Mijn interesse ligt bij reizen. Als het reisdoel bepaald is, ik reis met nog 3 reisvriendinnen, zoek ik op internet naar lokale reisagenten, vraag hun een voorstel te doen en
kijk of dat interessant is, en boek dan losse onderdelen, regelmatig ook een auto met chauffeur gehuurd voor de hele rondreis, lokale chauffeurs weten vaak leuke dingen naast het reisplan.
- reizen
- voor antwoorden op mijn eventuele vragen
- verschillende bronnen, voornamelijk via internet.
- niks speciaals eigenlijk. vind het zo al goed.
- Neen, tot nu toe.
- Ja dat kan altijd interessant zijn.
- Pakketreis, wel op avontuurlijke basis.
- Neen nog niet.
- Niet speciaal.
- Filmpjes
Hoi Annelies,
Even een tip: gebruik een enquete programma waar makkelijk de keuzes aan te klikken zijn. Denk bv. aan mwm3. Succes met het opzetten van digitale enquete en ik zie die graag voorbij komen.
Groeten
Jochem
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
reizen/vakantie -
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
onze zoon verblijft momenteel in Brazilie en onze zwager en schoonzus in Australië beiden willen wij bezoeken -
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
via google kom ik op heel veel sites en stel ik mijn vragen, ook aan reisbureaus -
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
adressen waar je kan verblijven bij oa particulieren, ervaringen van anderen, wat moet je echt meenemen en wat is er waar wel te koop. Wat moet je gezien hebben enz. -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? ja, of het goed betrouwbaar is, ervaringen van anderen , wat je wel en niet moet weten bij boeken.
-
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? ja graag
-
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? meestal los, maar naar Australie camper gehuurd en zelfstandig campings gezocht. Ik had wel graag geeten dat de campings in Queensland in juli volstaan met Australiers uit Victoria en New South Wales. Van te voren boeken was verstandiger geweest
-
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? ja soms
-
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? nee, te druk met andere zaken momenteel
-
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? veel tips, reisverslagen, aan/afraders, filmpjes etc
Vakantie
Ik reis echt heel erg graag en ook in een vliegtuig zitten vind ik een ultiem geluksmoment
ik wil overal wel naar toe maar Azie heeft mijn voorkeur omdat de cultuur er zo anders is . Omdat ik graag alleen reis vind ik het heel erg fijn om mij op het wereldreisforum te orienteren Ik boek bij voorkeur alleen een ticket en slapen zie ik wel Soms, zoals naar India ging ik liever met een klein groepje via Shoestring enn ook heb ik zo Marrokko doorkreust Verleden maand was ik alleen naar Indonesie en door alle informatie die ik op dit forum vond ging ik weer relaxed weg want als ik alleen ga wil ik wel een veilig gwvoel hebben
Autohuur doe ik niet omdat ik het liefst zoveel mogelijk met openbaar vervoer reis. Wat betreft prijsoverzichten hoeft dat van mij niet persé op het forum omdat daar voldoende elders over re vinden is. Ik vind het forum vooral heel fijn om info te krijgen maar ook om te geven. Via het reisforum heb ik jaren geleden een uitstekend onderkomen en vrijw werkplek gevonden voor mijn dochter van toen pas 17 jaar in Ghana. Dat was echt fijn
Ik ben vooral geinteresserd in rustige mooie(natuurschoon) plekjes en een windowseat in het vliegtuig waar nu seatguru info over geeft.
Prima reisforum ik ben blij met jullie zoals het is
1 is vakantie
2 fietstochten
3 alles op eigen initiatief via googlen
4 meer fietstochten per land
5 geen gebruik
6 ja graag, groepsreizen voor singles
7 pakketreis
8 nee, ik zal me aansluiten
9 kleinschalige lange weekenden weg
10 ik ben nog redelijk nieuw hier, dus zal eens meer tijd besteden aan alle mogelijkheden op wereldwijzer.
- Reizen
- Om informatie bij andere reizigers te kunnen opvragen
- via bv jullie forums of via het Lonely Planet forum of via de site waarbenjij op landnaam. Ik zoek dan vaak de bijzondere tips, leuke plekken buiten de gebaande paden, de pareltjes
- Moeilijk te beantwoorden. Soms kijk ik ergens en zie ik dan dat er al tijdenlang niets is gepost. Dan is het niet interessant meer.
- Nee, daar maak ik geen gebruik van. Hooguit 1x toen we naar Cuba gingen. Voor de huurauto meen ik
- Kortingen voor vliegtickets zijn misschien handig.
- Ik boek losse onderdelen, dus zoek zelf de hotels, vervoer e.d. Veel kan ook voordelig ter plekke.
