Ik zit echt te stressen op het moment, wie kan mij geruststellen?
Ik vlieg volgende week 3 augustus met cathay pacific naar australie.
Nu is het zo dat het ticket betaalt is met de creditcard van een kennis van mij in australië , het is betaald met de mastercard securecode, Via de website van cathay pacific. Nu ben ik ontzettend bang dat ze gaan vragen naar de creditcard en ik die dus niet in mijn bezit heb. met resultaat dat ik dus niet mee mag.
Ik heb ze wel gemaild en het uitgelegd, zij zeggen dat als het betaald is met de mastercard securecode het geen probleem zal zijn.
Maar toch zit het me niet helemaal lekker, Wie o wie kan mij geruststellen??!
Wil je wat zekerheid, laat je kennis dan een kopij maken van de creditkaart ( wel de veri code zwart maken), een geschreven tekstje erbij dat hij het ticket betaald heeft en laten ondertekenen. Alles laten inscannen en naar jou doormailen. Dan heb je een extra zekerheid als ze er naar vragen.
Ik heb ook weleens voor mijn familie, die geen CC hebben tickets voor naar Ierland en Zweden via mijn CC gekocht. Geen enkel probleem. Zij storten het geld dan gewoon weer via hun bank terug naar de mijne.
Ik heb dit ook een keer gedaan voor vrienden van mij. Gewoon een kopie van de creditcard en paspoort meenemen met daaronder de tekst van dat diegene akkoord is gegaan. Dan gaat het helemaal goed komen.
Marjannes, er is geen probleem, hoor. Mijn schoonouders maken 2 keer per jaar gebruik van mijn CC om naar Spanje op vakantie te gaan en dit al jaren…nooit problemen gehad (ze of ik); als ik de tickets gekocht heb, stoort mijn schoonvader zijn “boete” mooi op mijn rekening !
Slaap gerust !
Ik weet dat Turkish Airlines hier bv. heel streng mee is. Als iemand anders het ticket voor jou koopt bij een reisbureau en betaald met de CC dan is het geen probleem (ze gaan ervan uit dat het reisbureau dan de CC houder heeft gecheckt).
Maar als iemand anders voor jou een ticket koopt bij op de website van Turkish Airline zelf dan zijn ze er zeer streng in diegene van wie de creditcard is móet zich dan bij de balie van Turkish Airlines op Schiphol melden en persoonlijk toestemming geven!!
Maar hoe streng Cathay hiermee is ? Ik zou de klantenservice van Cathay bellen en die kunnen je het precies vertellen of het bij hen niet zo’n probleem is.
Ik weet zelf bij Airasia toen ik geboekt had voor vrienden dat ik een verklaring kon opstellen met kopie creditcard en paspoort en dat dan voldoende was. Het is puur om fraude te voorkomen.
Eenelfje, weet je wat? Om je rust terug te vinden, kun je naar de luchtvaartmaatschappij bellen en stel hun de vraag; “mag ik met iemand anders cc betalen?” en zie wat ze zeggen; als je direct zegt wat de werkelijkheid is, misschien brengt je hun op idiote gedachten. Proberen, zou ik zeggen ! het kost je alleen de telefoongesprek.:wereld:
En, ten sloten, “Cathay” heeft hun geld gehad, de ticket is uitgegeven op uw naam…echt, ik zie niet waar het probleem is; we reizen al lang en niemand ooit heeft me gevraagd wie heeft de betaling gedaan…
Ik kan me vergissen maar als je tegenwoordig een betaling ter plekke doet met een creditcard die niet van jou is, is er volgens mij ook niets aan de hand.Zolang de vliegtuigmaatschappijen hun centjes maar hebben(dat is voor hun het belangrijkste)
Het kan niet meer juist zijn dan dit; GELDis alles wat telt overal ter wereld. Ik herhaal dat ik echt de probleem niet zie; de ticket is uitgeschreven op uw naam en dit is het…op het ticket staat niet geschreven wie het betaald heeft; als je nog twijfel, stel “Cathay” een vraag omtrend dit onderwerp, maar geef hun geen idiote idees.:wereld:
oh, nog iets: op de passagiersmanifest (lijst met alle passagiers van de vlucht nr…) belangrijk is dat je naam opstaat…en het zal ook zo zijn.
