Siam 2 is toch n guest house? Denk dat ik net wat luxer zoek maar thx voor de tip! (maar voor mn laatste dagen bangkok houd ik die siam 2 in gedahchten!! lees er inderdaad leuke dingen over)
Centrum is lastig in Bangkok. Khao San is de backpackers area met veel restaurants en uitgaan. De locatie van dat hotel ziet er goed uit. Dicht bij boot en skytrain. Het ‘echte’ centrum ligt rond Sukhumvit, maar daar ben je zo met de skytrain. Mooi hotel daar in de buurt is The Eugenia. Wel prijzig.
Kwam nu dat hotel op oog, volgens mij in het stadscentrum… Zegt die omgeving jullie wat? is dat een leuke buurt met dingen in de omgevign? en goed punt om vanuit bangkok te ontdekken
Dit is een zaken buurt. Ik lees in de reviews: A but far away from bts station. 15 mins walk to bts Chong nosi and 25 mins to saladeng
Dat is niet heel handig. Aan de andere kant hangt het ook heel erg af van wat je wil zien. Als je voornamelijk het paleis en wat po wil zien kun je het best dicht bij de bootjes logeren.
Taxi’s staan in de spits vaak lang stil. Skytrain en boot gaat altijd goed.
goeie tips thanks! dan ga ik dat opzoeken!!
En wil zeker ook de khao san straat heen, maar denk eerder overdag… gehoord dat het savonds niet de meest aantrekkelijke plek is…
Dan ga ik nu even zoeken in die buurt (Hoe heet de buurt van de bootjes? en zijn daar ook in directe omgeving leuke dignen?)
Pfff wat is het nog lastig als je bangkok nog niet kent!!!
En khao san miss tohc… is dat cecht zo erg als gezegt worD?
Khao San is best erg tegenwoordig je kunt dan beter bij Phra Arthit logeren. Veel rustiger, dicht bij de bootjes en wel op loopafstand van khao San. Hier zit new Siam 2 en Riverside. Vorig jaar in Lamphu tree house gelogeerd. Vond ik ook erg leuk. Aan het eind van een reis logeer ik meestal bij Sukhumvit, zodat ik nog even veel kan shoppen. Bangkok is heeel groot, dat maakt de keus inderdaad lastig. Een hotel aan de khao San zelf zou ik niet doen. Het kan daar erg lawaaiig worden.
Die bedoel ik! Khao San en golden mount zijn op loopafstand. Wandelen langs het water is altijd leuk. Ik herinner me de WiFi niet, dus die zal het wel gedaan hebben. Het eten daar was ook prima. Wel veel Nederlanders. Kamers zijn niet groot, maar dat is bijna overal in Bangkok. Zwembad is klein, maar prima.
Ik raad jullie aan dit onderwerp (nog) eens helemaal van het begin af aan te lezen.
Ik vermoed, dat jullie na dit gedaan te hebben, tot de conclusie zullen komen, dat Caspje zich stierlijk verveelt en al wekenlang kennelijk niets beters en/originelers kon bedenken om zijn tijd te vullen, dan door misbruik te maken van behulpzame forumbezoekers en -leden door middel van op ieder gegeven antwoord maar weer met een of meerdere vragen te reageren.
Jammer dat dit soort forumverziekers bestaat en misbruik kan maken van de goede bedoelingen van welwillende forumlezers.
Ik weet niet of Casper bewust misbruik maakt van de forumbezoekers.
Ik ben wel van mening dat er een hele hoop vragen door hemzelf uitgezocht kunnen worden zonder raadpleging van het forum.
Ik begrijp dat het zijn eerste reis is en dat hij zijn best doet om er zoveel mogelijk uit te halen. Ik hou het maar een beetje op jeugdige onschuld.
@casper, ik heb geen last gehad van lawaai op Khao San Road. Ik vond het wel prettig om wat vertier in de buurt te hebben.
Om maar even de bal terug te kaatsen: Ik vind jou ontzettend triest… Waarschijnlijk ben jij een bejaarde die de hele dag niks anders doet dan op andere mensen let en verder geen leven heeft.
BEdankt jullie allemaal voor jullie antwoorden!
Het is mijn 1e reis dat ik zo boek, en alleen, dus ja ik vind het wel ERG spannend, Ben ook als persoon iemand die eigelijk graag weet hoe en wat… Als je snapt wat ik bedoel, Weet wat er die dag gaat gebeuren etc… Dus dit is toch een hele stap voor mij, Wat dingen loslaten… EN vooral veel genieten
Dat hotel klinkt geweldig Naomi zo gelijk boeken thanks!
Ik vond je reactie gewoon nergens op slaan tranger, wat ik uitlegde boven…
@Naomi, dinsdag vertrek ik!!!
ik vertrek om 14.00 - en land dan de ‘‘volgende’’ dag om 06.50 plaatselijk tijd in thailand/bangkok!!!
Heb het Lamphu tree house hotel geboekt voor de 1e de 2 nachtjes!! Best wel spannend nu haha, maar heb er ook gigantsich veel zin in!
De 1e 2 dagen wil ik vooral even wennne aan de cultuur, en zien hoe alles werkt in t land… En een beetje bijkomen van de reis.
En dan de 3e dag in de ochtend vroeg naar ayathalla en dan de nachttrein naar chiang mai!
En vanaf dan alles ‘‘vrij’’ niks geplant…
Wel van alles opgezocht al, wat leuke excursies… wat leuke hotels… Bezienswaardigheden… Dus kan dan zelf een beetje indelen wanneer ik waar naartoe ga…
Bestuit ik langer op de ene plek te blijven als ik nog andere leuke dingen zien daar… of als ik het niks vind gauw naar het volgende!
Vandaag/zo de laateste dingen shoppen, zal nog wel veel vergeten… Maar hopelijk kan ik dat plaatselijk nog kopen.
Maar zo deet/slippers/etc etc kopen
Vanavond even op de forum rondkijken, miss zijn er in deze tijd ook andere msenn nu in thailand!!!
Vergeet vooral niet het Royal palace te bezoeken! Alle tuk-Tuks zullen je vertellen dat het dicht is, maar het is altijd open. Taxi’s zijn overigens meestal goedkoper dan tuk-tuks