Een paar vragen over wat je wilt zien op Wereldwijzer

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? Emigratie
  2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? Extra landeninformatie Frankrijk
  3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? Meestal internet
  4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? **Informatie over daar wonen.
    ** 5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders, Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? Nee
  5. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Niet van belang
  6. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? Niet van belang
  7. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? Geen Facebook gebruiker
  8. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zo ja, wat is je ‘expertise’? Niet mogelijk
  9. Heb je nog andere leuke ideeën die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? **Informatie over daar wonen.
    **
  1. Reizen, vakantie en mogelijk emigratie.
  2. Een snelle manier om info te krijgen van allerlei mensen over allerlei landen.
  3. Via reisverslagen van anderen, uit boeken en op de wereldwijzer community kan ik mijn vragen stellen.
  4. Op dit moment mis ik niets.
  5. Op dit moment nog niet. Zal ik mogelijk straks wel gaan doen wanneer de reis dichterbij komt.
  6. Ja, op allerlei gebieden.
  7. Ik zal vooral losse onderdelen boeken omdat ik graag zelf mijn reis uitstippel.
  8. Nog niet.
  9. Mogelijk in de toekomst.
  10. Nee.

Sent from my SM-T800 using Wereldwijzer mobile app

groet,
georgekerstholt

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? Vakantie

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? informatie

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? internet

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? bezienswaardigheden, contacten met uitgeweken landgenoten

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? vliegtuigtickets

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Vliegtuigtickets, hotels

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? Losse onderdelen

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? Ja

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? Misschien, expertise Brazilië

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? Tijdig geïnformeerd worden via email van interessante aanbiedingen, wedstrijden …

Hey Annelies,

Zoals je vroeg, hier zijn mijn antwoorden:

1. Ik zou later wel willen reizen maar uiteindelijk zal dit nog heel lang duren dus ben ik liever geïnteresseerd in op vakantie gaan.

2. Ik kwam net terug van een reisje naar Spanje en ik had heel veel tijd doorgebracht met de animators daar in het hotel. Ik kreeg zelf ook de kriebels om dit later ook te doen maar ik weet eigenlijk totaal niet hoe ik eraan moet beginnen. En toen ben ik op deze site terecht gekomen.

3. Ik heb mezelf eigenlijk nog niet zo goed geïnformeerd over deze zaken.

4. Ik zou graag vooral de hotels eens willen zien en de bezienswaardigheden.

5. Nee

6. Ja dat zou heel handig zijn. Alles is welkom

7. Zelf heb ik nog nooit een reis geboekt, maar wel al geholpen voor andere mensen.

8. Nee niet echt.

9. /

10. Niet speciaal.

Ik hoop dat ik je kon helpen.

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?

Reizen.

1. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?

Voor een buitenlandse stage.

1. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?

Via Facebook pagina’s.

1. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?

Met name verblijven die betrouwbaar zijn en waar dus ook betrouwbare reviews over zijn.
En over de mooiste plekjes op de wereld van andere reizigers.

1. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?

Nee, hier maak ik eigenlijk geen gebruik van.
Dan heb ik dat liever over accommodaties.

1. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?

Leuke last-minute aanbiedingen zou ik wel in geïnteresseerd zijn.

1. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?

Is afhankelijk van de reden van de reis dus ik boek soms losse onderdelen maar ook een pakketreis dus all-inclusive.

1. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?

Nee, ik maak hier (nog) geen gebruik van.

1. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zo ja, wat is je ‘expertise’?

Nee, omdat ik vind dat ik daarvoor nog niet genoeg reiservaring voor heb opgedaan.

1. Heb je nog andere leuke ideeën die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?

Misschien meer informatie over vrijwilligerswerk in het buitenland of ook over gewoon werk in het buitenland.

Reizen

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
    Voor algemene en vooral zoveel mogelijke informatie in eerste instantie. Bij gekozen bestemming de mogelijkheid voor meer details

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
    Heel divers; wereldwijzer, reisprogramma’s tv, internet algemeen, reisblogs, capitool gidsen

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
    nvt

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Ja, informatief

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
    Nvt

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
    Losse onderdelen

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Nee

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    heb hier helaas te weinig tijd voor.

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    nvt

Reizen en vakantie

Ik wil graag andere reizigers helpen + ik heb soms zelf vragen over reizen

Overal op het internet: tripadvisor, blogs. Ik stel vragen of dit forum of op tripadvisor

Forums mogen wat actueler zijn vind ik.

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
    Nee

Nee

Alles los.

