Een paar vragen over wat je wilt zien op Wereldwijzer

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
    Bij alle 3, aangezien ik in Ierland woon maar heel graag ga reizen. Dus reizen op nummer 1.

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
    Om meer te leren over webdesign, een site te runnen maar ook om mijn ervaringen te delen

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? Ik heb over Dublin redelijk veel informatie. Ik heb de websites waar ik informatie kan vinden, aangezien ik zelf niet een overnachting nodig heb in Dublin haal ik de informatie van booking.com, en AirB&B maar de rest weet ik gewoon te vinden op websites of ik ga er zelf ook naar toe. Ik ken het hele land inmiddels erg goed en mijn partner is Iers.

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? Ik zie dat nog niet alle Balkan landen zijn toegevoegd? Is het mogelijk om Macedonie, Albanie, Montenegro, Servie en Kosovo ook toe te voegen? Ik zal deze aanvraag deze week openen in een vraag voor de helpdesk

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? Dat is wel de planning. Zeker voor Autoverhuurders. Ik wil graag met ze samenwerken. Voor vliegtickets aanbieders wil ik eigenlijk alleen gebruik maken van airligues of Ryanair. De restis niet echt nodig voor Ierland. Ik kan kijken of ik kan samenwerken met winkels offline en online?

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? Ik kan dit uitzoeken voor Ierland maar op dit moment wil ik eerst mijn andere ideeetjes uitwerken.

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? Ik boek normaal alles los maar

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? We zijn er net eentje begonnen voor Ierland. Vanaf vandaag ben ik er mee bezig.

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? Ik werk toch al mee voor Ierland

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? Instagram, Pinterest, Facebook options to log in, een foto database die we mogen gebruiken, Linkedin integratie, een bloggers platform, een lijst met medewerkers van de forums zodat de eventuele (bijvoorbeeld auto bedrijven of hotels in een land) deze mensen direct kunnen contacteren. Verder zoals eerder aangegeven. Alle Europese landen incl de Balkan en de wat kleinere landen.

Beste Annelies ,
Hierbij mijn antwoorden

Reizen en daarbij bloggen of vloggen ook ben ik een tijdje zelf naar het buitenland verhuisd. Ik denk dat je hier continu mee wisselt que interesse.

Om toen der tijd meer uit te vinden voor een buitenlandse stage en contacten op te doen

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
    Nu haal ik het meeste uit eigen ervaringen, voordat ik een reis ga maken kijk ik vaak op Pinterest en koop ik een Lonely Planet van het land en ook kijk ik vaker youtube-filmpjes

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
    Het zou interessant zijn voor bepaalde doelgroepen en vooral de hoogtepunten en waarbij je geld kunt besparen

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Nee, ik maak er zelf geen gebruik van, misschien omdat ik door de jaren heen mijn eigen trucjes gebruik. Maar vooral voor een beginnende reizer is dit interessant

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Ja zeker weten, stedentrips en eventueel activiteit op bestemming

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
    Ik plan mijn reis altijd zelf, het kost meer tijd maar is vaak goedkoper, en ik houd van zelfstandig zijn

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Nee, maar lijkt me wel erg interessant

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Ja lijkt me super tof! Mijn expertise zou dan zijn, young and broke, verhuizen naar het buitenland voor je droom, female solo travel

10. Heb je nog andere leuke ideeën die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    Een app en meer interactie met de leden (bijv meetings) om reisverhalen en ervaringen te delen.

:dag: Liefs Janneke Charlotte de Vries
www.mydreamsandwanders.com
http://www.mydreamsandwanders.tumblr.com/

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? reizen verre Oosten

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? meer infornatie via anderen die ook reizen

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? div.sites

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? leuke lokaties goedkoop verblijf

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?losse onderdelen

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?nee moeilijk ben veelal onderweg

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?

Met alle plezier.

