-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie
Vooral reizen, maar ook vakantie -
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Ik heb interesse in reisverhalen van anderen, hun ervaringen, hun tips… -
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?r
Meestal uit reisgidsen en op het internet -
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Meer reisverhalen van anderen, hun tips, wat wel en niet kan, bijzondere weetjes van andere reizigers -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, **Vliegticket Aanbieders of **Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nee, die informatie haal ik rechtstreeks van de aanbieders -
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Neen ook hier haal ik de info rechtstreeks -
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Ik boek losse onderdelen, soms een pakketreis. Ik reis ook veel met een caravan -
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nog niet -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Liever niet -
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Verhalen en anekdotes van andere reizigers. Zo weinig mogelijk reclame van reisburos******
- Bij reizen en vakantie
- Om ervaringen te lezen en eventueel te delen (dat laatste is er nog nooit van gekomen. En ook om inspiratie op te doen.
- Van diverse sites en ook van ervaringen van anderen.
- Ik vind op dit moment naar mijn mening al genoeg. Ik zou niet weten wat er nog aan toegevoegd kan worden.
- Eigenlijk nog nooit gedaan.6. Dat zou wellicht interessant kunnen zijn. Dan kan je alvast een soort selectie maken.**
- Meestal compleet.
- Eigenlijk nog nooit echt gedaan.
- Op dit moment heb ik daar niet echt tijd voor.
- Op dit moment niet.**********
1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
Reizen en vakantie. Omdat ik ivm met werk niet langer heb, combineer ik de 2 vaak.
2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Om meer insider tips en tricks te weten te komen over de bestemmingen die ik op het oog heb of naartoe ga.
3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Landenforums zoals Wereldwijzer.nl
4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Heldere, duidelijke reisinformatie. Maar dan echt mbt vervoermogelijkheden.
Lijstjes, to do en not to do, zowel commercieel/toeristisch als niet commercieel en niet toeristisch.
**5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, **Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
******Nee, ik ben op Wereldwijzer.nl echt op zoek naar insider info van mensen die het al gezien en gedaan hebben. Die weten hoe en wat. Zulk soort organisaties en bedrijven kan ik zelf gewoon via Google vinden. Hiervoor kom ik niet naar Wereldwijzer.nl ******
-
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Dat lijkt me wel wat! Maar dan wel per land(enforum) opgedeeld! -
t Ikzwelf boek voor echte backbackreizen alles los, dit vooral vanwege de vrijheid die je dan behoud in dit type reizen. Maar een stedentripje kan nog weleens voordeliger uitpakken door deze als pakket wordt gekocht (ticket en verblijf ineen) dus die koop ik vaker gezamenlijk als pakket. -
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Lijkt me hartstikke leuk andere van informatie te voorzien over dingen die mij enthousiast maken! Ik ben alleen bang dat de tijd ervoor ontbreekt en een echte ‘expertise’ heb ik niet echt behalve dat het grootste gros van door mij bezochte landen in Azië ligt… -
******t Minder reclame, meer do’s/don’ts /insider-tips. Wellicht in de landenforums ook stedenforums maken, waarin insidertips, restauranttips etc worden geplaatst?
- Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
Vooral reizen, rondreizen
- Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Via te googlen gezien dat er hier veel info stond
- Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Boeken, internet en fora’s
- Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
De reistijden, busuren, treinuren, nederlandstalige gidsen soms
- Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Zeker en vast!
- Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Ik wil de wereld zien, dus ieder gebied ![]()
- Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Ik boek enkel het vliegticket en de rest zie ik ter plaatse wel, soms de eerste nacht, te zien rond welk uur we in het land landen
- Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee, want dit wist ik niet
- Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Ik zou er intresse in hebben maar heb er helaas geen tijd voor
- Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Vooral in de reisverhalen heb ik grote intresse!