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
    Nee

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
    Ligt er een beetje aan hoeveel tijd het kost. India

10. Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
    nee

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? Vakantie

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? om als ik vragen heb die te kunnen stellen

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? via deze site en anderen

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? geen idee

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? nee

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? hoeft voor mij niet

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? ik boek niet. Ik ga op de bonnefooi

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? bedankt voor de tip

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? geen tijd

1. Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? Reizen voor het ontdekken van andere landen, culturen en bevolking.

2. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? Om hier meer over uit te kunnen wisselen met andere reizigers.

3. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? Van de forums en de verschillende landenpagina’s

4. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? De historie, de bezienswaardigheden, waar je aan moet denken bij het regelen van een reis naar dit land.

5. Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? Nee, deze zoek ik via Google.

6. Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? Nee, ik boek alles los

7. Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? Ja, losse onderdelen: ik stel mijn eigen reis samen.

8. Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?Nee

1. Reizen en Vakantie
  2. Om de vragen en antwoorden over een bepaald land te volgen.
  3. Bij bepaalde organisaties en online.
  4. Als iemand een duidelijke vraag stelt over een land, hij een duidelijk antwoord krijgt.
  5. Ja, van vliegtickets aanbieders.
    6, Dan alle drie.
  6. Vliegticket en hotel.
  7. Ja, ik kijk wel vaak bij het Ghana forum.
  8. Is misschien wel leuk, maar graag meer info(expertiese is dan Ghana).
  9. Op het moment niet, misschien een leuk filmpje over reizen in en door Ghana,
    maar ga wel zo door
  1. Reizen en vakantie
  2. Reis/vakantie naar Nieuw Zeeland
    3.Internet en boeken. Vragen bij het reisbureau
    4.-
    5.nee
  3. vliegtickets/maatschappij/tijdsduur of overstap
    7.vliegreis en evt. hotel
    8.nee
    9.nee
    10.Veel succes

Hallo Annelies, ik doe graag mee aan je vragen :slight_smile:

Reizen

Omdat ik graag naar India wilde voor een fotoreis, maar dit niet alleen wilde doen!

Hierop het reis forum en van Internet

Bijna alles staat er al bij!

Nee tot nu toe geen gebruik van gemaakt!

Ik krijg al diverse overzichten van kortingen en vliegtickets!

Meestal een pakketreis

Nog geen gebruik van gemaakt!

Ik ben fotograaf en weet niet of mijnc expertise bruikbaar is, maar ik ben zelf heel gek van Azië!

Nee niet direct een idee!

1. Vakantie…ooit het idee gehad te emigreren…maar dat is nu van de baan…tenzij er zich een mogelijkheid voordoet die zowel voor mij als mijn gezin acceptabel is.

2. Het inwinnen van informatie over ervaringen, belevenissen naar plaatsen/landen/bezienswaardigheden die ik of mijn gezin graag zouden willen zien.

3. Informatie win ik in via forums waar mede-reizigers hun ervaringen delen met hen die daar belangstelling voor hebben.En uiteraard via het wereldwijzer Reisforum die bordevol informatie heeft op basis van ervaringen.

4. Welke informatie ik belangrijk vindt om te vinden op Wereldwijzer, zijn niet alleen de positieve verhalen maar ook de negatieve, omdat het een compleet een beeld kan schetsen van de totale ervaring. Een voorbeeld is dat een gezin een bepaald hotel in b.v. Spanje als ultiem beschouwt en dat ze over de kleine ongemakken heen stappen, wat voor andere gezinnen een domper op hun vakantie kan betekenen. Informatie m.b.t. gezondheidzorg vindt ik ook belangrijk…hoe wordt je als toerist behandeld…pro’s en con’s van de gezondheidzorg zodat men ongeveer kan inschatten wat men te wachten staat.

5. Eerlijk gezegd niet…omdat wij als gezin ons niet altijd een vakantie kunnen veroorloven.Anderzijds kan het geen kwaad om te bekijken of de aanbiedingen aldaar van een betere / andere kwaliteit zijn dan het reguliere aanbod.

6. Tja, ben een Indo getrouwd met een nederlandse vrouw die altijd bezig is met kortingen. Mijn vrouw zal zij zich meer orienteren op winkels…daar waar ik eigenlijk ( misschien man eigen ) mij richt op het horeca-gedeelte ( lees; restaurants ).Waar mijn vrouw het prachtig zou vinden om rond te neuzen in boetieken met leuke aanbiedingen…eet ik graag wat lekkers.