1. Reizen en vakantie
  2. Om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen en aanbiedingen.
  3. Informatie haal ik overal vandaan, Vaak ook op Tripadvisor. Hier stel ik ook wel een vragen.
  4. Het is eigenlijk best compleet. Wellicht nog iets meer over tourist traps.
  5. Nee
    6.Kortingen zijn altijd interessant, waar ze ook vandaan komen. Probleem is dat je eigenlijk nooit weet of je de beste aanbieding hebt.
  6. Dat wisselt. Hangt samen met de bestemming. Europa vaak los. Azië pakket.
  7. Nee
  8. Ligt aan de tijdsinvestering. Expertise ligt in Groot-Brittannië, VS en Oman plus wintersport.
  9. Lijstjes met must-sees, must-dos en must-avoids.

1.reizen
2.wilde graag weten hoe ik makkelijk met een kind naar port said kon reizen
3. veel van deze site en google
4.hoe de “lokale” mensen te bereiken zijn
5.vliegtickets en aanbieders
6.nee hier haal ik de landen info en niet de prijsinfo
7. losse onderdelen
8.ja ik kijk daar wel eens op maar post er niks op
9. lokale bewoners port said en arm/rijk cairo
10 reiservaringen en leuke hotelletjes maar ok gewoon in belgie en niet alleen in hele verre landen

Beste Annelies
Een paar vragen, schreef je…
Ik heb mij enkele jaren geleden ingeschreven op Wereldwijzer Reisforums voor het geval ik op reis zou gaan. Ben ondertussen met pensioen maar heb het dermate druk met mijn kinderen en kleinkinderen dat ik mijn reisplannen on hold moet zetten. Ik vind jullie initiatief super en hoop alsnog gebruik te maken van jullie website als voor mij de tijd rijp is.
MVG
Charles4517

Beste Annelies,

Ik heb me ooit aangemeld omdat ik graag informatie wilde over Indonesië. Mijn interesses liggen op het gebied van de vakantie. Meestal google ik op reisverslagen. Momenteel ben ik informatie aan het verzamelen voor een reis naar Vietnam. Graag zou ik informatie willen hebben over voordelige vluchten.
We willen alleen de vlucht boeken en daar kijken hoe het gaat. Dus wel bouwstenen, maar niet op de dag vastgelegd. Ik maak geen gebruik van de facebookgroep. Ik voel niet de behoefte om mijn expertise in te brengen. Anderen kunnen dat beter.

Met vriendelijke groet,
Thomas

1 vakantie
2 om informatie te vragen
3 bij kennissen en op dit forum of Google
4 handige tips voor stedentrips bijv. over vervoer en leuke bezienswaardigheden en tips om goedkoop dingen te doen
5 nee maar vluchten en bijv. Vervoer van en naar luchthaven zijn handig
6 ja, stedentrips en vluchten
7 losse onderdelen
8 nee
9 nee
10 een reisgenoot vinden met dezelfde wensen

Vakantie
    Leuke forum met goede informatie van mede geïnteresseerden.
    Internet.
    Alles is welkom.
    .
    Ja, voornamelijk over Zuid Afrika, Canada en Indonesie
    Losse onderdelen en een enkele keer een pakketreis.
    Nog niet.
  9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Nee dank je.
  10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    .

ALVAST HEEL ERG BEDANKT VOOR JE HULP!!! :chin::chin::chin:

.
[/QUOTE]

Reizen/vakantie
    Ik had specifieke vragen over reizen in nieuwzeeland
    alles via internet. onze reis naar NZ via dit forum. Vedrer via reisgidsen zoals footprint en lonelyplanet
    een beetje zoals LP, verschillende soorten prijscategorien.
    NVT
    NVT
    Ik boek vaak alles los. Hooguit vlucht en auto/camper samen. De reis zelf doe ik zelf samenstellen.
    NVT
    ja hoor. heb als backpacker maanden gereisd in zuid amerika en azie.( zuidoost azie dan vooral) Verder een lange camper reis naar NZ

ALVAST HEEL ERG BEDANKT VOOR JE HULP!!!

