-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
Reizen -
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Om te kunnen reageren op andere verhalen/vragen en om zelf vragen te plaatsen. -
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Fora, FB backpack groepen, Lonely Planet, Tripadvisor -
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Informatie over openbaar vervoer zou handig zijn -beetje afhankelijk van waar je naar toe reist. Over Afrika is het bijvoorbeeld erg moeilijk uit te zoeken/te vinden. Een verzamelplaats hierover zou makkelijk zijn. -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nope, nooit gedaan. -
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Geen interesse in. Daarvoor gebruik Kayak en dergelijke sites. -
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Losse onderdelen. Altijd. -
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee, wist ook niet dat ze bestonden. -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Sorry, geen ruimte voor. -
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Weet zo 1,2,3 niks.
- Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie?
Reizen
- Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Ik hou van reizen en de wereld te ontdekken, dit is een mooi forum om je verhaal te delen met je mede reizigers!
-
Via deze site met vrienden te praten etc. -
Nou ik denk dat je nooit alle informatie hierop kan krijgen, je moet zelf ook dingen ontdekken, daarom reis je toch! -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Wel gedaan, ja! -
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Zou een mooie optie zijn! -
Ga meestal op de dolle roes op reis
-
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nee -
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Helaas geen tijd voor
- Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Verras ons
!!
-
Reizen, vakantie
-
Emigratie
-
VVV, Facebookgroepen, familie/kennissen/vrienden, Internet, reisboekjes
-
Ervaringsverhalen
-
Nee
-
Stedentrips, groepsreizen, vliegtickets
-
Liefst pakketreis, losse onderdelen
-
Nee
-
Ja, Communicatie
-
Columns
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? emigratie
-
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? interesse over Africa
-
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? uit persoonlijke ervaringen
-
Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land? levensduurte, veiligheidsproblemen, prijzen woningen
-
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? Neen deze info zoek ik zelf op lokale sites
-
ik zou het interessant vinden om door landgenoten geholpen te worden met excursies ter plaatse … -
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? ik boek alleen mijn reis de rest doe ik ter plaatse
-
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? ja maar is vaak niet relevant
-
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? ik huur al 10 jaar een appartement in Nigeria, ik ken de gevaren van Nigeria nl.: Lagos heb contacten in Nigeria
ik weet dat de doorsnee westerse Afrika reiziger nooit het echte Afrika te zien krijgen, Afrika leer je niet kennen in B&B of safari’s … -
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? neen
- Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
om meet te weten voor overwintering in Spanje
- Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
via forums
- Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
over goede auoverhuur
- Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
nog niet gedaan ga zeker onderzoeken
- Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Berlijn Barcelona
- Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
losse onderdeel
- Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
nee niet gedaan nog
- Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
nee
- Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
geen ideeen sorry
succes
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie
-
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? om aan informatie te komen
-
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? overal
-
meer geconcentreerd, dus ahw een topic “overnachtingen” ipv tientallen topics over diverse campings en hotels. -
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? tot nu toe nog niet
En wat voor overzichten zou jij willen zien? ik weet nu nog niet waar ik tzt naar op zoek zal zijn
-
Zou misschien op bepaalde momenten handig kunnen zijn -
Beide komt voor, ik stap ook wel zonder voorbereiding maar met bestemming in de auto. -
tot nu toe niet -
Ik heb geen speciale ‘expertise’ -
Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer? het geheel qua presentatie overzichtelijker
Hallo Annelies, moet wel even zeggen dat ik al heel lang niet meer op de situatie van Wereldwijzer heb gezeten.Ik ben in Nieuw-Zeeland geboren en na het overlijden van mijn vader wilde ik graag naar mijn geboorteland emigreren. Dat is nu veranderd in op vakantie gaan. Curaçao spreekt me meer aan sinds een tijdje. Heb heel lang in de horeca gezeten en de opleiding SEPR gedaan, denk meer kans op werk. Informatie over reizen zoek ik zelf op of door gesprekken met mensen. Aanbiedingen van vliegtickets en serieuze verhalen over de voor- en nadelen van het emigreren naar een ander land spreekt mij aan. De cultuur. Zit niet in een FB groep. Houdt de site idd up to date. We leven in het nu en nieuws wat belangrijk kan zijn voor de toekomst lijkt mij meer relevant dan oude verhalen.
