Interesse : reizen
Registratie vooral om specifieke info te kunnen opvragen
Huidige info haal ik van internet, forums, reisblogs, lonely planeet, reisboeken
Leuke ‘onontdekte’ plekken, problemen die je kunt tegenkomen + oplossingen, visuminfo, info grensovergangen
Nee
Nee
Ik trek rond op eigen gelegenheid,
Nog niet
Misschien. Ik ben tot op heden vooral gericht op Azië, de komende 3 maanden op Thailand, Cambodja en Myanmar. Ik ben wel een ervaren backpacker en misschien ook wel belangrijk voor een bepaalde doelgroep : 65 jaar en dan let je weer op wat andere dingen dan jongeren van in de twintig.
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
alle 3 -
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Om ervaringen van andere reizigers te kunnen lezen, tips te vinden -
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
online -
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
eigenlijk vind je alles wel, besparingstips, wat wel en wat niet te doen. -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
zoveel mogelijk informatie, zodat je goede keuzes kunt maken -
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
natuurlijk wil ik kortingen zien, hoe minder je betaald voor een ticket des te meer geld je overhoudt voor andere leuke dingen. -
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
ik zoek eerst naar een pakketreis, mocht ik dan niet vinden wat ik zoek dan boek ik losse onderdelen. eigenlijk zijn pakketreizen meestal niet wat ik zoek. -
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
nee, maar ik ga nu zeker zoeken -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
zou wel willen, echter nu al te weinig tijd -
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
ik zie heel veel reiservaringen van jongeren, lees onder de 45plus, ik zou ook deze ervaringen willen terugzien, dat is nl. een hele grote groep uit onze samenleving
-
Reizen en vakantie -
Ik wilde graag tips over de landen die ik op vakantie zou bezoeken en advies mbt tot bepaalde vragen. -
Ik kijk graag op Columbus Magazine, maar daar staan bij de tips nu ook foto’s en dat vind ik minder leuk. Ook webpagina’s die een Top 10 van bezienswaardigheden opsommen vind ik leuk en handig. En vaak op www.visit(landnaam).com. En Wereldwijzer natuurlijk. -
Een apart ‘hoofdstuk’ praktische tips: zijn er voldoende pinautomaten in het land? heb je een visum nodig? Hoe is het openbaar vervoer? Hoe kom ik makkelijk van de luchthaven naar mijn accommodatie? Dit zijn, o.a, toch wel de meeste vragen die worden gesteld. -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nee -
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Ja, voor mij dan stedentrips en vliegtickets. -
Dat verschilt per reis, maar meestal losse onderdelen. -
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Ik ben beheerder van een forum en dat is voor mij voldoende, dus nee. -
Nee, op dit moment komt er niets in me op.
Hierbij mijn antwoorden;
1; reizen en vakantie
2; tijdens een reis gehoord over deze website. Je kan hier een reismaatje zoeken. Uit interesse/nieuwsgierigheid mijzelf aangemeld.
3; mijn info haal ik van internet. Echte vragen heb ik nog nooit gesteld.
4; -
5; nee, nog nooit gebruikt en/of bekeken.
6; nee
7; dat bepaal ik altijd op moment van besluiten op reis te gaan. De laatste keren een pakketreis, waarbij alles was geregeld.
8; nee, was niet bekend van het bestaan.
9; nee
10; -
Groeten Michel
Hoi Annelies!
Zeker wil ik de vragenlijst beantwoorden!
-
Reizen! En wie weet ooit emigreren… -
Het is altijd makkelijk om advies te krijgen van mensen die weten waar ze het over hebben, of om te discussiëren over zaken of informatie met elkaar te kunnen delen. -
Internet, boeken over desbetreffende landen. -
Ik mis geen informatie. Wel zou het makkelijk zijn als je in bepaalde mappen een zoekfunctie zou kunnen hebben, zodat je niet alle 100 pagina’s hoeft door te scrollen…
-
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
**Nee, eigenlijk nog niet gedaan… ** -
**Wie is niet altijd op zoek naar de laagste prijs?!
Voor mij zijn alle laagste prijzen handig die met Australië te maken hebben. Vliegtickets, auto’s kopen/huren, georganiseerde trips, de beste dingen aan de zuid en west kust… ** -
Ik boek losse onderdelen. Maar nu wil ik gaan kijken om zoveel mogelijk dingen op eigen houtje (met anderen samen) te gaan ondernemen zodat je nergens aan vast zit en een stuk goedkoper is. -
Nee, maar zal me gaan aanmelden! Kan nooit kwaad, kan alleen maar handig zijn! -
**Heel veel expertise heb ik niet, ik hou gewoon van reizen en probeer zo veel mogelijk dingen te ondernemen om het land en de cultuur te kunnen ontdekken!
