DutchDownUnder failliet: claims opnieuw indienen

Hoi Margreet en alle anderen die naar het adres op zoek zijn.

DutchDownunder
Grote Sternstraat 45, 4332 DR Middelburg (NL)
Tel +31 118 553 554
Fax +31 118 644 643
[EMAIL=“info@dutchdownunder.com”]info@dutchdownunder.com
www.dutchdownunder.com
K.V.K.: 22051609

Dit is het laatste adres wat op hun brieven vermeld stond

Succes ermee

Hoi Allemaal,

Goed nieuws van VISA, dank je wel Rosel voor je uitleg! Ik probeer nog steeds een deskundig iemand van de ING creditcard te spreken te krijgen. Ze zeggen allemaal iets anders, goede tip om een aanspreekpunt bij ING te krijgen en misschien zelfs allemaal bij deze persoon aanmelden, alhoewel ik betwijfel of de ING deze ‘service’ kan en wil leveren. Zwaar teleurgesteld door de gang van zaken bij alle partijen en echt een rotweek achter de rug :frowning:

Verder wil ik echt geen stennismaken maar zou ook iedereen afraden om nog bij Apollo Australie te huren. Wij hebben namelijk naast dit alles ook nog een aanrijding (niet onze schuld) gehad met onze auto van Apollo. Hierdoor zijn wij erachter gekomen dat Apollo in weinig opzichten klantvriendelijk is. We hadden zelf gelukkig niks, maar bij een aanrijding van achteren kan dat natuurlijk wel en zij vroegen echt nauwelijks hoe het met ons was en waren alleen maar geinteresseerd in de zakelijke kant. Ze zijn eigenlijk alleen zakelijk en ontzettend belust op geld en het direct innen daarvan. Wij konden gelukkig nog met onze auto rijden want ze hadden geen andere voor ons en je betaalt gewoon door voor de dagen dat je dan geen auto hebt en niet verder kan (ook dit staat in rental agreement B) En let op: je kan je eigen risico niet helemaal afkopen en bij elk geval van schade raak je opnieuw je eigen risico kwijt. Nadat je je schadegeval meldt wordt de volgende dag gelijk je eigen risico van je card geind en een nieuwe borg opgenomen (dit kan ook volgens het inmiddels zo bekende rental agreeement B) en dit kan aardig in de papieren lopen, helemaal omdat je voor een camper een vrij groot eigen risico hebt. In ons geval zouden we dit geld terugkrijgen wanneer de veroorzakende partij zou betalen, wanneer deze echter niet verzekerd is kan je naar je geld fluiten. Daarbij hebben wij Apollo meerdere keren moeten vragen dit geld terug te storten, terwijl allang bekend was dat veroorzakende partij schuld had bekend en verzekerd was (Bedrijfsauto). Ze hebben ons echter pas dit in verhouding miniscule bedrag terug gestort toen wij ook in protest gingen over de achteraf afschrijving van de huur… Beetje vreemd en alles behalve klantvriendelijk dit. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij andere maatschappijen is geregeld in het contract maar weet wel dat bij het eerder huren van auto’s het eigen risico wel helemaal afgekocht kon worden. Het contract van Apollo staat vol met kleine lettertjes… En zoals je hier leest zelfs als ze je op het moment van tekenen voorhouden dat alles in orde is kunnen ze achteraf dus nog geld innen, dit is echt niet goed en dus ook niet volgens contract, op het contract staat zowel bij ophalen als inleveren dat betaald is, dit is dus je bewijs van betaling, en toch afschrijven??

Groetjes en sterkte allemaal
Voor degene die nog gaan, ondanks alles een goede en fijne vakantie gewenst, Australie is echt fantastisch, de mensen zijn super en de hele mentaliteit daar zal een groot deel van dit leed verzachten… Hoop ik…

Hallo allemaal zijn er toevallig m.u.v. Joke al meer mensen die van Frits een ontvangstbevestiging van hun claim hebben gehad? Ik heb zelf nog niets vernomen ook neit op mijn vraag voor een adres. Volgens mij is het bovengenoemde adres niet meer in gebruik neem aan dat de huur van dat pand ook is opgezegd.

groetjes Hummelientje

Hai,

Het adres is nog wel in orde. Wij hebben vandaag per mail een bevestiging ontvangen van onze claim. Hij gaf aan dat hij achterliep om een ieder persoonlijk te antwoorden…

Gr,

Merel

Vandaag weer druk in de weer geweest met Rabobank Servicedesk. Ze weigeren om mee te werken, vallen steeds terug op hun regels en procedures. Ze willen niet terugvorderen op basis dat Apollo niet via het internet had mogen afboeken zoals Visa. Ze kunnen of willen niet geloven dat Apollo onrechtmatig gehandeld heeft. En Apollo heeft onrechtmatig gehandeld, want ze schermen nu met hun Rental Agreements, maar wij hebben bij het ophalen van de camper niet te horen gekregen dat er betalingsproblemen waren, en derhalve hebben ze ons niet de keuze gegeven om eventueel ergens anders een voertuig te huren. Ze confronteren ons achteraf dat er betalingsproblemen zijn geweest en schrijven zonder meer bedragen van onze creditcard af zonder ons te informeren. Bovendien hebben wij zwart op wit dat wij Apollo geen geld meer verschuldigd zijn. Dat is toch fraude. Zodra we hier klaar mee zijn of het geld nu terug komt of niet, de mastercard van Rabobank gaat eruit. Wat een stelletje klant onvriendelijke dames zitten daar. Ik moet van alles doen om zaken voor elkaar te krijgen en Apollo kan zonder enige moeite via een internet overboeking of afschrijving bedragen afhalen van mijn creditcard. Ze behandelen je bij Rabobank Servicedesk alsof jij de crimineel bent. Dit is echt frustrerend.

De mailwisseling met Apollo heeft tot nu toe ook geen positief resultaat gehad. Nooit meer een camper boeken bij Apollo. De rechtbijstand is aan het uitzoeken of ze onze zaak in behandeling nemen, misschien kunnen zij bemiddelen. Ik zit er sterk over na te denken om een retourtje Australie te kopen en alsnog aangifte te doen bij de politie in Australie en het geld in levende lijfe terug te vorderen bij Apollo onder begeleiding van de australische politie. Maar eerst proberen of ik via internet aangifte kan doen tegen Apollo. En eigenlijk moeten we de aanstichter van deze ellende niet vergeten, onzer aller vriend Frits. Ik heb niets meer vernomen van hem na zijn mailtje waarin hij stellig beweerd geen geld achterover gedrukt te hebben. Hebben jullie nog nieuws over hem en is bij jullie bekend of er al een bewindvoerder aangesteld en zoja wie is dit dan?

Bij ING al niet veel beter, wordt constant van het kastje naar de muur gestuurd en nog steeds niet het gevoel dat we iemand hebben gesproken die werkelijk weet waar hij/zij over praat. Vraag me af of ze altijd zo handelen bij onrechtmatige afschrijvingen want dan gaat mijn creditcard ook zeker de deur uit…

Moet voor hun toch een goede rede zijn dat VISA wel terugvorderd? Daarbij zitten we hier allemaal met een ontzettend grote afschrijving en zouden ze ongeacht of Apollo nou wel of niet volgens contract handeld wel wat meer moeite mogen doen voor hun klanten voordat ze ons steeds weer afwimpelen…

Hallo allemaal,
Ik heb dus hetzelfde probleem met de ING. Als het goed is moeten ze afgelopen vrijdag mijn formulier met alle kopieën hebben ontvangen. Het was een heel pakket. Ik heb om een bevestiging gevraagd. Morgen ga ik bellen. Ik heb nog steeds niet mijn bevestiging dat mijn creditcard geblokkeerd is. Dat is toch al te gek! Voor mij geen creditcard meer van de ING en de rest gaat er ook uit.
Ik weet het, welke bank is dan wel goed. Geen idee. Maar zoals het nu gaat; daar word ik niet gelukkig van. Ik ben blij dat ik nog een visacard heb.

Ben ook nog steeds in conclaaf met Apollo. De ene keer zeggen ze dit, de andere keer zeggen ze dat.

Ik heb een mail van Frits ontvangen, volgens zijn zeggen is onze claim opgenomen in het overzicht en ontvangen we deze week nader bericht. Het zal mij benieuwen.
Groeten Yolanda

Dit is typisch iets voor Kassa en Radar. Je wordt maar geacht je CC nummer aan iedereen te geven maar als een bedrijf daar misbruik van maakt, waar sta je dan als klant?

Je denkt altijd dat zoiets niet gebeurt maar het gebeurt dus wel. En het is goed om te weten hoe verschillende maatschappijen er dan mee omgaan! ING en Rabo hebben dus afgedaan bij deze… zegt het voort.

Apollo kan met artikel 12 zwaaien al wat ze willen maar als het tegen de wet ingaat is het gewoon niet geldig. Zoek even op “fair trading act australia” en daar zie je dat ze niet mogen misleiden. En dit is pure misleiding. Voor NZ geldt dit al net zo.

In NZ was er een bedrijf dat bij het afhalen van tickets nog $10 administratiekosten rekende, terwijl dit nergens eerder was vermeld. Een klant pikte dit niet maar kreeg te horen “zo doen we dat nu eenmaal hier”. Niemand heeft ze ooit voor de rechter gesleept voor die 10 dollar (in NZ is dit erg goedkoop trouwens) maar zij dus wel. Resultaat? Het bedrijf moest de $10 aan ALLE KLANTEN (een paar duizend geloof ik) terugstorten. Ik denk dat ze toen wel baalden dat ze die ene klant niet hun zin hadden gegeven :slight_smile:

Moraal: het plotseling met extra kosten op de proppen komen wordt gezien als misleiding, en dat mag dus niet. Ze kunnen daar behoorlijk hoge boetes voor krijgen in NZ, Australie weet ik niet.

Voor de mensen die nog moeten gaan is het balen, die zijn hun geld kwijt, maar voor Apollo is het balen dat ze eerst zwart op wit zeggen dat je niets meer schuldig bent en dan achteraf nog met een rekening komen. Hadden ze maar niet zo dom moeten zijn om een camper mee te geven terwijl de rekening nog niet betaald was.

Als ik niet met 2 maanden terug zou verhuizen naar NL zou ik er in NZ wel een zaak van willen maken voor jullie maar ik denk dat het niet is opgelost voor ik weg ben helaas. Ik denk dat ik nog wel een mailtje ga sturen aan Apollo en aan Fair Go en Target (consumentenprogramma’s in NZ). Het helpt wel om daarvoor even wat feiten goed op een rijtje te hebben, dus alle info is welkom. Stuur anders ff een mailtje.

Je hebt natuurlijk kans dat ze hier meer sympathiseren met een NZ bedrijf dat zijn schade probeert te verhalen dan met NL toeristen die bij een bedrijf geboekt hebben dat geen garanties biedt, maar dat zien we dan wel vanzelf. Feit is wel dat dit een smet is op de toeristenindustrie.

Iemand zei eerder wat Duitsers en Fransen te schaften hebben met gedupeerde Nederlanders… wel, dit kan hun ook overkomen en een gewaarschuwd mens telt voor twee…

Ik weet niet hoe het bij ING is maar bij de Rabo kun je tegenwoordig niet alleen een Mastercard nemen maar ook een Visacard. Alhoewel is hun servicedesk dus ook niet echt vriendelijk is als ik dit zo lees. Overigens zijn ze wel verplicht om je creditcard direct te blokkeren en dat kan ook direct, kon in het verleden al toen ik er nog werkte. Heb ooit 22 jaar bij de Rabo gewerkt vandaar dat ik daar nog wel enigszins mee op de hoogte ben.
Maar de ANWB Visa bevalt mij heel goed, heb de Mastercard van de Rabo er voor nood bij.
Succes! Dit gedoe hebben degenen die nog niet gereisd hebben in ieder geval niet! Maar helaas ook geen kans dat de betaling teruggedraaid wordt maar bij niet meewerkende banken wordt dat ook moeilijk.

Ben ook zeer benieuwd naar het nadere bericht deze week, dat stond inderdaad ook in de mail die ik vorige week gehad heb.

Grt. Joke

Nog even iets anders over dat misleading gebeuren. Ze kunnen niet zo maar een boeking aanvaarden en dan vervolgens als je net uit het vliegtuig komt nog met additionele regeltjes op de proppen komen die ze niet van tevoren ook al ter beschikking hebben gesteld. Want dat kan toch niet als redelijk worden beschouwd… je hebt de vlucht al achter de rug dus je hebt gewoon geen keus dan te tekenen. In dat opzicht zijn misschien wel alle kleine lettertjes ongeldig. In NZ wordt in dat soort gevallen vaak ten voordele van de klant beslist!

Ze zeiden dat ze niets met DDU te maken hebben, dat hij het alleen maar geregeld heeft voor jullie. Wel, OF hun contact is met jullie, maar dan gelden dus al die “je mag niet misleiden” regels, OF hun contract is met DDU, in welk geval ze daar hun geld moeten gaan halen. Lijkt me. Maar waarschijnlijk is het minder simpel dan dat :-/

Het contract is altijd met de huurder, wij dus, DDU fungeert slechts als tussenpersoon. Je wordt geacht het contract te plekke te lezen en wel of niet te aanvaarden. Geloof me die kleine lettertjes zijn helaas niet ongeldig, zo werkt het in de reiswereld en of je nou een camper in Nederland, Amerika of Australië huurt, dit is overal hetzelfde. Wij hebben in diverse landen auto’s of campers gehuurd en overal krijg je het huurcontract pas ter plekke bij het ophalen van de auto onder ogen. DDU of een andere reisorganisator is slechts tussenpersoon die de auto of camper voor jou reserveert, echter jij gaat het contract met de verhuurder aan.
Wat je wel kunt doen is zelf van tevoren de contract voorwaarden bij de verhuurder opvragen maar doorgaans doet niemand dat.