Visa vind ik een belangrijk item voor bij het reizen, dus zeker toevoegen.
Sent from my SM-G800F using Wereldwijzer mobile app
-
Reizen -
Om een reisgeno(te) te zoeken -
Op betreffend forum en internet -
niet speciaal -
Om info te vergaren , ja -
Met name vliegtickets -
Eigen gelegenheid, dus losse onderdelen -
Nee -
Wat wordt daarvoor gevraagd? -
thema belichting. kan zijn sport, soort reis, of land, cultuur etc.
Reizen vakantie in het buitenland, meestal rondreizen. - Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Jaren geleden, precieze reden weet ik niet meer, maar bij elke reis raadpleeg ik het forum. Volg ook forum van bv. Madagascar regelmatig omdat ik zeker weet dat ik daar nog een keer naar toe wil. Mijn keuze voor een land wordt meestal bepaald door een leuke actieprijs voor tickets, huur auto/camper. Heb veel landen op het oog waarvan ik weet dat ik daar naar toe wil. - Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Altijd via internet, niet altijd dit forum, maar ik hou allerlei sites in de gaten i.v.m. aanbiedingen en als ik iets interessants zie dan ga ik kijken wat er op die bestemming te zien en beleven is. Dat zoek ik dan weer op op o.a. dit forum. - Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Alle informatie staat er wel op, maar helaas summier bij sommige landen, dat komt omdat er te weinig interactie is. In bepaalde gevallen zijn er andere fora waar veel regelmatiger berichten geplaatst worden, zodat het op wereldforum een beetje achter blijft. BV. Maleisië, Cuba, USA, die landen hebben hele actieve eigen fora. - Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Vrij weinig omdat ik de meesten aanbieders van vliegtickets, autohuur etc. wel ken. Koffers en ander los materiaal e.d. ben ik niet zo in geïnteresseerd, koop veel gewoon ad hoc of omdat er een aanbieding is. - Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Kortingen altijd, kortingscodes etc. En met name tickets omdat dat een groot deel van de reissom bepaald, of bv. camper huur. - Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Losse onderdelen, zelf samenstellen heeft altijd mijn voorkeur. Heb niets met samengestelde reizen, dan vlieg je overal in vogelvlucht langs en wordt er teveel in een programma gepropt. Wel gebruik ik de reisschema’s van aangeboden verzorgde rondreizen om een beetje te zien waar ik naar toe wil gaan in een land of regio. - Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Nooit, ben een beetje uitgekeken op FB. Gebruik het zelf ook nauwelijks meer actief. - Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Mijn expertise is dat ik overal een beetje van weet, dus reageer ik liever op de diverse fora binnen Wereldwijzer als ik een antwoord heb op vragen, omdat ik het zelf heb gedaan of heb meegemaakt. - Heb je nog andere leuke ideeën die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Delen van ervaringen van anderen over bv. leuke restaurantjes, hotelletjes, plaatsen om te bezoeken weg van de gebaande paden.
-
Waar ligt vooral je interesse: reizen, vakantie of emigratie? Reizen en vakantie
-
Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer? Interesse, informatie over diverse landen.
-
Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen? Diverse websites en instellingen, ministeries, blogs…
-
-
Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien? Nee.
-
Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien? Goedkope tickets, hotels, plekken en meeting the locals
-
Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders? Losse onderdelen, houd het graag zoveel mogelijk zelf in de hand
-
Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep? Nee.
-
Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’? Zwitserland, een land dat ik zeer goed ken.