1 vakantie
2 we zijn geinteresseerd in alles wat te maken heeft met Sri Lanka
3 internet
4 geen idee
5 nee
6 ticket prijzen van verschillende luchthavens
7 boeken alleen een reis
8 nee
9 ervaring met het verhuren van huizen op sri lanka en het organiseren van trips over het eiland
10 verhuur programma opzetten door en voor nederlanders
reizen en vakantie
informatie en verhalen
wereldwijzer, Facebook, reisgidsen
- Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
ik kan tot nu toe vinden wat ik zoek
- Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
nee
- Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
dat zou heel handig zijn maar het is niet iets wat ik mis
ligt eraan, de ene keer pakketreis de andere keer losse onderdelen
- Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
nee
- Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
nee
nee
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? vakantie
-
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? interesse in verre vakanties, groepsreizen
-
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? overal op internet, soms ook hier
-
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? ik vind tips over buiten de gebaande paden altijd erg fijn, die zie ik hier ook al veel voorbij komen, maar mag wel meer
-
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, **Vliegticket Aanbieders of **Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?****nee, die info kan ik overal vinden
-
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? nee
-
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? **geheel afhankelijk van waar ik naar toe ga, maar meestal zijn het wel pakketreizen
** -
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? Nee
-
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? Nee
-
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien. **Op dit moment niet
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
vakantie -
ideeën en tips van andere te lezen -
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen ?
op verschillende reisforum’s, veel googlen -
reisverhalen -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
nee, -
ja voor stedentrips -
pakketreis -
nee -
nee bedankt -
blogfilmpjes
-
Reizen, vakantie -
Nieuwsgierig -
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Meestal googelen, vragen meestal direct. -
Bij hotels en B&B etc BEDDENMATEN en of HUISDIEREN ZIJN TOEGESTAAN> -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, **Vliegticket Aanbieders of **Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nog niet
Laagste prijs is belangrijker.
Vaak losse onderdelen
Tot nu toe niet
-
Frankrijk
-
Nee
**ALVAST HEEL ERG BEDANKT VOOR JE HULP!!! :chin::chin::chin:
- reizen, vakantie
- info zoeken over een reisbestemming
- internet en info van reisorganisaties
- vooral actuele info over weer, veiligheid en praktische tips
- neen
- neen
- pakketreizen
- neen
- weinig expertise en vooral weinig tijd
- eigenlijk zijn jullie goed bezig !
-
Reizen en emigratie zaken -
In eerste instantie emigratie, we zouden stoppen met werken en grotendeels in Turkije gaan leven -
*Voor informatie internet! Voor vragen ben ik selectief, veel forums en FB horen mensen zich graag “praten” (even hun plasje er over doen) * -
Als vast gezette item,s informatie als b.v. must see, reismogelijkheden, nodige visa, iets van geschiedenis, dingen die zeker niet moet doen. -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nauwelijks, heel soms omdat er in een landen forum iets lokaal aanbevolen wordt. B.v. tripjes, verhuur motor / auto -
*Ik vrees dat ik daar alleen gebruik van zou maken als het heel bijzondere reisjes zijn. * -
Voor een korte zon vakantie een pakket, anders alles appart. -
*Oeps ik ben beheerde en de discussie is net aan de gang. Ik heb ooit een FB groep mede beheerd voor Nederlanders in Alanya. Mijn insteek was ook hier zinvolle informatie verstrekken en delen. De praktijk werd een praathoek waar mensen graag ook iets wilde schrijven, maakt niet uit wat. Ik weet dat FB laagdrempelig is en goed bezocht word. Maar ik vind het lastig om als je iets “speciaals” voor ogen hebt omdat zo bij te sturen dat het dat ook blijft zonder dat mensen gepikeerd worden. Het eindigde hier soms in behoorlijke meningsverschillen en zelf grof taal gebruik. Lastig om kaf en koren te scheiden. Mensen bannen gaf soms ook weer discussie. * -
*Hoor er al bij *J -
*Ik heb dit al eerder aangekaart en weet niet of het technisch kan. Een laagdrempelige zoek functie per land. B.v Je loopt met ideeën om een land te bereizen en wilt, zonder dat je al direct gerichte vragen hebt ervaringen van andere lezen over een bepaalde kloof, stad, trail, hotel, enz. *
- Reizen
- Informatie te verkrijgen en te delen
- Op dit forum en andere sites zoals Tripadvisor
- Ervaringen over hotels, reisorganisaties, does/don’ts
- Nee
- Ja, per land en reisorganisatie
- Beide, net zoals het uitkomt
- Nee
- Ligt eraan wat de bedoeling is en wat de gevraagde activiteit is.
