Een paar vragen over wat je wilt zien op Wereldwijzer

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
    Reizen

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
    Om als organisatie actief te zijn op het forum

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
    Via partner-organisaties en relaties, en databases als het CIA Factbook. Privé: tripadvisor, hostelworld, blogs en vrienden.

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
    Tips, reiservaringen.

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Alleen van het overzicht van vrijwilligersorganisaties.

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Geen interesse: hier zijn al voldoende andere websites voor.

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
    Privé: altijd losse onderdelen.

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Nee.

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Helaas! Geen (priori)tijd.

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?

1 like
  1. reizen.
  2. wilde wat meer weten over reizen en de belevenissen weten van anderen.
  3. internet.
  4. tips over de landen.
  5. neen.
  6. Ik zou graag een overzicht zien van kortingen op vliegtickets.
  7. ik boek alleen de reis, het overige doe ik in het land van bestemming.
  8. neen.
  9. ik ben 15 keer in Indonesië geweest en spreek de taal enigszins.
  10. ik heb geen ideeën.

dag Annelies,

merk dat ik jullie site niet echt gebruik. moest ww opvragen! ik reis al sinds 1976 alleen de wereld over en ben ws erg ervaren. nu ik dus al ouder ben ga ik niet meer met een rugzak rondtrekken. ivm een ongeluk met erna enkele beperkingen moet ik nu vaker naar georganiseerde reizen uitwijken. maar wat ben ik blij dst ik in jongere en gezonde jaren zelf zo veel ondernomen heb. muv Zd Amerika en Snatarctica ben ik op alle continenten uitputtend vaak geweest. heerlijk toch? en heel dankbaar dat mijn wiegje innons land stond. excuus voor typefouten, komt tgv hand en hersenletsel.
veel succes, echt antoorden doe ik dus niet.groeten, Simone Schmutzler

vakantie
prijsvraag en interesse in vakanties
internet geen vragen
is voldoende zo
nee
nee kortingen zijn meestal fictie
compleet
nee
nee geen expertise genoeg
nee

1.Mijn interesse ligt vooral bij reizen.
2. Ik heb me geregistreerd omdat ik mogelijks extra info zou kunnen krijgen nopen een of ander reisbestemming.
3 Mijn informatie haal ik overal waar info beschikbaar is over volgende reisbestemming, ook tripadvisor.
4. Ik wil vooral info van reizigers die alleen reizen, niet de georganiseerde reizen. Delen in hun positieve en negatieve ervaringen om er uit te leren.
5. idem
6. Wel info naar site voor goedkope vliegtickets en ervaringen ivm autoverhuur.
7. Ik boek vlucht, auto en nadien verblijven elk afzonderlijk. Ik zoek vooral goede combinatie prijs/kwaliteit en voor verblijf mooie ligging.
8.neen
9.Niet echt
10.Vooral ervaringen van andere reizigers.

Hallo,
Ik wil wel mijn steentje bijdragen :slight_smile:

1. Reizen
  2. In 2015 maakten we een roadtrip doorheen zuid-Afrika met ons gezin. ( 2 kids die toen 3&5 waren), ik wou info opdoen.
  3. Via de landeninformatie en mensen die erop reageerden. Aan bepaalde mensen vroegen we dan extra uitleg!
  4. Misschien jog meer opsplitsen per doelgroep? Reiziger met jonge kids, adults,…
  5. Info ivm mobilhome…
  6. Ja,klinkt overzichtelijk!
  7. Ik geniet ervan om alles los te boeken! Des te meer fun met tijdens de voorbereiding :slight_smile:
  8. Neen
  9. Mijn expertise is niet zo groot denk ik…misschien wel op vlak van reizen met jonge kids (3 maanden door zuid-Afrika)
  10. De site wat overzichtelijker maken? Wat opfrissen?
    Grts

1 Wij combineren het reizen voor onze vakantie.

2 Om genoeg tips en info te krijgen van mensen die naar dat land geweest zijn waar wij dan naar toe willen.

3 Wij stellen onze vragen voornamelijk op het forum van het desbetreffende land , we halen ook veel van internet en boeken uit de bieb.

4 Bijvoorbeeld de toeristische highlights wat realistischer en uitvoeriger beschrijven en misschien een idee om informatieavonden te starten.

5 Wij hebben eigenlijk nog geen gebruik gemaakt van zulke aanbieders , het zou leuk zijn om wat meer overzichten te krijgen van bv Airbnb , van hotelaanbieder
s.
6 Het zou zeker handig zijn als die overzichten er zouden komen , misschien is het handig om ook een overzicht te maken van bv excursies , activiteiten , wij hebben dit jaar in Vietnam zoveel uit moeten zoeken om bv maar te gaan raften.

7 Wij boeken eigenlijk alleen de vliegtickets en aankomst hotel voor 1 nacht en daar aangekomen zien we verder hoe we het gaan aanpakken.

