- **Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
**Bij mij gaan reizen en vakantie hand in hand. Ik reis alleen maar op vakantie. Mijn interesse ligt dus voornamelijk bij reizen/vakantie.
Maar de laatste tijd begin ik toch ook steeds meer interesse te krijgen in emigratie.
2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Hele goede vraag. Waarschijnlijk zocht ik rond de tijd dat ik lid geworden ben informatie over een bepaald land en liep ik tegen dit forum aan. Ik zou het werkelijk waar niet meer helemaal zeker weten.
3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Waar niet… Catalogi van touroperators, vakantiebeurs, documentaires op tv, reisboeken, reismagazines (Lonely Planet, Columbus Magazine, Meridian) en uiteraard internet.
Vele verschillende sites, waaronder Wereldwijzer.
4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Eigenlijk vooral recente informatie. Informatie over zaken die aan verandering onderhevig zijn moet wellicht na enkele jaren gewoon verwijderd worden van de site. (oftewel: er staan teveel berichten op wereldwijzer met niet meer kloppende informatie).
5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nee. Ik heb goede reistassen en koffers. Via een paar van de reismagazines waarop ik geabonneerd ben krijg ik korting op autohuur en vliegtickets, dus daar ben ik grotendeels al mee voorzien.
6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Dat zou wel handig zijn, dat als je vantevoren besluit voor een korte trip ergens naar toe te gaan, dat je op wereldwijzer kunt vinden wat voor kortingen er voor dat land/gebied/stad zouden zijn.
** 7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?**
Als ik lang en ver weg ga, dan reis ik meestal in een groep met Sawadee, dus dan boek ik een pakketreis.
Voor korte tussendoortripjes regel ik alles zelf en dat zijn meestal meerdere losse stukjes die ik overal vandaan pluk.
** 8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?**
Nee.
9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Ben al beheerder Groot-Brittannie en moderator Reiscafé
** 10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
**