- Nee
Even in het kort, mijn antwoorden:
- Reizen, vakantie
- Tips over bepaalde landen
- veelal internet. De landenforums
- Overzicht praktische informatie m.b.t. bijv. mogelijkheid tot pinnen, wifi en internet, meest gebruikelijke manier van vervoer, risico’s op gebied van gezondheid en criminaliteit (terrorisme) etc…
- Maak ik geen gebruik van
- Nee niet noodzakelijk
- Beiden.
- Eigenlijk niet
- Helaas ontbreekt mij daarvoor de tijd.
- Ik zou graag ook bijv Libanon in het landenforum terug willen zien.
- Detijds emigratie en dat is inmiddels gerealiseerd, thans kijk ik er zelden op.
- ivm de op handen zijnde emigraite.
- we reizen nu alleen naar Nederland of tussen de eilanden hier (Canarisch) of naar Amerika waar onze zoon woont. Dat hebben we vaker gedaan :-).
- weet niet 5. nee 6. weet niet. 7 losse vluchten en losse verblijven. 8 nee 9. nee. 10 zal erover denken
-
Reizen.
Emigratie wel interessante optie, maar ik kom op het forum voor tips over reizen. -
Ik vond het een goed forum. Zag dat er goede tips werden gegeven en wilde er zelf ook een paar krijgen.
Daarnaast leek het me leuk anderen te helpen. -
De landenfora. Meestal zoek ik de bestaande fora door en stel ik een vraag als ik iets niet kan vinden.
Ik zoek daarnaast ook wel veel op google, omdat ik het soms wat onoverzichtelijk vind om snel informatie te kunnen vinden. -
Informatie van locals?
Wat meer de echte inside-tips, dus buiten de gebaande paden.
Daarnaast een zoekfunctie of handige indeling om snel informatie te vinden.
Wellicht is het ook leuk wat filmmateriaal of foto’s toe te voegen. -
Nee, maak ik geen gebruik van. Minder behoefte aan. -
Ja, mag altijd. Al boek ik voornamelijk zelf, dus ik denk dat het wel hele goede deals moeten zijn wil ik het niet snel wegklikken. :wereld: -
Alles los. -
Nee, maar ik wil er wel een maken! -
Jawel. Wat is dit precies?
Voor reisinformatie zie mijn 10-vragen aan! -
Hierboven genoemd!
- reizen
- informatie uitwisselen + quiz
- alles online
- weer per maand (zoals op bijvoorbeeld weatherbase.com) , budget tips
- Nee, wist het bestaan er van niet. Overzicht met wifi punten in het buitenland
- Nee, alleen vliegtickets aanbiedingen
- Losse onderdelen
- Nee
- Nee
- Blogberichten van reizigers
- Emigratie
- Meer info over zuid afrika.
- Intenet.
4 - Tot nu toe niet.
- Boek meestal vluchten en alles apart.
- Nee , maar zou het wel eens willen doen.
- Als ik iets kan bijdrage graag. Zuid Afrika
Hallo!
Verschillende beheerders van landenforums op Wereldwijzer zijn nu hun forum aan het aanpassen / uitbreiden om hun forum toekomstbestendig te maken. Omdat zij willen weten wat jij als reiziger verwacht, hebben we wat vragen opgesteld. Zou je die svp willen beantwoorden? Je kunt je antwoorden hieronder in een reactie plaatsen. Alvast heel erg bedankt!
Onder alle reacties verloten we 2x een bol.com kadobon van maar liefst 100 euro!!!
Emigratie
Emigratie
Internet algemeen
-
-
Nooit
Vliegtickets van Australië naar Europa
Losse onderdelen
Nee, nooit
Nee dank je
Niet op dit moment
- reizen
- informatie zoeken en mensen helpen obv eigen ervaring
- online, oude reisgidsen
- ?
- Nee
- aanbiedingen vliegtickets per land
- Losse onderdelen
- Nee
- Nee
- visa info,kortingscodes
- Reizen
- Om informatie te vinden over een reis die we wilden maken
- Reisgidsen, bekenden, reisforums, reisbureaus
- Een overzicht van reisblogs, reisverhalen - richtprijzen voor vliegtickets naar die bestemming
- Nee
- Ja, voor vliegtickets
- Losse onderdelen
- Nee, nog niet
- Dat team ken ik niet
- Nee, eigenlijk niet