Een paar vragen over wat je wilt zien op Wereldwijzer

Hoi Annelies,

Tuurlijk wil ik je wel helpen met een korte vragenlijst.

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
    Reizen of vakantie. Ik zou nog graag een keer een lange reis willen maken, maar op dit moment zijn vakanties het meest haalbare. Emigreren sluit ik niet uit, al moet dit wel samengaan met werk en de wensen van mijn vriendin.

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
    Ik heb me ooit een keer aangemeld omdat ik op zoek was naar informatie over een bepaald land.

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
    Ik kijk vaak op de meest standaar websites, zelfs Wikipedia, zo krijg ik een bepaald beeld over het land en de bezienswaardigheden. Verder lees ik de lonely planet of de Bradt.

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
    Informatie lijstjes of must sees, met daarbij een kort verhaal met persoonlijke ervaringen, zodat je je kunt verplaatsen in het verhaal.

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Ne, eigenlijk nooit.

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Ja, als ze echt van pas kunnen zijn tijdens een vakantie, graag.

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
    Het liefst losse onderdelen. Je weet nooit hoe een reis verloopt en wat je onderweg tegenkomt. Ik moest afgelopen zomer 4 dagen wachten op mijn backpack in Bogota, terwijl we al veel eerder uit deze stad hadden willen vertrekken.

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Ne, nooit.

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Ik kan interessante beschrijvingen geven over ervaringen enheb veel verschillende dingen meegemaakt op reis.

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    Op dit moment niet. Misschien de website wat aantrekkelijker maken.

Groeten,

Nias Buisman

Reizen , emigratie

Praktische reis info

Internet

Info ivm duiken

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Neen

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Niet echt ,

Ik boek altijd alles apart

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Neen

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    neen

1. reizen en vakantie
  2. vanwege het forum. Tips & tricks van reizigers
  3. forums, reisverhalen, blogs, reisorganisaties, reisboeken. Vragen stel ik op forums
  4. niets speciaals, Werledwijzer is gewoon 1 van mijn bronnen
  5. nee
  6. nee
  7. geen van beide. Praktisch altijd op de bonne fooi
  8. nee
  9. nee, bedankt
  10. nee
  1. reizen en vakantie
  2. weet ik niet meer - ik houd van reizen
  3. informatie over reizen haal ik van internet - google
  4. vaak is de informatie over openbaar vervoer heel moeilijk te vinden - je traject per trein uitstippelen valt niet mee
  5. nee nooit - ik ga meestal googelen en houd het vaak bij sunny cars.
  6. Kortingen… Je wordt er mee doodgegooid en je kan door de bomen het bos niet meer zien. Ik boek gewoon een camping van Happy Camp in naseizoen 2 weken voor 175 euro.
  7. Ik boek altijd losse onderdelen. Woon in Eindhoven - vlieg alleen vanaf Eindhoven of pak de auto. Dan een goedkope camping of hotel.
  8. Ik kijk nooit op facebook voor info over bedrijven of organisaties.
  9. Mijn expertise is eenvoud en communicatie. Maak het niet ingewikkelder en richt je op wat daadwerkelijk van belang is.
  10. Wereldreiziger in Nederland. Minder reizen is beter voor het milieu. Met name minder vliegen… Er is heel veel te zien in Europa.

hoi
1 reizen
2 ik weet graag de laatste nieuwtjes over alle landen
3 zoek alles op via internet
4 weet niet
5 nee ik zoek echt alles zelf op het internet …
6 nee niet echt
7 ik boek losse onderdelen
8 nee ik heb geen Facebook meer …teveel zever
9 nee geen tijd
10 nee .

see ya Benny

ik ben al geemigreerd naar Aruba en probeer op wereldwijzer anderen te helpen. Ik ben dus geen echte gebruiker van wereldwijzer maar meer adviseur. Ben ook al eens als moderator gevraagd maar heb daarvoor afgehaakt, omdat ik niet regelmatig genoeg online ben om een wezenlijke bijdrage te leveren. De meeste vragen die jullie stellen zijn dan voor mij ook niet relevant. Ik maak geen gebruik van Wereldwijzer voor mijn eigen reizen. Ik heb ontzettend veel gereisd en dan zijn er wel andere bronnen als ik over een land nog iets wil weten. Ik val ook niet echt in jullie leeftijdsdoelgroep, vandaar.
Veel succes!

