Een paar vragen over wat je wilt zien op Wereldwijzer

Nadat ik jarenlang reisleidster was (India, Egypte, Indonesië, Jordanië, Rusland Myanmar) schrijf ik nu reisgidsen (uitgeverij Lannoo/België 100 X PRAAG en 100 X PARIJS). Van Afrika ken ik enkel Kinshasa waar ik korte tijd les gaf op de Belgische school. Los van de bestemmingen waarover ik schrijf, interesseert me tijdens mijn persoonlijke reizen (waarover ik voordrachten geef) vooral de cultuur in de stad, alsook gewoontes en feesten van de bevolking. Eerlijk gezegd heb ik vooralsnog weinig Wegwijzer geraadpleegd; beloof daar verandering in te brengen. Info over mijn bestemmingen? Ik lees veel boeken met de stad als achtergrond. Ik boek steeds een afzonderlijk ticket en zoek zelf een hostal, bed en breakfast of hotel (gewoonlijk bij booking.com of rechtstreeks). Heel soms ter plaatse zelf. Zit nu in Spanje om in het zonnetje te schrijven aan de ‘making of’ van mijn laatste reisgids, een onderneming die op zijn zachtst gezegd nogal hectisch was. Groet, Chris Rachel

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
    Reizen en vakantie

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
    Voor nuttige tips van andere reizigers

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
    Bij vrienden en kennissen, uit reisgidsen en op dit forum

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
    Goede tips over het land en leuke bijzondere plekken, eigenlijk gewoon alles wat je wit weten over het land en waar je naar toe moet gaan

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Nee

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Zeker niet van groepsreizen, daar heb je al genoeg andere sites voor.

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
    Meestal gewoon alleen een ticket of een ticket met hotel voor de 1e paar nachten

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Nee eigenlijk nog nooit gedaan

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Nee sorry, als ik goede tips heb na een reis zet ik die op het forum.

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    Ga gewoon zo door en hopelijk blijft iedereen zijn tips erop zetten

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? Vakantie

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? Als potentiële bron van informatie

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? Internet; tripadvisor, lonely planet forum

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? Weet ik niet

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, **Vliegticket Aanbieders of **Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? maak er geen gebruik van

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? geen behoefte aan

Losse onderdelen

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Neen

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Geen tijd noch expertise beschikbaar

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    Neen******

Reizen/vakantie

ervaring van andere kennen.
    nieuwe minder toeristische plaatsen ontdekken

overal op het net.

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, **Vliegticket Aanbieders of **Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Nee

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Nee

We proberen zoveel mogelijk alles zelf te boeken.

Nee

Sorry momenteel niet genoeg tijd om me daar 100% voor in te kunnen zetten

1. Reizen en emigreren.
  2. Info vinden over verschillende landen.
  3. Online, boeken en eventueel vrienden.
  4. Er staat wel al heel veel op, dus het kan zijn dat mijn voorbeelden er al op staat en ik ze nog niet gelezen heb. Maar ik vind reisafstanden en de tijd die je daar mee bezig bent tussen steden en landen wel makkelijk om te weten altijd.
  5. Nee, omdat daar vaak de local providers niet tussen zitten.
  6. Kortingen zijn altijd goed. Persoonlijk op het gebied van tickets, tours, boottochten (lang en kort)
  7. Eventueel losse onderdelen. Vaak doe ik het ook ter plekke nog en niet vooraf (in geval van tours, autohuur, accommodatie enz.)
  8. Nee nooit eigenlijk.
  9. Daar heb ik nog niet van gehoord. Zou ik daar iets meer info over kunnen krijgen. Lijkt me eventueel wel leuk. Mijn expertise zou denk ik Oceanië zijn. Heb 2 jaar in Nieuw Zeeland gewoond, 1 jaar in Australië en een aantal eilanden daar bezocht. Mijn vriendin komt uit PNG.
  10. Schiet me zo niets te binnen.

Goed!

Op vraag 1) Reizen,
2) Ze hadden me erover verteld dat je daar veel info kunt vinden over landen.
3) Gidsen, vrienden en internet
4) Traditioneel eten, veiligheid, vervoer, mooiste plekken
5) Nee, weet ik niet
6) Ja, groepsreizen en vliegtuigtickets
7) Los, buiten naar China omdat ze daar geen Engels kunnen of letters kennen.
8) Nee
9) Nee
10) Nee, geen idee. Ik vind het goed zo.

reizen

voor informatie over landen en bv goedkope vliegtickets e.d.

boeken internet reisgidsen bibliotheek andere reizigers

omdat wij meestal met eigen vervoer reizen (4wheeldrive) veilige overnachtingsplaatsen, toestand wegen , grensovergangen, goede garages , eventueel grensdocumenten auto / personen

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks?
    Vooral vliegtickets en verschepingsmogelijkheden

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)?
    Voor vliegtickets

Organiseren onze reizen altijd volledig zelf

Neen

Neen

Vooral zijn wij geinteresseerd in mensen die reizen met eigen vervoer buiten europa
    Zie bv. de duitse site www.panamericanainfo.com