“Shoot” als je nog twijfels hebt; geen nood, ik antwoord graag.
Groetjes
Sopirla
Op het ticket staat inderdaad niet wie het betaald heeft. Bij de check in zijn deze gegevens echter wel zichtbaar op het scherm van het check in personeel.
Sommige airlines staan er wel degelijk op dat je zwart op wit kan voorleggen of het ticket legitiem betaald is. En dit is geen info van “ik heb eens ergens gehoord …”, nee dit weet ik uit eerste hand.
Voorvalletje gehad bij Jet Airways.
Ik heb nog geschreven dat mijn schoonouders al jaren gebruik maken van mijn cc zonder ooit een probleem te zijn; ze vliegen 2 keer per jaar naar Spanje, op vakantie.
en desnoods een telefoontje naar “Cathay” om te vragen als zoiets mogelijk is, zonder de pap in de mond te geven…is ook geen probleem…en dan weet je 100%.:wereld:
Thierry heeft het meegemaakt dat er wél een probleem van wordt gemaakt en ik ook.
Er zijn veel maatschappijen die er makkelijk mee omspringen en men er nooit problemen mee heeft maar er zijn ook wél degelijk vliegmaatschappijen die er wél een probleem van maken (zoals dus Jet Airways en Turkish Airlines). (Bij Turkish Airlines is zelfs een schriftelijke toestemming van de CC houder niet geldig! Diegene moet echt persoonlijk zich melden bij de Turkish Airlines balie op de luchthaven om akkoord te geven! Dan pas kan een passagier zonder problemen inchecken (alleen als er dus op de website zelf is geboekt van THY).
Het beste is gewoon om te bellen naar de maatschappij dan weet je het zeker en sta je niet voor verassingen bij het inchecken.
Inderdaad, zoals ik nog geschreven heb, bel met “Cathay Pacific”, vraag hoe het zit, maar op een neutrale manier, alsof uit pure interesse of voor iemand anders doet. De pap niet in hun mond geven…het kan minder leuk worden.
Doe het! Je betaal alleen de telefoonkosten !!!>>>
Hoi Marjannes,
Mijn vliegticket naar en van Australië was ook betaald met mijn moeders cc & er zijn 0 vragen over gestelt. Dus het lijkt mij geen enkel probleem!
Hallo AnnemiekH, ik zie ook niet waar het probleem is; ik gaf als antwoord (voor alle zekerheid) een telefoontje naar “Cathay” om te vragen (op een neutrale manier) als het mogelijk is om met bv, mijn vriend z’n cc te betalen en dan weet je het onmiddellijk.
Annemiek, als je zelf ervaring mee hebt en het was ok, waarom zou bij iemand anders een probleem zijn?
Sopirla:wereld:
Desondanks dat Marjanne ondertussen al wel in Australie zal zitten, toch nog even een reply voor zij die blijkbaar echt niet willen geloven dat je moet opletten bij sommige maatschappijen.
voorbeeld uit de regels van Thai Airways:
New Regulations for passengers who are not Credit Card or Visa/MasterCard debit card owners:
You can sponsor an electronic ticket to anyone upon payment, following the below instructions, which is strictly recommended.
Credit Card or Visa / MasterCard debit card owners must contact any THAI city ticketing offices only during office hour at their nearest locality in person and present the following documents;
[ul]
[li]Credit Cards or Visa / MasterCard debit card used in the purchase[/li][li]ID or passport matching that of the owner of the credit card[/li][li]Completed and signed Consent Form.[/li][/ul]2. After the documents have been verified and approved, THAI shall provide you booking reference.
THAI reserves the right to deny boarding to the travelling passengers, if the above mentioned procedures and regulations have not been complied with.