1. Emigratie.
  2. Om informatie te lezen van anderen die dezelfde plannen hebben.
  3. Ouderwets uit boeken maar ook heel veel online.
  4. Over accomedaties, daar wij zelf een gîte aanbieden in Frankrijk.
  5. Nee, nog niet aan gedacht. Volgende reis zal ik er aan denken.
  6. Ja, voornamelijk voor vliegtickets en tickets voor de TGV.
  7. Wij boeken altijd losse onderdelen.
  8. ben net lid van de groep geworden, dus ja.
  9. helaas geen tijd voor.
  10. Momenteel niet.

Vraag 1:emigratie / huiskopen , huren daar/ werk vinden daar.
2 : info vinden / contacten / ervaringen.
3: internet, tips vrienden ect.
4: tips over wat er allemaal komt kijken, lijst scholen en hoe werkt het daar.tips hoe vind ik werk
5: nee
6: ja vliegticket
7: goedkope b&b, apart. Veel goedkoper
8:nee
9:nee bedankt
10:nee

1
Vakantie
2
Inspiratie
3
Internet, magazines. Stel vragen op het forum
4
Meer ruimte voor blog verhalen van reizigers. Evt icm foto’s
5
Nee maak ik geen gebruik van.
6
Nee hoef geen overzicht. Linkjes naar aanbieders zou wel handig zijn.
7
Losseonderdelen
8
Nee
9
Weet niet wat je met ww team bedoelt.
10
Betere startmenu en handiger doorklik. Menu
Nu goed zoeken om op het juiste land te komen

Reizen en vakantie

Kwam hem ooit tegen toen ik informatie zocht en vind het belangrijk om ook informatie te delen

Dit forum, een cruise forum, tripadvisor

Denk dat er voldoende is terug te vinden

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland**, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Nee, zijn voldoende andere vergelijkings/aanbiedingsites

**Nee, zijn voldoende andere vergelijkings/aanbiedingsites

** 7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Beide net hoe moeilijk/veel tijd losse onderdelen kosten/wat er te bespraren valt

1. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Nee

2. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Nee

3. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    Voor mij is er voldoende wat ik nodig heb
    **

REIZEN
    Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
    voor informatie voor mijn voorgenomen reis

Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
informatie bij reisorganisatoren op internet en vragen stel ik op diverse forums

Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
ik mis niet echt iets

1. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    nee niet echt

2. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    nee ik consulteer wereldwijzer omdat ik op de bonnefooi wil reizen

3. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
    alles los

4. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    ik heb geen facebook

5. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    ik heb te weinig ervaring voor een speciaal land

6. Heb je nog andere leuke ideeën die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    leuke bezienswaardigeheden op je route die niet in een reisboek staan maar te leuk zijn om aan voorbij te rijden

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? vakantie

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? info zoeken

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? internet

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? hoeveel dagelijkse zaken kosten (brood, melk, taxi, bus, fruit …)

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? nee

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? nee

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? allebei

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? nee

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? geen

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? niet direct

1. Reizen
  2. Ik heb me geregistreerd om info en ervaringen op te doen over bepaalde reizen.
  3. Bij landenforums
  4. Meer uitgebreide culturele informatie
  5. Nee, nog nooit
  6. Misschien een overzicht per reisorganisatie, een soort top 5, opgesplitst in categorie van stedentrips, groepsreizen.
  7. Pakketreizen
  8. Nee
  9. Nee
  10. Landenforum meer voorzien van standaard informatie. BV. Beste reistijd, inentingen, bezienswaardigheden etc.
  1. Reizen en vakantie

2. Om informatie te vinden over de reizen die we maken

3. Ik haal mijn informatie veel van internet, brochures, reisbureau en wereldwijzer

4. Informatie over bestemmingen zoals accommodaties, wat er te doen is, bezienswaardigheden. Vervoer (ov)

5. Ik heb gebruik gemaakt van reisorganisaties te Madagaskar toen ik daar heen ging

6. Is prima op internet te vinden

7. De verre reizen worden los geboekt, de vakanties binnen Europa meestal als pakketreis, ligt aan het aanbod

8. Nee, maar ga ik vanaf nu doen

9. Lijkt me best leuk, maar bezoek de meeste verre landen 1 x

10. Ik vind het prima zoals het is

1. Reizen
  2. Leuke wedstrijden
  3. Reisorganisaties, internet, Lonely Planet en andere gidsen
  4. Praktische informatie over vaccinaties en vervoer
  5. Nee
  6. Ja, van alle soorten reizen en vliegtickets
  7. Soms alleen de vlucht soms een groepsreis
  8. Nee
  9. Nee
  10. Nee
    Emigratie

We gingen (zijn ondertussen) emigreren naar Frankrijk

Facebookgroepen en het internet in het algemeen.

