Ja, mij hoort ge niet beweren dat reizen met amper enig budget leuk is (ik heb graag ook een extra spaarpotje bij), maar ik kan wel heel goed begrijpen dat de drang vaak groter is dan het geduld om 2-3 jaar te sparen. Dat je geen reserve bijhebt, wilt trouwens niet zeggen dat je op geen enkele manier aan extra geld kan komen als het nodig is hé. Mijn familie zou mij maar al te graag een lening geven als ik in de problemen zou zitten in het buitenland.
Maar dus, bij budgetplannen lijkt het mij toch sowieso slimmer om het toch maar eens na te vragen op een forum met mensen die de wereld een beetje kennen, dan om gewoon met uw 500 euro te vertrekken, zonder eerst te checken of ge zo de laatste week geen lunches gaat moeten overslaan…misschien moeten we dus blij zijn dat ze het toch eerst even komen navragen, haha.
Ah bon, ik snap ergens de frustraties wel die zo’n vragen kunnen opwekken hé, maar langs de andere kant…er is al zo veel waar een mens zich druk in kan maken. Misschien dit soort dingen maar gewoon laten voorbijgaan zonder al te veel reactie?
Heb jullie ergernissen vermakelijk gelezen en jullie hebben uiteindelijk gelijk. We reizen nu al zo’n aantal jaren op ons zelf, met hulp van derden, waaronder vele mensen uit dit forum. Lezen is inderdaad het belangrijkste wat de zoekers hier moeten doen! De tijd die jullie in al die antwoorden steekt moet enorm zijn. Vandaar aan jullie allemaal een welgemeend bedankje :kus:
Ik heb eigenlijk veel meer moeite met mensen die een vraag stellen waar je een passend, uitgebreid antwoord op geeft en dan totaal geen reactie meer geven.
In het antwoord word vaak veel (relatief) tijd gestoken dus een reactie/bedankje is dan wel zo fatsoenlijk lijkt mij. We doen dit tenslotte allemaal vrijwillig om medereizigers te helpen.
@Fisherking, volkomen mee eens. Ook al zal het vast allemaal zo goedkoop kunnen, van iemand die het land voor het eerst gaat bezoeken en bepaalde handigheidjes nog zelf uit zal moeten vinden mag je dat niet verwachten. En inderdaad, wat als er iets mis gaat?
Voor Japan komen vragen over het budget ook regelmatig voorbij, en hoewel ik dan ook wel geneigd ben het een stuk goedkoper voor te spiegelen dan veel mensen oorspronkelijk verwachten is dat altijd nog met een ruime marge. Extreem zuinig moeten reizen is in mijn optiek ook helemaal niet leuk, je moet binnen het redelijke gewoon lekker kunnen genieten, fatsoenlijk kunnen eten, en niet bij elk wissewasje staan te rekenen of je dan met je budget nog wel uitkomt. Misschien een luxe-gedachte, maar als het allemaal zo krap uitkomt moet je je mijns inziens eerder afvragen of het dan überhaupt wel verantwoord is zo ver van huis te gaan.
Ook zeker mee eens. Als ik het gevoel heb dat het weer zo iemand is probeer ik dan vaak ook middels een eerste korte reactie even te peilen hoe serieus de vraag is, en of het dan zinvol is er veel tijd aan te spenderen.
Soms krijg ik ook vragen per PB, tenzij het hele specifieke vragen betreft zal ik ook altijd de vraagsteller verzoeken de vragen op het forum te stellen, zodat ook anderen iets aan het antwoord hebben.