1 reizen
2 zocht vierde reisgenoot, waardoor de vakantie door zou gaan (niet gelukt helaas)
3 internet, YouTube
4 kijk niet zo vaak
5 nee
6 geen idee, ik denk dat je voor de reizen die ik maak weinig korting krijgt
7 pakketreis, meestal een georganiseerde groepsreis
8 nee heb geen Facebook
9 geen interesse, heb wel aardig wat van de wereld gezien
10 altijd leuk om reisverhalen te lezen, grappige dingen, reiservaringen, adviezen ed…

Hoi Annelies,

natuurlijk wil ik de vragen voor je beantwoorden.
Zie hieronder mijn antwoorden:

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? Vakantie en wellicht emigratie naar Frankrijk in de toekomst.

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? Dat weet ik niet precies meer, waarschijnlijk via een zoektocht naar een vakantieadres op gestuit en geregistreerd.

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? De laatste jaren huren wij jaarlijks bij locals een huis via Homeaway en dergelijke site. Daar stellen wij ook onze vragen indien van toepassing.

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? Aangezien wij ons momenteel aan het orienteren op emigratie naar Frankrijk is elke informatie die ons verder kan helpen op dat gebied welkom. (Wat dien je te regelen en vooral waar regel je dit en wat voor haken en ogen zijn eraan verbonden?)

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? Is nog niet van toepassing geweest. Wij huren meestal vanuit NL een auto. Ook hier wederom organisaties die komen kijken bij emigratie naar het buitenland, zoals: verhuisbedrijven, energieleveranciers, makelaars en particuliere aanbieders van diensten of huizen.

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? Altijd handig. Voor ons geschikt op het gebied van particuliere huizen die nog niet verhuurd zijn en eventueel hotels voor onderweg.

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? Ik ben mijn eigen reisbureau sinds de komst en uitbreiding van internet. Boek mijn eigen losse onderdelen en vervoer wanneer mogelijk.

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? Nog niet, maar wie weet.

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? Ben 9 keer in Griekenland geweest op verschillende eilanden en een rondreis op het vaste land en de Peloponnesos, Frankrijk en dan met name Bretagne, Normandië en de Loire, Sarthe en Parijs; west Frankrijk dus. Ook culturele rondreizen van SRC in Griekenland, Spanje (Andalusië), Portugal, Wenen en van Go Best door Egypte.

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? Wanneer ik die heb zal ik ze met je delen.

Succes met de antwoorden.
Hartelijke groeten,
Anne Martine

Van Adèl : :koffie:

1. reizen
  2. ik was en ben van plan om veel te reizen en heb mij voor Frankrijk Wereldreizenforum aangemeld
  3. de informatie haal ik uit reisboeken en reistijdschriften. vragen heb ik tot nu toe niet gesteld
  4. ik vind er genoeg informatie en ben er tevreden mee
  5. zoals ik al vermeldde ben ik tevreden zoals het thans is maar die Online Shops Koffers / Backpacks vind ik wel interessant
  6. oh dat lijkt mij wel leuk voor bezoekers in het algemeen
  7. tot nu toe heb ik losse onderdelen gekocht maar dat is omdat de samenstelling van pakketten niet voldeden aan mijn wensen
  8. nee, en ik heb ook geen facebookaccount
  9. ik weet niet wat het precies inhoudt (ik ga het opzoeken), en ik heb geen expertise of je moet ver fietsen als een expertise zien
    10.nee, ik vind het goed zo :dag:

Hi Annelies,

Leuk dat je dit onderzoek doet. Ik heb tot noch toe nog niet veel gebruik gemaakt van Wereldwijzer. Ik heb me volgens mij ooit aangemeld omdat ik werk zocht in het buitenland. Wat ik vaak zoek voor mijn reizen (yes, reisdoel is het meeste) is onderdak en werk. Dus die twee dingen zoek ik online. Daarnaast zoek ik de mooie spots die " must-sees" waar ik dan een kijkje moet nemen. Als ik die dingen online bij elkaar kan vinden, heb ik in ieder geval alles wat ik nodig heb. Als daar dan gelijk de belangrijke nummers en adressen bijstaan (hospital, noodnummer van een land, landnummer/netnummers etc) dan is dat helemaal top! Succes!! :slight_smile:

1. Reizen
  2. Om toen informatie in te winnen over een reis naar Thailand, sindsdien blijven hangen voor info over reizen en om zelf advies te geven.
  3. Voornamelijk via blogs en fora, aangevuld met informatieve websites.
  4. Heb zo niet iets wat ik echt mis.
  5. Nee
  6. Niet perse
  7. Ik boek doorgaans alles los
  8. Nee, maar ga er nu eens naar kijken. Wist het niet.
  9. Op zich wel. Lijkt me leuk om te helpen, maar heb niet echt een land waar ik nou expert in ben.
  10. Momenteel niet, maar ben op reis dus heb nu ook niet uitgebreid de tijd om te kijken :slight_smile:

Sent from my GT-I9301I using Wereldwijzer mobile app

emigratie

1. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?

om meer informatie te zien en ervaringen

1. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?

via zoeken op internet en kijken op forums

1. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?

hulp voor de nederlanders die er al wonen

1. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?

eigenlijk niet , omdat hier in de Filipijnen alles zelf te regelen is en de meeste organisaties veel geld vragen, terwijl dat hier een fraktie kost

1. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?

ja, voor de gewone man. Ik bedoel om te reizen zoals de plaatselijke bevolkoing ook doet.

1. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?

losse, pakketreizen zijn veel te duur als je dat hier in de Filipijnen doet kost dat zeg maar 100.000 peso terwijl je dat zelf kan doen voor een fractie van die prijs en net zoveel lol hebt en veel meer flexibel bent

1. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?

nee

1. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?

ja wel…

ik woon al 11 jaar in de Filipijnen

1. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?

niet dat ik weet ,

1. vakantie 2)info over transport naar valladolid 3)internet algemeen 4) niets speciaals 5) neen 6)geen idee 7)losse onderdelen 8)neen 9)neen 10)neen

Dag Annelies,

Hierbij de antwoorden op jouw vragen:

Reizen en vakantie

Interesse in de website en het kunnen vergaren van reisinformatie van andere reizigers

Van het internet en van vrienden. Of van vrienden van vrienden. :slight_smile:

Concrete en praktische informatie. Recensies van andere reizigers.

Ben woonachtig in België, dus voor dat soort zaken schuim ik eerder Belgische websites af.

Kortingen zijn altijd fijn! :slight_smile:

Afwisselend, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat naar losse onderdelen, zodanig men als reiziger zelf nog dingen kan invullen, vrijheid hebt en flexibel kan zijn.

Nee, wist niet van het bestaan van de facebookgroep af.

Indonesië! :slight_smile:

1. Vooral bij reizen.
  2. Om een zomerbaantje te vinden als aupair.
  3. Hier en Facebook groepen
  4. Budget tips, wat een verblijf kost en bijzondere plekjes om te bezoeken.
  5. Nee
  6. Losse vliegtickets
  7. Losse onderdelen.
    8.nee
  8. Nee, te weinig tijd.
  9. Nee

Sent from my SM-G935F using Wereldwijzer mobile app

dag Annelies,
Ik ben vooral geïntersseerd in info over emigreren naar Frankrijk, Spanje, Portugal.
vooral het deel van Portugal ten noorden van Lissabon spreekt ons aan.
Als je daar vragen over hebt, wil ik gerust proberen je te helpen.

groetjes,
lanner