wat betekent dit op e ticket?

NAME OF PASSENGER : Naam…
Form of identity : CC.CA.XXXXXXXXXXXX

Betekent dit dat ze de credit card WEL willen zien?
Terwijl het betaalt is met de mastercard securecode en ze dus aangeven dat als het daarmee betaalt is ze de cc niet hoeven te zien.
Ik ook gebeld heb na het betalen van de tickets of het goed zat en ik het antwoord kreeg dat het goed was zo.

Maar nu ga ik twijfelen, onzekere ikke, ben zo bang dat ik volgende maand op schiphol sta en de kinderen en ik niet mee kunnen omdat de credit in australie is en ik het dus niet kan laten zien.

natuurlijk ga ik ze morgen wel bellen maar om mij nu wat rust te geven hoop ik dat iemand mij kan helpen

meestal wordt er niet naar een creditkaart gevraagd. heel soms echter wel.

voor de zekerheid kun je evt. een brief en een kopie van het paspoort van de eigenaar van de creditkaart meenemen als je gaat vliegen, dan moet het goed komen.

Ik wordt hier zo gestressed van zucht

Ik weet dat het vorig jaar ook goed ging maar kan me niet herinneren dat er het CC nummer bij form of Id stond. Zo goed als ik het mij herinner stond er NONE.
Dit gaat om Cathay pacific trouwens.

Elke maatschappij mag het in principe vragen. Maakt niet uit of het op het ticket staat of niet. Ze doen het alleen bijna nooit.

Sorry dat ik niet zeg ‘maakt niks uit, je wordt nooit gecontroleerd’. Creditkaart fraude komt steeds vaker voor, dus maatschappijen moeten allert blijven. Als jij echter kan aantonen dat jij de eigenaar van de cc kent en dat die persoon toestemming heeft gegeven, dan is er niks aan de hand.

Er is mij nog nooit gevraagd om mijn creditcard bij een e-ticket.
Je kunt zelfs vaak online inchecken en je boardingcard krijgen zonder iets te laten zien.