Verschillende beheerders van landenforums op Wereldwijzer zijn nu hun forum aan het aanpassen / uitbreiden om hun forum toekomstbestendig te maken. Omdat zij willen weten wat jij als reiziger verwacht, hebben we wat vragen opgesteld. Zou je die svp willen beantwoorden? Je kunt je antwoorden hieronder in een reactie plaatsen. Alvast heel erg bedankt!
Onder alle reacties verloten we 2x een bol.com kadobon van maar liefst 100 euro!!! :cheer:
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
ALVAST HEEL ERG BEDANKT VOOR JE HULP!!! :chin::chin::chin:
Reizen.
Om vragen te stellen over een te maken reis naar zuidelijk Afrika
Wereldwijzer en een enkele Facebook groep.
Informatie over leuke accommodaties, bezienswaardigheden, overzicht van reisorganisaties per land en nog veel meer eigenlijk
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nee, maar vanaf nu wel! Wat mij betreft overzichten van alles wat je maar nodig kunt hebben als reiziger.
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Ja, vooral voor vliegtickets.
Ik boek altijd alles apart.
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Geen idee. Is er een overzicht?
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Op zich wel. Expertise Afrika.
Heb je nog andere leuke ideeën die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
1 Bij alledrie
2 Om vooral vragen en antwoorden van anderen te volgen
3 Veel verschillende bronnen, voornamelijk online
4 Zoveel mogelijk als het maar overzichtelijk is. Er is zo ontzettend veel info online, maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Misschien kan Wereldwijzer hier een rol in spelen?
5 Ja maar daar mogen er nog wel veel meer van bijkomen, erg handig.
6 Kortingen zijn altijd welkom :-p
7 Echt op reis los, vakantie als pakket.
8 Ja
9 Klinkt wel leuk, zou er wel meer info over willen
10 Ga zo door!
ik ben niet echt een reiziger meer omdat ik al 19 jaar in Turkije woon en alleen binnen Turkije reis .
Ik heb het forum van emigreren en wonen en werken in Turkije beheerd . En ik kijk er nog gerelgeld naar of er vragen zijn van mensen . Maar emigreren en wonen in Turkije is af genomen door de politieke omstandigheden hier .
toch dank om nu en dan een nieuwsbrief te sturen ,
Groetjes ,
Franka 6
reizen. 2. voor informatie te vragen over reizen en info te verstrekken over italie. 3. op internet, op reisfora, in reisgidsen. 4. ben er al lang niet meer op geweest want kunnen al een tijdje niet reizen. 5.nee nooit gedaan. 6. nee want op internet kun je gemakkelijk alles zelf regelen. 7. niets. 8. nooit gedaan wist neit dat dat bestond. 9 nee geen tijd. 10. niets speciaals.
Reizen!
Pure interesse (al doe ik er nog niet veel mee).
Informatie vooral via Facebook (Azië.nl e.d.), TripAdvisor, Lonely Planet. Stel geen vragen.
Voor zover ik kan overzien: blijf op deze voet doorgaan!
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nee.
Ja, met name op vliegtickets. Eventueel stedentrips.
Alleen losse onderdelen, zijnde vliegtickets en accommodatie (voor de eerste paar dagen).
Nauwelijks. Ga ik zeker meer doen!
Ligt er een beetje aan wat dat inhoudt. In principe wil ik er best wel over nadenken! Kunnen jullie daar eens op terugkomen wat het concreet betekent? (nootuitespel@gmail.com) En wat wordt bedoeld met ‘expertise’? Reiservaring? Ik denk tot nu toe in totaal zo’n 60 landen (favoriete continent is Azië). Of een bepaalde skill die gebruikt kan worden op dit forum? ik schrijf (reisverhalen, gedichten, kinderboeken) en teken (strips, illustraties, explanimation filmpjes).
Op dit moment niet, maar dat komt vast wel als ik meer gebruik maak van Wereldwijzer…
Ik wil interesse in vakanties en reizen
Omdat ik de tips en verhalen van anderen leuk vind om te lezen
Veel zoeken op google
Weet ik op dit moment niet
Meer budget, en vakantie mogelijkheden zonder auto
Korting op stedentrips zou leuk zijn
Wij boeken altijd pakketreizen, is dat niet goedkoper?
Nee
ik heb niet echt een expertise, maar wijn zijn vaak in New York geweest, kan daar veel over vertellen
Nee op dit moment niet
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? Om informatie op te zoeken
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? Wereldwijzer, landenpagina’s, forums
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? To do en not to do, gebruiken van het land etc
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? Nee. Ik zou graag zien waar je mensen in het vakantieland een plezier mee kunt doen.
Zou leuk zijn, voor mij voornamelijk groepsreizen en eventueel stedentrips.
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? Pakketreis behalve bij stedentrips
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? Nee
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? Nee
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? Geen idee, misschien plattegronden.
De interesse ligt het meest bij vakantie. Ik had geregistreerd omdat ik 1x per jaar een wintersportreis organiseerde en af en toe deelnemers zocht. Ik kijk verder nooit naar andere reizen. Ik hoef ook geen verdere informatie. Ik maak geen gebruik van overzichten en dergelijke. Ik hoef geen overzichten van kortingen. Ik boek altijd zelf via internet. Ik maak alleen gebruik van het wintersportforum in verband met eventuele deelnemers. Ik hoef niet in het team want ik doe al heel veel dingen.