Groetjes Hermanus en Johana

1. Reizen
    2.Voor een reis naar Gambia
    3.Op allerlei sites op internet, geen specifieke site
    4.Weet ik niet, daarvoor maak ik te weinig gebruik van Wereldwijzer
  2. Nee
    6.Nee
    7.Losse onderdelen
    8.Nee
  3. Nee hiervoor reis ik te weinig, te weinig ervaring
    10.Nee
  1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? reizen

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? informatie opzoeken voor trip naar Hong KOng

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? internet, brochures reisbureau, boeken bibliotheek

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? praktische informatie

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? tot op heden nog niet gebruikt maar lijkt wel nuttig.Overzicht van hotelaanbiedingen en last minute tickets hotels/vliegtuigen/, etc…

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? Ja in een speciale tabblad

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? losse onderdelen

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? nee

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? nee, onvoldoende relevante informatie zou door mij aangebracht worden

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? voor het ogenblik niet

Ik zou graag reisverslagen lezen en goede tips willen vinden i.v.m. logies, reisorganisaties individuele reizen, goedkope vluchten enz.

Reizen en vakantie

Om meer informatie te verkrijgen van mensen die al in betreffende gebieden/landen zijn geweest

Internet, motorforums, blogs

Zou ik niet weten; er staat al heel veel op

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Nee.

Lijkt me niet gek; ik zou dat graag zien voor motorreizen

Losse onderdelen

Nee

Heb niet echt een expertise

Helaas…

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? alle drie

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? om meer lotgenoten te treffen

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? meestal gericht via sites op internet

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? meer detaillistisch

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, **Vliegticket Aanbieders of **Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? niet echt

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?kortingen altijd, we blijven hollander he

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? meestal onderdelen

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? nee

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? niet echt een expertise

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? mystery-traveller?

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? REIZEN

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? OM ERVARINGEN VAN ANDERE TE LEZEN EN TE DELEN

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? VIA DIVERSE SITES EN CHAT PROGRAMMA’S

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? NIETS BYZONDERS

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? JA VAN ALLE DRIE DE ZAKEN, VOORAL GOEDKOPE TICKETS

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?VLIEGTICKETS

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?LOSSE ONDERDELEN, STAP VOOR STAP

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? NIET VAAK

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? HEB GEEN ECHTE EXPERTISE

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? NEE

Vakantiereizen naar nieuwe bestemmingen, vooral Afrika

1. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?

Lezen over reis-/vakantie-ervaringen van anderen m.n. Oost-Afrika

1. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?

Websites

1. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?

Bezienswaardigheden, natuurparken, ervaringen met aanbieders.

1. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, **Vliegticket Aanbieders of **Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?

********Nee. Wel van lokale aanbieders van tours

1. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?

Nee

1. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?

2. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?

Ik heb bewust geen Facebook account (wel LinkedIn)

1. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?

Ben niet genoeg met reizen bezig.

1. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?

1. Reizen (toeristisch) 2. Reviews over streken 3.via Google (maps) tripadvisor en reviews 4.Openbaar vervoer 5.nee. 6.ja, stedentrips 7.afwisselend 8.nee 9.nee 10.klimaat-
    adviezen?

1.reizen
2. Om zoveel mogelijk te weten te komen van de landen die we bezoeken.
3. Via wereldwijzer en zo vreemd als het misschien klinkt, vakantiebeurs
4. Geen idee
5. Vliegticket aanbieders
6. Aanbiedingen vliegtickets
7. Alleen vliegreis
8. Neen
9. Geen interesse. Maar beantwoord wel eens een individuele vraag
10. …

Hallo, ik heb me met name geregistreerd ( 1 + 2 ) ivm vakantie ( Japan en motorreis Oekraïne ) en later ivm emigratie… 3. Veel vragen zoek ik op op het web of deel ik met collega’s ( reisleiders ) 4) ik kijk vaak even op reiswijzer voor reisschema’s en maak 5) eigenlijk geen gebruik van advertizers en 6) heb dus geen behoefte aan overzichten qua kortingen etc 7) meestal boek ik losse onderdelen, slechts zeer zelden een pakket… Ik gebruik geen facebook en 9 ) mijn experise ligt in het Midden-oosten Arabistiek etc. Ik ben oa reisleider in Iran, de Kaukasus, Soedan, Balkan en de Baltische Staten. Ik denk dat ik wel wat kan betekenen in het Experise-team.

1 reizen en emigratie, ik ben b
half maart 2014 naar thailand geemigreerd
2 voor info over emigreren naar Thailand en info over thailand
3 op internet en wereldwijzer
4 actueel nieuws van thailand
5 nvt
6 nvt
7 losse onderdelen
8 ja ik kijk ook op facebook
10…

Vooral vakantie, naast reizen

1. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?

Mening van andere mensen over vakantiebestemmingen en reizen in andere landen dan Nederland

1. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?

Internetsites / forums

1. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?

Praktische tips van mensen over reizen in landen buiten Europa

1. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?

Nog niet

1. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?

Kortingen vliegtickets voor groep reizigers (4-6 mensen).

1. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?

we boeken pas kort voor vertrek en bij een doorreis door landen idem

1. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?

Nee

1. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?

Zie mijzelf niet als “subject matter expert”

1. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?

Nee

Reisverhalen voor orientatie.