-
- vakantie
- vergeten
- andere vakantiegangers, fora, winkels
- geen idee
- nee
- nee
- ik boek niks
- nee
- nee
- nee
- reizen
- om doelgerichte vragen over een bepaald land te kunnen stellen
- informatie op internet en boeken, vragen op forums
- do’s en dont’s, de niet-geijkte atracties, leuke campings/hotels, persoonlijke ervaringen met camper aanbiedingen
- nee heb ik nog gebruik van gemaakt, misschien een vergelijk tussen camperaanbieders
- ja zou best op dit forum passen, aanbiedingen op gebied van vliegtickets, camperverhuur, autoverhuur, hotels
- beide wel, pakket deels uit gemak en “save gevoel”, maar als het goedkoper kan en het is een betrouwbare organisatie dan boek ik ook wel losse onderdelen
- ja ook om informatie van andere reizigers te lezen en de foto’s te zien
- hiervoor reis ik te weinig ( 1x in de 2 jaar)
- nee het voldoet aan mijn verwachtingen maar goed aanvullingen juich ik van harte toe
vr gr Frederique
Reizen - Waarom had je je geregistreerd op Wereldwijzer?
Detailvragen mbt reislanden stellen en nalezen. - Waar haal je je informatie over reizen vandaan en waar stel je je vragen?
Globale informatie zoek ik via google maar specifieke vragen mbt een bepaald land en reis zoek ik op op wereldreizigersforum zoals 4x4 reis Botswana - Wat voor informatie zou je op Wereldwijzer graag nog willen zien per land?
Kan ik geen antwoord op geven - Maak je op Wereldwijzer wel eens gebruik van overzichten van organisaties, zoals Autoverhuurders Buitenland, Vliegticket Aanbieders of Online Shops Koffers / Backpacks? En wat voor overzichten zou jij willen zien?
Nee - Zou je op Wereldwijzer overzichten willen hebben van kortingen per reistype (bv stedentrips, groepsreizen, vliegtickets)? En op welk gebied zou jij dat willen zien?
Niet speciaal - Boek je losse onderdelen of boek je een pakketreis? Of anders?
Heel verschillend. - Verschillende beheerders hebben bij hun forum een Facebook groep. Maak je wel eens gebruik van een Wereldwijzer Facebook groep?
Weinig - Zou je ook in het Wereldwijzer Team van 59 reizigers willen meehelpen? Zoja, wat is je ‘expertise’?
Sorry…al te druk met andere zaken. - Heb je nog andere leuke ideeen die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Geen idee.
Groetjes
Eigenlijk was ik druk met huiswerk, maar toen ik zag dat er wat te winnen valt toch maar direct tijd gemaakt voor ik het vergeet ![]()
-
Reizen. Wij gaan ongeveer ieder 1,5 voor een maand op roadtrip en eens per jaar een wat meer relax vakantie.
-
Omdat ik alles zelf plan en boek lees ik zoveel mogelijk over wat andere al ervaren hebben.
-
Om een beeld te vormen bij een bepaalde route lees ik veel reisblogs. Als ik niet kan vinden wat ik zoek stel ik de vragen hier. Denk bijvoorbeeld aan vragen over autohuurbedrijven.
-
Waar ik altijd naar op zoek ga is gemiddelde kosten van eten/drinken/benzine. Sommige landen hebben hele leuke lijstjes wat een biertje kost, een standaard lunch en een 3 gangen diner bijvoorbeeld. Heel handig.
-
Nee, ik zal daar zo is naar op zoek gaan.
-
Voor mij persoonlijk niet, ik stel altijd best veel eisen aan mijn verblijven, ik zoek altijd eerst uit waar ik zou willen overnachten (ik kijk dan wel eerst even of dat hotel via een andere site goedkoper kan)
-
Altijd alles los voor de roadtrips (soms op de bonnefoi, soms vooraf thuis) De andere vakantie vaak bij Tui (lekker all-in op de Caribean bijvoorbeeld)
-
Dat deed ik nog niet. Erg handig!