Waar je terecht kan voor officiële zaken en diensten (zo wilden wij ons inschrijven in de gemeente waar we nu wonen … maar dat doen ze daar niet  - het moest bij het Consulaat (in ons geval: van België in Marseille)

Heb het tot nu toe nog niet gedaan maar het zijn uiteraard goede ideetjes – alles proberen te centraliseren.

Niet bepaald.

Losse onderdelen.

Nog niet gedaan.

Voorlopig nog te veel tijd en energie nodig voor onze eigen emigratie.

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    Niet zo meteen (sorry hoor).

2. Vakantie prive en reizen voor werk
  3. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
    Dat is al zo lang geleden, volgens mij voor kofferadvies?
  4. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
    Forum, reisverslagen op internet, google. Vragen stel ik op forum als ik het niet kan vinden
  5. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
    Behoorlijk compleet dus niet echt toevoegingen
  6. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Eigenlijk nooit
  7. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Ja hoor dit is wel handg vooral evetuel bundelingvan specifiek aanbiedingen voor vlieticket zoa bv KLM wereld deal weken etc.
  8. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
    Losse onderdelen
  9. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Nee nooit
  10. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Ja misschien ligt ook aan wat er precies verwacht word. In algemeen expertise reizen maar iets specifieker heel veel in amerika geweest, En als het expertises zijn, dan zijn Disney en Duiken een specifieke kennis.
  11. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    Geen suggesties op dit moment
    Reizen
    Om van ervaringen van anderen te leren en landeninfo te lezen.
    Internet
    Niets aanvullends.
    Maak gebruik van alle info en heb geen speciale info behoefte.
    Als dat onder algemene tips valt wel. Geen behoefte om site als enige bron van info te gebruiken dus ga toch verder info zoeken.
    Meestal los maar soms ook pakket.
    Nee
    Op dit moment niet maar kan me wel voorstellen als specifieke hulp gevraagd wordt dat ik dan geneigd ben te helpen.
    Nee

Vraag 1: Vakantie en emigratie
Vraag 2: In verband met onze voorgenomen reis naar Chili/ Argentinië, we wilden dat per se zelf doen met een huurauto
Vraag 3: Altijd van diverse sites op internet, landeninformatie en ik zoek zo lang dat ik antwoord heb op vragen. Soms een forum
Vraag 4: Vooral in hoeverre een land individueel te doen is en tips op dat gebied
Vraag 5: Nee, die dingen vind ik zo op internet maar wel bekijk ik ervaringen van anderen die ons voor gingen
Vraag 6: Speciale aanbiedingen zijn altijd de moeite waard om te bekijken en dat op allerlei gebied
Vraag 7: Ik boek altijd alles zelf, stel eerst de reis samen, dan de vlucht en dan de hotels
Vraag 8: Ik maak helemaal geen gebruik van Facebook
Vraag 9: Ik kan me niet voorstellen wat het precies inhoudt want meestal is er sprake van tijdgebrek
Daarnaast reizen we graag over de hele wereld en een echt expertise…tja, Zuid Amerika dan
Vraag 10: Misschien een link naar buitenlandse zaken voor positief of negatief reisadvies voor een bepaald land
dan wel informatie daar over.

1. Reizen
  2. Om iets meer info te krijgen over moeilijk op internet te vinden reismogelijkheden tussen twee plaatsen en ervaringen van reizigers over bepaalde streken
  3. Info haal ik zelf van het internet op de meest uiteenlopende websites, vragen stel ik hier
  4. Goede websites per land waar je info kunt krijgen over openbaar vervoermogelijkheden
  5. Nee
  6. Nee, ik boek alles zelf online of ter plaatse
  7. Ik boek alles vrijwel altijd zelf los, in een bijzonder geval zoek ik naar een geschikte bouwsteen
  8. Nee
  9. Ik heb niet echt een expertise, ik laat dat aan de echte experts over
  10. Ik heb op dit moment geen leuk idee