Eerst reis plannen thailand

Hoezo is 3 weken zo kort dan?

Ik reken de vertrek dag niet mee, ik om om 07.00 in de ochtend aan en dat tel ik als eerste dag, heb dan 22 dagen en de 22e dag vertrek ik om 02.00
Ik zal zeker niet heel thailand kunnen zien, of alle hot spots…
Maar ik zal toch zeker wel een aantal hele mooie plekjes en geweldige tijd in die 22 dagen moeten hebben?

Zat zelf te denken bangkok - chiang mai - phuket zoiezo te bezoeken
Naar chiang mai met de nachtrein en naar phuket met het vliegtuig.
En onderweg naar chiang mai een middag stop in ayathalla

en voorderest wat het brengt, Miss aan het einde van mn reis als ik er tijd voor over hou een paar dagen Kanchanaburi (die tip van het NP lijkt me gewedlig!!!)

Hoor ook veel leuke dingen over krabi, is dat het bezoek waard? (of is het bijv vergelijkbaar met phuket?)

Thanks voor alle reacties, vind ik leuk! :slight_smile:

Mocht je inderdaad het vliegtuig boven de trein verkiezen, dan zou ik je aanraden direct na aankomst vanuit Nederland door te vliegen naar Chiang Mai. Dat hebben wij toen ook gedaan. Je bent dan toch al de hele tijd op reis, die drie uur extra voor overstappen en vliegen kan er dan ook nog wel bij.

Wat betreft Bangkok… Een aanraadbaar hotel is het Lamphu Tree House Hotel, dit is een redelijk budget hotel, op loopafstand van het Khao San Road backpackersparadise.
Het hotel heeft een zwembadje, waar het heerlijk toeven is na een dag sjouwen door Bangkok.
Daarnaast is het ook een veilig hotel. Het is het voorbeeld van hoe het wel goed en niet te duur kan in Floortje Dessings “How to stay alilve”-afleveringen over hotel (en hostel)branden. Voor de aflevering, zie:

Het hotel waar ik het over heb, vanaf minuut 15:50.

Verder ben ik niet zo heel dol op dat olifantenpark wat je noemt. Ze rijden daar op mandjes op olifanten, wat voor die dieren veel belastender is dan wanneer je “bare back” gaat rijden.
Een olifantenpark waar ze dat wel heel goed doen en waar je ook bij alles de liefde voor die dieren bespeurt is de Patara Elephant farm in Ching Mai, waar je ook een olifantenprogramma voor een dag kunt boeken, waarbij je alles doet: Het dier voeren, het dier wassen, op het dier rijden, met het dier zwemmen… echt een topprogramma, maar wel behoorlijk aan de prijs.

Ander fijn hotel in Bangkok is het Rikka Inn. Op Khao San Road, €30 per nacht. Zit een reisbureautje bij waar je eventueel je treintickets kan boeken en daar ook ophalen.

thanks voor de tip!!! die Patara Elephant farm zet ik op mn TO DO list, Is idd heftig aan de prijs maar lijkt me een onvergetelijke dag!! en als i khet goed begrijp word je ook de hele dag gefilmd/fotos gemaakt… Dus is a once in a lifetime iets :slight_smile:

Die hotels ga ik even googlen thanks :slight_smile:

Qua mn route denk ik dat ik de 1e 2 dagen in bangkok blijf, heel even een beetje wennen aan de cultuur omgeving en de manier hoe alles gaat… en daarna beginnen met mn reis! chaing ai - phuket zoiezo… en zien wat er verder langskomt!

Patara is inderdaad een once in a lifetime experience… Is één van de leukste dingen die ik ooit gedaan hebt.
En inderdaad:er wordt de hele dag gefilmd en gefotografeerd.
Een dag later wordt de DVD gratis bij je hotel bezorgd als herinnering.
Nou ja gratis… de dag is op zich duur genoeg, maar er zouden genoeg bedrijven zijn die dan ook nog eens extra geld vragen voor de schijf.

In het bedrag inbegrepen zit verder de transfer van het hotel naar de elephant farm (was toch bijna nog een uur rijden) en een voortreffelijke lunch.

Heb ze even gemaild, Hoop dat ze ook in juni/juli open zijN!!

Oeh dat ziet er leuk uit voor goeie prijs!! denk dat ik dat hotel boek!
Zit er in de directe omgeving ook veel restaurantjes enzo?/dicht in de buurt van bezienswaardigheden.

Valt me trouwens op dat er bijna geen hotels met ontbijt zijn, wel een koelkast…
Wat kan je daar eigenlijk kopen voor bij ontbijt enzo?