7. Dat varieert per vakantie. We hebben all inclusive reizen geboekt, maar ook op campings gestaan in een tent/appartement , met de auto en met het vliegtuig.Wij bekijken alle opties binnen onze beschikbare financien en aan de hand daarvan nemen we een besluit.

8. Eerlijk gezegd was ik niet op de hoogte van het bestaan van de facebook-groep, maar nu ik het weet zal ik mij daar zeker bij registreren. En ik zal zeker deze groepen raadplegen bij een volgende vakantie.

9. Ik ben geen reis-expert…daarvoor moet je toch wat meer "reis"bagage hebben.

10. Tevens moet ik ook aangeven dat ik sinds de geboorte van mijn zoon geen aandacht meer heb besteedt en de periode daaraan voorafgaand , omdat dat bij mij de hoogste prioriteit had en heeft. Het getuigt niet van respect naar voren toe die moeder zijn geworden, maar ik ben nu eigenlijk meer bezig met mijn zoon dan met wat anders.

1 Reizen
2 Om info te verzamelen wat ik altijd vergeet te doen!sorry
3 Online, boeken.
4
5
6
7 Beide.
8 Nee, geen Facebook.
9
10

Bedankt voor de vragen, sorry weinig te vertellen.

1. Emigratie
  2. Dat is al 6 jaar geleden. Volgens mij om informatie te vinden over Guatemala. Daar ben ik toen op vakantie gegaan. Nu woon ik er.
  3. Op het forum van het betreffende land.
  4. Highlights
  5. Eigenlijk gebruik ik het niet nee.
  6. Nee, dat maakt het commercieel. Nu is het puur informatie van andere reizigers die informatie hebben voor reizigers. Aanbiedingen van bedrijven maakt het niet meer geloofwaardig. Alsof je alleen maar wil verkopen.
  7. Ik boek niets, want ik reis niet. IK woon in Guatemala en ben beheerder van het forum. Als ik zou gaan reizen zou ik niets boeken als alleen een ticket.
  8. Ja, ben aangesloten bij het World travellers forum :).
  9. Doe ik al :bier:
  10. Op het moment niet.

Bedankt voor het maken van de enquête.
Groetjes,
Marieke

Reizen en vakantie

uit interesse voor het reizen, ervaringen van anderen en met anderen te delen

een beetje overal

ik vind persoonlijk het aanbod voldoende , teveel informatie is ook niet nodig want het is soms zo al moeilijk genoeg

Neen, door mijn beperkingen is het meestal een puzzelen en moet ik van alles dan ook heel zeker kunnen zijn.

Het zou aangenaam zijn als er eens meer rekening gehouden wordt met alleenstaanden en men daar eerder tips zou kunnen verzamelen naar verminderingen of kortingen op toeslagen of waar men net geen toeslagen moet betalen .
    Want dit maakt voor ons als single zijnde reizen best heel duur

ik boek meestal losse onderdelen

tot heden nog niet gedaan , maar waarschijnlijk in de toekomst wel

Niet echt want geen kennis genoeg van .

ik vind het aanbod voldoende

reizen en vakantie

1. Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?

ik kwam de site tegen omdat ik een reis naar Vietnam aan het plannen ben.

1. Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?

Ik haal info van deze site op de landenpagina, verder google ik veel op internet en kijk op lonelypalnet en tripadvisor forum.

1. Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?

Maak ik geen gebruik van. 

Geen behoefte aan. 

Ik boek lossen onderdelen en regel alles zelf.

nee

9. Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je 'expertise'?

nee

1. Alle 3
  2. Omdat ik op zoek was naar emigratie tips en zo bij wereldwijzer uitkwam.
  3. Mensen om me heen, (online) reisgidsen (vaak gebruik ik de lonely planet)
  4. Tips over locale tour organisaties
  5. Nee, eigenlijk niet, info over locale tour organisaties
  6. Zeker, vliegtickets, en losse tours tijdens verblijf in een land (of stad)
  7. Losse onderdelen
  8. Nee, maar dat ga ik misschien binnenkort wel doen
  9. Heb niet erg veel tijd maar op zich wel, expertise is vooral Kenia
  10. Keep up the good spirit!
    Alle drie.
    Ik zocht een reisgenoot.
    Internet.
    Bezienswaardigheden, ook minder voor de hand liggende.
    Ik maak hier geen gebruik van.
    Niet nodig
    Ligt aan de beschikbare pakketten, bevalt het niet dan boek ik los.
    nee.
    Op zich wel, maar ik zou er wel meer informatie over willen krijgen.
    Nope