8 Nee nog niet gedaan.

9 In de toekomst misschien wel maar nu nog te weinig ervaring om anderen er goed mee te kunnen helpen,

10 Filmpjes van andere reizigers en wat reisblogs zouden we erg leuk vinden,

6

1. Emigratie 2. Om hulp aan te bieden 3. Google en tripadvisor 4. Goedkope overnachtingen 5. nee 6. Ja, per land 7. los 8. nee 9. nee 10. ecovriendelijke trips en reizen
  1. vooral reizen, maar ook wel vakantie
  2. om meer te weten te komen over onze reis naar de Azoren
  3. internet, forums en specifieke websites. ook reisgidsen
  4. interessante en mooie routes voor backpackers/ must sees per land of stad/ leuke hotels of huisjes met goede prijs/kwaliteitverhouding
  5. voorlopig nog niet
  6. ja, vliegtickets
    7.meestal losse onderdelen
  7. tot nu toe nog niet
  8. sorry, te weinig tijd hiervoor
  9. /

Mijn interesse ligt bij Reizen en vakanties
Ik had mij geregistreerd om informatie te krijgen over een reis naar India en heb toch wat info’s gebruikt.
Ik maak geen gebruik van aanbieders hier.
kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets) zou goed zijn
Ik boek losse onderdelen.
Ik ken de Wereldwijzer Facebook groep niet, maar zal deze raadplegen

Mvgr. Ravi Mangal

1:Vakantie. 2:Misschien kom ik hier een keer een leuk reismaatje tegen. Verder hoop ik hier inspiratie op te doen voor toekomstige (duik)vakanties. 3:Google, duikvakantie-sites , aanbiedingen van duiksites 4: Bijzondere natuur , parken , cultuur 5: Volledig ‘pakket’ bij aanbiedingen vliegtickets (all in kosten, max. KG bagage , comfort zitplaatsten) 6: stedentrips en vliegtickets 7: Pakketreis maar bij voorkeur enige ruimte (ongeplande dagen) overhouden 8: Nee, fb is niet echt mijn ding 9: Niet over nagedacht, ik denk dat mijn expertise te beperkt is om echt een leuke interessante bijdrage te kunnen leveren 10: Nee , m.i. een leuke informatieve site van en voor de leden

1. Vakantie
  2. Ik zocht naar reiservaringen, tips en advies.
  3. Hier, internet, lonely planet
  4. Beste reistijden. Overzichtjes van leuke en goedkope hotelletjes.
  5. Nee
  6. Nee
  7. Zelfstandige reiziger. Boek alles zelf.
  8. Nee
  9. Af en toe reageer ik op posts.
  10. .?
  1. Reizen = vakantie.
  2. O-Turkije.
  3. Heel het internet.
  4. Geen bijzondere wensen.
  5. Nee.
  6. Nee.
  7. Zowel delen als (een deel van een) pakket als zelf regelen.
  8. Nee.
  9. Nee.
  10. Geen bijzondere wensen.
    Vakantie

Om reisgenoten te vinden voor vakanties

Uit reisgidsen (ja, lekker old school) en van internetsites over de reisbestemming.

Eerlijk gezegd kom ik zelden op de landenforums, dus ik heb hier niet echt een mening over.

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Nee

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Voor groepsreizen en vliegtickets lijkt me dat wel interessant.

Dat verschilt. Als ik een singlereis boek, is het natuurlijk een pakketreis. Als ik online een reisgenoot vind, boeken we aparte vliegtickets, hotel en wat we verder nodig hebben.

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Nee, ik wist niet dat die bestonden

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Nee, want ik heb niet echt een expertise op reisgebied (ik doe verschillende soorten reizen en ga zelden 2x naar dezelfde plek, vandaar)

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    Ik vind de sites uitstekend zoals ie is, qua reisinformatie en qua zoekfunctie voor reisgenoten. Keep up the good work!

Reizen en vakanties

1. Reizen,vakantie
  2. Omwille de meningen en ervaringen omtrent ons vakantieplan.
  3. Internet en natuurlijk dit forum.
  4. Niets
  5. Nee
  6. Nee
  7. Boeken alles los van elkaar.
  8. Nee
  9. Nee
  10. Nee,is prima zo.
  1. Reizen en vakantie
  2. Informatie/ervaringen raadplegen van ander reizigers en eventueel eigen ervaringen delen
  3. Nu toch vaak websites van reisbureaus en e-mail notificaties van diverse sites
  4. Praktische tips (bijvoorbeeld hoe je snel een huurauto op kunt halen) en do’s en dont’s omdat veel reisgidsen sommige attracties al te positief aanprijzen
  5. Tot op heden nauwelijks. Wel behoefte zoals onder 3 vermeld.
  6. Prima en breed veld
  7. Meestal boek ik pakketten
  8. Nee
  9. Nee, geen echte expertise
  10. Op dit moment niet, maar ik ga wel weer vaker gebruik maken van de wereldwijzer

Groet en succes met je enquete/vragenlijst

Wim

1. Eigenlijk alle 3!

2. Ik had me geregistreerd omdat we vaker op vakantie gingen naar Amerika maar inmiddels is dat Australie geworden

3. Ik ben hier nog niet zo aktief bezig geweest maar wil dat wel meer gaan doen

4. Heb hier nog geen antwoord op daarvoor moet ik meer op de site zijn

5. Heb wel naar vliegticket aanbieders gekeken

6. Ja altijd welkom. Vliegtickets, overnachtingen en activiteiten bijvoorbeeld

7. Losse onderdelen, kan meestal bij de mensen in huis

8. Nee maar wil wel. Is die er dan?

9. Helaas dat ga ik niet redden. Werk al 40 uur en doe nog vrijwilligerswerk daarbij

10. Nog niet anders meld ik mij wel!

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? Reizen en vakantie

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? informatief, hulp bij plannen reizen/ vakantie

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? Internet, Lonely planet, vragen op jullie forum en sinds kort facebook.

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? Ik zie het vooral als plaats om vragen te stellen.

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? Nooit.

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? Nee

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? Losse onderdelen

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? Nee

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? Nee

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? nee, eerlijk gezegd tijd niet bezocht. Denk nu aan kleurrijker, foto’s, filmpjes maar misschien inmiddels al?

reizen

omdat ik een reismaatje zocht voor australie

facebook, vrienden of via google

zou ik niet weten

nee. maar het overzicht is verder goed

ja op stedentrips en vliegtickets. voornamelijk op vliegtickets

losse onderdelen

nee

nee

ik heb het idee dat alles er al wel staat