Een soort reisbureau??

Dank je, want hier moest ik net toch hartelijk om lachen! :slight_smile:

1 like

Bij mij is het ook zo dat ik van tevoren globaal wel weet wat ik allemaal ongeveer zou willen zien, maar dat ik pas ter plaatse bepaal wat ik echt ga zien/doen. Dat is helemaal afhankelijk van de mogelijkheden ter plaatse.
Soms zie ik veel meer dan ik in gedachten had en soms juist wat minder.

Maar zoals in dit geval dat iemand gewoonweg niet weet welke landen hij wil bezoeken, nee, dat heb ik niet. Ik kan vrij snel bepalen waar ik heen wil reizen.

Ik kan dat meestal ook prima. Soms open ik wel eens een draadje hierover in de hoop tips te krijgen, maar vaak zijn de gebieden waarover ik dingen vraag zo specifiek dat er (bijna) geen antwoorden komen. Ook niet erg.

Met N. ben ik helemaal klaar. Hij heeft zijn route nu, en laat meteen niks meer horen. Heel onbeschoft.

Ik hoef niet overal een bedankje voor, want ik ben niet verplicht te antwoorden. Maar toch vind ik het leuk als een bezoeker met vragen nog een keer terug komt op de gegeven antwoorden. Ik ben zelf ook blij als ik antwoord(en) krijg op mijn vragen.

Kijk maar eens hier :slight_smile:

Dat maakt het beantwoorden/helpen toch net iets leuker.

Altijd een bedankje hoeft niet, maar heel veel nemen en niks geven (terugkoppeling of bedankje) is het andere uiterste. En daar was in m’n vorige voorbeeld zeker spraken van.

Er zijn op alle fora mensen, die daar frequenteren en die dan ook meestal de vragen beantwoorden. Die mensen zien dat als een hobby.
Er zijn veel meer andere mensen, die gewoon op zoek zijn en zij maken op een forum een account aan om een vraag te kunnen stellen. ls de vraag beantwoord is, dan is de dorst gelest en zij gaan verder. Soms zonder terugkoppeling. Het is niet anders. Weinig reden om je hierover op te winden, vind ik.

Ja, ik heb op je site gekeken en gezien dat je al een heel mooie lijst van landen hebt bezocht! Dan kan ik me voorstellen dat je dan voor je volgende reis iets heel anders zoekt dan waar de gemiddelde toerist heen gaat.

Het is wel een beetje egoïstisch.

Daar heb ik mij al lang bij neergelegd. De geest van de tijd.

Ik heb er net weer eentje op het India Forum die even langskomt, een topic opent waar redelijk wat reacties op komen, dan 3 maanden niets laat horen en dan doodleuk een nieuwe topic over hetzelfde onderwerp (Andaman Eilanden 2012) opent.

Ik denk dan dat het een echte mol is.

Gewoon “mergen” met het eerste topic en de reden daarvan opgeven en klaar is Laxmi :wink:

Zo doe ik dat met dergelijke bezoekers en/of topics. Niet te druk om maken is mijn devies :chin:

Precies, dat doe ik ook altijd gelijk. :smile:

Er staat nu ook weer een prachtig voorbeeld in het IJsland reiscafé. http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1044
Een gloednieuwe vraag over 10 dagen met de auto door IJsland. De uiterst luie vraag: “Weet niets van Ijsland, wat moeten we doen en dat in 10 dagen in september?”
Terwijl letterlijk TWEE topics daaronder staat: “Rondje IJsland in 11 dagen”, met 39 reacties…

Wat bezielt zo iemand? Waarom boekt hij een ticket naar een land waarvan hij niks weet en waarover hij niks zelf wil uitzoeken?
En hoe kan hij wel zo ver komen deze site te vinden, een account aan te maken, een vraag te posten (toch ook best ‘moeilijk’ allemaal), maar hoe kan het dat zo iemand niet kan Googlen of een reisgidsje lezen? Of verder kijken dan zijn neus lang is, in precies dat forum waar hij zijn eigen vraag post? Zulke mensen zal ik nooit begrijpen.

Of mensen die drie keer hetzelfde bericht plaatsen (hier verschillende keren plus nog op een ander forum) en dan gaan klagen dat ze niet overal reacties krijgen. Het feit dat iemand een vraag knipt en plakt wil niet zeggen dat ik dat ook met het antwoord doe…

Per mail ben ik ook selectiever geworden met antwoorden. Dingen als vaccinaties en beste reistijd kun je beter elders zoeken.