En als ik in Januari naar Australië ga voor een jaar heb ik daar ook niet zo veel tijd meer voor.
** -
**Zoals ik al eerder schreef mis ik alleen een soort van zoekfunctie binnen de bestaande mappen… Dat zou het makkelijker maken.
Voor de rest heb ik niks op de site aan te merken.
Ik hoop jullie hiermee geholpen te hebben!
Fijn weekend nog voor iedereen!
Groetjes, Kaj
- Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
Reizen
- Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Om informatie in te winnen over een voorgenomen reizen.
En ik heb het ook met dit forum een reisgenoot gezocht en gevonden.
- Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Op dit forum stel ik vragen
De meeste informatie haal ik online bij de betreffende reis.
- Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Advies over geld/ manier van reizen/ bagage wat je zoal nodig hebt, vooral als het over specifieke zaken gaat.
-
Nee -
Nee
- Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Beide, in Europa losse onderdelen, buiten Europa een pakketreis.
- Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee
- Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Misschien
- Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Reizigers ervaring is voor mij het belangrijkst. Een overzicht wat reizigers het mooiste land/plek vinden.
Ik vind het heel goed dat jullie even evalueren en ons daarin betrekken. Mercietjes
Hier mijn antwoorden;
1: buiten europa
2: praktische info en tips per land bv: de minder of niet toeristische mooie plekjes en activiteiten
3: internet, vrienden, mensen die er al eens waren.
4: ?
5:ja
6: naast elkaar in een tabel
7: allebei
8: nee
9: geen interesse
10: ?
1.Reizen,maar ik was overwelmt door Canada,zo mijn interesse verschoof naar emigratie.
2.Om info te vinden over hoe te verhuizen naar een ander land.
3.Ik heb geen schrik om mensen en instanties te benaderen en stel duidelijk en praktisch gerichte vragen.Internet is natuurlijk ook een enorme bron om info te vinden,maar het is veel te veel.Te veel.!!!
4.Sorry,maar ik kijk niet veel op deze website nu,omdat ik nu in Canada woon.
5.Nee.nooit gedaan.
6.Neen,ik kijk niet naar kortingen,omdat het niet relevant is voor mij.Kan mij wel voorstellen dat het goed is voor mensen die een goedkope(re) manier van reizen willen of om onnodig teveel te betalen voor een trip.
7.Ter plekke
8.Neen.Ik kijk nooit op jullie Facebook page.
9.Als ik kan helpen,graag.Mijn expertise zou zijn :de stappen dat je kan nemen als je naar Canada verhuist.Ik kwam hier als bezoeker,vroeg mijn studievergunning aan(je moet Canada opnieuw verlaten om dit te doen),vroeg mijnwerkvergunning aan ,later mijn verlenging voor mijn werkvergunning en mijn Permanent Residents kaart aan.Allemaal zelf gedaan en alle gevaren en ervaringen dat ik hier moeten doorstaan heb.
10.Laat dit vooral een leuke website zijn dat vakantie en ware info combineert.
emigreren
om inlichtingen in verband hiermee te krijgen
door steeds naar het land te gaan op vakantie kom ik veel te weten
wat ik moet doen als ik wil emigreren
5 -
6 -
7 -
ben aal eens gaan kijken op zo een groep
9 - begrijp de vraag niet goed
neen
- Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
Vakantie
- Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Om meer informatie over landen waar ik nog nooit geweest ben te halen
- Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Google, Wereldwijzer, TripAdvisor en locale websites
- Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Q&A in landenfora
- Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Geen gebruik van gemaakt. Hot spots zou leuk zijn, kan ik die ontwijken.
- Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Kortingen zou geweldig zijn!
- Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Ligt eraan wat het goedkoopste uitkomt. Meestal maak ik er een hele studie van.
- Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee
- Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Ik zou graag helpen als het nodig is. Ik ben meer een allrounder, geen specifieke expertise.
- Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Niet op dit moment.
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? vakantie
-
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? info verstrekking
-
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?forums
-
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? reizen met gids
-
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?nee
-
nee -
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? losse delen
-
nee -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? nee
-
tips
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? Reizen en vakantie. Ik ben zelf in 2006 definitief geemigreerd.
-
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? Reizigers geven nu eenmaal de beste tips!!
-
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? Forum. Ook wel gewoon googelen. Maar als het afwijkt van “standaard reis” dan wel op zoek naar ervaringen van reizigers.
