord-- nu in november bottsten we toevallig terug op mekaar(in hurghada) en zag ik haar buik(tzijn er twee!) en toen is ze mij vanalles beginne vertelle en vragen, ja en dat op je 36 e, maar langs de andre kant Egyptenaren kunne het zo mooi verwoorden hee. groetjes

He Jessica!

Wat leuk om van je te horen! Ik herken super veel in je verhaal! We kunnen inderdaad de hand schudden. De twijfels en de muur die je hebt van is dit echt of word ik hier voor de gek gehouden. Tevens dat je met je familie was. Ik zelf was met mijn moeder op vakantie en zij is net als jouw moeder ook stiekem best verliefd op hem haha en ook zij Skype soms. Ik heb hem ook net als jij in december ontmoet vruchtbare maand haha voor Sharm el Sheik. Het resort waarin ik zat is Sunrise Tirana aqua park resort alleen is dit niet de wijze waar ik hem heb ontmoet. Ik liep voorbij terwijl hij aan het werk was in een winkelstraat in een klein winkeltje waar ze souveniers verkochten en vanaf het moment dat onze ogen elkaar kruisten was ik verkocht en zoals het nu lijkt hij ook daarna hem ik heb nog eenmaal gezien en het was weer raak. Heerlijk gevoel haha. Nu wil ik gewoon dolgraag terug om hem beter te leren kennen.
Ik hem hem toen echt op afstand gehouden, ben er ook niets mee gaan drinken alleen daar gezellig met hem gekletst. Iedere man geeft je aandacht en ik had echt zoiets dit is de zoveelste en zo bijzonder ben ik niet dus …er zal wel iets achter zitten.
Hij heeft zijn nr aan mij gegeven en hij bleef in mijn gedachten dus stuurde ik hem een foto met een berichtje en daarna is het contact gebleven. Gelukkig maar want ik vind het heerlijk om met hem te buurten hij laat me lachen en geeft me een goed gevoel.

Zeer waarschijnlijk gaat mijn vakantie in april ook niet door, heb hem dat nog niet gemeld. Snik vind het vreselijk want ik zou net als jij het liefs in mijn handen klappen en daar weer zijn.
Ik wist niet dat je zo heftig verliefd kon zijn wat hebben die jongens toch. Ze zijn in ieder geval charmant zal door de sharm komen haha. Nu word mijn vakantie zeer waarschijnlijk ook verzet naar mei. Wie weet gaan we in dezelfde periode!

Ik vind het zo fijn om je herkenbare verhaal te lezen het doet met goed. Ik ben niet de enige. Zoveel mensen kraken het af en zeggen meid weet waar je aan begint. Mijn moeder is voor, al zou ze liever zien dat ik hier een leuke man tegenkom maar dat is logisch. Mijn vader heeft hem niet onmoet en is erg sceptisch hij geloofd alleen de slechte verhalen en tuurlijk die zijn er niet voor niets. Maar ik hoop dat we er gewoon van uit mogen gaan dat wij geluk hebben en dat het echte liefde is en hopelijk voor altijd.

veel liefs knuffels,

Myr,

Zoveel mensen kraken het af en zeggen meid weet waar je aan begint.

jammer dan mensen het afkraken ja, het is wat dat aangaat ook een slecht benul hebben van cultuurverschil e.d.

inderdaad het extremisme rukt meer en meer op , christenen worden in een hoekje gedrukt

wel belangrijk te weten waarom je zelf gewaarschuwd zou moeten zijn voor de egyptische mannen (zie ook betreffend forum "waarschuwingen voor de egyptische mannen).

qua geloof wat een uiterst belangrijke factor is in het cultuurverschil en de gehanteerde normen en waarden in egypte en door sommige moslimmannen.

onderling verschillen de egyptische mannen echter enorm…qua streng-gelovig en mannen die het niet zo nauw nemen…zoals bekend inmiddels zijn ze in de toeristische plaatsen vaak wat vrijer.

groetjes

Hoi,

het is al even geleden dat ik hier heb gepost - maar ik lees nog steeds jullie verhalen (ook op het andere topic)- en ik dacht laat ik toch ook het goede nieuws met jullie melden :slight_smile:

De laatste keer dat ik reageerde zat ik midden in het bezwaarproces, maar drie weken geleden kreeg ik het nieuws dat Nederland positief op het bezwaar reageerde en besloten heeft geen bezwaar te maken! Mijn vriend mag dus naar NL komen op een toeristenvisum van 30 dagen, waar hij waarschijnlijk in augustus gebruik van gaat maken. Voor mij is dit heel belangrijk, waarschijnlijk belangrijker dan voor hem omdat ik hem graag kennis wil maken met hoe het hier gaat, hoe mannen en vrouwen met elkaar omgaan en ik wil zien hoe hij zich daarin gedraagt en er mee omgaat.

Zelf ga ik in Juli drie weken die kant op, waar ik mij op verheug natuurlijk maar het blijft wel een vakantie- ook al ben ik wat meer voorbereid dan de vorige keer. Bovendien komt de laatste week ook een vriendin van mij over waar ik heel blij mee ben- toch iemand om mee te kletsen wanneer hij en zijn vriendin in het arabisch over gaan en om de situatie ook eens te beleven van haar oogpunt- want de twijfels blijven.

Tussendoor hebben we niet heel veel contact- ik probeer hem af en toe te bellen, wat msn gesprekken en e-mails dus elk bezoek is vanuit mijn oogpunt voor hem ook weer een manier om zichzelf te bewijzen. Nu ben ik sowieso niet iemand die zich snel vol overgave in een situatie stort maar het lijkt alsof zij heel snel een relatie neerzetten als ‘the rest of my life’ en dat kan ik niet.

Anyway in juli stort ik mijzelf in de hitte- waarschijnlijk tussen Cairo waar hij woont en Sharm waar hij dol op is. (ik wil graag richting Alexandrie ook- is dat wat?) Sharm is voor mij alleen maar leuk omdat je wat meer op je gemak kunt zijn tussen alle andere toeristen in tegenstelling tot Cairo, want verder heb ik echt niks met badplaatsen haha.

Hoop dat het met de rest van jullie ook goed gaat, en er is dus hoop eh dames!

XX

gefeliciteerd raye
even een tip in augustus begint de ramadan zorg dat hij voor die tijd of na die tijd komt voor hem is het hier heel zwaar de dagen zijn lang en het is zonde van jullie tijd hij zal moe zijn en jij niet dat kan
irritaties teweeg brengen.
Alex is leuk hoor lekker over de boulevard uitwaaien aanrader.

gr

ohh daar had ik helemaal niet bij nagedacht… hij wou half augustus komen. Maar hij heeft wel eens gezegd dat hij niet doet aan de Ramadan. Ik heb hem zelfs geen 1 keer zien bidden ook terwijl ik bij hem was… Maar thanks… ik zal er nog eens naar vragen :wink: