- Vakantie reizen.
- 5 jaar geleden toen we voor het eerst een verre reis naar Vietnam in de planning hadden, ook voor het eerst backpacken.
- Overal op internet, als we weten we naar welk land we gaan zoeken zoveel mogelijk informatie om onze reisplanning uit te stippelen. Kijk ook erg veel op tripadvisor en geef daar zelf ook beoordelingen om andere te helpen hun reis te plannen.
Vragen stellen we meestal hier, als we onze voorlopige reisplanning hebben.
We boeken namelijk meestal alleen onze vliegtickets van te voren en iets wat we echt niet willen missen. - Openbaar vervoer in de landen, wat de mogelijkheden zijn.
- Nee.
- Ja , stedentrips en vliegtickets.
- Ik ben zelf een poos beheerder geweest van de facebook pagina van Vietnam. Mijn ervaring was dat er bijna niet op gekeken werd en er geen reacties op kwamen.
- Altijd losse onderdelen. Meestal alleen de vliegtickets, eventueel binnenlandse vluchten en de kamer voor de eerste nacht. Per 3 weken vakantie zijn er meestal 1 of 2 dingen die we niet willen missen en die we ook vastleggen. We verplaatsen ons meestal om de 2 a 3 dagen en boeken onze volgende slaapplek b.v. via boeking.com.
- Nee, op dit moment te weinig tijd voor. Als we een reis hebben gemaakt kijk ik meestal wel vaak terug bij het land waar we zijn geweest en als er vragen bij zitten waar we antwoord of advies op kunnen geven den we dat.
- Nee voldoet aan mijn verwachtingen.
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
Vakantie (studie). -
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Kijken waar andere mensen zich mee bezighielden en wellicht vragen te beantwoorden. -
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
(Vak)literatuur, boeken, (vak)tijdschriften, documentaires, internet. Ik onderzoek ook op die manieer mijn eigen vragen.
- Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Meer informatie over geschiedenis & landschap
- Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nee, ik regel alles zelf en ga als het even kan met mijn eigen auto.
-
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Niet direct, alhoewel ik wel voor steden overzicht zou willen hebben wat betreft accomodaties. (campings, hotels, appartementen, huizen, bed&breakfast enz.) -
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Ik boek in principe alleen een accomodatie en in sommige gevallen de overtocht (per veerboot).
- Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee.
- Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Ik wil wel meehelpen. Ben ook al teammember bij een ander forum, maar dat levert niet zoveel drukte op dat ik er niet meer bij kan hebben…
Mijn expertise is ietwat gevormd door mijn beroep. Ik ben archeoloog. Mijn vakgebied is de Romeinse en Middeleeuwse periode van noordwest Europa, en ik ben prive vooral gefascineerd van de Britse Eilanden. Daar ben ik in vakanties het vaakst te vinden. Buiten Europa heb ik weinig te zoeken…
Bij mijn vakanties - studiereizen ligt de nadruk op de geschiedenis & archeologie & cultuur en landschap van een land. Per vakantie kies ik een streek uit in een land uit en probeer dan dieper in te gaan op specifiek dat gebied. Ik heb op deze manier al aardig wat kennis opgedaan over een aantal gebieden en landen in Europa .
- Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Meer aandacht voor de geschiedenis van een land en wat daar per streek nog van is terug te vinden.
-
emigratie
-
Zocht naar informatie
-
Op deze site en andere forums
-
laatste nieuws up-dates
-
nee
-
vliegtickets
-
losse onderdelen
-
nee
-
nee, daar ben ik helaas niet geschikt voor.
10.nvt
- Emigratie. 2. Ik reis alleen en heb derhalve een goede voorbereiding nodig. 3. Informatie via Reiswijzer, Facebook en vriendenkring. 4. Weet ik op dit moment niet. 5. Nee. 6. Nee, kan alles vinden via andere kanalen op internet. 7. nvt 8. Soms. 9. Nee. 10. Ikzelf ga nu regelmatig naar een camping 5 sterren waar een goede senioren regeling is. In het voorjaar en najaar staan wij met hoge korting. Misschien zou het leuk zijn om in meerdere landen te laten zien waar mensen echt op een goedkope manier langer kunnen verblijven.
1;reizen
2;om meer info te krijgen en ervaringen te lezen
3;ervaringen van reizigers die dit del op allerlei reizen, landen
4;ook de ervaringen van anderen
5;nee geen idee
6;voor mij niet
7;pakketreis
8; nee
9;nee
10;niet echt
-
Reizen -
Informatie delen en ontvangen -
Wereldwijzer, reisgidsen en alles sites waar Google me brengt -
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Ik denk dat het vooral van de gebruikers moet komen. Als iemand wat wil delen moet hij dat vooral doen en als iemand een vraag heeft, vooral stellen. Vraag en aanbod bepalen dan de inhoud. Kortom: houdt het als een forum -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals **Autoverhuurders Buitenland, **Vliegticket Aanbieders of **Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
zelden, ik ga gewoon Googlen en kijk wel waar ik uitkom -
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
idem als 5, maar als iemand een aantrekkelijke korting heeft gevonden dan vooral delen -
altijd losse onderdelen. Geeft meer voorpret van het uitzoeken, en bovendien zijn pakketten altijd net niet wat we zoeken -
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee nooit -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Nee geen intresse -
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
1-Reizen
2-Reis info en evt. reisgenoot zoeken
3-Online maar een goed reisboek vind ik ook heel fijn
4-ik heb nog niks gemist
5-Nee…misschien toch maar eens kijken
6-Korting is natuurlijk altijd leuk
7-Meestal boek ik alleen een vlucht en de 1e nacht
8-Nee eigenlijk niet
9-Leuk…weet alleen niet of ik er genoeg reiservaring voor heb
10-Vind jullie site eigenlijk prima zoals het nu is…misschien de mogelijkheid om filmpjes te plaatsen
- Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
Reizen - Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Om een reismaatje te zoeken - Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Google en lonely planets, meeste vragen zijn al eens gesteld dus is makkelijk te vinden - Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Ik vind dat er genoeg informatie te vinden is maar ik vind altijd wel leuk om bepaalde locale gebruiken te weten. Iets wat écht bij een bepaald land hoort, bijvoorbeeld drankje, sport, eten, rituelen etc. - Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nee, nooit naar gekeken - Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Ik boek geen reizen, meestal alleen vliegticket en de rest zoek ik zelf uit. - Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Losse onderdelen. - Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee, wist niet dat die bestond. - Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Zou me leuk lijken, maar heb helaas geen tijd. - Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Nee.
-
Reizen en vakantie -
Om informatie op te doen en ook anderen informatie te geven -
Eigenlijk van allerlei soorten websites en uit de “Lonely Planet” mijn vragen stel ik op deze fora. -
Eigenlijk staat er alles wel wat ik nodig heb. Soms is het leuk om te weten wie er op een bepaald moment is. Wellicht kun je dan wel eens een drankje doen als je wilt. -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nee maak ik geen gebruik van.
6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Niet specifiek, daar zijn voldoende sites voor
- Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Bij stedentrips losse onderdelen en plan ik mijn reis zelf. Bij een ‘strandvakantie’ boek ik het via een reisorganisatie/ - Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Tot op heden niet, is wellicht een goed idee - Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Eerlijk gezegd heb ik daar de tijd niet voor. - Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
nee.
ALVAST HEEL ERG BEDANKT VOOR JE HULP!!!
Ik ben op wereldwijzer terechtgekomen omdat ik vietnamese dong over had en die zo heb kunnen verkopen.
Ben geen grote reiziger maar het interesseert me altijd.
-
Reizen! -
Info opzoeken, “lotgenoten” vinden
-
Hoofdzakelijk pinterest en backpack/reisgroepen op Facebook. Daarnaast nog lekker
ouderwets met lonely planets. -
Niet zo zeer meer informatie maar meer landen. -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nog niet. -
Zou fijn zijn! Vooral voor budget reizen en goede aanbiedingen. -
Alleen vlieg/trein/bustickets. -
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nog niet. -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Tuurlijk! Backpack en shoestring reizen; het vastleggen van alles wat interessant is in beeld en tekst. -
Een handige manier om reisbuddies te vinden of om op reis te meeten met mede Nederlanders
Vakanties
Sent from my SM-J100H using Wereldwijzer mobile app
1(reizen 2(informatie verkrijgen 3(diversen bronnen 4(geen idee 5(ja 6(ja 7(losse onderdelen 8(nee 9(nee 10(nee
Interesse in vakantie ervaringen van andere
Sent from my SM-J100H using Wereldwijzer mobile app
1Uiteraard reizen en vakantie maar informatie over het land en de plaats van iemand die daar woont is een nog aangenamere verassing!
2Om informatie in te winnen over het leefmilieu in Canada. Denk hierbij aan levensonderhoud(huur,stookkosten etc.) maar ook de mensen. Dun bevolkt of dik bevolkt? Veel lokale bevolking of juist allochtonen? Etc etc. Hoe uitgebreider hoe beter.
3 Deze vraag is me wat onduidelijk.
4Werk! Werk is altijd goed want dat opent deuren voor een boel mensen.
5Nee, helemaal niet.
6Nee, uitzonderingen daar gelaten.
7N.v.t.
8Nee
9Of ik op reis zou willen en daar over column zou willen schrijven in naam van ww forum? Uiteraard. Op kosten van WW haha.
10Leuke prijzen uitdelen zoals nu. ![]()
Al moet ik zeggen dat ik slechts sporadisch op die forum ben
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? Vakantie
-
Om ervaringen van anderen te lezen -
Ervaringen van anderen lezen,en het stellen van eventuele vragen aan de schrijvers van de reiservaringen… -
Ervaringen met de bevolking en de manier van leven, en de houding t.o.v. buitenlanders -
Ervaringen met ticket-prijzen zijn belangrijker dan auto-huur, wat vaak moeite kost.Online shops vind ik niet relevant. -
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? Ticketprijzen zijn zo vaak wisselend per dag/ lokatie, dat het het zoeken waard is.
-
Is afhankelijk van land en manier van reizen naar/op vakantiebestemming, bijvoorbeeld rondreis per auto. -
Nog niet. -
Nieuw Zeeland, Zuid-eiland,en China, en de Sinai/Nuweiba-Tarabin en Dahab.Hurghada op vasteland[als de Russen wegblijven tenminste!] -
Ervaringen met vakanties zijn afhankelijk van het doel; rondreis, familiebezoek,strandvakantie etc.
Hallo Annelies,
- reizen en vakantie
- route advies
- op internet vergaar ik informatie en op wereldwijzer heb ik een aantal vragen gesteld
- misschien een chatroom per land of zoiets dergelijks
- hier heb ik (nog) geen gebruik van gemaakt
- ikzelf ben voornamelijk geïnteresseerd in vliegtickets en stedentrips
- ik boek altijd losse onderdelen
- nee (nog) geen gebruik van gemaakt
- ja dat lijkt me best leuk. Ik ben inmiddels reeds 5 x naar Thailand geweest en kan er aardig over meepraten
- online dagboek kunnen maken inclusief foto’s en filmpjes (misschien bestaat dit al, maar ik heb dit niet echt kunnen vinden)
Ook moet ik hier aan toevoegen dat ik deze site niet echt heel gebruikersvriendelijk vind.
Kan aan mij liggen, maar om berichten van mezelf terug te vinden, heb ik dikwijls moeite.
Succes met het project !
- alle 3 even interessant
- speuren naar informatie over reizen door bepaalde gebieden in Azië en het Midden-Oosten
- momenteel ben ik niet zo op zoek naar informatie. Maar als ik kijk is het op deze site meer specifiek dan de standaard reizen. Meer voor de echte avonturier.
- kan ik nu zo niet beantwoorden.
- nee
- ik zie het meer als een forum inderdaad en niet zo zeer als aanbieder. Dat maakt bestaansrecht wellicht lastig…
- dat verschilt per reis
- wist ik niet vanaf
- helaas heb ik te weinig tijd over om hier aan mee te doen. Dat wordt voor beide kanten een teleurstelling
- helaas niet echt.
ik werd gelokt met de vraag of ik je kon helpen met een paar vragen. Maar daar is geen sprake van. Je wilt mijn antwoord op de vragen die je al gesteld hebt.
Hoewel ik een tikje ouder (71) ben en een heel ander reispatroon heb dan de meeste wereldwijzers (meestal alleen ) zal ik toch meedoen.
- Ik ben geemigreerd (naar Brazilie) en ik reis veel. Het begrip vacantie ken ik niet meer want ik ben gepensioneerd. Ik maak zo’n 8- 10 lange reizen per jaar
- Nieuwsgierigheid
- Vaak van mensen in het land zelf. Verder enigszins uit de verschillende handboeken
4.praktische tips
5.nee - ik zie aanbiedingen voor vliegtickets voorbijkomen en maak meestal spontaan een keuze. Hoe onbekender hoe beter. Nooit groepsreizen.
7 vrijwel altijd losse onderdelen (vliegtickets of busreizen). Soms onderdak voor de eerste nacht. - Ik haat Facebook. Heb er niets mee
- Mijn expertise ligt bij de landen die ik heb bezocht: alle ZuidAmerikaanse landen en vele Aziatische landen. Praktisch alle Europese landen ook trouwens.
- Kan ik weinig over zeggen. Daarvoor ken ik WW te weinig
- Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
Reizen. Ben al geëmigreerd.
- Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Was op zoek naar informatie.
- Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Google en Facebookgroepen.
- Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Goedkope hacks.
- Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Tot nu toe niet.
- Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Tickets.
- Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Altijd los.
- Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Tot nu toe niet.
- Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Indonesisch Papua.
- Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?