Hoi Petry,
Ik vind het wel een voorbeeld van een dom naief meisje in dit geval. Duidelijk inderdaad dat ze helemaal verliefd is geworden op afstand. Dat is niet zo gek, maar je moet jezelf toch afvragen zou ik dit ook hier doen (in eigen land?). Nou ik niet en meerderen gelukkig niet. Stukje gezond verstand en ja de wat minder intelligenten onder ons zullen ook niet op zoek gaan naar informatie, maar die mensen - heb ik al eens eerder geschreven - zul je hier niet snel vinden. Hier kom je juist meiden/vrouwen tegen die juist informatie zoeken alvorens…of de andere clud meiden/vrouwen die al beschadigd is. Degenen die er zonder enige informatie heengaan om daar te trouwen met iemand die ze via internet hebben leren kennen (sowieso al bizar vind ik…probeer dat hier in je eigen land eerst maar eens
zie je hoe dat 9 van de 10 keer slecht loopt).
Er wordt gewaarschuwd, er wordt informatie gegeven, maar mensen gaan niet zoeken naar dit soort informatie vóórdat er iets mis gegaan is.
Je kunt op de ambassade wel informeren, maar als hij een orfi afsluit, komt er helemaal geen ambassade aan te pas…
Ik ben het niet met je eens dat er wordt gewaarschuwd en informatie wordt gegeven. Ik ben zelf op zoek gegaan en niemand die mij uit zichzelf heeft gewaarschuwd of geïnformeerd. Dat vind ik een gebrek… En voor een orfi komt er sowieso in sommige gevallen helemaal niets aan te pas. Ik heb zo’n ding in de auto ondertekend zonder enige advocaat in de buurt. Die dingen kunnen ze gewoon kopen voor 300 LE ofzo.
Die visa-registratie is er ter bescherming van de gasten, en als je na 3 maanden niet uit bent gebeokt, weet men dat er óftewel iemand illegaal in het land is, óftewel verdwenen is. Ik heb gehoord dat de Nederlandse ambassade nu ook vraagt om je te melden, als je regelmatig in Egypte bent.
Oh, interessante informatie! Ook niet bekend bij mij
maar ja ik ga eens in de vijf jaar ofzo. hihi
haar ouders wisten notabene niet eens dat ze op reis was! Als mijn dochter zulke dingen zou doen, zou ik óók blij zijn als er iemand in de buurt was, die haar zou waarschuwen…
En om van de ouders van hém maar niet te spreken, ze krijgen een hartverlamming als ze ervan horen. Hij maakt de hele familie te schande, en reputatieschade is dodelijk in zo’n omgeving
Dat zegt ook genoeg als je niets verteld tegen je ouders…blijkbaar wist ze zelf wel degelijk dat ze iets deed wat niet in de haak was en dat dus ook niet durfde te vertellen. Ze zal inderdaad wel gewoon terug naar Amerika zijn gegaan hoor
Net wat je zegt daar bij de familie zal ze niet direct opgenomen zijn, hij was waarschijnlijk net zo fout bezig. Maar ja, toch begrijpelijk ook wel. Als beiden weten dat ouders er niet achter staan en je toch verliefd bent en de middelen hebt om daarheen te gaan, ja waarom niet? Want net als ik was zij ook niet gewaarschuwd of geïnformeerd. Wie doet dat dan? Of zou dat moeten doen? De ouders? Blijkbaar moest zij zelf iets ontdekken en leren en zo geldt dat voor velen. Hoe bescherm je zulke meisjes en ook vrouwen! (dat zegt toch ook genoegd!
die daar voor duizenden euro’s geld in iemand steken en misschien al geen ouders meer hebben zo oud zijn ze! :))?
Ik denk in ieder geval dat de meiden hier niet op die waarschuwingen e.d. zitten te wachten. Zoals iemand schreef, hoorde ze dat al van haar ouders, vrienden, kenissen etc. Wat kan je er aan doen? Ik denk dat hier een taak voor de reisbureau’s ligt om meisjes en vrouwen te waarschuwen, maar ook ouders! Want hoe vaak heb ik niet gelezen dat een moeder tegen haar dochter zei dat is een leuke knul (aldaar op vakantie in een hotel of iets). Dochter verliefd en uiteindelijk moeder wellicht wel spijt dat ze het ooit iets had gezegd toen hahah.
Lang leve de liefde ![]()