Per PM antwoord ik zelden, maar vraag ze wel hun vraag op het betreffende landenforum te stellen. Zo hebben andere bezoekers er tenminste ook nog wat aan :wink:

Er staat nu ook weer een prachtig voorbeeld in het IJsland reiscafé.http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1044
Een gloednieuwe vraag over 10 dagen met de auto door IJsland. De uiterst luie vraag: “Weet niets van Ijsland, wat moeten we doen en dat in 10 dagen in september?”
Terwijl letterlijk TWEE topics daaronder staat: “Rondje IJsland in 11 dagen”, met 39 reacties…

:kampioen:

die is echt geweldig.
Ik was omwille van mn werk even afwezig maar blijkbaar leeft dit spook nog. Jammer, maar ja, old habits die hard, niet?

Hmm de wereldwijde economische recessie zet zich ook door in de toeristenwereld blijkbaar, ergens best verontrustend hoe vaak ik gisterenavond topics las met als onderwerp het budget.

Okay, 500E IS voldoende voor 4 weken Thailand, ja. Is het dan leuk en aangenaam reizen? Nee.

Tenzij je een van die zelfkastijdende types bent die er van geniet andere mensen op terrasjes Singha te zien heffen of bij Swenssens’ coupes naar binnen ziet lepelen, terwijl je daar zelf staat met je drie weken oude waterflesje dat je iedere dag drie keer vult met leidingwater, op een diefje op een terras van een of ander hotel.

Moe wordt ik daar van, zelf te moeten gaan bedisselen of iemand anders met zulk een krap budget zal rondkomen.Als je zo op je geld zit KAN reizen niet ontspannend zijn, en laat dat nou net de hoofdreden zijn dat we reizen, ontspanning. Als je zo op je geld zit ga dan niet op reis, spaar en ga volgend jaar.
Of ben je bang wat de buren gaan denken? Dat je dit jaar niet op reis gaat? Dan ben je pas echt een arme sukkel.
Of wil je gewoon weten of het voor 500E kan, en kom je niet toe neem je gewoon je pin card en haal je wat geld af? Stoor de goedbedoelende leden hier dan niet.

Ik stel me gewoon de vraag waar dat soort mee bezig is. Als je met een (te) krap budget op reis vertrekt mag er niets fout gaan of je zit in de problemen.
Opgelicht worden op een drukke markt, ook al gaat het 'm maar over 10E, als je een budget hebt van 15E per dag is dat best een ramp. Je schoenen die verdwijnen bij een tempel, of beschadigd geraken ergens, je bagage die verloren gaat, je zonnebril die je vergeet, geen slaapplek vinden binnen je budget… Dingen die gebeuren.

Sorry hoor, het werd me even teveel. Ja, je kan voor 500E 4 weken door Thailand reizen, als je dat leuk vind. Bedenk dan wel dat je je niet kan laten opmerken in een topic zoals “wat is jouw favoriete shoppingplek?”
Terwijl zij de zolen van hun sletsers lopen om een matras te vinden die 35Bht goedkoper is, dan neem ik die Nikkor 88-300 3.5/6.0… van 68.550,00Bht mee omdat ik die in België niet meer vond.

Ja, je kan als cheap charlie reizen, en als je een infectie van de onhygiënische toestanden oploopt laat het ons even weten of je de rekening bij de pharmacie kon betalen…

Bah dit was zelfs geen nieuw topic waard. moest er gewoon even uit.
F.

^ mensen die weinig geld verdienen (of bv. studenten) mogen de wereld dan niet zien? :smiley: Of ze mogen er gewoon geen vragen over stellen?

Die mensen kunnen het zich waarschijnlijk niet veroorloven om al te ver te reizen. Maar vragen stellen en dromen over mooie reizen is goedkoop.

@ EvaC, natuurlijk, iedereen mag de wereld zien, en vragen staat vrij. Topics lezen ook trouwens.

Waar ik waarschijnlijk het meeste om vraag is GBV. Gezond Boeren Verstand. Vind jij het echt snugger om met een exact uitgeteld budget te vertrekken? Om geen reserve te hebben als er iets misloopt?

Soms is een beetje geduld echt niet slecht, Vietnam ligt er volgend jaar ook nog, Cuba ook.

Ik heb ook gereisd met een rekenmachine, geloof me vrij, reizen met een marge is veel ontspannender.