Grtz. Joke

We hebben verleden jaar geboekt bij DDU voor een vakantie in Australie in november (4 weken) en alles via DDU betaald, tickets, binnenlandse vlucht, hotelovernachtingen en dus ook de huur voor de camper. Op 1 februari jl. heeft DDU de stekker eruit getrokken, zaken gaan heel slecht.
Op 5 februari jl. de mail ontvangen inz. de bedrijfsbeëindiging. In deze mail werd melding gemaakt van het feit dat Apollo zou proberen het geld via de creditcard te innen, dat is ook op 2 februari jl. gebeurd.
Toen wij de camper gingen ophalen in Cairns is ons verteld dat betaling was gedaan en we kregen de camper mee. Kopietje gemaakt van de creditcard ivm waarborgsom van AUS 250,00. In Sydney camper ingeleverd en alles was in orde.

Als Apollo ons had verteld dat betaling niet was ontvangen hadden we uiteraard contact opgenomen met DDU om te vragen van hoe of wat. Ze hebben ons gewoon laten gaan met de camper. Ik heb mailcontact met Apollo, eerst zwaaien ze met art. 12, dan met art. 6 en dan weer met 12.
Naar mijn idee hebben ze ons misleid.

Zoals je al begrepen hebt, werken de banken ook niet echt mee.
Groeten Yolanda

Ben nog wat vergeten.
Op de papieren staat total amount outstanding 0!!!
Yolanda

Staat daar ook iets van een handtekening of stempel en datum op?

Net weer met ING gebeld, daar zij eerst zeiden dat we moesten wachten op het papieren afschrift van de creditcard afschrijving voordat we actie konden ondernemen moeten wij nu gelijk alle papieren invullen en opsturen.

Hij had zelfs de papieren van iemand anders met dezelfde claim voor zich liggen!! Hij kon natuurlijk niet zeggen hoeveel kans er was dat we het geld terug konden krijgen maar het lijkt erop dat ze er nu toch mee bezig zijn…

Dus iedereen papieren insturen en blijven bellen over de stand van zaken…

Groetjes en succes!

Bij Apollo heb ik enkele keren verzocht om NET (reisagenttarieven) rates ipv GROSS rates (particuliere tarieven) te rekenen voor DDU-gedupeerden die al wel (een deel van) hun reissom kwijt zijn, maar nog naar Australië gaan.
Apollo geeft geen enkele reactie, wat mij als ‘valued client’ verbaast en irriteert. Ik heb besloten mijn boeking bij Apollo (nov 09 via DDU) te annuleren. Tarieven van andere camperaanbieders zijn inmiddels behoorlijk duurder dan in november. Dat is balen. We hebben besloten voor Sydney-Cairns een auto te huren en te overnachten in lodges, appartementen, cabins en motels. Al met al blijkt dit zeker niet duurder dan reizen per camper. Er zijn ook veel leuke overnachtingsplekken te vinden, bijvoorbeeld een mooie blokhut in een NP.
Ik wens iedereen veel succes met de claims tegen DDU en zou iedere Australiëganger willen afraden zaken te doen met Apollo. En voor alles: hopelijk genoot/geniet je nog van Down Under, of komt het er (toch) nog eens van. Groet, FrankPV

Bericht gehad van Frits dat alles bij Britz wel betaald is dus wij zijn de dans ontsprongen…maar goed daar hebben jullie niks aan.

Wij hebben ook de camper bij Appllo geannuleerd en bij KEA een camper gehuurd. KEA is een stuk duurder normaal gesproken. Maar nadat wij hadden gevraagd of ze iets met de prijs konden doen gezien onze situatie door DDU hebben ze aangeboden het verschil in prijs tussen KEA en Apollo te delen. Goed gebaar en er zitten ook nog vele extra’s bij KEA.

Gr,

Merel

Hallo allemaal,

Net weer contact gehad met de ING en dit keer voorlopig goed nieuws. We hadden alle papieren ingevuld om tegen de betaling in beroep te gaan en dat lijkt nu gelukt te zijn. Nu heeft Apollo weer 8 weken de tijd om hierop te reageren en er een zaak van te maken. Dus nog even afwachten maar voorlopig lijken we het geld terug te hebben…

Zijn er al andere mensen die ook goed nieuws van de bank hebben?

O ja, wij trekken de claim bij DDU natuurlijk pas in wanneer de 8 weken verstreken zijn.

Groetjes Elise

Beste mensen,

Zeer vervelend voor de gedupeerden, ik hoop dat jullie een oplossing weten te vinden.

Veel succes.

Sjors Tromp
www.traveldevils.nl