Informatie over landen die je anders wellicht over het hoofd zou zien.
Heel af en toe. Niet per se noodzakelijk, maar mogelijk zakelijk interessant voor Wereldwijzer
Losse onderdelen vliegen, autohuur en accommodaties
Nee
mijn interesse ligt tegenwoordig bij vakantie (kort of lang)
Had mij geregistreerd ivm belangstelling diverse landen.
Kijk vooral voor info over de bezienswaardigheden, reisinfo ter plekke etc.
Bestel niets via het forum, dus geen carhuur etc, misschien wel eens een hotel/hostel reserveren.
Boek in het algemeen losse onderdelen, dus vlucht en hotel. Ook zo geregeld met mijn annuleringsverzekering.
Facebook kijk ik niet.
1 Interesse ligt bij reizen
2 om in contact te komen met andere reisfanaten
3 Hoofdzakelijk met Google
4 geen van de aangegeven mogelijkheden
5 info over jeep reizen door onherbergzame gebieden
6 kortingen niet speciaal maar wel meer info
7 organiseer zelf reizen voor humanitaire hulp in Afrika
8 maak geen gebruik van wereldwijzer facebook groep, ken ik niet
9 neen sorry heb het druk genoeg.
Interesse ligt bij reizen door west Afrika
10 reizen overland met 4x4 voertuigen
Zou graag wat meer reiservaringen willen zien
Reizen
Vragen stellen, vragen beantwoorden, informatie zoeken, tips uitwisselen, up-to-date blijven
tripadvisor, reisverslagen, blogs, thorn tree forum, expat forums van diverse regio’s/landen, routesuggesties door reisorganisaties, reisfotografie forums, Duitstalige reisforums
meer landenforums, minder subforums
Nee, daar zijn andere sites voor
Zelf samenstellen (veel goedkoper), op een enkele groepsrondreis na (in het geval van een aantrekkijke route voor lastige landen wat vervoer/taal betreft)
Nee, nog niet
Wil graag vrijheid houden om zelf te bepalen wanneer ik bijdraag, afhankelijk van tijd en zin.
zie punt 4
Ja utoverhuurders en vliegtickets heb ik in het verleden gebruikt
6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
ik probeer zoveel mogelijk zelf te boeken via het web.
nee
ik wil graag de informatie die ik heb over British Columbia/ Yukon / Alaska delen.
meer is niet altijd beter. Ik ben een vakantie forum bezoeker en heb graag informatie die voor mij belangrijk is.
meer info hoeft voor mij niet.******
Maak ik nooit gebruik van
Vind dit niet zo zeer een toevoeging voor mijzelf
Meer stedentrips en tips voor elk vakantieland
Verschillend per reis / land
Nee, wist niet dat die er waren
Nee
meer info toegespitst op mijn interesse. Er is heel veel online te vinden maar heel veel overlappend
blogs, reis & vakantieforums
zo veel mogelijk stedentrips en korte(re) vakanties
neen
en 7) ik ben vooral geinteresseerd in stedentrips en korte vakanties (zie 4).
Ik moet eigenlijk nog beginnen met reizen sinds mijn pensioen vorig jaar.
Hoef voorlopig nog niet naar Antarctica of Machu Picchu
Naast aanbiedingen van accomodaties zijn ook algemene praktische tips en trucs tav reizen welkom
Sinds kort af en toe naar “Stedentrips vragen antwoordern inspiratie”
Zowel reizen, vakantie als emigratie vooral v.w.b. Bali
Omdat ik het fijn vind heel veel informatie te vinden vooral over landen waar je niet zo snel naartoe gaat zoals Indonesie e.d. en het is fijn als mensen, die al bekend zijn, jou kunnen vertellen wat je wel/niet moet doen
Over alle landen waar ik naartoe ga.
Zoveel mogelijk informatie over welk land dan ook maar ook de do’s and don’ts zijn erg belangrijk.
Autoverhuurders buitenland vind ik wel belangrijk, omdat wij soms ook een autootje willen huren en de info van degenen die hier al gebruik van hebben gemaakt, is erg belangrij.
Dat zou leuk zijn; alles is al zo duur, dus elke korting is meegenomen. Zowel stedentrips/Vliegtickets/Autoverhuur buitenland en alles wat maar mogelijk is.
Meestal pakketreis, anders is het zo’n gedoe om alles apart uit te zoeken behalve in Indonesie heb ik dit anders gedaan.
Ik maak helemaal geen gebruik van Social Media, welke vorm dan ook.
Ik weet niet wat hiervan de bedoeling is, mss even iets duidelijker uitleggen. Mijn expertise is dat ik eigenlijk er een baan van moet maken om mensen enthousiast te krijgen over bijv. Jamaica/Cuba/Amerika/Indonesie e.d. Mijn partner en ik vinden het fijn om van alles mee te maken op vakantie; niet alleen maar strand en All Inclusive (hekel aan) maar juist jezelf onder de locals bevinden en je reis heel anders meemaken dan de meesten.
Veel korting op alles, do’s and don’ts zijn sowieso heel belangrijk, niet persé in Europa maar wel daarbuiten want er zijn al veel mensen in de problemen gekomen, veel tips.
Dank je wel en mss is het nog handig om punt 9 nog even goed uit te leggen !!! Groetjes, Indesco