Volgens mij zijn ze het hele jaar open. Die olifanten moeten toch verzorgd worden :slight_smile:

Op iedere straat zit wel een of meerdere supermarkten 7-eleven, daar hebben ze een gevarieerd aanbod met brood-achtige dingen, diverse noodles en best goed koffie Americano. Verwacht geen wonderen, maar het vult… :biggrin:

Als je in Rikka Inn gaat slapen, dan zitten er genoeg restaurants waar je een ontbijt kunt scoren. Vaak yoghurt met muesli en fruit. Koffie en thee. Prima om de dag mee te beginnen :-).
Wij hadden in het Rikka Inn de kamer met privebalkon. Toen kostte ons dat €30 per nacht, maar ik denk dat de andere kamers ook prima zijn. Je hebt er in ieder geval een lekker zwembad op het dak :slight_smile:

LOL, mocht je in het Lamphu Tree House Hotel terecht komen en je komt op een kamer met een heel erg plakkerig balkon, dan was dat onze kamer, daar hebben we een keer een paar verse ananassen geslacht als ontbijt… Eén van de beste ananassen die ik ooit gehad heb (Maar wat was dat een kleverige zooi…).

Vraagje, zit alvast hotels te kiken maar overal moet je een uitcheckdatum kiezen.

Kan je ook als je daar plaatselijk bent inchecken bij een hotel en aangeven dat je voor onbepaalde tijd wil blijven en bijv dag van te voren aangeeft als je uitchecked?

Hee Casper !

Je vraagt:Kan je ook als je daar plaatselijk bent inchecken bij een hotel en aangeven dat je voor onbepaalde tijd wil blijven,
en bijv dag van te voren aangeeft als je uitcheckt ?

Ja, dat is juist wat je zou moeten doen ! Je kunt nooit voorzien wanneer je ergens uitgekeken bent, dus begin niet aan online boeken,
met uitzondering van een dagje BKK als je aankomt.

Je adressen om te overnachten haal je uit de reisgids, en don’t worry, overal is plaats zat.
Iedereen die je probeert iets anders wijs te maken, heeft andere belangen dan de jouwe.

Hans.

Ik heb wel voor volle hostels gestaan dus boek (ook buiten Thailand) mijn eerste nacht of twee wel online. En daarna boek ik bij of niet. Maar met een iets groter budget ben je flexibeler natuurlijk. Ik zit iig relaxter in een bus als ik zeker weet dat ik ergens terecht kan. Kanchanaburi, 18kg en 30º: uur rondgelopen.

Ok thanks!! Ja dat is ook exact mijn plan, eerst 2 nachtne bangkok boek ik…
En daarna (miss dat ik van tevoren 2-3 leuke hotels per plaats uitzoek) Kijk ik per plaats…

En dan hoop ik dat als ik bij het hotel kom ik kan afspreken bijv…
Ik blijf nu 1 dag… en sochtends geef ik wel voor X tijd aan of ik nog een nacht wil…
Moet kunnen toch?

Moet prima kunnen. Je kunt ook altijd een dag van te voren even naar je volgende bestemming bellen of ze nog plek hebben. Scheelt af en toe wel wat rondsjouwen.

Thanks ja is goeie tip! ben nu voor alle plaatjes een paar hotels aan het opzoeken dei ik leuk vind… Heb ik in ieder geval wat in mn hoofd… en kan ik inderdaad daar wel kiezen wanneer en hoe ik erheen ga.

Ga nu alleen een hotel boeken in bangkok voor de 1e 2 nachten, Ken mezelf… en vind t wel fijn even 2 dagen/nachten aan t land te wenenn en van mn jetlag af te komen haha…
Zijn alleen wel ERG veel hotels in bangkok, Voor de eerste nachten wil ik best IETS meer betalen… heb dan wel graag een net hotel, zwembadje erbij…

In welke omgeving zouden jullie dan aanraden? Wist niet dat bangkok zo groot was!!!

En vroeg me nog iets af… Ik wil de 3e dag in de ochtend vroeg naar ayathalla…
en dan in de avond de nachttrein naar chiang mai…
wat doe je dan met je bagage die dag? kan je die ergens veilig droppen? tips daarvoor?

Vaak is er op het treinstation wel een plek waar je dat kunt laten bewaren. En anders zou ik gewoon een hotel binnenlopen en vragen of het daar kan. Je komt vast wel iets tegen!

Op het station in Ayutthaya is een speciale kamer waar je je rugzak kwijt kunt. Tegen betaling geloof ik (10 cent ofzo)

Ik vind new Siam2 altijd prima. Klein zwembadje, eenvoudige kamers en rustiger dan Khao San. Bovendien vlak bij de waterbussen.