Your credit card or Visa/MasterCard debit card/ID information will be strictly confidential, and will be destroyed once the payment process has been completed. Reservation & Ticketing Terms & Conditions
Reservation and Electronic Ticket
[ul]
[li]An advance reservation can be made at least 6 hours and a maximum of 11 months prior to departure except:[/li][/ul]
[ul]
[li]Travel commencing from Manila require a reservation at least 72 hours prior to departure.[/li][li]Travel commencing from Jakarta and Denpasar require a reservation at least 12 hours prior to departure.[/li][li]For travel commencing from city that cannot be paid online, notice of this will appear when booking.[/li][/ul]
[ul]
[li]Electronic ticketing can be purchased on-line with fares and applicable taxes and surcharges in the local currency from where the journey commences automatically charged to your credit card or Visa/MasterCard debit card.[/li][li]Passengers who have used their own credit card or Visa/MasterCard debit card for purchase of the ticket must also present their payment card together with their personal identification (photo ID or passport) during check-in. Please note that the name and number on the payment card must be spelled exactly identical to the name on the identification card or passport.[/li][li]If the traveling passenger is not the credit card or Visa/MasterCard debit card owner, please see the Regulations.[/li][li]If passenger purchase ticket online for his/herself or sponsor someone with credit card using password VBV (Verified by Visa) or 3D Secure (Master Cards secure) which giving his/her the added assurance that he/she will be exempted from present credit card at check-in counter and/or not required to contact any THAI selling office in person.[/li][li]For ROP Gold member who have used their own payment card for purchase of the ticket for themselves will be exempt from present payment card during Check-in[/li][li]When purchasing online with a card, some issuing banks may not authorize payment. Please try using a different card, or contact the card issuer.[/li][li]In some countries where local law requires signature on the credit card sales slip, the option to pay by credit card will not be shown during the booking process.[/li][li]Payment by other payment cards, e.g. Virtual credit card, e-Credit card, or any other corporate cards, are not accepted.[/li][li]Applicable flights are displayed with Electronic Ticketing Candidate Indicator (E).[/li][li]A maximum of 9 passengers in the same booking with payment by the same payment card is allowed.[/li][li]The electronic ticket will be issued after payment by payment card is approved. Flight confirmation and an itinerary receipt containing the ticket number will be sent to your e-mail address. SMS will be also sent to your mobile phone if registered in Thailand.[/li][li]Your electronic ticket is not transferable.[/li][li]Ticket for infant must be purchased additionally at THAI office.[/li][li]Itinerary receipts should be printed and presented at check-in.[/li][li]For Thai nationals traveling on domestic flights, an official Thai identity card with photo for adults, or a student identity card for children, may be presented instead of a passport.[/li][li]For travel within Thailand, self service check-in kiosks are available at selected airports. The payment card used for payment of the electronic ticket must be swiped at the kiosk for check-in.[/li][li]For all travel, roundtrip or one-way, it is the ticket holder’s responsibility to ensure that all required visas have been obtained and presented at check-in.[/li][li]Royal Orchid Plus members earn miles on eligible paid fares. Currently all paid fares for flights within Thailand earn miles. International travel in G/V/W booking classes is not eligible for mileage accrual.[/li][li]Refunds can be made by contacting any THAI city ticketing office. Refunds will be credited back to the credit card or Visa/MasterCard Debit card that was used for payment, and a refund fee may be applied. However, please be aware that refund processing time of debit card payments may take longer than that of credit cards, as it depends on the process of the debit card issuing bank.[/li][li]Cash receipt can be requested at THAI offices within 30 days after ticket is issued[/li][li]Due to safety reasons, Business Class traveler on TG676/677 BKKNRT VV, TG930/931/932/933 BKKCDG VV and other certain flights operate with 777-300ER , THAI is temporarily unable to accommodate infant(s) and children under 8 years olds who travel alone. [/li][li]For passenger(s) who transit / transfer at Bangkok Suvarnabhumi International Airport and would like to pass through immigration, please be aware that you must comply to Thai immigration,customs, other formalities, re-check in at 4th Floor and must pay airport tax and fees.[/li][/ul]
Hallo Thierrydb, ik heb nooit beweert dat het niet kan; daarom heb ik mijn mening gegeven om naar “Cathay” te bellen en neutraal de vraag stellen en dan ben je zeker; want iedere luchtvaartmaatschappij heeft zijn eigen regels buiten de internationale wetten die tellen voor iedereen.
Sopirla>>>