-
Dat zou ik wel willen. Inmiddels ben ik best ervaren. Vooral qua zelf plannen en ervoor zorgen dat we toch altijd wat anders doen als de standaard route is. En niet alleen anders, ook dat het nog bijzonderder is dan de standaard!
Ik volg een avondstudie voor engineering in elektrotechniek en daarnaast werk ik 40 uur. Veel tijd heb ik niet over, maar het is altijd leuk om andere te helpen! -
Ik ken de website niet goed genoeg om te weten wat er al wel en niet staat, maar zoals ik bij punt 4 aangaf, dat lijkt mij erg leuk. Als hier een standaard layout voor is kunnen mensen dit snel invullen.
-
Reizen en vakantie -
Om antwoorden te geven op vragen over Corsica en Sardinie -
Vooral uit eigen ervaringen. -
Geen specifiek idee over. -
Nee -
Nee -
Losse onderdelen -
Nee -
Geen idee, maar mijn expertise betreft de eilanden Corsica en Sardinië -
Heb je nog andere leuke ideeën die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Niet specifiek******
Op dit moment vakantie en reizen.
Om medegebruikers te helpen als zij advies nodig hebben
Uit eigen ervaring en via websites
4. is voldoende
nee maak ik geen gebruik van
6 ja dat is leuk op gebied van stedentrips en vliegtickets
7 meestal losse onderdelen, soms ook pakketreis
8 nee daar maak ik geen gebruik van
9 lijkt me wel leuk. mijn expertise ik klantenservice
10 op dit moment niet
-
Reizen en vakantie -
om informatie te vinden over land waar ik interesse in heb om naar toe te gaan -
internet; forums -
wat zijn aanraders om te zien / bezichtigen -
Nee -
Nee -
soms losse onderdelen / soms pakketreis -
Nee; gebruik geen facebook -
nee -
Heb je nog andere leuke ideeën die je terug zou willen zien op Wereldwijzer?
Niet specifiek**
**
1.Onze interesse ligt in reizen
2.voor informatie op te halen en kennis van andere wereldreizigers
3.Informatie uit gidsen,lokale agencies,internet en ervaring van anderen
4.duidelijke informatie per land/regio in de wie wat waar hoe opzet
5.vooral vliegtuigaanbiedingen
6.Kortingen op bestemmingen per reistype vliegtickets en steentrips
7.geen pakketreis nog losse onderdelen doe zo veel mogelijk zelf aan de hand van info.
8.ik maak om privacy redenen geen gebruik van Facebook
9.zeker afhankelijk van tijd australis en usa
10.niet op dit moment
Reizen /omdat ik alle info over landen boeiend vind/ info vind ik hier op deze site samen met andere reissites / dat is moeilijk…jullie bieden zo veel,aan/ Ja voordeel aanbiedingen van bv, ticket’s, must see. Must doe/ speciale hotel’s enz… / Tja… zolang het niet barst van de reclame / Altijd losse onderdelen / Ja regelmatig / niet zoveel, maar toch regelmatig / Ja, als ik kan helpen altijd, Thailand / reisblogs, lees ik graag,
- onze interesse ligt voornamelijk in Azië , Australië en steden trips zoals Londen New York ,
- hoofdzakelijk om meer te weten over plaatsen waar onze nieuwe reizen naar toe gingen cq gaan ,
3)op de reisforum van Wereldwijzer en andere forums , - ik zou niet weten wat ik nog meer wil weten ?
5)ja, vind het wel goed zo ,
6)ja, kortingen op stedentrips !
7)boek alles zelf , losse tickets en kamers hoofzakelijk bij Expedia en Booking .com
8)Nee,
9)ja best wel , maar ben veel op reis !
10)neen .