-
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? Tips: low budget, maar zo waardevol en mooi. (dus niet de geeikte plekken etc) Ook vooral : hoe reis je in Zuid-Amerika zonder vliegtuig. Is best een onderneming om bv van Suriname naar Brazilie te reizen zonder vliegtuig! Tips altijd welkom
-
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? Nope.
-
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? Als het heel goede deals zijn, dan wel. Stedentrips.
-
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? Losse onderdelen. Ik zou wel openstaan voor een goede pakketreis als het een land is waar de losse onderdelen boeken lastiger (en dan vaak ook duurder is…)
-
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? Facebook niet. Forum met specifiek onderwerp wel.
-
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? Mmmmm. Wat ik momenteel wel doe is reizen om mee te doen aan een sportevent (hardlopen) Dus iets in die richting.
-
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? Zie 9!! Is erg stimuleren om te doen. En ook best leuk denk ik als je contact legt en elkaar dan ook daadwerkelijk ergens bezoekt…
Een combi pakket met een leuke lokale overnachting is natuurlijk een extra leuke ervaring. (ik ben niet zo van de standaard hotels…)
Succes!!
- Reizen en vakantie.
- Toen ik de eerste keer op reis ging met mijn vriend.
- Vragen stel ik aan Google of via wereldwijzer. Info vanaf internet of de lonely planet.
- Ik zou per land soms wel info/discussie/vragen per gebied willen zien omdat reisgidsen dat soms nog wel missen (bijvoorbeeld welke dagtrips mensen aanraden vanuit een populaire bestemming)
- Nee, ik kom vooral voor info over een land in voorbereiding op mijn reis.
- Nee dat boeit me totaal niet. Er komen toch altijd kortingen als ik niet op het punt staat om op vakantie te gaan. Voor mij voelt dat als spam
- Tot nu toe ga ik altijd zelf regelend op reis, bonnefooi/backpacken en als er iets van te voren geregeld moet worden (huurauto) doe ik dat zelf. Maar als ik meer budget zou hebben zou een georganiseerde individuele reis wel aantrekkelijk zijn.
- Nee, mijn reis/vakantie bestemmingen zijn zo divers dat ik me niet bij allemaal Facebook groepen wil aansluiten. Toevallig heb ik me nu wel aangesloten bij een midden/zuid Amerika Facebook groep, omdat ik daar zelf nu aan het reizen ben.
- Nee
- Nee, voor mij voldoet het forum
1: reizen en emigratie
2: verspreiding van info over Jamaica
3: internet, of is dat te ruim? forums, websites als favoroute.com en wearetravellers.nl, wereldwijzer, van alles
4: ik zit er te weinig op om hier een goed antwoord op te geven. Zelf zou ik meer willen delen over Jamaica, Carribean. Ik zoek op wereldwijzer informatie die ik elders niet kan vinden. Hoe bereid je een wereldreis voor met sites en tips die lastig te vinden zijn zelf, en een goed advies, neutraal bv over dingen als wetgeving, regeles en plichten, een echte goede hulp voor je planning die verder kijkt dan gebaande paden, vandaar dat het ook zo belangrijk is dat mensen info delen maar ook dat er een plek is waar je weet waar je aan toe bent bv over huisbewaring, hoe zijn de regeles daar over. Betrouwbaar en correct, naast de persoonlijke voorkeuren informatie.
5: nee, nauwelijks. Iedere aanbidder heeft zijn specialiteit voor een land, bv voor Jamaica moet je bv bij TUI zijn. Ik boek zelden een complete reis.
Maar als er alternatieve dingen zijn die je zelf niet makkelijk kan vinden dan is dat fijn, bepaalde hammocks, solar spullen (waka waka).
6: niet perse dan wordt het een reisorganisatie…
7: los, meestal alleen een ticket, ik reis low budget, meet the locals. Goede tips over guesthouses per land zou welkom zijn, voor de eerste overnachtingen bv. Wat goed en leuk is om te overnachting is natuurlijk persoonsgebonden maar er zijn kleine initiatieven - alternatieven voor booking.com. Dat weet ik. Local is hot.
8: maar een heel goed idee
9:ja lijkt me leuk. Jamaica staat op nr 1 daar weet ik echt heel veel van, heb ook een tour bedrijf helpen opzetten daar. maar ik heb sowieso veel gereisd.
10: nu ben ik te druk maar als me iets te binnenschiet, kan ikke dan mailen oid?
Ik hoop dat je wat aan me hebt gehad met deze antwoorden. succes! Groeten
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? Vakantie en reizen
-
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? Om ervaringen en tips van anderen die in de landen waar ik heen wil te zien. Zodat ik te weten kom welke bezienswaardigheden er zijn in landen waar ik eventueel heen wil gaan.