- Nee ik gebruik maar heel weinig Facebook
- Ik zou misschien willen helpen maar ken Team van 59 reizigers niet. Zeker gemist…
- Reisverslagen zijn altijd interessant, zeker van backpackers en mensen die hun eigen weg zoeken.
-
Reizen -
Ik heb geprobeerd mensen geïnteresseerd te maken voor een shoestring reis naar Kenia en Tanzania afgelopen oktober. Dit is helaas niet gelukt. -
Informatie op internet bij aanbieders van groepsreizen zoals shoestring, koningaap, sawadee en djoser. Daar stel ik meestal ook mijn vragen aan. -
Informatie speciaal voor vrouwen. (wat kledingvoorschriften zijn en hoe er met vrouwen omgegaan wordt in het land) -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nee, nog niet. Geen idee nog. -
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Ja, groepsreizen. -
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Groepsreizen. -
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee nog niet. -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Nee, ik heb pas 4 verre reizen gemaakt. Ik ben nog een beginner. -
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Nee
1 - Reizen
2 - Om informatie te krijgen voor toekomstige reizen of ideetjes op te doen
3 - Via groepen op Facebook, van bloggers. en uit de Lonely Planet
4 - Ik heb begin dit jaar eens een vraag gesteld en de reactie was minimaal en sumier.
5 - Aanbieders zijn via oa Facebook en andere sites goed te vinden. Tickets bijv.
6 - Actie van luchtvaartmaatschappijen op bepaalde regio’s. Maar niet alleen van de KLM maar van meerdere maatschappijen. Of wanneer een maatschappij echt een periode stunt.
7 - Ik boek een ticket en stel mijn eigen reis samen
8 - Tot nu toe niet. Ik zal de Wereldwijzer FB groep eens bekijken
9 - Misschien, Mijn expertise is redelijk. Veel gereisd sinds 1980. Klein idee krijg je via Instagram. Mijn accountnaam: my.travelsinpics
10 - Heb ik eigenlijk niet over negedacht ![]()
-
Vakantie want ik. En al geëmigreerd -
Vond de quiz wel leuk -
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? Google
-
-
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals
Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
P
Ben pas lid dus nog geen gebruik van gemaakt -
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Vliegtickets en steden trips -
Losse onderdelen -
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?nee
-
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?24 jaar wonend in australie en al veel gezien in australie en NZ
-
ALVAST HEEL ERG BEDANKT VOOR JE HULP!!!
-
Vooral reizen en vakantie -
Reis naar de Kilimanjaro -
meestal on line, maar ook reisgidsen en kaarten -
Betere toegankelijkheid -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nee -
needat hoeft niet, meer de info van wat andere reizigers hebben meegemaakt. -
Los of ter plaatse -
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
nee -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?regelen
Jazeker, veel observatie vermogen, kan goed luisteren, foto s maken, individuele reizen. -
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?"
op het moment niet
-
Reizen -
Om leuke reispartners te vinden. -
Uit het tijdschrift Columbus, bekenden, internet, kranten, bekenden/vrienden e.d. -
Ik krijg voldoende informatie. -
Nee, ben alleen geïnteresseerd in een prima reispartner. -
Korting op vliegtickets is welkom. -
Ik boek losse tickets en een huurauto regel ik apart. -
Nee. -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Helaas geen tijd voor. -
Mijn ervaring is dat er veel jongeren van dit platvorm gebruikmaken en helaas weinig oudere reizigers. Wellicht een idee om hier verbetering in te brengen?
Dag Annalies,
1.Mijn interesse ligt in trektochten te voet: Zuid - Amerika, Nepal en verder rondreizen over de hele wereld.
-
Om reisgenoten te treffen.
-
Internet.
-
-
Via andere reizigers info.
-
Jawel, op alle gebieden, mijn interesse is erg breed.
-
Naar eigen idee en losse onderdelen combineren tot een reis.
-
Neen!!!
9.Jawel, wandeltrektochten: (Nepal), Argentinie (El Chalten), Chili(Torres les Paines) en vooral Schotland(Munro’s etc).
- Voorbeelden van trektochten.
- reizen en vakantie
- om informatie te zoeken/verzamelen van de landen die ik wil bezoeken
- vooral van internet, maar ook boeken en kaarten en vragen laten beantwoorden via forums of boekhandelaren
- ik vind het redelijk volledig; vragen kan ik altijd stellen
- nee, ik zoek dat eigenlijk altijd direct via google
- nee, ik zoek toch direct via google
- ik boek meestal losse onderdelen; gewoon vanwege de vrijheid die ik dan heb
- ik weet dat het bestaat maar kijk en reageer eigenlijk altijd via Wereldwijzer
- dat zou ik best willen, maar heb geen speciale expertise; ik ben alleen veel online en handig met pc en social media
- ik zie veel landenforums die slecht bediend worden en niet up to date worden gehouden; daar zou ik graag verandering in zien, maar dat kan alleen als de moderators meewerken. Ook zie ik graag wat extreme filmpjes geplaatst in een speciale groep; kijk bv. naar het European Outdoor Film Tour…geweldig!
