trijntje ik zou het ook afraden om zo overhaast te reageren, is niet allemaal zoals het lijkt hoor in die vakantieoorden,ze worden zogezegt rap verliefd ginder en dan ook al trouwen, niet aan te raden!!
In de arabische wereld staan egypternaren bekend als de gladjanussen, de mannen met de mooie praatjes. Wees erop bedacht dat hij je echt niet als een zak met geld ziet!
mannen in toerisme (van ski tot duikleraar), dansleraren, sportleraren daar zit voor mij altijd een dikke streep door (vriendinnen van mij raken daar wel verliefd op, ik zie alleen profiteurs met een mooi praatje!)
hierboven heb ik net mijn mening gedropped… Ik val duidelijk niet op praatjes makers
Waar ik hiervoor kom is dat mijn nichtje een relatie heeft met een egyptenaar. Wel een christelijke egyptenaar (terwijl zij weer van oorsprong mosilim is).
Ze hebben 3 jaar met elkaar. in het begin heeft hij haar overtuigd om daar naartoe te gaan, dat werkte niet. Vervolgens heeft hebben ze naar een tussenoplossing gekeken en gekeken of ze naar dubai kunnen, en dat ging ook niet. Nu is de volgende stap naar Londen toe (daar woont mijn nicht)…ze gaat in April met hem trouwen in egypte om hem zo over te halen…vandaag belde zij mij met dit nieuws, ik wist nergens vanaf…
Ik hoop dat ze gelukkig wordt maar ik vertrouw hem van geen kant! bovenstaand patroon heb ik wel eens eerder gehoord! ik basseer mij idee over hem op rationaliteit (ik heb hem nooit gezien om te kunnen oordelen) maar een man werkzaam in de toerisme ziet toch alle westerse vrouwen als potentieel kans om naar het westen te verhuizen?
Graag jullie opinie, moet ik mij zorgen maken? Is mijn beeld scheef?
Opletten zou ik zo zeggen, ik ben ook met een Egyptenaar getrouwd en dat loopt nu heel goed, maar geloof mij, het loopt niet altijd van een leien dakje in het begin. Vooral over kledij en principes. Eerlijk gezegd ben ik bang dat hij niet serieus is. Ik heb al zóveel vrouwen gekend met hun verliefde verhalen. Er zijn veel Egyptenaren vooral uit het zuiden die van Luxor, Qena enz… afkomstig zijn die een verstands (financieel) huwelijk aangaan met oudere Westerse vrouwen. Het gaat dikwijls zo ver dat die vrouwen jarenlang in die relatie geloven, terwijl de man het enkel voor het geld doet. Ik ken meerdere vrouwen die een appartement of huis hebben gekocht, zogezegd ‘samen’ met hun man, maar nadien blijkt dat een deel van het huis op zijn naam staat, of de eigendomspapieren zijn totaal verkeerd,… Wat ook vaak gebeurt is dat ze er verschillende relaties met verschillende vrouwen op nahouden. Vergeet niet, dat zij elke week nieuwe toeristen in het hotel krijgen, het is een komen en gaan, en veel mannen hebben helemaal niets te verliezen dus ze proberen wat ze maar kunnen. En het is echt verrassend hoeveel Westerse vrouwen, vaak zijn ze ouder en voelen ze zich gecharmeerd door die galante mannen die ze niet gewoon zijn en die zo hun ego strelen, zich laten om de tuin leiden. Dames ik raad jullie echt aan: OPLETTEN, want je loopt mogelijk in de val!! Tips: vermijd jonge barmannen, verkopers van souvenirwinkels, excursieverkopers, hotelpersoneel, chauffeurs, duikinstructeurs, vooral als ze slecht Engels spreken en afkomstig zijn uit zuiden van Egypte. Ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren want ik heb er zeker ook vrienden die zoiets niet zouden doen, maar eerlijk zijn: zelfs onder de Egyptenaren zelf zijn zulke mensen, types daarvoor gekend en hebben een slechte naam! Die mannen weten heel goed dat iets oudere Europese vrouwen vaak snel gecharmeerd zijn door hun praatjes. Ik kreeg zelf vroeger een zeer goede tip: EGYPTENAREN HOREN BIJ DE BESTE ACTEURS TER WERELD; hou daar rekening mee
Het kan zeker een positief verhaal zijn, maar toch wil ik je waarschuwen. Egyptenaren slapen NOOIT met een vrouw, zelfs niet kussen en knuffelen. Dat tenminste met Egyptenaren die de juiste bedoelingen hebben en hun geloof volgen. Egyptenaren onder elkaar zullen niet kussen en absoluut NO WAY ooit samen slapen voor officieel getrouwd te zijn. Egyptenaren die dit wel doen met een vrouw, hebben gewoonlijk niet de intentie om die ‘relatie’ serieus te nemen en zijn enkel op zoek naar een leuke tijd. Mijn man is ook Egyptenaar, maar hij heeft mij nooit aangeraakt, en ook nooit zelfs maar een ander meisje gekust, voor zijn trouwen. Relaties en vriendjes hebben bestaat niet in Egypte. Daar bestaat alleen trouwen en alles netjes volgens het geloof. Hoe kan je weten dat deze knappe man niet elke week zoiets probeert met andere toeristen? Ze hebben vaak heel veel mensenkennis je moet hen niet onderschatten. Ik heb zelf de vele charmes van Egyptenaren ervaren, want er zijn er wel een paar die ook wat geprobeerd hebben met mij, maar het zijn uiteindelijk de jongens die net NIET proberen om te versieren en eerst afstandelijker lijken, die de eerlijkste intenties hebben. Mijn huidige man probeerde mij echt niet te versieren, ik liep zowaar achter hém aan! We zijn nu erg gelukkig samen. En ik ken nog erg gelukkige koppels. Maar het is nu eenmaal de minderheid! Veel succes, maar voorzichtig toch!
ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar wat info over koptische egyptenaren. Ervaringen iemand?
Ik heb namelijk zoals zovelen onder jullie een leuke egyptenaar gevonden in Marsa. Nu het is allemaal nog niet serieus hoor, we kwamen gewoon goed overweg en omdat ik zoveel alleen zat omdat m’n vriendin haar vriendje ging opzoeken, geraakten we aan de praat. Hij is wel wat aan de jaloerse kant maar niet overdreven. We houden nog steeds contact… Maar hij is dus niet moslim… En ik had graag geweten of er iemand ervaringen heeft met een christelijke egyptenaar?