-
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? Internet, reisgidsen
-
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? Of het mogelijk is om zelf een rondreis te organiseren en hoe anderen dit ter plaatse hebben aangepakt
-
Nee, nog nooit gebruik van gemaakt. Wellicht misschien in de toekomst wel. -
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? Ja, dat zou ik wel willen zien. Ik zou graag willen zien wat het kost om een complete kant en klare reis te boeken en wat het kost om alles zelf ter plaatse te regelen. Dan kun je tenminste ook zien of het financieel gunstig is om het zelf te regelen. Graag zou ik dan ook tips zien van betrouwbare toeristenbureau’s ter plaatse in het land.
-
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? Ik heb wel eens pakketreizen geboekt, maar ook heb ik het wel eens zelf los geboekt. Nu heb ik een complete rondreis geboekt.
-
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? Ja
-
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? Nee, daar heb ik geen tijd voor.
-
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? Ervaringen met toeristenbureau’s ter plaatse
- reizen
- oorspronkelijk met als doel ooit eens vrijwilligerswerk te kunnen doen en op wereldwijzer tips te vinden
- reismarkt Brugge, internet, reacties van wereldwijzer-leden
- alle info is meer dan welkom
- zelden, hoe meer informatie hoe beter, zo lang het gebruiksvriendelijk is
- ja, individuele reizen met een minimum aan comfort, geen backpackers-verblijven noch campings
- wij werken meestal onze reis zelf uit en stappen dan naar een touroperator om sommige delen te boeken (autohuur, in nationale parken) en boeken nogal vaak zelf overnachtingen met sleeping.out, lekkeslaap voor Afrika en via een vriend (oud-gids in india) voor verblijven in india Hij heeft een eigen site arkayaholidays.com : de moeite waard !
- absoluut anti-Facebook
- graag, ervaring met zuidafrika, Botswana, Zimbabwe, india , ik hou van het schrijven van reisverhalen en heb een reisblog, natuurfoto’s maken is mijn passie
- jullie zijn goed bezig ! houden zo !
-
Reizen en Vakantie -
Voor meer informatie over het land Nicaragua en nu proberen we meer informatie te vinden voor andere landen in de wereld -
Wereldwijzer -
Bij het forum Nicaragua stond alles op de site wat we wilde weten -
De backpacks hebben we van Wereldwijzer en ook natuurlijk de vliegtickets -
Ja vooral de Stedentrips -
Wij hebben eerst altijd een pakketreis maar naar de reis naar Nicaragua hebben we alles los geboekt en dit heeft prima gewerkt! -
Nee, wij hebben Facebook onlangs verwijderd -
Denk het wel maar daar zou ik mij eerst in moeten verdiepen -
Meer foto’s van het land op de forums
- Reizen en vakantie
- Amerika en Afrika informatie zoeken
- Google zoeken en diverse reis organisaties
- Informatie over dingen die je moet doen maar die niet zo toeristische zijn maar wel erg mooi/interessant zijn
- Nee
- Ja op categorie en gebied
- Van alle verschillende varianten
- Nee
- Nee
- Nee niet op dit moment
-
Op het moment reizen, in het verleden ook wel emigratie. -
Vanwege emigratieplannen naar Italie -
Internet -
Ik zou graag iets meer over fietsbestemmingen willen lezen -
Ja, en ik mis fietsverhuurders. Of ik heb niet goed gezocht. -
Kortingen en/of unieke bestemmingen. -
Meestal losse onderdelen. -
Nee, nog niet. -
Nee, ik voel mij daar niet geroepen voor. -
Niet specifiek, eventueel een app?
-
Reizen -
Eens rondkijken op de fora. Het zou nuttig zijn oud spul, van laten we zeggen 7 jaar of ouder eens te verwijderen -
van Wikipedia, of door willekeurig googelen, soms ook deze site -
Van die typische leuke tips die je alleen van insiders kan horen, en die natuurlijk ook niet al te bekend moeten worden. -
Nee nooit, ken het ook niet. Bovendien: hoe kan je een backpack nou online kopen??? Dat moet je toch passen en voelen!
-
Nee nooit en heb er geen behoefte aan, voor je het weet is de site doorspekt met reclamezooi. -
Alles los en zoveel mogelijk ter plaatse -
Ben er niet mee bekend -
Op zich wel. Expertise Brazilië, Gabon, Mali, Burkina Faso, Algerije, Ghana, Ethiopië, Albanië, Spanje, Syrië, Jordanië -