-
Voorlopig reizen we naar Cuba, maar willen deze beperken en overgaan tot emigratie, residencia permanente.
-
Info over emigratie naar Cuba te vinden.
-
-
Stappenplan van emigratie uit België naar Cuba tot residencia permanente.
-
Wij gaan uiteraard voor de goedkoopste en langste reizen naar Cuba, vliegen in comfortklasse en hotel all-inclusive inbegrepen.
-
Bij heen- en terugreis in comfortklasse van 2 weken krijg je het hotel all-inclusive er voor een prikje bij, wil je een paar weken langer blijven komt er een slordige €5000 bovenop. Logica?
-
Pakketreis is goedkoper.
-
Neen, geen account.
-
Als we in Cuba kunnen wonen en aldus de expertise verwerven, is talenkennis onze troef en willen we ons nuttig maken voor tal van reizigers.
-
Een lijst van Europese bedrijven die naar Cuba trekt of is getrokken. Voorbeeldjes van expats die niet via huwelijk, maar op eigen kracht residentes permanentes zijn geworden. Hoe hebben ze het aangepakt en hoe het is verlopen.
Met vele groetjes van harte!
Hallo Annelies,
Hierbij mijn antwoorden op je vragen…
-
Reizen
-
Om een / enkele reis gaan nadenken.
genoten te vinden en informatie over een land.
-
Forum van desbetreffend land
-
In de rubriek ‘Reisgenoten’ :
In het kopje de oproep vermelding van leeftijd, tijdsduur van reis.
Ik heb gezocht naar een reisgenoot voor reis naar Vietnam. Ik moet dan zoeken onder ‘Azië’. Dit is heel breed. Uitsplitsing naar (groep van) land(en) maakt het overzichtelijker.
Verder kun je de lijst opschonen. Bijv. oproepen ouder dan 2 jaar verwijderen. -
Nee.
-
Nee.
-
Nee.
-
Nee.
-
Hierover moet ik gaan nadenken.
-
Wel 2 tips:
Forum Vietnam is overvol en enorm veel doublures.
A.u.b. opschonen en wellicht samenvatting maken van hoofdpunten.Graag een handleiding over het gebruik van de website.
Succes met je onderzoek!!
Ton van Dijk.
- Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
reizen als vakantie
- Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
om te kunnen vragen en reageren
- Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
reisboekwinkel De Zwerver (www.dezwerver.nl) in Groningen en verder internet
- Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
wandel en fiets mogelijkheden, liefst per GPS, of waar je die info kunt vinden
- Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
ja, en oh, eigenlijk is dat onbegrensd… alle onderwerpen zijn denk ik welkom en komen wel eens van pas.
- Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Ja, en ook kortingen van bijvoorbeeld rondleidingen, openbaar vervoer, city trip etc
- Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
meestal geen pakketreis maar losse onderdelen en eigen vervoer als vliegen niet noodzakelijk is
- Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee, ik vind dat een verkeerde ontwikkeling. Ik zie liever alles hier gebundeld. Ik heb thuis ook maar 1 boekenkast.
- Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Ik heb geen idee wat dat is, dus voorlopig een “nee”
- Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Ik heb me eerlijk gezegd nog niet zo verdiept in deze website, sorry.
-
reizen
-
Reisinformatie over verschillende bestemmingen; reismaatje vinden
-
Diverse landenfora; lezen van reacties (volgen van thread)
-
Links naar openbaar vervoer; plattegronden van steden; datum van reisverslagen; prijsinfo over taxi’s vanaf vliegvelden; reisroutes per land
-
Nee. Geen idee
-
Ja, bv groepsreizen, vliegtickets. Weet niet, onduidelijke vraag.
-
Ik boek zowel losse onderdelen als een enkele keer een groepsreis.
-
Heel soms.
-
Nee
-
Literatuurverwijzingen (romans)
-
REIZEN -
REISGENOOT ZOEKEN VOOR SNOWBOARDREIS -
VOORAL WEGWIJZER.BE -
KAN NIKS BEDENKEN -
HEB ONVOLDOENDE ERVARING MET JULLIE WEBSITE -
TREIN -
ZELF ALLES APART OPZOEKEN EN BOEKEN -
NEE -
NIET DIRECT WANT IK HEB GEEN BEPAALDE EXPERTISE -
NEE